Esittäydyn minäkin + muuta löpinää ;)

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

NinaSusanna
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

Ole ylpeä kehostasi

ViestiKirjoittaja NinaSusanna » To Maalis 27, 2008 3:38 pm

HEI! Tervetuloa vaan minunkin puolesta :hali
Itsekkin aloittelin tiistaina ja laskeskelen painonvartioiden pisteitä enkä käy kuitenkaan käy siellä.Kohdallani se on tehokkain painonpudotus keino.

Ole hyvä kanssasisar ylpeä kehostasi suurenakin.Minä lopetin surkutteluni ja häpeän tunteen ajat sitten koska paino ei nopeasti kuitenkaan putoa vaan hiljaa hyvää tulee.Olen oppinut että huumorilla "läskini" kannan ja siinä sivussa pudottelen kiloja.
Se päivä vielä koittaa että joku meillekin vielä sanoo: "olet hoikistunut".Se antaa tsemppiä jatkaa.

Pidä itseäsi kauniina ja näytä se muille.
Rakkaus ei ole kiloista kiinni.Monta odottajaa on sinullekin varmasti...et vain ole uskaltanut etsiä.
Minulla ei ole koskaan ollut ongelma löytää seuraa.Olen käyttänyt sitä huumoripuolta ja tuonut esille sen missä olen parempi kun joku toinen.
Ja se tavallinen järkevä mies ei kiloja katso ...mielestäni mies joka uskaltaa naisen ottaa koko komeudessaan kiloineen päivineen :lol: on rohkea ja sankari.

Minäkin opiskelen nuorten koulutuksessa ja luokassani olen ainoa" vanhus" ja tietenkin se isoin.
En ole koskaan kuullut kenekään nauravan ja ivailevan kiloilleni.Sopinut olen joukkoon ja toimeen tultu.

Onnea sinulle vain...mennään pala matkaa yhdessä kohti "missinmittoja".

:wink: Kyllä sinäkin sen ensi suukon vielä saat...usko pois
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Maalis 27, 2008 6:15 pm

NinaSusanna// Kiitos kiitos kovasti! :_Iloinen Tuota minäkin odotan että joku kehaisis että "ootpa hoikistunut", vielä ei näy missään tämä pieni tiputus mutta kyllä se kohta jo alkaa näkyä. Tai ainakin pitäisi alkaa... :wink: Parempaa itsetuntoa tässä opetellaan koko ajan, siun täytyy olla tyytyväinen että opiskelutoverisi eivät irvaile tms., se on yhtä helvettiä olla koulussa se "läski silmätikku"! Vaikka siitä jo aikaa onkin niin silti muisteleminen tekee pahaa.. Ja silti on jollain tavalla terapeuttista miettiä niitä juttuja nyt tällä tavoin kauempaa.

Kiitos tsemppauksesta! :)

Pehmis
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pehmis » Su Maalis 30, 2008 7:06 pm

Josta tulikin mieleeni, että mistä uikkarit löytyy?

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Huhti 02, 2008 9:17 am

Pehmis// Nii-in! Täytyisi varmaan hyvissä ajoin lähteä tonne kaupoille katselemaan jos halua löytää sopivat kesään mennessä :lol:

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Huhti 09, 2008 6:57 pm

Tänä aamuna oli punnitus, 111, 9. Eli -100 grammaa, eipä paljon, mutta suunta on oikea ja tietty olen pienimmästäkin pudotuksesta ilonen kun ei se helpolla lähde, kuten kanssalaihduttajat varmasti tietävät ;>
Tänään oli töissä lounaaksi lihapullia, vältyin ottamasta liikaa (eli sain jotenkin pidettyä itseni ruodussa) ja otin salaattia runsaasti kun kerrankin oli kunnon salaatti (lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa ja lisukkeena kivasti ananaspaloja.) Meillä on yleensä töissä melko kehnot salaatit, esim. pelkkää kaali - maissiseosta tms. Mutta on sentään jotain salaattia, olen sellaisistakin paikoista kuullut että ei ole. No, tietysti kaikilla työpaikoilla ei edes ole ruokailua, mutta se on asia erikseen. On meilläkin ruokailu maksullinen, mutta kuitenkin tosi edullinen ja tarjolla ok:ta perusruokaa (ns. "laitosruokaa") eli ei mitään rasvamuhennoksia. En sitten tarkoita että jos meillä on just esim. lihapullia että vetäisin niitä määrättömästi, mutta kokonaan en aio ilmankaan olla :wink: Lautasmalli kyllä toimii, jopa minulla...!

