The 5:2 Fast Diet

Keskustele eri laihdutusmenetelmistä:<br>Nutraus, Points, Atkins, zone,...

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Alicia
Laihdutushistoria: Kaikenlaista laihduttelua ja jojoilua koko ikäni... 57-59kg -> 78kg -> 64kg -> 91kg -> 65kg ja siitä taas takaisin satasen kieppeille... Laihduttaa osaan, mutta painon pitäminen terveellisissä lukemissa on minulle haastavaa.

The 5:2 Fast Diet

ViestiKirjoittaja Alicia » Ke Heinä 09, 2014 2:24 pm

Hei,

Onko täällä 5:2 pätkäpaastoilijoita?
Kyseessä siis Michael Mosleyn dokkarissa ja kirjassa mainittu pätkäpaasto.
Lisäinfoa http://thefastdiet.co.uk/

Mieheni aloitti tuon vasta ja aikoo kokeilla kuukauden-pari alkaako mitään positiivista tulosta näkymään.
Itsekin luin kirjan ja ajattelin kokeilla pystynkö toteuttamaan tätä. Olen hyvin epäilevällä kannalla, koska minulla tulee helposti huono olo lyhyestäkin syömättömyydestä, mutta toki vain kokeilemalla selviää käykö tämä minulle.

Onko teillä kokemuksia, hyviä tai huonoja?

Tapsukka
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 94
Tavoitepaino: 75
Pituus: 166
Laihdutustapa: Tasapainon hakeminen
Laihdutushistoria: Pitkä ja vivahteikas. Tännekin liityin jo 10 vuotta sitten!

Re: The 5:2 Fast Diet

ViestiKirjoittaja Tapsukka » To Elo 14, 2014 6:18 pm

Moikka,

olin viime syksynä tuolla paastolla useamman kuukauden ja nyt päätin aloitella taas. Mun mielestä paastoaminen tuntuu hyvältä. Ongelmana itselläni tosin oli se, että välipäivinä söin armotta kaikkia herkkuja, kun se oli "luvallista". Nyt aattelin paastota järkevästi, eli viikonloppuna saan ehkä pikkasen nautiskella enempi, mut viikolla joka päivä tiukka linja. Paastopäivät mulla on yleensä ollut ma ja to.

Miten sulla on paasto sujunut?

Alicia
Laihdutushistoria: Kaikenlaista laihduttelua ja jojoilua koko ikäni... 57-59kg -> 78kg -> 64kg -> 91kg -> 65kg ja siitä taas takaisin satasen kieppeille... Laihduttaa osaan, mutta painon pitäminen terveellisissä lukemissa on minulle haastavaa.

Re: The 5:2 Fast Diet

ViestiKirjoittaja Alicia » Pe Elo 15, 2014 7:13 pm

Heips,

Nyt on paastoa takana viitisen viikkoa. Painoa on lähtenyt noin 2,5 kiloa. Vauhti ei ole kova, mutta suunta ihan oikea. :)

Olin heinäkuussa kesälomalla ja silloin oli helppo pitää nuo paastopäivät, varsinkin kun pidetään paasto miehen kanssa samoina päivinä, keskiviikko ja sunnuntai.
Mutta nyt kun pitäisi paastota töissäkin... vaikka vain se yksi päivä... koen sen hankalaksi.

Yks kerta söin todella kevyen salaattilounaan työpaikkaravintolassa klo. 12 - olo oli hyvä kaikin puolin lounaan jälkeen - ja klo 14 minulla oli nälkä.
Klo 15:30 kuului jo noloa ja kovaäänistä vatsan kurinaa. Vichyä join jonkin verran, mutta oli niin paljon asiakkaita, ettei voinut vettä kitata kovinkaan paljoa.
Ja kun pääsin kotiin niin huomasin että olin vahingossa syönyt työpäivän aikana melkein 85g rasiallisen Mynthoneita. Minulla on aina työpöydällä kurkkupastillirasia, aina. Oon varmaan riippuvainen niistä(kin). No ne Mynthonit tietenkin piti sitten laskea 500 kcal mukaan... ja tuossa rasiassa on muuten lähes 200 kcal.

Tällä viikolla kokeilin sitä että syön normilounaan töissä ja sitten siitä eteenpäin seuraavan päivän lounaaseen asti pidän paaston. Jaoin 500 kcal illalle ja aamupalalle. Tämä tuntui jo paremmalta, mutta aamupalaa minun pitää vielä kehittää. Tuorekurkku + kanapihvi maistuivat aamupalana suurin piirtein sahajauholta, illempana ne on suurta herkkua. Aamulla minulla ei yleensä ennen töihin menoa ruoka maistu, mutta töissä olen nälkäinen monesti jo yhdeksältä.
Tämä ilta+aamu-paasto ei varmaan ole yhtä tehokas kuin saman päivän sisällä pidetty paasto, mutta minulle kuitenkin sosiaalisesti ja nälän kannalta ehkä helpompi toteuttaa.

Ihmehomma muuten että sunnuntaina pärjään klo 17 saakkakin ennen kuin syön sen ekan paastoaterian. Ilmeisesti vapaalla käy niin paljon pienemmillä kierroksilla, että ei ole ihan samalla tavalla nälkäinen kuin töissä ollessa (?).

Toistaiseksi en ole muuta kokenut kovinkaan vaikeaksi kuin tuon työpäivänä paastoamisen. Sen kun saisi sujumaan.
Ja toki voisin enemmän nähdä vaivaa paastopäivien aterian suhteen, nyt menee melko pitkälti samaa kaavaa, kun on helppo laskea kalorit tutuista sapuskoista.

Palaa sivulle “Laihdutusmenetelmät”