Esittäydyn minäkin + muuta löpinää ;)

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Heinä 31, 2008 5:53 pm

Punnitus tänä aamuna, 112,6 kg vieläkin eli jumitus TAAS päällä... Hohhoijaa. Tulee sellanen tunne että eihän tässä sais mitään syödä :/ Noh, en anna tän nyt lopahtaa tähän vaan oon jatkanu kevyemmällä syömisellä niin kuin parhaiten taidan. Lounaaksi söin kanakeittoa ja salaattia ja sitä samaa vielä sitten iltapäiväruuaksi. Viime päivät on ollu todella kuumia, kauppareissu oli aivan kamala, autossa varmaan + 60! Teki ihan hirveästi mieli jäätelöä, en vieläkään tiedä miten sain itseni siitä jäätelökojusta ohi... :lol:

Tiikerililja
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0

ViestiKirjoittaja Tiikerililja » Ti Elo 05, 2008 11:39 am

Onkohan tuo 112,6 joku maaginen lukema, kun täälläkään ei meinata sen alle päästä.. :lol: Kovasti tsemppiä sinulle!

t. Toinen jumitteleva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Elo 05, 2008 2:46 pm

Kiitos tsempeistä Tiikerililja! Mie pääsin vihdoin sen 112,6 kg alle, tosin vaan 200 grammaa, mutta kuitenkin. 112,4 kg siis näytti tänä aamuna, ja ihan tyytyväinen tohon oon, tuntui jo ettei ikinä putoo enää grammaakaan. Lounaaksi söin kasvismuhennosta, hyvää oli mut en tiedä viittinkö kovin usein tehdä kun siinä oli aika homma... Olis kannattanu tehä isompi satsi vaikka pakastimeen niin vois aina ottaa sieltä ja sulattaa mikrossa, mut eipä tullu sillon mieleen.

Lueskelin tossa vanhoja naistenlehtiä ja niitä iänikuisia "Nyt bikinikuntoon!"-artikkeleita. Eipä paljoa kannusta kun kuvien naiset on jo valmiiksi normaalipainoisia! Ne vois joskus laittaa lehtiin ihan oikeasti ylipainoisia - ja miellellään joskus jopa yli 100 kg. Sitte olisin tyytyväinen ja lähettäisin mielelläni positiivista palautetta lehdelle :)

Miime
Aloituspaino: 111
Tavoitepaino: 99
Pituus: 164
Laihdutustapa: Kiloklubi
Laihdutushistoria: Laihdutin omin neuvoin 22 kg v. 2007 - 2008 (119 kg -> 97 kg), mutta elämäntilanteen muuttumisen myötä laihdutusprojekti lähti nyt uudestaan käyntiin 111 kilosta... Tavoitteena viimeksikin tuttu 99 kg!

ViestiKirjoittaja Miime » Ti Elo 05, 2008 2:51 pm

Pullevala, oletko koskaan vilkaissut KG-lehteä? Tosin varsinainen naisten hömppälehtihän se ei ole, vaan melko lailla täyttä laihdutusasiaa! Siinä on kuitenkin suuriakin painonpudottajia, mikä on positiivista.

Ostin nyt sen kesän numeron (lehti ei ilmesty kovin usein) ja päädyin sitten tilaamaan sitä pätkän, kun näin toisaalla hyvän tarjouksen. Kovin vankalla pohjalla en siis vielä ole lehden kanssa, mutta ajattelin, että jospa siitä olisi tukea tässä projektissa. Lehdestä löytyy paljon luettavaa eli on ihan asiapitoinen. Ruokaohjeitakin oli reilusti. Kannattaa ehkä vilkaista joskus, jos et vielä ole tutustunut!

P.S. Onnea pudotuksesta! Hieno fiilis, eikö? :lol: Pienikin askel alaspäin on aina eteenpäin ja on se kumma, miten pienikin miinustus kiloista nostaa heti motivaatiota. Ajattelepas, että näkyvissä on 111 ja sen jälkeen pääset jo 110:n alle!! :peukku
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Elo 06, 2008 3:54 pm

Miime// Olen tutustunut tohon KG-lehteen (en kylläkään tilaa), ja tosiaan siinä on ihan oikean kokoisia ihmisiä, samoin kuin Painonvartijat-lehdessä. Jälkimmäiseksi mainittuja olen ostanut joskus kirppikseltä ison läjän, ne onnistuja-tarinat antaa mukavasti tsemppiä :) Asiaa oli myös runsaasti, kumpikaan lehti ei ole mikään ohut lipare.

Juu, kyllähän se pienikin pudotus kannustaa! Siitä jää niin paska fiilis jos on tullu lisää eikä oikein tiedä mistä johtuu... Kiitos onnitteluista :)

Miime
Laihdutushistoria: Laihdutin omin neuvoin 22 kg v. 2007 - 2008 (119 kg -> 97 kg), mutta elämäntilanteen muuttumisen myötä laihdutusprojekti lähti nyt uudestaan käyntiin 111 kilosta... Tavoitteena viimeksikin tuttu 99 kg!