Kävin ostamassa töistä tullessa tuoretta ruisleipää jota söin äsken paprikasiivujen kanssa. Kun pitkästä aikaa saa tuoretta leipää niin täytyy sanoa että onpa hyvää! Viime aikoina olen syönyt pakastimesta vanhoja leipiä ja ne on sellasia kuivaneita sitte ollu.

Kevät etenee ja kohta tulee taas se "pelätty" (?) uimapukukausi :) No, vielä ei olla lähellekään yleinen ranta/uikkari-kuntoa, mutta tästä tää etenee! Toivottavasti myös teillä? :_Iloinen Tsemppiä kaikille!
Viimeksi muokannut Pullevala, Ma Touko 05, 2008 8:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Huhti 17, 2008 7:07 pm

Aamulla 111, 8 kg eli taitaapa jumittaa... Viime punnituksesta onkin vierähtänyt aikaa, siitä 100 g siis lähtenyt. Olisin kyllä odottanut että olisi tippunut hiukan enemmän, olen sentään sen verran hyvin ruodussa pysynyt, mutta ehkä se tiputus taas antaa odottaa itseään, saas nähdä :> Vaan muuten ollaan hyvin keväisissä tunnelmissa, kevät/kesävaatekuvastoja tiiraillaan ja sillai. Olen myös leikannut kuvastoista näteimpiä mekkoja ja muita vaatteiden kuvia irti ja laittanut talteen, niitä sitten aina välillä selaan jos motivaatio uhkaa tippua. Sitten kun taas nään ne kaikki ihanat vaatteet niin ajattelen että haluan oikeasti mahtua joskus sellaisiin enkä sorrukaan ihan heti kermaleivokseen :wink: Kannattaa kokeilla!
Viimeksi muokannut Pullevala, Ma Touko 05, 2008 8:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

problem
Viesti:

ViestiKirjoittaja problem » La Huhti 19, 2008 2:20 pm

Heippa vaan!

tulin vaihteeks kurkkimaan kuulumisiasi. hienosti oot kyllä pudottanu, wautsi vau! :)

Mullakin on jumitusta, ärsyttävää :(

Mukavaa kevättä!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Huhti 19, 2008 8:38 pm

problem// Kiitos kovasti :_Iloinen Onnittelut sinullekin pudotuksesta. Blogissasi käyn silloin tällöin, nykyinen taustakuva (se hymynaama) on aevan ihana! Piristi päivää kummasti!
Jumitus saa kyllä toisinaan sapen kiehumaan, varsinkin jos sille ei oikein näytä löytyvän selitystä... Mutta kyllä tästä päästään! Mukavaa kevättä siullekin!

problem
Viesti:

ViestiKirjoittaja problem » Ma Huhti 21, 2008 8:18 am

Kiitos pullevala käynnistä (: on kiva että täältäkin käy sakkia lueskelemassa :)

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Huhti 22, 2008 5:34 pm

Juujuu, kyllähän mie siellä mielelläni käyn - todella kiva lueskella toisen laihduttajan juttuja vähän pidemminkin :) Kun omassa lähipiirissäni (kuten jo sanottua) ei ole muita lähellekään tämän kokoisia. Onneksi on tämä palsta ja ihmisiä jotka pitävät blogeja (vielä noin hyviä!) yllä.

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Huhti 26, 2008 1:59 pm

Jeejee, jumitus vihdoin takanapäin!! Aamulla 111,2 kg ja olo + mieliala mainio, taitaa tämä hurmaava sääkin siihen vaikuttaa. Kesä tulee kovaa vauhtia! Tänään lounaaksi söin wokkia (kanaa, wokkivihanneksia ja vähän riisiä), päivälliseksi suunnitelmissa kalaa, perunoita ja vihanneksia (tietysti sopivassa suhteessa.)
Aamupäivällä olin laiskan luonteeni vastaisesti ulkoilemassa (yleensä ulos lähtö venyy ja venyy, ja jos lähden ollenkaan niin vasta siinä illalla klo.18-19-maissa...), taitaa olla lämpimin (?) päivä tähän mennessä?? No, ainakin näillä seuduin :)

Odotan vaan kauhulla helteitä, silloin hiki virtaa ja silti täytyy käyttää peittäviä kolttuja :oops: Tosin tässähän koko ajan mennään eteenpäin kohti "lainapeitteettömyyttä"! Tsemppiä edelleen palstalaisille! :apila

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Touko 08, 2008 11:12 am

Hitaasti menee... 111,0 kg eli -200 g viime kerrasta. Noo, onhan sekin alaspäin ja tietty oon ilonen :) Saishan se nopeemminki mennä, mut täytyy nyt tyytyy tähän kun sentään menee alaspäin, oli tahti sitten mikä hyvänsä!

