Uusi topic tarpeen?

Terhi Net tiedoitukset ja uutiset. Kysymykset ja ehdotukset ylläpidolle tänne.
maryann
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0

Uusi topic tarpeen?

ViestiKirjoittaja maryann » Pe Heinä 13, 2007 12:29 pm

Mua on pari kertaa harmittanut että Terhissä ei ole selkeästi eroteltua topicia terveellisesta ruokavaliosta. Tarkoitan sitä että kaikki aiheet jotka liittyvät erilaisiin ruokavaliohin/elintapoihin MUTTA eivät liity laihdutukseen tai liikuntaan. Ne eivät myöskään sovi yleiseen josta täälläkin sanotaan:

"Yleinen keskustelu . Tänne voit postata mitä vaan, voit kuluttaa aikaasi erilaisten sana-assosiaatioketjujen parissa tai puhua lemmikeistä, mistä vaan! Tämän kategorian ensimmäisestä viestistä selviää myös ohjeet Tickerin tekoon."

Tarkoitan siis viestejä jotka käsittelevät vaikkapa paastoamista, terveysvaikutteisia tuotteita tms. Itse olen aloittanut nyt hiljan ketjut maapähkinöiden terveellisyydestä sekä terveysvaikutteisten tuotteiden mainonnasta. Maapähkinät pistin sinne yleiseen sana-assosiatioiden sekaan, ja jälkimmäisen sitten yleiseen lahdutusketjuun :cry:. Usein olen huomaavinani, että nämä terveysaiheiset jutut käydään läpi päikyissä - ehkä siksi että niille ei ole paikkaa mistä niistä puhua? Noi paastoamisohjeet, nesteenpoistokysymykset jne. käydään muuten aina kans läpi missä sattuu yhä uudelleen - kun niille ei ole omaa paikkaa.
Kuva

Hande
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hande » Pe Heinä 13, 2007 12:38 pm

Harmikseni usein nämä hyvät keskustelut ovat tosiaan hiukan päikkykeskeisiä :? Menee paljon ohitse kun ei ihan kaikkia seuraa...
Kuva

herzeleid
Aloituspaino: 74
Tavoitepaino: 60
Pituus: 167
Laihdutustapa: Kevyt ja terveellinen ruokavalio!
Laihdutushistoria: Jojo-laihduttajasta kilojensa hallitsijaksi :)
Viesti:

ViestiKirjoittaja herzeleid » To Heinä 19, 2007 8:10 pm

Entäs oma topic heille, jotka ovat onnistuneet saavuttamaan tavoitteensa ja haluvat pysytellä ihannepainossaan?
Kuva

I tavoite: 67 kg
II tavoite: 65 kg
III tavoite: 63 kg

webbie
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja webbie » Su Elo 05, 2007 4:47 pm

Vastailen tähän nyt kun oli aikaa keskittyä ajattelemiseen :D

Tuo terveellinen ruokavalio-keskustelu on ihan hyvä idea, sopisi tuonne Voi Hyvin! kategoriaan.

Tasapainoilijoille on aika-ajoin ollut tarvetta omalle keskusteluille, on jäänyt tekemättä.

Pistän kummatkin harkintamyssyyn...

Aniliina
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 92
Tavoitepaino: 65
Pituus: 155
Laihdutustapa: nutraus
Laihdutushistoria: 03/2007 92 kg -> 66 kg 10/2007

ViestiKirjoittaja Aniliina » Pe Elo 17, 2007 3:26 pm

Ihan varta vasten etsiskelin, onko ollut puhetta tasapainoilijoiden keskusteluryhmästä, ja täältähän tämä aihe löytyikin. Kannatan lämpimästi ajatusta, sehän sopisi tuonne BMIxx -topicien joukkoon hyvin ja uskon että sille olisi käyttöä ja täyttöä riittävästi. Tasapainoilu ja painonhallinta laihtumisen jälkeen on melkein vaativampi ja isompi juttu kuin itse laihdutus ja siihenkin kaipaisi "vertaistukea" ja keskustelufoorumia.

Satuliini
Viesti:

ViestiKirjoittaja Satuliini » Pe Elo 17, 2007 8:59 pm

Olen samaa mieltä Aniliinan ja muiden kanssa. Kun ihminen on vihdoin saavuttanut 'tavoitteensa' alkaa vasta siitä se 'loppuelämän' projekti. Se, että ei palaa vanhoihin tapoihin, jotka alkuperäiseen ylipainoisuuteen on vienyt on erittäin suuri homma. Ehkä suht.helposti saadaan kiloja pois, ja sitten sitä ikäänkuin unohdutaan siihen tilaan. Kohta huomataankin, että kilot ovat tulleet takaisin. Ja miksi?. Ehkäpä uusi elämäntapa ei olekaan vielä iskostunut, laihdutus ei ollut sellaista, että sitä ruokavaliota ja liikuntaa jaksaa noudattaa loppuelämäänsä. Olisi siis hyvä saada vertaistukea ja toisten kuulumisia siihen, miten tavoitteeseen päässyt ihminen myös pysyy siinä.

