Esittäydyn minäkin + muuta löpinää ;)

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

rietu
Aloituspaino: 142
Tavoitepaino: 88
Pituus: 167
Laihdutustapa: SBD
Laihdutushistoria: Painon kehitys kuukausittain vuoden 2008 alusta
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
31.10. 103,9 kg (1 kg) yht.38,6 kg
40 kg rikki vajaassa vuodessa
17.2.09 102,1 kg - h i d a s ta..
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » Ke Kesä 11, 2008 11:56 pm

Heips!
Vaikka söisit ja joisit yhtenä iltana kuinka paljon, niin kahta kiloa et onnistu oikeesti lihomaan :lol: vaikka vaaka näyttäisikin niin se on kyllä turvotusta yms..
Tuntemuksesi on tuttuja mullekin. Itselläni meni monta kuukautta ennenkuin "uskalsin" syödä jotain makeeta tms. koska pelkäsin että siitä se taas alkaa se alamäki....
Rietu
Uusi elämäntapa alkoi 1.1.2008
[color=#FF0000][b]Josko pääsis juhannukseksi 88 kg??? [/b
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w6tmLAF/]
Kuva
[/url]

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Kesä 12, 2008 1:28 pm

rietu// Kiitos :) Ne juhlat on siis huomenna ja kyllä sinne meen... Onneksi ne on sellaset pienimuotoset että ei tarvi esim. mitää hulppeaa juhla-asua (mulla ei oikein oo kun ei löydy sellasta joka näyttäis siedettävältä päällä. Ihan hirveetä ku rakastan kauniita vaatteita jne.! :( ) Sinne tulee mun lisäks pari tyyppiä (toisen tunnen joten kuten, toista en) ja luulen että ihan mukava ilta tulee... Paitsi jos heti ahmin itsehillinnän puutteessa pöydän tyhjäksi ja sitte koko loppuajan on huono omatunto.

Harmittaa kun tuttavapiirissä ei oo ketään muita ylipainoisia... Tai on pari jotka on hiukan pyöreitä mut ei todellakaan tän kokosia! Täällä netissä vaan sitten puran itteäni teille, rakkaat terhiläiset! :_Iloinen

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Pe Kesä 13, 2008 7:29 am

Et todellakaan peru! Menet sinne, syöt mitä mieli tekee ja jos mieli tekee syödä kohtuudella niin aina parempi. Yksi tai kaksi tai kolme grilli-iltaa kesässä ei pilaa kenenkään laihdutusta vaan päin vastoin, pitää laihduttajan järjissään! Ja jos todella tilanne on se, että syöminen tai syömättä jättäminen alkaa estää sosiaalisia suhteitasi, niin olet pahasti hakoteillä ja tarvitset stopin, pohdiskelua ja mahdollisesti jonkun jonka kanssa jutella (terkkari, lääkäri). Been there, done that...

:hali

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Kesä 13, 2008 10:18 pm

Miinu.s// Kiitos kovasti sinullekin :)
Tulin juuri sieltä grillijuhlista... Täytyy sanoa että aika paljon tuli syötyä, eikä mitään keveimmästä päästä. Oli mm.makkaraa, pihvejä (melko rasvaisia) ja kaiken lisäksi vielä rimpsuluita! Ja tietty meikä söi niitä kaikkia ja runsaasti :oops: Lopuksi oli vielä jälkiruokaa (jäätelökakkua) ja sitäkin otin. En tiedä mahdanko enää uskaltaa ollenkaan vaakaan :(
No, huomenna sitten taas kevyemmin! Kiitos tsempeistänne! :_Iloinen

rietu
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » Pe Kesä 13, 2008 10:36 pm

Ei huolta, aamulla paluu normaaliin arkeen. :lol: Muutaman päivän paino voi olla kilon tai ylikin korkeammalla - turvotuksia suolasta ja hiilareista yms. Turvotukset hävii muutamassa päivässä!!
Rietu
Kuva
[/url]

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Kesä 14, 2008 11:42 am

rietu// Juu, aamulla vaaka näytti 112,9 kg eli plussaa kilo ja 200 grammaa... No, sehän oli odotettavissakin, mutta silti hiukka masentaa ja harmittaa.
Tän aamun aloitin kuitenkin keveästi. Söin näkkileipää, kevytjugurtin ja mandariinin. Olo on nyt ihan ok mutta vähän turvonnut ja "nuupahtanut." Alkoholia otin eilen yhden lasillisen viiniä, en ole juojatyyppiä joten krapulasta kärsitään äärimmäisen (siis todella äärimmäisen) harvoin :) Lounaaksi otan keittoa tai salaatin ja ootan että tää turvotus helpottais.

rietu
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » La Kesä 14, 2008 12:12 pm

No eipä tuota painonnousua paljoa ole. Muista juoda vettä riittävästi että nesteet lähtee liikkeelle.
Rietu
Kuva
[/url]