ViestiKirjoittaja Miime » Ke Elo 06, 2008 6:41 pm

Nyt on muuten uusimmassa MeNaisissa (huomenna ilmestyvässä) painonpudotusteema. Kolme naista kertoi viiden kilon pudottamisesta. Kuulostaa mitättömältä ja joillakin homma oli mennyt ehkä vähän överiksi, mutta jotain hyvääkin mukana oli. Lehdessä oli myös xl-malli, jonka lähtöpaino oli 110 kg ja jonka tavoitteena oli tiputtaa 30 kg.

Mulle tulee tuo(kin) lehti ja luin heti kaikki laihdutussivut! Saman tien tein jo lehden ohjeella banaanipirtelöä eli yksi banaani ja pari desiä maitoa sauvasekoittimella pirtelöksi. Sitä nyt tässä ryystän! :olutta
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Elo 08, 2008 12:06 pm

Miime// Selasin eilen tota MeNaiset-lehteä kun kävin kaupassa, mut en ostanu sitä. Se kuva siitä xl-mallista (jossa se käveli muistaakseni valkoisessa mekossa kadulla) oli upea! Kerrankin OIKEAN kokoinen ihminen eikä mikään tikku, joita naistenlehdet vilisee :lol: Hän oli todella kaunis ja naisellinen, valoi uskoa minuunkin :)

Hyvältä kuulostaa tuo banaanipirtelö, voisin kokeilla joku kerta...

Kävin aamulla vaa-alla, + 200 grammaa eli TAAS se 112,6 kg "jumituspaino"!
Oon syöny kevyesti, vain kerran yhden rasvasemman jutun, se oli ostoskeskuksen kahvilassa sellanen leipä jossa oli kyllä majoneesiakin... :oops: Mutta se oli vaan se kerta (keskiviikkona), ja leipä oli pieni. Hirvittää että eikö enää mitään hyvää tai vähän tukevampaa sais ottaa... edes pientä määrää?? No, eihän se oo sanottu että se nousu johtu siitä, mut kuitenki... Mitään herkkuja en kyllä kotiin ostanut eli tänään tulee olemaan kevyt linja.

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » Pe Elo 08, 2008 1:08 pm

Uusimmassa Annassakin oli muuten laihdutusjuttua taas muutama sivu. Lukaisin eilen kampaajalla, mutta MeNaisten jutut olivat mielestäni jotenkin monipuolisempia ja laadukkaampia.

Pullevala, oletko koskaan lukenut Dr. Philin Painonpudotushaaste-kirjaa? Sain sen tällä viikolla kirjastosta ja olen aloittanut lukemisen. Siinä tuntuu olevan paljon ajattelemisen aihetta. Itse olen ainakin huomannut, että kuulun niihin ihmisiin, joiden mielestä lihominen ja laihtuminen johtuvat minusta itsestäni ja sisäisistä syistäni. Tämän ajattelumallin heikko puoli Dr. Philin mielestä on se, että itseään syyttää myös siitä, että paino ei laske, vaikka on tehnyt omasta mielestään tarpeeksi sen putoamisen eteen. Osui ja upposi! Dr. Phil on sitä mieltä, että jumitusvaihe on hyvä ja positiivinen merkki, koska se osoittaa, että elimistö tekee uusia säätöjä uuden ruokavalion ja elämäntavan takia. Kun elimistö pääsee tasapainoon, paino laskee taas. Erityisesti tämä on kannustanut minua, koska kuten olette ehkä huomanneetkin, vaivun suunnilleen heti epätoivoon ja itsesääliin, jos paino jatkaa jumittamistaan. :wink:

Tietystikään tuolla ajattelutavalla ei voi lohduttaa itseään loputtomiin. Jossain vaiheessa on tarkasteltava rehellisesti, onko varmasti tehnyt kaikkensa, jotta paino laskisi eikä jumittaisi. Jos on, niin sitten pitäisi yrittää vain lopettaa itsesääli - tässä mullakin on älyttömästi tekemistä! :roll:

Juotko Pullevala tarpeeksi vettä? Ja muita nesteitä? Ostin sellaisen 1,1 litran vetoisen kannellisen kannun jääkaappiin, jonka täytän viimeiseksi joka ilta. Seuraavan päivän tavoite on tyhjentää vähintään sen kannullisen verran vettä päivässä. Ja sen lisäksi tietysti normaalit juomat ja joskus tulee juotua vettä lisäksi suoraan hanastakin. Mulla tuo on auttanut aika paljon siihen, että juon ylipäätään tarpeeksi. Hanalämmin vesi ei miellytä kauheasti eikä sitä tule niinkään juotua, mutta jääkaappikylmänä vesi on enemmänkin kuin juoma eikä pelkkä vesi! Mulla ainakin runsas juominen auttaa siihen, että elimistö toimii kaikin puolin.