Pitäis lähteä kattelemaan uutta viileämpää takkia, teen sen varmaan viikonlopulla. Täällä melko lähellä on Isosisko-myymälä joka myy xl-vaatteita, siellä tulee usein tällaisissa pulmissa käytyä. Saa nähdä sitten josko sieltä takki löytyis...

Kirjoittelen nyt työpaikan koneelta, tänään täällä on lounaaksi jauheliha-perunakiusausta. Täytyy vahtia itteään ettei tuu otettua liikaa!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Su Touko 18, 2008 8:51 am

Hei, miehän oon aikasin tänään täällä :>

Nojoo, vaa-alla käynti osoitti, että kilot on täsmälleen samassa kuin viimeksi, 111 kg siis. En kuitenkaan oo pettyny (paitsi vähän, myönnetään) koska viime viikolla tuli syötyä aika runsas satsi lettuja. Nooh, söin niitä kuitenkin vain kerran ja se taisi olla jo tiistaina... Jos paino olis noussu ni sit kyllä olisin lähes suuttunu, murr! :twisted:

Ihanaa että täällä näkyy myös uusia jäseniä, tietysti teidän tutumpienkin juttuja on mukavaa ja kannustavaa lueskella.

Tsemppejä kevyempään kesään! :sydan

liian_paksu_perhoseksi
Aloituspaino: 114
Tavoitepaino: 99
Pituus: 163

ViestiKirjoittaja liian_paksu_perhoseksi » Ti Touko 20, 2008 9:13 pm

Toi on tosi kurja juttu toi kiusatuksi tuleminen (viittaus ihan ensimmäiseen viestiisi) Muakin kiusattiin koko peruskoulun ajan. Nyt kun oon katellu vanhoja luokkakuvia niin en kyllä omasta mielestäni niin hirveän lihava ollut. Vaaka tosin ysiluokalla näytti 90kg. Olin jo tosi masentunut yläasteella. Opettajat ei puuttuneet ainakaan tarpeeksi hanakasti kiusaamiseen. Aina sain kuulla olevani "pullasorsa" jne. Ysiltä kun pääsin, tunsin olevani maailman rumin ihminen.. ja lihavin. Paino nousi.. yritin sulautua seinään pukeutumalla värittömiin vaatteisiin ja piilouduin pitkien hiuksieni taakse.

Kymppiluokalla rinnakkaisluokan pojat kiusasivat. Elämäni noloin hetki oli, kun meidän luokan- ja rinnakkaisluokan pojat tekivät videon, jossa esiteltiin meidän koulua. Satuinpa sitten vahingossa kävelemään ohi kun pojat kameransa kanssa menivät pitkin koulua. Kun kävelin siitä, pojat rupesivat viheltämään "yksi pieni elefantti marssi näin". Noh.. video sitten aikanaan esitettiin meille ja rinnakkaisluokan oppilaille ja tulihan siinä se kohta missä tämä elefantti marssi vihellyksen säestämänä. Voi sitä naurun remakkaa luokassa.. Yritin siinä sitten naama punasena nauraa mukana, että hehheh ku on niin %&#&%% mukavaa...

Myöhemmin huomasin sen, että kun on hyvä itsetunto niin vaikka näyttäisi miltä niin ihmiset huomaavat sen sisäisen säteilyn sinusta. Kannat itsesi tyylillä!! Silmiä avaava kokemus oli myös se, kun huomasin että ylipainoinenkin voi näyttää naiselliselta. Roskiin siis verkkarit ja ruutupaidat ja kauniita hyvin istuvia paitoja tilalle. Pojatkin rupesivat kiinnostumaan :wink: Kun vapautin sisäisen naiseni oli ympäröivä maailmakin jotenkin kauniimman näköinen ja minä myös.