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Su Kesä 15, 2008 4:07 pm

Oon juu juonu tänään ja eilen runsaasti. Tänä aamuna en menny vaakaan kun en oo ajatellu ottaa punnitusta joka päivälle... Mut joka tapauksessa jo kevyempi olo eikä turvotusta enää ainakaan niin paljoa, käsistä sen huomaa hyvin :) Oon ilonen että oon nyt juhlien jälkeen pysyny kevyellä linjalla, olo on heti paljon parempi!
Paistan juuri kalaa päivälliseksi... Syön kalaa ihan liian harvoin, mutta tänään sain aikaiseksi ja kaivelin hieman pakastinta. En voi väittää olevani kauhea kalan ystävä, mutta onhan se ainakin hyvää vaihtelua ;>

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Kesä 20, 2008 3:01 pm

Aamulla kävin vaa-alla, 112,5... -400 grammaa siis. Ei paha, mutta viimeksi kun se oli 112,9 olin juuri ollut siellä grillijuhlissa ja luulin että suurempi osa tosta painosta olis ollu nestettä/turvotusta tms. Oon kuitenki niiden juhlien jälkeen (jotka oli tasan viikko sitten) pysynyt ruodussa.

Juhannuksen aion selvitä kevein eväin. Tosin en ihan kokonaan luovu makkarasta tms., mutta määrää aion vähentää - ei enää 10 makkaralenkkiä per päivä kuten menneinä kesinä!! Eikä viittä litraa jäätelöä :lol:
Ihanaa juhannusta! :olutta <----- Olut ei tosin kuulu omaan juhannukseeni ;>

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Kesä 24, 2008 12:46 pm

Tänää olis tarkotus lähteä todella pitkästä aikaa teatteriin. Tuttava kuuluu erääseen yhdistykseen joka tekee bussireissun kesäteatteriin, sain sitä kautta edullisemmin lipun. Hintaan kuuluu myös illallinen yhdistysporukan kanssa teatterin lähellä olevassa ravintolassa - ääk!

Tuttava oikein hehkutti että "Aattele! Seisova pöytä ja kaikkea...! Ja siihen kuuluu jälkiruuatkin: Jäätelöä, kakkua, torttua...!" Meinasin jo huutaa että oo nyt hiljaa :twisted: Nojoo, eihän sinne oo mikään pakko mennä, mutta houkutus on suuri. Mukana on kuitenkin kivoja ihmisiä ja ilta niiden seurassa olis kieltämättä mukava. Aattelin että syön nyt päivällä kevyemmin, jotain keittoa/salaattia. Se teatteriesitys alkaa 18.00 ja ravintolaan olis tarkotus mennä siinä klo 20 paikkeilla.

Tiiän että herkuttelu silloin tällöin ei tee pahaa, mutta tässä kesällä on nyt melkein koko ajan jotain grillijuhlia tms. Eikä sitä ole niin helppoa syödä porkkanoita kun muut vetää tirisevää makkaraa ;> Täytyy siellä seisovassa pöydässä sitten katsoa ettei tule otettua niitä makeita herkkuja liikaa... Kuten tällä itsekurilla helposti käy.

Kilot oli aamulla 112,2 kg eli -300 grammaa. Ihan jees, mut tuo ilta mietityttää... No, nyt meen lämmittämään keittoa :)

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Kesä 26, 2008 8:07 pm

113,0 kg, plussaa +800 grammaa.
Tää tuli siitä ku olin sitte sen teatterireissun jälkeen siellä ravintolassa. Siel oli seisova pöytä, onnistuin karttamaan ne kaikkein pahimmat (friteeratut jne.) mut tuli silti syötyä paljon. Tiistaina ku oli tää teatteri + ravintola-ilta söin päivällä kevyesti, salaattia, keittoa ja näkkileipää. Ei toi +300 g nyt niin kauhee pettymys ollu, olis sitä voinu tulla enemmänki :) Varsinki tää miun paino on sellanen piru et jos vähänki syö enemmän ni heti tärähtää + 2 kg mittariin! Osa tosta on varmaan nestettä, mut sen näkee sitte parin päivän kuluttua kun on uusi punnitus!

Hei vinkatkaahan jotain hyviä kesäpurtavia, esim. mistä keitoista ja salaateista tykkäätte? :_Iloinen Entä mitä kevyttä voi laittaa näkkileivän tai riisikakun päälle? Onko noi riisikakut ylipäätään oikein terveellisiä, vai...? Kai ruisnäkkäri on sentään terveellisempää?

Miime
Aloituspaino: 111
Tavoitepaino: 99
Pituus: 164
Laihdutustapa: Kiloklubi
Laihdutushistoria: Laihdutin omin neuvoin 22 kg v. 2007 - 2008 (119 kg -> 97 kg), mutta elämäntilanteen muuttumisen myötä laihdutusprojekti lähti nyt uudestaan käyntiin 111 kilosta... Tavoitteena viimeksikin tuttu 99 kg!