Tiedän kyllä, ettet tykkää liikunnasta enkä yhtään halua enkä aio patistaa, koska inhoan liikuntaholhoamista muutenkin. Mutta tuleeko sulla edes jonkin verran vaikka sitten hyötyliikuntaa päivässä? Mulla jumittaa paino helpoiten silloin, kun oleskelen vain kotona sisätiloissa eikä aktiviteettia ole. Esim. jo vartin tai parinkymmenen minuutin rauhallinenkin kävelylenkki ulkona auttaa siihen, että elimistö herää horroksesta. Nyt olen yrittänyt, että noita pelkkiä sisäpäiviä ei tulisi ollenkaan, vaan joka päivä olisi jotain. Jos illalla havahdun liikkumattomuuteeni, käyn vaikka iltakävelyllä ainakin sen vartin.

Älä lannistu Pullevala, vaikka mieli tekisikin! Olet tehnyt jo paljon töitä tähän asti eikä kannata luovuttaa jumin takia!
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Elo 08, 2008 4:58 pm

Miime// Kyllähän noissa naistenlehdissä aika usein painonpudotusta käsitellään, mutta tapa näyttää vaihtelevan erittäin suuresti. Joskus on keskitytty enemmän muutaman kilon "rantakunto-dieettiin", joskus on tuhdinpaakin väkeä mukana. Toisinaan esitellään uusia "ihmedieettejä" tai keskitytään klassiseen elämäntapamuutokseen. Tarkistan aina kummasta on kyse ennen kuin lukaisen, mihinkään atkins- tms. juttuihin en lähde mukaan enää.

En ole lukenut kyseistä kirjaa, mutta olen kyllä kuullut ja katsellut sitä kirjakaupassa. Voisin vaikka ostaa omaksi tai lainata kirjastosta jos se kerran todella on hyvä :) Omistan muutaman painonpudotus-opuksen, mutta ne ovat kyllä aika aikansa eläneitä tai sitten niin vaikeaselkoista tekstiä että niitä lukiessa vaan väsyy.

Juon minä käsittääkseni tarpeeksi, aina ruuan yhteydessä ja siinä välissä silloin tällöin. Olen aina juonut paljon, äitikin joskus sanoi että kumma tuo lapsi kun sen suu kuivuu jos se ei saa pariin minuuttiin sinne mitään... :roll: Tuota sinun kannujuttuasi voisin kokeilla, varsinkin jos helteitä vielä tulee... Ei siltä kyllä näytä nyt kun katsoo ulos!

Katson kyllä että liikuttua tulee jonkun verran joka päivä, jos se ei tule hyötyliikuntana (esim. keskiviikkona tuli käveltyä ostoskeskuksessa niin että jalkoja särki) niin lähden sitten ulkovisiitille. Lenkkeilyksi sitä ei voi kyllä sanoa, mutta onhan se parempi kuin ei mitään.

Suurkiitos kannustuksestasi ja tsemppiä sinnekin päin :hali Kiva on täällä terhilässä keskustella tällaisista aiheista, lähipiirissäni kun ei ole muita pulleita joiden kanssa murheita tai vinkkejä jakaa...

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Elo 12, 2008 7:41 pm

Paino vaan vieläkin jummaa, näytti aamulla ensin 112,6 ja sitten 112,7 kg... Eli joko sama kuin viimeksi tai sitten + 100 grammaa, jumitusta kumminkin! Tänään siis alkoi taas työt, lounaaksi työpaikalla oli lihakastiketta, taisin ottaa liikaa :oops: No, syön nyt illalla sitten kevyemmin. Jumitus vaan (edelleen) harmittaa enkä tiedä oikein että missä vika :/ Kai sitä tulee sitten vaan otettua liian isoja annoksia tai jotain... Pitää varmaan alkaa kytätä haukkana joka suupalaa, vaikka en millään viitsisi lähteä sille tielle. Tietysti nykyäänkin katson että mitä otan ja miten paljon, mutta hieman on suurpiirteisyyttäkin mukana.
Keventymistä tässä odotellaan kovasti, olisi jo sen aika :wink: Tuntuu vaan että teen töitä laihtuakseni mutta mitään ei tapahdu. Ärrrrrh! Liikkunutkin olen jonkun verran... Saa nyt nähdä miten tässä käy.

Tiikerililja

ViestiKirjoittaja Tiikerililja » Ke Elo 13, 2008 1:49 pm

Niin tylsältä kuin se joka suupalan kirjaaminen tuntuukin, mahtaisiko se kuitenkin auttaa? Itse olen huomannut että helposti tulee syötyä liikaa kun ei kirjaile syömisiään ylös. Tsemppiä jumituksen selättämiseen!

t. Tikru

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » Ke Elo 13, 2008 6:59 pm

Tiedän tunteen, Pullevala. Ärsyttävää totta tosiaan! Mutta pitkäkin jumitus saattaa yhtäkkiä päättyä siihen, että paino laskeekin reippaasti lyhyen ajan kuluessa. Toivotaan tätä vaihtoehtoa!

Pitkä jumitus saattaa kuitenkin olla merkki myös siitä, että nyt voisi olla aika kokeilla jotain muuta ja uutta. Jos olet varma siitä, ettet syö ainakaan liian vähän, niin sitten tarkkailemaan, mitä tuleekaan syötyä. Annoskoot vähän pienemmäksi ja varastoon syöminen seis, syöt vain nälkään. Pidät huolen, että aineenvaihdunta toimii juomalla ja liikkumalla. Mulla on edelleen se litran vesikannu -konsti, vaikkei kesähelteitä olekaan. Ja kyllä vesi silti uppoaa!