Viime kesänä myös vihdoin löysin kivan miehen, jonka kanssa nyt asunto jaetaan.
Nykyään itsetunto tosin on mulla maanrakosessa kun paino pääsi sinne huippuunsa eli yli 120kg. Ei hirveesti siinä vaiheessa mantrat auta.
Kiusaamista en enää siedä ja ajtuksena onkin, että jos joku tulee haukkumaan lihavaksi niin POIJU HIMMENEE! Lihas on voimaa, mutta ylipaino on ylivoimaa :D:D

Ei tästä jutusta pitänyt tulla tämmöstä eeposta, mutta ajattelin kertoa vähän omia kokemuksia.
Nautitaan me tytsykät tulevasta kesästä ja ollaan kauniita, vaikka ollaankin liian paksuja perhosiksi (vielä)
:wink:
Tästä se lähtee..
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Touko 21, 2008 7:09 pm

liian_paksu_perhoseksi// Kiitos näteistä sanoista :_Iloinen Omat kokemuksethan sitä parasta kerrottavaa ja luettavaa on! Kuulosti juu tekstis tutulta, en miekää ollu läheskään näin iso sillon koulussa vielä, mutta sillon ajattelin et oon suunnilleen maailman lihavin, rumin jne. ihminen. Nykyään ajattelen että "kunpa painaisin vielä sen 90 kg mitä sillon!"

Yleensä neuvotaan että "älä häpeä niitä kilojasi, voit olla kaunis niistä huolimatta" ja muuta vastaavaa, mut miun itsetunto on niin maassa et eipä taida onnistua. Vaikka yritänhän mie 8)

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Touko 22, 2008 10:56 am

Kirjottelen työpaikan koneelta... Tänään aamulla käväsin vaa-alla, tasan sama ku viimeks eli 111,0 kg. Vähän harmittaa... Mut uutterasti jatkan silti yrittämistä, kai se vielä jonain kauniina päivänä lähtee laskuun :> Eilen tuli syötyä vähän liikaa, töissä oli ruokana spagettia ja jauhelihakastiketta, enkä voinu vastustaa... Oma moka, söin aamulla liian vähän ja lounaaseen mennessä oli sitte niin iso nälkä et tuli mähryttyä :?

Tänään kuitenki kevyemmin, varmaan joku keittolounas. Kuitenki sillai ettei iltapäivällä kotiin tullessa oo niin hirvee nälkä et syön jääkaapin tyhjäksi! Jäätelöä on alkanu tekemään ihan älyttömästi mieli ku ilmat on lämmenny, eilenki oli hikistä ja tuskaista, huh huh!

Pitäis mennä ostelemaan vähitellen kesäisempiä vaatteita, tosin ei hirveesti inspiroi mennä vaatekauppaan tän kokosena... Sieltä Isosiskostakaan ei viimeksi löytynyt mitään eikä täällä lähistöllä ole muita isompien vaatekauppoja. Mistään marketeista en varmana löydä sopivia :< Oonki lueskellu tota "Mistä ostatte vaatteenne"- ketjua, hyödyllinen!

Olispa ihana käyttää vaikka shortseja ja jotain keveitä kesähameita.. <3 Mutta ehkä sitten jossain hamassa tulevaisuudessa :lol:

heko
Aloituspaino: 150
Tavoitepaino: 77
Pituus: 175
Laihdutustapa: Painonvartijat, vähähiilarinen ruokavalio
Laihdutushistoria: Eipä oikein ole. Aloituspaino oli ainakin tuon. Ei vaaka kyennyt parempaan :D.

ViestiKirjoittaja heko » To Touko 22, 2008 11:06 am

Nesteitä nesteitä. Ja ne lähtee kyllä äkkiä :).

Lidlissä on hyviä kevyitä jätskejä muuten. Niin makeita ne 3kpl/pkt-sorbetit etten pysty ees syömään yhtä kokonaista kerralla. Pirkallakin on kevyitä isoja vastaavanlaisia puikkojätskejä ihan k-kaupassaki :).