ViestiKirjoittaja Miime » Pe Kesä 27, 2008 9:30 pm

Ruisnäkkärin päälle parasta ois maksapasteija (sitä saa 5-prosenttisenakin) ja sellainen voileipäkurkkuviipale! Tosin noita herkkuja en uskalla usein kaappiin ostaa, koska niitä menisi ihan tolkuttomasti... Enkä muuten edes ole maksamakkaran ylin ystävä, mutta tuossa kombinaatiossa se on kruunaamaton kuningas!

Nyt olen syönyt Ryvitan myslinäkkäriä ja kevyttä Turunmaa-juustoa. Näitäkin kyllä vetelisin pilvin pimein, mutta olen määrännyt itselleni rajat! Korkeintaan 4 viipaletta saa päivässä ottaa: 2 aamupalalla ja 2 mahdollisella iltapalalla. Olen syöpötellyt niitä tällä viikolla ohjeen mukaan, kun olen ollut muuten kevyellä ruokavaliolla. Hyvin tuntuu pitävän nälkää.

Muutenkin olen näkkäri-ihminen, kun se ei kuivahda ja mene pilalle pehmeän leivän tavoin. Ryvita on suosikkini! Töissä saa jumalaista varrasleipää ja just sitä laatua ei onneksi saa tavallisten ihmisten kaupoista. Ja töissä kun sitä vedellään vielä tavallisen Oivariinin kanssa, niin huhhuh. Siitä pitää vain vieroittaa itseään pois.

Tykkään syödä näin kesällä tosi paljon salaatteja ihan ruuaksi enkä niinkään välitä lämpimistä ruuista. Tällä viikolla olen syönyt sitä Felixin paljon painostamaa chili kohtaa broilerin -salaattia. Laitoin jäävuorisalaattia, pakastepussillisen sokeriherneenpalkoja, 2 tuoretta päärynää, 300 g kanafilesuikaleita maustettuna ja muutaman aurinkokuivatun tomaatin pilkottuna. Kastikeeksi sitä Felixin tomaatti-chilisalaatinkastiketta, jossa oli kyllä tuhdisti rasvaa, mutta eipä sitä kuppikaupalla tarvitse annostella. Ohjeen mukaiset suolapähkinät jätin suosiolla pois.

Tänään söin Mäkkärin grillattu kana -caesarsalaatin, joka oli opiskelujeni mukaan kevyt ja järkevä valinta. Ihan hyvää, vaikka parempaa onkin itse tehty caesarsalaatti! Mutta se penteleen parmesaani on niin rasvaista... :roll:

Tsemppiä uuteen punnitukseen!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Kesä 28, 2008 12:21 am

Kiitos vinkeistä Miime! :_Iloinen Varrasleipä on tosiaan hyvää, meikäläisenkin työpaikalta sitä löytyy! Tosin tällä hetkellä oon kesälomilla. Yleensä syön töissä kun siellä on todella edullinen ruokailu johon kuuluu salaatti, lämmin ruoka, leipä ja juomat (maito/vesi.) Ja jos on pääruokana jotain turhan rasvaista niin voihan sitä syödä pelkän salaatin ja leivän. Harmi että salaatit siellä ei oo kauheen hyviä, yleensä esim. pelkkää kaali- ja porkkanaraastetta tms. Se paha siinä vaan on että kun saa ite ottaa ruokaa niin tulee usein ahnehduttua liikaa... Olis helpompi jos joku olis vaikka laittanu valmiit annokset!

Oon huomannu että en saa tosiaankaan jättää aamiaista väliin... Puolen päivän aikaan on sitten jo niin kiljuva nälkä että en voi hillitä itteeni vaan syön kaiken mitä irti saan! Ja helposti vielä jotain rasvasta/sokerista. Kiikarissa olis jotkut vähäsuolaiset ja vähäsokeriset murot... Tietoa kellään?? Niissä on yleensä niin himputin paljon sokeria että ei niitä viitti ostaa, vaikka toki hyviä ovatkin.

Tsempit vielä sulle Miime!

ps. Antakaa vielä niitä vinkkejä (kattokaa toi aiempi viestini) jos mieleen tulee :)

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Heinä 01, 2008 5:51 pm

Vaaka näytti aamulla 112,8 kg eli -200 grammaa. Jos se tästä nyt lähtis vähän parempaankin laskuun niin olisin tooooosi tyytyväinen! Aamulla söin jugurttia ja mysliä, päivällä keittoa ja salaattia, välipalaksi pari hedelmää... Päivällisestä en vielä oo varma, varmaan pakastimesta kaivelen jotain :) Ostin eilen kaupassa käydessäni riisikakkuja, ihan kivaa vaihtelua nekin. Oon nimittäin syönyt iät ja ajat yhtä ja samaa näkkileipälaatua...