Minustakin tuntuu, että mulla on pienimutoista jumia, mutta kuukautiskierto on kyllä siinä vaiheessa, jolloin parhaiten jumittaa. Ja toisaalta paino on kyllä vähän laskenut, mutta silti tuntuu, että jotain jumahdusta on noin yleisesti ollut.

Minäkään en ole innostunut ruokapäiväkirjoista, koska en usko, että se on pysyvä ratkaisu mulle. Mutta olen kokeillut esim. yhden päivän ruokakirjaa. Kokeile sinäkin Pullevala vaikka niin! Ettet aloitakaan koko viikon kirjaamista, vaan otat vain yhden päivän, joka on samanlainen mitä nyt lähiviikkojen aikana on ollut muutenkin. Saat ehkä vähän osviittaa. Itse ainakin huomasin, että turhaa vehnähöttöä tuli syötyä liikaa, vaikka kaikenlaiseen keveyteen ja järkevyyteen pyrin.

Pääasia on se, että älä nyt vain repsahda - ainakaan totaalisesti! Sitä varten iso tsemppirutistus ja pysy kaukana kiusauksista! :wink:
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Elo 14, 2008 8:12 pm

Tiikerililja ja Miime// Kiitos tsemppauksesta + vinkeistä. Olenkin jo alkanut kirjata syömisiäni ylös - alku tuntui tylsältä mutta kyllä siihen tottuu :wink: Totta tuo mitä sanoit Miime, että jos paino ei vaan näytä laskevan niin taitaa olla aika muuttaa taktiikkaa... Työt alkoivat tiistaina ja totuttelen nyt tässä siihen rytmiin. Ihan kivalta tuntuu taas olla töissäkin, kesällä oli vähän laiska ja nuupahtanut fiilis eikä tullut tehtyä mitään. Työpaikan lounaatkin on ihan ok, perusruokaa eikä mitään pizzoja ja lisäksi (ainakin yleensä) kelvollista salaattia.

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » Pe Elo 15, 2008 3:02 pm

Pullevala, jos yhtään viitsit, niin naputtele joskus ruokapäiväkirjasi tännekin! Olis kiva nähdä, mitä muut meikäläiset syövät päivän mittaan. Minäkin olen nyt laittanut omaan ketjuuni parilta päivältä ruokapäiväkirjan. Annan luvan kommentoida kärkkäästikin! :wink: Paino jumittaa taas niin tehokkaasti, että kyllä tässä joku saisi olla kärkäs. Vaaka on näyttänyt 103 kg (ja vaihtelevasti risoja) jo vaivaiset kolme viikkoa! :shock:

Se, että työruoka on kelvollisen terveellistä, on kyllä iso asia. Minunkin työsyömiset on normaalia kotiruokaa. Halvalla tehtyä, joten eiköhän se aika kevyttä ole! :lol: Suurinta herkkua olisi varrasleipä Oivariinin kanssa ja sitä olen nyt vähentänyt. Ennen söin joka päivä pari palaa ja joskus hain lisääkin. Nyt saa riittää yksi pieni pala eikä sitäkään joka päivä.

Sen sijaan työpaikan herkuttelu on oma juttunsa! Meillä tuodaan aika paljon kaikkia herkkuja töihin. Ei mitenkään järjestäytyneesti, vaan kukin mielensä mukaan. Mutta kun väkeä on paljon, niin tuskin sellaista viikkoa on, etteikö mitään olisi tarjolla. Siihen mussuttamiseen olen nyt omalta osaltani tehnyt stopin. Vain erikoistilaisuuksissa annan itselleni luvan ottaa, mutta tavallinen päivä ja tavalliset herkut eivät tee vielä erikoistilaisuutta. Niinpä tältä viikolta on jäänyt syömättä suklaapalat, Domino-keksit, vaahtokarkit ja pullaviipaleet. Ja kaikki tämä on ollut tarjolla yhden viikon aikana! :shock: Nostin tänään pöytään vichypullon, mutta kumma kyllä kukaan ei halunnut juoda sitä minun kanssa! :lol:

Koitas Pullevala keksiä meille uusi taktiikka, että päästään harjoittamaan miinuslaskuja! :wink:
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Elo 15, 2008 6:33 pm

Miime// Kävinkin tuolla ketjussasi lueskelemassa, tosi kiva juttu että olet vaivautunut laittamaan tännekin ruokapäiväkirjojasi. Miun eilinen:
aamu: jugurtti, 2 näkkileipää, päällä levite + kevytleikkelettä, omena
lounas: lihaperunalaatikkoa (n.200 g), salaatti, näkkileipä + levite
välipala: näkkileipä, omena
päivällinen: n.100 grammaa kanaa, 2 perunaa, salaattia
iltapala: 2 paahtoleipää, päällä levite + kevytleikkelettä, omena

Tollasta siis eilen :) Taitavat kaikki päiväni olla ruuan osalta suurin piirtein samanlaisia, paitsi tietysti töissä lounas vaihtelee jonkin verran. Joskus otan jonkun pienen herkun, esim. Domino-keksin, mutta pyrin pitämään määrät niin pieninä ettei sen pitäisi nostaa painoa... Toisinaan kyllä syön iltapalalla hieman enemmän, riippuu siitäkin miten olen päivällä syönyt. Tossa nyt ei ole juomia mutta vettä tai light colaa juon pääasiassa.