Katopa, olisko tuolla mun myyntiketjussa sulle mitään sopivaa vaatetta kesäksi :) Itse tykkäsin aikoinaan kesäisin kevyistä housuista, joissa oli kiristysnauha punteissa. Pystyi nostamaan punttia sillain ihan vähän vaan :). Ja kyllä sekin kummasti viilensi. Tai sitten samantien punttia vaikka polveen asti, kun on kuumempi ilma! :) (Ostin noita mm. Elloksen postimyynnistä ja H&M:ltä)
Päiväkirjaan!
Huippulukema: Err kg
Ensimmäinen nähty luku: 147kg
Painonvartijoihin mennessä: 137kg
Raskauden alkaessa: 79.9kg

Kuva
Kuva

liian_paksu_perhoseksi

ViestiKirjoittaja liian_paksu_perhoseksi » To Touko 22, 2008 7:57 pm

Kattelin just Pirkka-lehteä ja siellä oli mainos semmosesta sorbetista. Makuina mansikka ja mango. 0,55l kokosissa pötiköissä myydään ja kaloreita on mansikassa 27/100g ja mangossa 40/100g. Hinta on kyllä 4e :?

Käy ihmeessä H&M:ssä kattelemassa vaatteita. Anttilaan tms. ei ainakaan mun kokemuksen perusteella kannata mennä. Rupee vaan ottamaan päähän.
Shoppailuonnea ja muista käydä siiderillä välissä :lol:
Tästä se lähtee..

Kuva

heko
Laihdutushistoria: Eipä oikein ole. Aloituspaino oli ainakin tuon. Ei vaaka kyennyt parempaan :D.

ViestiKirjoittaja heko » To Touko 22, 2008 11:38 pm

Mä kävin just tänään Pirkka-jätskillä tos lähikaupas. Sorbettipuikkoja oli kolmee erilaista. Melkein vaikea valita, mikä ottaa. Otin sen marja-version. Suosittelen! Rasvaa 2%
Päiväkirjaan!

Kuva
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Touko 23, 2008 11:39 pm

heko & liian_paksu_perhoseksi// Kiitos vinkeistä, taidankin heti seuraavalla kauppareissulla kokeilla tuota Pirkka-sorbettia :wink: Tai sitten jos satun Lidliin poikkeamaan niin sieltä kattelen jotain kevyempää.
H&M:ää on kyllä kehuttu... Keskustasta päin sellainen löytyy, sinne siis suuntaan varmaan ensi viikolla. Toivotaan että tärppää! Jotain kesähousuja just etupäässä olen hakemassa, hameet on vähän ikäviä kun reidet hankaa niissä yhteen ja kipeytyy :oops:

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Touko 29, 2008 10:09 am

Aamulla oli punnitus, 110,8 kg eli 200 grammaa lähtenyt. Olis voinu enemmänki mut täytyy nyt vaan olla tyytyväinen :)

MUTTA sitten tänään ennen töihin menoa (kirjottelen työpaikan koneelta) kävin kaupassa ja sorruin kahteen jäätelöön... :oops: Toinen oli pähkinä ja toinen suklaa, eli ei mitään kevyttä tosiaankaan. Nyt oon vaan kyselly iteltäni et "miks mun piti tehdä niin, enkö mä haluakaan hoikistua?" Masentavaa, mut nyt en saa luovuttaa! Tää koko juttu ei saa kaatua tähän! Tänään syön sitten muuten kevyemmin ja katon tarkkaan että en mee ostelemaan mitään rasvasia juttuja viikonlopuksi.

Voivoi, muistin just että lauantaina on tutun tyttären yo-juhlat.. Ja siel on tietenki seisova pöytä täynnä leivoksia, kermakakkua ja muuta. Hyvähän se nyt on ajatella et "syön siellä kohtuudella" mut todellisuus on kuitenki toinen :pahaolo Ajattelin et syön ennen niitä juhlia esim. salaatin (ison) ni on sitte kylläinen eikä tuu ihan niin paljon otettua. Jos meen seisovaan pöytään nälkäsenä ni sehän on kohta tyhjä!

liian_paksu_perhoseksi, ehdottelit aikasemmin Pirkan kevyitä sorbetteja. Ostin sellasen tiistaina (sen mansikka-version), hyväähän se oli mut ei kyllä tietenkään näitä lihottavampia vaihtoehtoja hakannut (siis maultaan.)
Kuitenki hyvä vaihtoehto, varmaan ostan joskus taas jos iskee hirveä makeanhimo. Olis pitäny ottaa sellanen noiden kahden kermajäätelön sijaan, mut itsehillintää ei löydy nimeksikään. Tosin melko kaalliita... Mut kyllä paremmasta/hoikemmasta olosta voi maksaa vähän extraa 8)