Kyllä sitä on laihdutuksen myötä oppinut antamaan arvoa ihan kunnollisille aterioille! Ennen en ollut oikeastaan koskaan kylläinen, koko ajan vaan pupelsin kaikkea pientä: söin karkkia/sipsiä kun katsoin telkkaria tai olin koneella, pähkinöitä ja suklaata kun luin kirjaa tai lehteä jne. Ja silti oli koko ajan nälkä. En oikeastaan vieläkään tiedä oliko se ihan oikea nälkä vai pelkkä mieliteko, mutta näläksi sen silloin mielsin. Kylläisyys ei koskaan edes ehtinyt tulla, kun ahmaisin kaiken ruokani pikavauhtia ja kohta taas lisää. No, myönnetään, opettelen tästä vieläkin pois, enkä voi sanoa että olisin 100% parantanut tapani... Mutta parempaan suuntaan mennään joka päivä, vaikka silloin tällöin repsahdus tulisikin :_Iloinen

Helka
Tavoitepaino: 100
Pituus: 180
Laihdutustapa: Karppailu & reduilu alkaen 29.1.2009
Laihdutushistoria: Uusi aloitus 29.1.2009 alkaen, aseina liikunta, karppaus & redut. Tavoitteena pudottaa 50kg 1.2.2010 mennessä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja Helka » Ti Heinä 01, 2008 11:24 pm

Tässä olis yksi lempi-keittoni ohje, kevyttä ja ennen kaikkea törkeän hyvää! :D

Helkan herkkukeitto

- Purkki/tölkki tomaattimurskaa
- 1 pieni kesäkurpitsa
- 1 paprika (värillä ei väliä)
- 1 keskikokoinen sipuli
- 150g paistijauhelihaa
- 1dl riisiä
- lihaliemikuutio (mös kana- tai kasvisliemikuutio menee)
- n,1,5dl vettä
- suolaa oman maun mukaan
- Mausteita oman maun mukaan (esim. chili, basilika, pippuri, valkosipuli jne)

Keitä riisiä 10min lihaliemikuutiolla maustetussa vedessä. Lisää sekaan ruskistettu jauheliha, viipaloidut ja paloitellut vihannekset ja tomaattimurska. Mausta mielesi mukaan. Anna keiton kiehua hiljalleen kunnes vihannekset ja riisi ovat kypsiä.

Nestettä voi lisätä jos keitosta tulee liian "muhennosmainen". Itse olen maustanut keiton melko tulisesti chilillä, mutta tässäkin pätee se miten tulisesta ruuasta tykkää muuten... :lol:
Kuva

Helka
Laihdutushistoria: Uusi aloitus 29.1.2009 alkaen, aseina liikunta, karppaus & redut. Tavoitteena pudottaa 50kg 1.2.2010 mennessä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja Helka » Ti Heinä 01, 2008 11:26 pm

Sorry, vettä piti siis olla n.1,5 litraa, EI dl.. :oops:
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Heinä 02, 2008 7:03 pm

Helka// Paljon kiitoksia ruokaohjeesta! :_Iloinen Testaukseen tulee pikimmiten, tosin vähän karsituin ohjein, paprikaa tai kesäkurpitsaa ei miulla nyt ole :> Mutta perusainekset tohon kyllä löytyy. Toi on siitä hyvä että voi maustaa vaikka kuinka monella eri tavalla... Chiliä, currya, basilikaa jne. Eli kiitos vielä kerran! Tollasia monipuolisia ja muunneltavia ohjeita juuri kaipaankin.

Lisää vaan vinkkejä jos teiltä löytyy! Tänään tein mikrossa jälkiruuaksi sellasen omenapaistoksen, eli simppeli juttu, omena vaan siivuiksi, mikroon ja vähän kanelia päälle. Ihan hyvää tuli, mut tulis vielä parempaa jos jostain löytyis marjoja päälle. Pakastimessa taitaa kyllä olla jotain happamia punaisia viinimarjoja, muut (vadelmat ja mansikat) oon syöny jo aikaa sitten :) No, eiköhän niille viinimarjoillekin käyttöä löydy... Ja niitä voi sekottaa vaikka jugurttiin niin ei se happamuus tunnu.

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Heinä 05, 2008 6:10 pm

Tänä aamuna oli sitten taas vaa-alla käynnin aika. 112,6 kg eli -200 grammaa kuten viimeksikin. Hitaasti menee, mutta putoaa sentään, luojan kiitos! Johan se oli jumittanutkin ja välillä jopa noussut huolestuttavasti, onneksi nyt näyttää olevan edes jonkunlainen pudotusvaihde päällä!