Meidänkin taukohuoneeseen jotkut kantaa herkkuja :/ Sitten kun ne sanoo että "tosta saa vapaasti ottaa" niin kiusaus on kova... Mutta oon nyt onnistunu välttämään :)

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » Pe Elo 15, 2008 6:50 pm

Kiitos, kun kävit kannustamassa ja tsemppaamassa minua! Se tulee tarpeeseen. :D

Mikään asiantuntija en ole, mutta sinunkin ruokapäiväkirjasi näyttää ok:lta ja perusterveelliseltä.

Minkälaista jugurttia muuten syöt? Niissä maustetuissa juguissa tuppaa olemaan pääsääntöisesti reilummin kaloreita. Oliskohan tavallisessa makujugurtissa jotain 80 kcal 100 grammassa, kun taas esim. rasvattomassa maustamattomassa jugussa on vain puolet tuosta.

Niin kuin tiedätkin, niin pikkuherkkujen kanssa kannattaa muistaa, että pienikin määrä päivässä tekee jo isomman määrän viikossa, jos säännöllisesti napsii. Mutta se on loistavaa, jos mielihalun tullen oppii pysymään kohtuudessa! Mielestäni on parempi välillä ottaa vähän kuin aina vain kieltäytyä ja olla kurissa. Mulla ainakin repsahtaa sitten kunnolla, jos aikani kieltäydyn. Kun syön pienen määrän herkkua, keskityn siihen ihan täysillä, että pieni määrä myös riittäisi. Esim. tänään kaupassa maistoin teelusikallisen tajuttoman hyvää pannacottaa ja oli vain pakko ajatella, että tämä lusikallinen riittää nyt mulle ja tiedän, miltä uusi passion-pannacotta maistuu! Maistamiseen ei tarvitse 200 grammaa kermavanukasta... :lol:

Minusta tuntuu noiden työherkkujen kanssa, että tiedän kyllä koko ajan, etten ota eikä sinällään tee edes mieli mussuttaa. Mutta kauheinta on se, että ruumiinmuisti on liian vahva ja käsi meinaa kaikesta huolimatta ottaa, koska se on ottanut aina ennenkin! Ja kun muut ympärillä mussuttelee ja kädet ojentuu kaiken aikaa herkkuja kohden, niin täytyy oikein keskittyä, että omat kädet pysyvät poissa lautasilta!

On tämä kyllä... Nyt voitais kyllä saada lahjoituksena pitkä miinus viikonlopuksi, niin olisi taas taistelutahto äärimmillään ensi viikoksi! :wink:

Ai niin, se piti vielä lisätä, että mä taas en koskaan ole mikään yösyöpöttelijä ollutkaan. Minusta on aina tuntunut, että tyhjemmällä vatsalla nukkuu paremmin ja rauhallisemmin. Ja nytkään ei tule mitään iltatankkaustarvetta. Mutta jokaisella on ne pahat aikansa... Mulla ne on töistä tulo ja kun Salkkarit taas alkaa, niin klo 19.30. Tuohon 19.30-syöpöttelyyn auttoi se, että opettelin kutomaan villasukkia, niin ei ole enää käsiä vapaana napostelemiseen! :lol:
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Elo 16, 2008 8:47 pm

Miime// Syön Valion rasvatonta jugurttia, siinä on vain 40 kcal/100 grammaa. Mullakin toi sama että jos totaalisesti kieltäydyn kaikesta hyvästä niin repsahdan jonkun ajan kuluttua kunnolla ja saatan olla "mähryputkessa" jopa päiviä! Joten mieluummin sitten silloin tällöin ottaa vaikka keksin hyvällä omallatunnolla :) Joskus oon kyllä ottanu esim.suklaapalan ajatuksella että "minäpä vähän maistan" niin onkin mennyt koko levy :lol: Eli totta tuo mitä sanoit että maistamiseen ei tarvite hirveää ruokakekoa!

Mullakin tuli jossain vaiheessa töissä mussuttamisesta tapa, ja on tarvittu kaikki tahdonvoima että en ota sitä wiineriä! Kun tuntuu että työkaverit oikein tyrkyttää... Ne ei kyllä tiedä että laihdutan, en halua kertoa, ne alkais kuitenkin vihjailla jotain enkä oo kenenkään kanssa niin läheisissä väleissä että puhuttaisiin tällaisista asioista. Varsinkin kun he ovat kaikki normaalipainoisia.

Pikkaista tiputusta on täällä vihdoinkin, 112,4 kg aamulla eli -200 grammaa. Tuntui kyllä hyvältä pitkästä aikaa edes vähäinen miinus :) Äsken söin punajuurisalaattia, oli yllättävän hyvää! Taidan hankkia jatkossakin.