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ma Kesä 02, 2008 8:53 pm

Voih, mulla alko loma ja oon syöny ihan hirveesti kaikkea grilliruokaa (makkaraa, pihviä, vartaita...) ja lisäks viel sitä jäätelöä. Vaa-alla en oo ton torstain jälkeen käyny, mahdanko enää uskaltaakaan?? :oops:

Hei antakaas jotain vinkkejä kevyemmästä kesäruuasta!Erityisesti jotain mitä vois grillata...? Tiiän kyllä että jäätelön sijasta olis parempi ottaa vaikka mehujää/sorbetti, mut entä nää suolaset, esim. makkara ja muu grilliliha? Senki tiiän et kaikkia marinadeja olis hyvä vältellä...

rietu
Aloituspaino: 142
Tavoitepaino: 88
Pituus: 167
Laihdutustapa: SBD
Laihdutushistoria: Painon kehitys kuukausittain vuoden 2008 alusta
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
31.10. 103,9 kg (1 kg) yht.38,6 kg
40 kg rikki vajaassa vuodessa
17.2.09 102,1 kg - h i d a s ta..
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » Ma Kesä 02, 2008 10:29 pm

Hei!
Grillaa kasvisvartaita ja lihaa - hyvää ja vähän hiilareita.
Rietu
Uusi elämäntapa alkoi 1.1.2008
[color=#FF0000][b]Josko pääsis juhannukseksi 88 kg??? [/b
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w6tmLAF/]
Kuva
[/url]

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ti Kesä 03, 2008 9:29 am

Mun mielestä grilliruoka on helppo vaihtoehto... ei siihen tarvitse kermaa tai kamalaa makaronivuorta kaveriksi :D Grillailet paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, sipulia, persikkaa, omenaa... seitiä, lohta, muita kaloja, vähärasvaista nautaa tai possua, broileria! Marinadiin vain tilkka öljyä ja päänesteeksi esimerkiksi ananasmehua tms. oman maun mukaan. Ja lisäkkeeksi raikkaita salaatteja esimerkiksi kermaviilikastikkeen kera!

heko

ViestiKirjoittaja heko » Ti Kesä 03, 2008 9:41 am

Me grillataan paljon lihaa. Ei sitä marinadia tartte pelätä vai juoksää sen? ;) (Oli ryhmänohjaajan kommentti viime kesänä :D) Me pestään marinadit pois. Pisteillä mitattuna Poutun ulkofilepiffit on vähäpisteisintä. Saksalaista, valitettavasti, mutta eipä oo häirinnyt, kun tuo laatikko on lisäksi se halvin kaupassa :D. Atrian vartaita meillä tirisee myös. Ja Wilhelmin kevytmakkaraa, mutta hyvin harvoin (alle puolet pisteissä mitattuna energiaa verrattuna normiwilhelmiin).

Viikonloppuna kokeiltiin kasvisvartaan. Ai että! :) Suosittelen! Googleen kasvisvartaan ja sen ekan linkin (oikeutta eläimille tms) marinadia käytettiin tosin öljyä ei laitettu ku ihan milli. Mun lemppari noissa vartaissa on varmaan paprika ja seuraavana tulee sienet ja ananas. Mutta ei sipuli ja kesäkurpitsa ja... huonoja ollu, kaikki oli hyviä.

Lohikin onnistu vallan hyvin grillissä.

Oli oikein kokeiluviikonloppu meillä :) Eli ei muuta ku kokeilemaan! :)
Päiväkirjaan!

Kuva
Kuva

liian_paksu_perhoseksi

ViestiKirjoittaja liian_paksu_perhoseksi » Ti Kesä 03, 2008 7:32 pm

Kaverin kanssa juuri viime lauantaina grillailtiin. Laitettiin lihaa (läskit sai koira :D), sipulia ja herkkusieniä ja uusia perunoita keitettiin. Sitten vähän violan jotain kevyt valkosipulilevitettä. Salaatti kyllä unehtu. Ai että oli hyväääää!!
Tästä se lähtee..

Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Kesä 04, 2008 7:19 pm

rietu, Miinu.s, heko ja liian_paksu_perhoseksi: Kiitos todella paljon vinkeistänne! Lisää otetaan kyllä vastaan jos jotain tulee mieleen... :) Mie söin tänään liha-kasvisvartaita (grillattuja, siis) ja uusia perunoita (kohtuumäärän) ja hyvää oli!
Ruuan jälkeen vaan tuli hirveä jäätelönhimo, onneksi sitä ei tällä kertaa pakastimesta löytynyt, olisin varmaan syönyt sitä litran :>

rietu
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » Ke Kesä 04, 2008 9:03 pm

Jälkkäriksi suosittelen rahkaa. Itse laitan yleensä 500g rahkaa sen joukkoon vispautuvaa 20% kermaa purkillisen vaahdotettuna, keinomakeutta ja jäisiä marjoja joukkoon. Nam, säilyy jääkaapissa useammankin päivän ellei porukat syö...
Rietu
Kuva
[/url]

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Kesä 05, 2008 8:39 pm

Rietu// Olenkin joskus rahkaa syönyt ja ihan hyvää taisi olla, pitääkin ostaa seuraavalla kauppareissulla. Heh, mulla ei ainakaan olis ketään "porukoita" syöömässä kun yksin asun :>

Yhyy, sorruin tänään suklaaseen!! Mentiin ystävättären kanssa kaupungilla pikkupuotiin jossa oli niin iiiiiihania käsintehtyjä suklaakonvehteja ja lopun voitte arvata :oops: :( Ja niitä upposi paljon... No, huomenna sitten pysytään ruodussa! Pakko pysyä, muuten tää morkkis menee ihan sietämättömäksi.

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Kesä 06, 2008 1:06 pm

111,8 kg tänä aamuna! Eiiih, kilo lisää :( :( Oon surullinen, vihanen, pettyny... Tai no, ei pitäis olla pettyny, kylhän mä tän arvasin kun on tullu syötyä esim. eilen sitä suklaata ja sitten raskasta grilliruokaa... Alkaa olla pikkuhiljaa motivaatio vähän hukassa kun koko ajan vaan sorrun ja paino nousee/jumittaa.

Ja kaiken lisäksi mulla on just nytkin nälkä! Vaiks ei pitäis koska söin kuitenki n.tunti sitten enkä mitään "pikkulinnun annosta."

Miten te tsemppaatte itteänne tällasissa tilanteissa?? Ite luen naistenlehdistä laihdutusjuttuja tai sitten kattelen kuvastoista/lehdistä hienoja vaatteita ja haaveilen joskus mahtuvani niihin. Etin joskus kans netistä onnistujatarinoita ja kattelen Painonvartijoiden ja KG-lehden sivuja. En tilaa kumpaakaan mutta ostan välillä irtonumeron.

Crema

ViestiKirjoittaja Crema » Pe Kesä 06, 2008 9:24 pm

Taistelen tällä hetkellä samanlaisen ongelman kanssa. Painoa on pudonnut jo kymmenen kiloa mutta kaksi-kolme yrittää koko ajan puskea takaisin, vaikka olen mielestäni syönyt kohtuullisesti ja liikkunutkin hieman. Lisäpudotus tuntuu olevan TODELLA sitkeässä ja olo on turhautunut ja tekisi mieli vaan luovuttaa ja ostaa litra jäätelöä ja syödä se.

Totuus on kuitenkin se, että jäätelöön tarttuminen ei paranna oloani. En tiedä mikä parantaisi. Varmaan se jos kävisi pitkällä kävelylenkillä ja unohtaisi koko vaa'alla käynnin vaikka viikoksi - söisi vähän ja liikkuisi mutta ei kävisi vaa'alla. Tosin ehkä sekään ei auttaisi. Tosi vaikeaa. Taidan lohduttautua syömällä pussillisen miniporkkanoita, onneksi pidän niistä.

Pitäisi ehkä keksiä joku tavoite tai motiivi, jota kohti kulkea. Jotkut juhlat tai joku vaateostos tai joku matka...jokin tsemppaava, kiva asia, jota kohti kulkea. Kun tietää että kivoja asioita on tulossa ja mieli on hyvä, ei tee mieli repsahtaa. Mulla repsahdus liittyy tiettyyn turhautuneisuuteen ja alakuloisuuteen melkein aina, joskus myös stressiin. Ehkä pitäisikin siis aloittaa mielialan kohentamisesta. Enää pitää vaan keksiä miten.

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Kesä 07, 2008 11:39 am

Crema// Juu totta että juuri alamaissa tulee syötyä enemmän ja katottua vähemmän ruuan laatua - eli rasvasta + sokerista uppoaa.