Ja Helka, tein tuota sinun keittoasi, mutta kuten mainitsin niin jätin siitä pois ne ainekset mitä minulla ei ollut eli paprikan ja kesäkurpitsan. Hyvää tuli silti, laitoin mausteeksi hiukan chiliä ja basilikaa. Söin sitä eilen lounaaksi ja tänään otan loput illemmalla. Ja varmasti teen jatkossakin, eli kiitos vielä!! :_Iloinen Jos siulla tai jollain muulla on vielä tällaisia kevyitä ja suht helppoja ohjeita/vinkkejä esim. mitä laittaa näkkileivän tai riisikakun päälle niin tänne vaan!

Helka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Helka » La Heinä 05, 2008 7:52 pm

Heippa!

Siihen soppaan kannattaa ehdottomasti lisätä jotain vihanneksia, jos et tykkää paprikasta ja/tai kesäkurpitsasta niin lisää sitten jotakin muuta vihannesta kuten esim. porkkanaa, lanttua ja miksei esim. sieniä. Keitosta tulee paljon ruokaisampi niin :D

Alan itse huomenna nutraamaan mutta nutrailujen jälkeen laitan tuota keittoa varmasti myös itse: herkullista ja kevyttä. Yksi hyvä ja kevyt ruoka erityisesti näin kesäaikaan kun vihannekset ovat halpoja on täytetyt kesäkurpitsat ja paprikat. Itse olen suosinut ns. karppiversiota, eli en ole käyttänyt täytteeseen riisiä vaan puhtaasti kasviksia ja myös jauhelihaa tai kanaa. ohessa tarkemmat ohjeet:

Täytetyt kesäkurpitsat

- Keskikokoinen kesäkurpitsa
- 1 tomaatti
- 1 keskikokoinen sipuli
- 150 g paistijauhelihaa tai broileria tai sieniä tms.
- kevyttä juustoraastetta
- pikkutippa öljyä paistamiseen
- mausteita oman maun mukaan (esim. valkosipuli, oregano, basilika, chili jne.)
- suolaa oman maun mukaan (mieluiten tietty mahdollisimman vähän)
- jos haluat, täytteseen voi lisätä myös muita vihanneksia, kuten paprikaa, oliiveja jne.

Leikkaa kurpitsat halki ja kaiverra niiden sisus niin, että "kuorista" tulee ns. veneitä. Hienonna kurpitsojen sisus ja silppua pieniksi palasiksi tomaatti, sipuli + muut vihannekset. Ruskista jauheliha tai broileri tai sienet ja lisää joukkoon silputut vihannekset ja mausta. Kypsytä hetki mutta älä anna tulla ns. muhennokseksi. Lado täyte kurpitsaveneisiin ja ripottele päälle hieman juustoraastetta. Paista uunissa noin 175 asteessa kunnes juustokuorutus on sulanut kunnolla ja rusehtaa hieman.

Täytetyt paprikat tehdään oikeastaan samalla tavalla paitsi niistä ei tietenkään tule "omaa täytettä" kun ovat onttoja. Pitää vaan silloin lisätä muiden kasvisten määrää.

Nämä ohjeet ovat olleet mulle kultaakin kalliimpia kun on tullut ns. roskaruokanälkä, ovat maultaan ihan pizzan veroista herkkua meinaan... Jos päälle vielä laittaa vähän ketsuppia niin menee ihan täydestä! :lol:
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Su Heinä 06, 2008 7:39 pm

Helka// Kiitos, kokeiluun tulee tämäkin ohje :) Juu, siihen keittoon leikkasin porkkananpaloja niin tuli tosiaan ruokaisampaa... Ketsupista miekii tykkään mutta siinä on niin paljon sokeria että voih :S Oonki ostanu sellasta tosi vahvan makusta ketsuppia, sitä tarttee laittaa vaan ihan pieni tilkka niin maustaa koko ruuan! Tänää käväsin kaupassa ja ostin rasvatonta raejuustoa, se kun passaa vähän joka ruokaan lisäkkeeksi, ja joskus laitan myös leivän päälle...

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Heinä 09, 2008 5:14 pm

Aamulla paino oli 112,6 kg eli täsmälleen sama kuin viimeksi. Hieman oon pettynyt mutta ei ainakaan ole noussut.

Kävin toissapäivänä kaupassa ja ostin kesäkurpitsaa niin sain tehtyä tuollaista Helkan ohjeen mukaista sapuskaa :) Ja hyvää tuli, laitoin täytteeksi broilersuikaletta ja maustoin oreganolla. Tein kerralla kunnon satsin ja viimeksi söin niitä tänään lounaaksi. Eli kiitos vielä Helka!
Siitä kauppareissusta vielä, että ostin pakkaseen Pirkka kevytsorbetteja ihan siltä varalta että iskee kauhea makean/jäätelönhimo, en sitten mene ahmimaan kermajäätelöä tai suklaata :wink: Konditoriahyllyn kohdalla oli ns.maistiaisia jaossa, jotan älyttömän hyvää viinerijuttua (joo, tiedän, ei olis ollu pakko maistaa, mutta...), sain kuitenkin hillittyä itteni enkä sitten ostanut sellaista kotiin. Mikä saavutus tällaisen itsekurin omaavalta ihmiseltä!