Tiikerililja

ViestiKirjoittaja Tiikerililja » Su Elo 17, 2008 3:11 pm

Kiva kuulla että vaaka näyttää vähemmän. :) Minä käyn huomenna ja toivon että olisi miinusta, mutta tällä viikolla päivittäinen energiamääräni on ollut hieman aikaisempia viikkoja suurempi.

t. Tikru

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Su Elo 17, 2008 6:22 pm

Tiikerililja// Tsemppiä punnitukseen! Tänään olin kaupungilla ja otin kahvilassa aika ison patongin... Mutta en sentään mitään munkkia tms. vaikka siellä niitäkin oli (tietysti, kun kahvilasta on puhe.) Heti kun johonkin paikkaan astuu sisään juodakseen vaan kupin kahvia tai teetä niin lyö vastaan kaikki "tänään hillomunkki/kermakakku VAIN 1,50!!" - mainokset joissa on lisäksi valtavat värikuvat :lol: Ja ympärillä leijuu ihana tuoreen leivonnaisen tuoksu... Joskus kun kävelen Hesburgerin ohi niin varon hengittämästä nenän kautta, se tuoksu on niin kutsuva.

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » Ma Elo 18, 2008 6:02 pm

Jes, nytkähdettiinhän me lopulta alaspäin! Tosin sinun pikkuisesi on isompi kuin minun! On tosiaan kumma, kun minimaalinenkin pudotus saa esim. kauppareissuihin ihan uutta puhtia. Jos paino jumittaa, alan minä ainakin herkästi katsella, mitä "normaalimpaa" ruokaa voisin syödä. Sen sijaan tämän päivän kauppareissun saldona oli rasvatonta raejuustoa sun muuta yltiöpäistä laihdutusruokaa! :lol:

Mä voin välittää sulle Hesburger-terveiset nyt ja heti, niin saat kulkea jatkossakin ohi nenästäsi kiinni pitäen! :pika Hain eilen miehelle Hese-mättöä, kun olin kaupungilla ja se pyysi. Enkä ostanut itselleni mitään! No, ei kyllä pitänytkään ostaa, joten siinä mielessä ei ole juhlimista. Haju ei mulla vaikuta vielä erityisemmin eli sen pystyn blokkaamaan. Mutta kun avokki mussutti vieressä tyytyväisenä kanahampurilaista (minun suosikkiani!), niin johan meinasi kuola valua. Sain kuitenkin psyykattua itseni tilanteesta enkä päätynyt nurisemaan osaani miehen hampurilaisesta. Harjoittelen siis kieltäytymistä sekä sitä, että muut saavat syödä, mitä haluavat, mutta minun ei silti tarvitse. Tämä olisi tehokas taito, kun on jossakin seurassa kahvittelemassa tai syömässä.
Kuva

Tiikerililja

ViestiKirjoittaja Tiikerililja » Ti Elo 19, 2008 6:32 am

Itse kävin viime viikolla Picnicissä kolme kertaa syömässä yhdistetyn lounaan+välipalan. Onneksi niiden sivuilla on energiamäärät, joten ei tullut kalorihurjasteltua yli päivän rajojen ainakaan niiden vuoksi! Siis patonkia söin, sillä vaikka makeat ovat nekin joskus hyviä, silti mieluiten nälkäisenä mutustelen sen patongin. Hesen sivuilta en ole aikoihin käynyt tsekkaamassa kuinka paljon energiaa löytyy noista hampurilaisista ja muista, mutta kaipa me joskus saadaan niilläkin herkutella? :wink:

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Elo 19, 2008 5:36 pm

Miime// Kyllä se pienikin pudotus toki mukavasti antaa potkua. Kanahampurilainen on miunkin lemppari :oops: Ennen kun kävin Hesburgerilla niin otin aina kanahampurilais-aterian ja päälle vielä jäätelön! En edes ajatellut mitään kaloreita tms. kun hotkaisin vain niin sain nopeasti tyydytettyä ruuanhimoa... Ja parin tunnin päästä saatoin taas vetää jotain! Jonain päivänä söin varmasti viiden päivän (tai jopa enemmän!) kalorit kun ajattelee sitä kaikkea suklaata jne.
Hatun nosto sinulle että et sortunut roskaruokaan :) En tiedä miten meikäläisen olisi käynyt vastaavassa tilanteessa, luultavasti en olisi pysynyt ruodussa ollenkaan :lol:

Tiikerililja// Se on tosiaan hyvä että nykyään ruokapaikat laittaa nettiin (ja jotkut jopa ruokalistoihin) kalorimääriä. Totta tuo mitä sanoit että joskus saa herkutella, MUTTA kun tässä on tämä pudotus ollut sen verran hitaan puoleista että ei mulla oikein olis herkutteluihin varaa...

Aamulla näytti puntari 112,3 kg eli miinusta sadan gramman verran. Hyvä juttu, ei siitä sen enempää. Töissä tulee helposti otettua liikaa ruokaa lounaalla, tänään sain sentään pidettyä itseni kurissa.