Toi on kyl hyvä keino et ottaa jonkun tietyn jutun tavoitteekseen, esim. jotkut juhlat tai vaikka kylpyläkäynti, risteily tms. Vaihtoehtojahan on loputtomiin :)
Joskus oon kans bongannu näyteikkunasta jonkun ihanan vaatteen ja päättäny et "tossa on tavoitetta!" Mut jotenki on aina ahmimishimo voittanut :? Harmittaa niin prikuleesti tällanen kun on niin huono itsekuri! Tietoa ja keinoja olis, mut kun toi itsekuri puuttuu niin tuntuu mahdottomalta toteuttaa mitään.

Oon suunnitellu myöhemmin kesällä kylpyläreissua, ihan kannustusmielessä. Jos onnistun kilonkin tiputtamaan niin toteutan sen, jos en niin sitte en, lykkään sitä reissua sitten niin kauan että onnistun :wink:
Ens viikolla taas vaakaan, toivotaan että olis suunta kääntyny tai että ei olis enää ainakaan noussu!

Löytyiskö vielä lisää tsemppausvinkkejä? Tai kesäisiä ruokavinkkejä? Kaikki on tarpeen, grilli-ja muutkin vinkit ja tietysti kevyet jälkiruokavinkit ;>

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Kesä 11, 2008 2:19 pm

111,7 kg näytti paino tänään aamusella. Pudotusta siis -100 grammaa, no onhan sekin alaspäin, mut toisaalta oon mielestäni liikkunu aika paljon ja syöny kevyesti ja odotin isompaa pudotusta... Voi ku joskus toiveet toteutuis ja olis sellanen "Jess! Onpa pudonnu paljon!"-fiilis. Eipä paljon kannusta ku paino ei millään putoo vaiks eläis miten "siivosti" :( Pitäis varmaan lopettaa syöminen kokonaan et laihtuis ees vähän!

Mut toisiin asioihin, eli tuttava kutsu mut grillijuhliin jotka on perjantaina... Myönnyin koska oikeesti haluan mennä. Mut mikä eteen ku siellä syödään kaiken maailman marinoituja ja leivitettyjä pihvejä?? Viime kesänä kävin siel kans pari kertaa ja molemmilla kerroilla tarjolla oli vaan niitä :shock: Tai no jotain rehuja mut nekin ui kastikkeessa.
Ongelmahan on se että en millään haluis kertoo et laihdutan... Siitä tulee kauheet paineet enkä edes tunne tätä ihmistä niin hyvin et haluaisin uskoutua tai mitään. Se ite on hoikka kuin mikä joten sekään ei paljoa helpota.

Auttakaa hädässä olevaa! Mitä pitäis tehdä?? Mitä ite tekisitte? Pitäiskö perua koko juttu ja keksiä joku tekosyy et miks en pääse? Tiedän et se ei olis "oikein" mut kaikki muutkin vaihtoehdot on epämiellyttäviä...

rietu
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » Ke Kesä 11, 2008 2:43 pm

Hei!
ei mitää selittelyjä vaan mukaan grillijuhliin... Valitset sieltä "pienimmät pahat " tai vaikka "pahimmat pahat" runsaasti sit salaattia ja semmoista. Yksi grillijuhla ei kaada projektiasi - tämä tilaisuutesi opetella herkuttelemaan juhlahetkissä ja seuraavan päivänä onkin sitten paluu arkeen ja arkiruokiin... Näin minä olen toiminut eihän siinä ole järkeä että eristäytyy sosiaalisesta kanssakäymisestä. ei sun tartte toisille tehdä tiliä syömisistäsi tai syömättömyydestäsi siellä juhlissa.
Näin aattelee
Rietu, joka ei kuitenkaan halua päättää puolestasi mitä teet - PÄÄTÖS ON SINUN!
Kuva
[/url]

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Kesä 11, 2008 7:55 pm

Kiitos rietu :hali Tiedän kyllä että ei yhdet juhlat tms. kaada mitään mut toi paino on nyt muutenki jo jumittanu ja harmittanu niin kauan... Jos se olis tänää ollu alhasempi ni olisin lähteny sinne juhliin ilman muuta!

Mut oon kyl silti aatellu lähteä.. Ja vaikka tulis pari kiloo lisää niin enköhän mä ne tiputettuu saa. Epäilys vaan kalvaa takaraivossa et ku oon nyt syöny kevyesti ja paino ei putoo, niin entä sitte joidenki grillijuhlien jälkeen?? Huoh...

Kiitos kannustamisesta!

Palaa sivulle “BMI 40+”