Miime
Laihdutushistoria: Laihdutin omin neuvoin 22 kg v. 2007 - 2008 (119 kg -> 97 kg), mutta elämäntilanteen muuttumisen myötä laihdutusprojekti lähti nyt uudestaan käyntiin 111 kilosta... Tavoitteena viimeksikin tuttu 99 kg!

ViestiKirjoittaja Miime » Ke Heinä 09, 2008 10:10 pm

Jee, tuuletukset täältä viineriboikotille! :tanssi Minun apukeino noissa herkkutilanteissa on, että ajattelen, että tiedänkö, miltä se jokin himottava herkku maistuu. Ja totta kai tiedän, miltä kaikki herkut maistuu, koska muuten en olisi tämänkokoinen! :wink: Eli jos tiedät, miltä joku maistuu, miksi ihmeessä mennä puputtamaan sitä lisää? Mitä se puputtaminen loppujen lopuksi antaa? Jos se antaa sen hetkellisen hyvänolon, niin se on kuitenkin häviävän pieni ilonaihe, koska mulla se mässäyshetki kestää tosi vähän aikaa ja herkut on jo nielaistu. Ja sen jälkeen surettaa ja ahdistaa kuitenkin, kun piti mennä popsimaan. Eli jos tiedät, miltä se maistuu, et tarvitse sitä enempää! :peukku

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Heinä 10, 2008 5:16 pm

Kiitos Miime :_Iloinen Totta, miekin aina ahmasen herkut, eli syöminen kestää about 2 minuuttia ja morkkis koko päivän ellei vielä pitempään! Oonki nyt yrittäny syödä hitaammin, pureskella kunnolla jne. Ennen aina mätin naamariin ruuat niin hirveetä vauhtia että en edes kerenny tulla kylläiseksi, ja sitten vaan jatkoin ja jatkoin syömistä... Sitte pidin ehkä 1-2 tuntia taukoa ja aloitin taas! Välillä se oli melkein sairasta.. Vaiks ei mulla oo mitään BED:iä tai muuta koskaan diagnosoitu, mut olis tän kuvauksen puolesta melkein voinu ollakin!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Heinä 12, 2008 2:18 pm

Vihdoin jonkinlaista laskua havaittavissa, 112,4 kg aamulla eli -200 grammaa. Josko nyt päästäisiin jumitusvaiheesta yli?? Oon kyllä pystyny pitämään itsekuria melko hyvin yllä, vaikka houkutuksia tuntuu tulevan koko ajan ovista ja ikkunoista.

Tänään on kylläkin tiedossa tuttavan äidin 80-vuotissyntymäpäivät. En kauheen hyvin tunne tätä henkilöä, mutta kun käväsin heillä niin tuttavani äiti sattui olemaan paikalla ja kutsui sitten synttäreilleen.. :) Tietenkin kiva tulla kutsutuksi jne. MUTTA siellä on taas tiedossa ne kermakakku-keksi-pulla -kuviot. Parin tunnin päästä on lähettävä, ja oon nyt tänää sitte syöny ennen niitä juhlia kevyemmin... Tosin ei kannata mennä sinne liian nälkäisenäkään ettei tule syötyä koko pöytää tyhjäksi! Hirvittää jo valmiiksi että miten saan oltua mähryämättä.. En haluais viettää koko iltaa morkkiksessakaan! Toisaalta ehkä panikoin turhan aikaisin, enhän edes tiedä mitä siellä tarkkaan ottaen tarjotaan jne. Saas nähdä :lol:

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Heinä 15, 2008 3:49 pm

Kyllä näytti lisää tulleen, luultavasti suurimmaksi osaksi niiden syntymäpäivien vuoksi... Siellä nimittäin tuli aika lailla herkuteltua! Aamulla kilot 113,4 eli kilo lisää :( :( Masentaa... Mutta eiköhän täältä vielä nousta! Siis mieliala nousee, paino laskee :wink: Juhlat oli siis lauantaina, että luulisi mahdollisen turvotuksenkin jo kadonneen?? Ainakaan en mitään turvotusta käsissä/jaloissa huomaa, mutta voihan sille olla vähän "sokeakin". Siellä synttäreillä oli tarjolla kaikkia ihania herkkuja, kermakakusta tietysti alkaen. Eihän se oo mikään selitys, mutta meikäläisen itsekurin kun tietää niin... Tämä 80 vuotta täyttänyt rouva on itse intohimoinen leipuri ja lähes kaikki oli itsetehtyä. Täytyy vaan nostaa toisten viitseliäisyydelle hattua!

Tänään söin lounaaksi taas tuota "Helkan herkkukeittoa" ja muutenkin on kevein eväin elelty. En nimittäin aio pikku painonnousun laukaista mitään mähryputkea kuten niin monesti aikaisemmin!