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » Ke Elo 20, 2008 7:57 pm

Et ole yksin siinä veneessä, josta kilot lähtevät hitaasti ja herkkuja ei saisi päästää edes ajatuksiin. Soudan ja huopaan siellä sinun kanssa! Välillä ei voi edes tajuta, miten ihmisestä voikin lähteä paino niin hitaasti. Vai tuntuuko se vain siltä, kun odottaa niin paljon? Varmasti muista lähtee painoa enemmän kuin minusta, siltä se ainakin tuntuu! :twisted:

Jos ruodussa olevalla ruokailulla laihtuu vähän ja hitaasti, mitä se olisi herkkujen kanssa? En siis enää ihmettele, miten onnistuin keräämään painoa lähes 120 kiloon asti. Surullista ja turhauttavaa, mutta onneksi me ollaan nyt niitä asian tiedostajia! :peukku
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Elo 22, 2008 5:57 pm

Miime// No hyvä etten mie ihan yksin oo :) Tosiaan tuntuu että muut laihtuu mutta meikä vaan jumittaa :/ Tosin nyt paino 112,1 kg eli taas se miinus 200 grammaa, sentään jotain lähtee!! En miekään enää ihmettele yhtää että miten sitä painoa on kerääntynyt, söin varmaan ennen kolme tai ylikin kertaa niin paljon kaloreita päivän aikana kuin nyt!! Ainakin sellaisina "mässypäivinä."

Tänään tuli kyllä syötyä majoneesipatonki :X Aina otan ajatuksella "viikonlopun kunniaksi", mutta päädynkin syömään liikaa ja liian rasvaista. No, jos tämä jää nyt tällä kertaa tohon patonkiin niin hyvä niin, joskus olen jatkanut mm.sipsillä, suklaalla jne. Nyt lähden kyllä ulkoilemaan niin eiköhän se siitä.

Tiikerililja

ViestiKirjoittaja Tiikerililja » La Elo 23, 2008 12:31 pm

Heips Pullevala! :) Et ole yksin jumitusten kanssa, kyllä täälläkin suunnassa on sitä ollut ja varsin myttyyn menneen viikon jälkeen ei edes huvita ajatella mitä vaaka näyttää maanantaina. :oops:

Mutta me ollaan sitkeitä ja jokainen päivä on uusi, eikös? Sitä paitsi, majoneesipitoinenkaan patonki ei varmasti ole yhtään niin huono valinta kuin sipsipussi tai vastaava. Minua on auttanut todella paljon se, että olen selvitellyt ruokien todellisia energiamääriä. Esim. Picnicin patongeissa on muistaakseni n. 500-600kcal, eikähän se ole kuin puolet tavallisesta Fazerin Sinisestä suklaalevystä :!:

Tsemppiä!!!!

t. Tikru

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » La Elo 23, 2008 1:25 pm

Mites kävi? Selvisitkö pelkällä patongilla eilen? :wink:

Täytyy olla samaa mieltä Tikrun kanssa. Ei yksi patonki maata kaada eikä se ole pahimmasta päästä! Mulle ainakin patonki käy ruuasta ja sillä pysyy nälkäkin poissa. Jos olisit syönyt vaikka viinerin, tilanne tuskin olisi ollut yhtään parempi ja kaiken lisäksi sulla olisi ollut kohta uusi nälkä ja vaikka taas se patonginhimo. :lol:
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Elo 23, 2008 4:15 pm

Tiikerililja ja Miime, olette oikeassa :) Ei patonki maata kaada, ja tosiaan olisin voinut vetää vaikka juuri sen wiinerin - tai vaikka kolme :oops: En sortunut enää herkkuihin, mutta söin kyllä eilen muuten aika paljon, taisin ottaa esim.perunamuusia hiukan liikaa. Päätin kuitenkin aamulla, että juuri niin kuin Tikru sanoi, tänään on uusi (ja kevyempi) päivä. Lounaaksi söin kanakeittoa ja näkkileipää, nyt olo on varsin hyvä. Olen myös ylpeä itsestäni siinä määrin että eilinen ei mennyt mässäilyksi. Ulkoiltuakin tuli hiukan tavallista enemmän, on mukavampi liikkua kun ei ole enää niin kuuma kuin kesällä. Inhoan sitä kun helteellä liikkuu ja tulee ns."tuskanhiki" :lol:

Kävin tänään kirpputorilla katsomassa että jos siellä olisi myynnissä vanhoja Painonvartijat- tai KG-lehtiä. Ei ollut, mutta ostin pari muuta naistenlehteä, kyllä niistäkin saa tsemppiä kun lukee terveysjuttuja ja katselee kauniiden vaatteiden kuvia. Motivaatio on kyllä muutenkin poikkeuksellisen korkealla, toivottavasti se myös pysyy siellä!

Tiikerililja

ViestiKirjoittaja Tiikerililja » Su Elo 24, 2008 12:08 pm

Wau! Tuota asennetta kehiin meille kaikille, niin ei ole mitään hätää! :wink: Ja olen muuten samaa mieltä: tähän aikaan vuodesta on mukavampi liikkua kun ei ole niin kuumaa. Jospas minäkin saisin aloitettua lenkkeilyn tulevalla viikolla, tai ainakin selän siihen kuntoon että arkiliikkumiset sujuisi.