Itse ainakin olen nyt siinä tilanteessa, että kilot on periaatteessa karistettu, ja pitäisi alkaa seuraamaan miten tästä eteenpäin.
Kipu kuolee huutamalla, alastomana lattialla,
miten kauan sitä kestää ei, sitä ei voi tietää.
Kehen sattuu ja kuinka paljon, siitä kysymys elämässä kai on..
-apulanta-
Kuva

Aniliina
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Aniliina » Pe Elo 31, 2007 9:26 am

Painostan Webbietä vähän... :wink: Olisiko sellainen tavoitteen saavuttaneiden painonhallitsijoiden viestialue mahdollinen vai pitäisikö aloittaa aiheesta ketju tuonne Yleiseen laihdutuskeskusteluun mieluummin?

webbie
Ylläpito
Viesti:

ViestiKirjoittaja webbie » Su Syys 09, 2007 10:21 pm

Hei

Tasapainoilijat lisätty
http://www.terhi.net/keskustelut/viewforum.php?f=27

Vastauksena tuohon Maryannin ensimmäiseen viestiin: tuon Henkisen hyvinvoinnin voisi muuttaa Terveys ja henkinen hyvinvointi. Toinen vaihtoehto olisi muuttaa reseptit-alue=> Terveellinen ruokavalio & reseptit.

Aniliina
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Aniliina » Ma Syys 10, 2007 8:01 am

Vastauksena tuohon Maryannin ensimmäiseen viestiin: tuon Henkisen hyvinvoinnin voisi muuttaa Terveys ja henkinen hyvinvointi. Toinen vaihtoehto olisi muuttaa reseptit-alue=> Terveellinen ruokavalio & reseptit.

Kannatan jälkimmäistä. Minusta olisi selkeää, jos kaikki ruokaan ja ruokavalioihin liittyvä keskustelu olisi yhden topicin alla.

maryann

ViestiKirjoittaja maryann » Ke Syys 19, 2007 11:27 pm

Mä en syttynyt kumpaankaan. Hmm...Reseptit osio on kyllä kätevin puhtaasti resepteille säilytettynä, ei muita sotkuja sinne sekaan.

Terveysasiat menisivät paremmin sen kauneuden kanssa yhteen - koska nämä aiheet (maapähkinöiden, öljyjen, puhdistuskuurien terveysvaikutukset jne.) eivät ole niinkään henkisiä juttuja - henkinen alue on vähän sellainen erikoisala, se kannattais säästää sellaisenaan. Perinteinen Kauneus & terveys kuulostaa sattuneesta syystä vähän puhkipurrulta mutta se toimii koska tiedetään mitä ajetaan takaa.
Selitystekstissä ehkä turhaan nyt selitetään mitä kauneus on (hiukset, meikit, ihonhoito..) Selitystekstiksi voisi laittaa myös tuon terveys jaon kanssa jotain tän tyyppistä: "Keskustele kauneuteen liittyvistä asioista, terveydestä, luontaistuotteista tai vaikkapa ruokavalion terveysvaikutuksista." Tai jotain sellaista -monestihan nämä asiat liittyvät toisiinsa sulavasti. Siinä olisi paikka myös kysellä kokemuksia vaikka arpien hoidosta tai polvivaivoista tai mistä ruuista saa ihoa hoitavia antioksidanteja - sellaisia juttuja jotka ovat nyt ihan "väärissä" paikoissa terveys-topicin puuttuessa. Pari uusinta aloitustahan vois siirtää malliksi oikeaan paikkaan.
Kuva

Mimmuli
Pikkuterhikki
Laihdutustapa: lchf
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mimmuli » Ti Syys 25, 2007 9:11 am

Mä oon maryannin kanssa samaa mieltä. Täältä puuttuu semmonen paikka jonne voisi laittaa esimerkiksi topicin kuidun määrästä, koska se ei oikein kuulu mihinkään, se ei ainakaan ole henkinen asia, eikä se välttämättä ole laihdutukseen liity sellaisenaan. Yleinen keskustelu taas on täynnä ties mitä tapaamis- ja sanaketjuja, joten sinne ei mitään "asiakeskustelua" oikein viitsi aloittaa.
Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat. ~Rosedale

Palaa sivulle “Ilmoitustaulu”