Niin, ja vielä ottaisin mielelläni niitä keveitä ohjeita/vinkkejä vastaan. Käyttöä löytyy varsinkin helpohkoille ohjeille :) Tunaroin aina kaiken mikä vaatii suuritöisyyttä...

rietu
1.1. 142,7 kg Lähtöpaino
29.1. 131 kg (11,7 kg)
26.2. 124,9 (6,1 kg)
25.3. 123 (1,9 kg)
1.5. 119,1 kg (3,9 kg)
27.5 115,4 kg (3,7 kg)
7.7. 112,7 kg (2,7 kg)
29.7. 108,9 kg (3,8 kg)
29.8. 107,7 kg (1,2 kg)
27.9. 104,9 kg (2,8 kg)
13.3.09 99,7 kg!!!
Viesti:

ViestiKirjoittaja rietu » Ke Heinä 16, 2008 9:46 pm

Heips!
Kyllä se paino tippuu... Hyvältä kuulostava keitto - ajattelin kokeilla myös tuota keittorepeseptiä. Jätän keittosta riisit pois saan karpimpaa eli hiilarit pois.
Rietu
Kuva
[/url]

Tiikerililja
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0

ViestiKirjoittaja Tiikerililja » To Heinä 17, 2008 10:13 am

Hei Pullevala. :) Valitettavasti aikani ei tänään riittänyt ihan koko tarinasi lukemiseen, mutta haluan tsempata sinua! Grillailun ja juhlasyömisten lomassa voi välillä olla vaikeaa pitää kiinni kevyemmästä linjasta, mutta olet sitkeästi aina palannut terveellisempien tottumusten pariin. Tästä on kuitenkin hyvänä osoituksena painon tippuminen pidemmällä aikavälillä! :)

Minun tämänhetkiset grillailuni, joiden varassa ollaan viikonloppuisin mökkityömaalla, pitävät sisällään mm. kasvinyyttejä, joihin voi laittaa vaikkapa kesäkurpitsaa, maissia, sipulia, tomaattia ja mitä nyt ikinä keksiikään. Lisäksi grillailemme vähärasvaisempaa lihaa, kanaa jne. Tänä viikonloppuna ajattelin kokeilla kasvisvartaita. Niin, ja tehdä salaattia valmiiksi kulhoon jo kotona. Yksi makkarakin/ateria on joskus tullut otettua, mutta viimeksi ei tehnyt mieli syödä kuin puolikas. Jotenkin olen alkanut pitää enemmän kokolihasta kuin makkarasta.

Mietin myös voisiko täytetyistä herkkusienistä tehdä "kevytversion", eli täyttäisi herkkusieniä kevyttuorejuustolla ja kietoisi ympärille vaikkapa kinkkua pekonin sijaan... en ole vielä kokeillut, mutta harkitsen asiaa...

t. Tikru

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Heinä 17, 2008 3:10 pm

rietu// Juu, ilman muuta kannattaa kokeilla! Keitto on hyvää ja helppo muunnella mieleisekseen :)

Tiikerililja// Kiitos hirveästi kannustuksesta :hali Totta juu että ei grillaamisen tarvitse aina tarkoittaa makkaraa ja muuta rasvaista ;> Itse en paljoa grillaakaan, että seurassa vaan sitä tulee harrastettua... (Asun siis yksin.) Kanaa oon aika runsaasti syöny laihdutuksen aikana, vartaita silloin tällöin (lähinnä silloin kun viitsin tehdä...)
Varmaan onnistuu kevytversio noista herkkusienistä, kokeilemaan vaan. Tuskin voi hirveän pahasti pieleenkään mennä :wink:

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » To Heinä 17, 2008 9:41 pm

Heippa taas Pullevala! Mites on elo sujunut synttärikemujan jälkeen? Onko paino lähtenyt laskemaan? Mulla pitää jumia yllä, joten siksi toivon, että edes sulla putoaisi! :D

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Heinä 18, 2008 3:53 pm

Miime// Hyvin on sujunut takapakista huolimatta, se kyllä harmitti paljon... Tänä aamuna vaaka näytti 113,0 eli -400 grammaa. Jos tuo synttäreillä tullut ikävä lisä tästä pikkuhiljaa häipyy? :wink: Toivotaan ainakin! Ja eiköhän se häivy kun pidän kiinni kevyestä ruokavaliosta, tänään lounaaksi söin kanasalaattia ja näkkileipää. Makeat houkutukset oon kans onnistunu välttämään, tosin siel synttäreillä tuli niitä syötyä kuukauden edestä!