Hyvää alkavaa viikkoa!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Su Elo 24, 2008 7:40 pm

Tiikerililja// Kiitos, samoin sinulle! Saa nähdä mitä huomenna on töissä ruokana, yksi päivä viikossa on keittoa joten silloin tulee automaattisesti syötyä kevyemmin lounaalla :) Mun mielestä sais olla useamminkin keittoa, mutta toisaalta ei meillä koskaan ole mitään kovin raskaita ruokia... Ja jälkiruokia ei ollenkaan (ellei tietysti itse hanki), onneksi koska muuten varmaan sortuisin siihen lähes joka päivä!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Syys 05, 2008 10:36 pm

En pääse tästä lähtien nettiin enää kuin (vähintään) kerran viikossa, hyvällä tuurilla 2-3 kertaa viikossa. Kotona ei ole enää nettiyhteyttä, mikä ei muuten haittaa, paitsi että täällä olisi kiva turista enemmän.

Pientä pudotusta, 100 grammaa lähtenyt. Olishan se tietty voinu enemmänki pudota, mutta en nyt ota siitä kauheaa stressiä... 112 kg siis nyt puntarissa. Tänään en sortunut syöpöttelyyn vaikka töissä oli lasagnea ruokana. No myönnetään, otin sitä aika ison annoksen... Mutta vaikka kahvihuoneessa tarjottiin wiineriä niin sellaista en ottanut :) Ja muutenkin on aina perjantaisin tullut mässäiltyä, tänään hoidin makeanhimoani lähinnä hedelmillä. Huomenna olis suunnitelmissa joku mukava lenkki, pitkästä aikaa!! Toivotaan siis kaunista säätä, tänään ainakin oli erittäin sopiva ilma ulkoilua ajatellen. Ja tietty sitten enemmän vaatetta niskaan tai sadetamineet mukaan jos ei ole poutaa!

Hienoa viikonloppua kaikille teille terhiläisille!!

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » La Syys 06, 2008 8:26 am

Kiva nähdä Pullevalaa, olenkin kaivannut sinua ja miettinyt, miten sulla menee! Harmi, ettet pääse tänne enää niin usein.

Oon vain jännittänyt, että miten sulla mahtoi ne juhlat mennä, kun sen koommin sinua ei näkynyt! Mutta hienoa kuulla, että linjassa olet! :D
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

Re: Esittäydyn minäkin + muuta löpinää ;)

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Syys 10, 2008 8:35 pm

Olen kyllä pysynyt linjassa, mutta pudotus on aika minimaalista... Taas - 100 grammaa eli 111,9 kg. Meni sentään sen 112 alle, edes hiukkasen! Tänään oli töissä jauhelihakeittoa lounaaksi, päivälliseksi tein lohisalaattia. Eilen ostin lohta ja sitä jäi, joten pyöräytin siitä sitten sellaisen mukavan salaatin jota voin syödä muutamana päivänä. Herkkuja olen onnistunut karttamaan, pienen pullan söin maanantaina töissä, mutta en siitä tuntenut minkäänlaista morkkista... Ulkoiltuakin on tullut hieman tavallista enemmän, sateesta huolimatta! Kyllä tämä tästä vielä vauhtiin pääsee, ainakin yritys on kova! :D

Liianiso
Aloituspaino: 107
Tavoitepaino: 62
Pituus: 162
Laihdutustapa: Syö vähemmän mitä kulutat!

ViestiKirjoittaja Liianiso » Ke Syys 10, 2008 8:44 pm

Pullevala!!!

Hienoa että sielläkin tapahtunut pudotusta! kyllä se siitä vielä tippuu !
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8PW2hh/]
Kuva
[/url]

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Su Syys 14, 2008 1:48 pm

Huoh, nyt vasta pääsin nettiin... No, sentään vielä joskus onnistun täällä vierailemaan, joka antaa kovasti tsemppiä!! Ennen kävin täällä joka päivä, oi sitä onnen aikaa :lol: Vaaka heittelee 111,6 ja 111,7 kg välillä, mutta pudotusta sellaiset 200 grammaa viime keskiviikosta. Eihän se paljoa ole mutta silti sentään putoaa edelleen!
Liianiso, kiitos kannustuksesta :hali

rietu
Aloituspaino: 142
Tavoitepaino: 88
Pituus: 167
Laihdutustapa: SBD
Laihdutushistoria: Painon kehitys kuukausittain vuoden 2008 alusta
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
31.10. 103,9 kg (1 kg) yht.38,6 kg
40 kg rikki vajaassa vuodessa
17.2.09 102,1 kg - h i d a s ta..
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » Ke Syys 17, 2008 9:51 pm

Moikka!
Useimmilla meillä menee niin että välillä on tasannevaiheita vaikka kuinka pysys ruodussa. Sitten taas paino tippuu, kun malttaa vaan pysyä tiukkana.... Pääasia ettei käänny paino nousuun!
Rietu
Uusi elämäntapa alkoi 1.1.2008
[color=#FF0000][b]Josko pääsis juhannukseksi 88 kg??? [/b
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w6tmLAF/]
Kuva
[/url]

Palaa sivulle “BMI 40+”