Kyllä se jumi ohi menee, mulla niitä vaan näyttää tulevan ihmeellisenkin usein... Osaan on tosin selvä syy (pikku sortumiset jne.) mutta jotkut vaan näyttää tulevan ja menevän ilman syytä. Onneksi suunta on nyt alaspäin, yritetään pitääkin se sellaisena! :D

Liianiso
Aloituspaino: 107
Tavoitepaino: 62
Pituus: 162
Laihdutustapa: Syö vähemmän mitä kulutat!

ViestiKirjoittaja Liianiso » Ma Heinä 21, 2008 10:58 am

Mahtava tuo pullevalan pudotus ;)

Mitäs kaikkee sä siihen kanasalaattiin laitat ?Voisin itekkin tässä joku päivä tehä.

Ja ei ne pienet sortumiset maata kaada..oon itekkii jo sen tajunnu!
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8PW2hh/]
Kuva
[/url]

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ma Heinä 21, 2008 2:02 pm

Liianiso// No ei se nyt mikään mahtava pudotus vielä oo ja hitaastihan se on tippunu :wink: Mut tippunu sentään...!

Mie laitan siihen jäävuorisalaattia, broilersuikaleita, raejuustoa, herne-maissi-
paprika-sekoitusta ja sitte mitä nyt jääkaapista tai pakastimesta löytyy. Jos haluaa ruokaisampaa niin voihan siihen riisiäkin laittaa kohtuullisen määrän :)

Aamulla kilot 112,8 eli -200 grammaa. Ihan jees, vaikka hidashan tää tahti on. Mut jos olis tullu lisää ni ottais tosi paljon päähän koska oon syöny kevyesti ym. Nyt oonki just lähössä kauppaan kattelemaan että mitä tänään tai tässä lähipäivinä keksis :)

Miime

ViestiKirjoittaja Miime » Ke Heinä 23, 2008 8:44 am

Mitäs Pullevalan kevyeen elämään kuuluu ja näkyy? Oletko keksinyt jotain hyvää kevyttä syötävää?

Mä tein eilen Valion ohjeella lomalaisen lounassalaattia, johon laitoin keräsalaattia, tomaattia, uutta sipulia, uusia perunoita, 2-prosenttista fetajuustoa ja vielä muutaman sinappisillin viipaleen annoksen päälle! Kuulostaa pommilta salaatiksi, mutta se oli kyllä ihan oikea ruoka mulle. :lol: Olen eilisestä asti harkinnut, olisinko niin rohkea, että jatkaisin salaattipohjaa tänään yhdellä grillimakkaralla (ilman sitä silliä tietty!). Se pahuksen makkara on vieläpä juustomakkara ja kuola valuen oon katsonut, kun mies on niitä grillannut! :P
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Heinä 23, 2008 4:51 pm

Miime// Hyväähän tänne, maanantaina olin viimeksi vaa-alla ja silloin oli se 200 grammaa lähtenyt edellisestä. En mie nyt mitään uusia kevyitä syötäviä ole keksinyt, olen syönyt tota Helkan neuvomaa keittoa erilaisin muunnoksin ja sitten kana- ja tonnikalasalaattia. Näkkileivän päällisiä myöskin vaihtelen ahkerasti, raejuustosta kevytleikkeleeseen :) Itsekin oon heikkona makkaraan, ja varsinkin (voih!) just noihin juustomakkaroihin... Onneksi niitä ei jääkaapista löydy, muuten hotkisin ne heti! Lähen kohta kauppaan, täytyy kattoa et mitä tulee ostettua... Aina jos joku lihottava herkku on tarjouksessa ni meinaan sortua :oops: :lol:

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Heinä 25, 2008 12:08 pm

Aamulla kävin vaa-alla, 112,6 kg eli -200 grammaa taas. Luulin että olis lähteny enemmän, oon sen verran hyvin pysyny kevyellä linjalla ja ed.punnituksesta on kuitenkin aikaa neljä päivää... Oon kuitenki tyytyväinen että on ylipäätään tippunu eikä jumittanu/tullu lisää! Eilen söin lounaaksi kasviskeittoa ja päivälliseksi riisiä, kanaa + salaattia. Aamu-, väli- ja iltapalalla hedelmiä, näkkileipää ja jugurttia. Ruokavalion kannalta aika tavallinen päivä... Olin keskiviikkona ja eilen kaupassa, en onneksi sortunut mihinkään kun välttelin herkkuhyllyjä :lol: Välillä tekis mieli pyytää joku muu käymään kaupassa puolestani, ettei sitten vahingossakaan tulis ostettua suklaata tms! Kaikkein pahin on se jos on jotkut ns.maistajaiset... Mut niitäkin oon nyt onnistunu välttelemään, joulunaikaan niitä on joka kaupassa :/

Kauheen kuuma täällä, eilen hiki virtas ja tänään on luvattu vielä lämpimämpää! En meinannu illalla saada edes unta kun oli niin kauhee hiki... Mut kunhan tästä kevennytään niin eiköhän hikoileminenkin vähene :wink:

Palaa sivulle “BMI 40+”