Esittäydyn minäkin + muuta löpinää ;)

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Pullevala
Pikkuterhikki

Esittäydyn minäkin + muuta löpinää ;)

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ma Heinä 23, 2007 5:07 pm

Huomhuom eli en päivitä tätä ekaa viestiä vaan lisään ketjun häntäpäähän kaikki uudet jutut... :> Tän viestin paino ym. ei siis enää pidä paikkaansa.

Hei kaikille palstalaisille! Minä, Pullevala, olen nyt siis (taas kerran) aloittanut laihduttelun ja rekisteröidyin tänne saadakseni hyviä vinkkejä ja ehkäpä myös tukea urakassani ;D Mutta siis, olen naispuolinen ja yrittänyt laihduttaa niin kauan kuin jaksan muistaa... Yrityksiä on varmaan lähemmäs sata :> Olin jo lapsena pyöreä mutta lihavuudeksi se kasvoi siinä ala-asteen 5-luokalla. Kiusattu olin myös (enkä koskaan saanut yhtäkään kaveria) joka osaltaan vaikutti asiaan, olenhan aina ollut tunnesyöppö myöskin. Yläaste oli aika painajaista, painoa oli jo siinä vaiheessa sen verran... Olin aina pienen koulumme selvästi lihavin ja huh että sain kuulla siitä! Tästä kärsi myös koulumenestykseni, kun kerroni esim. terkkarille niin sain kuulla tätä "älä välitä siitä"-hölpötystä ihan tarpeeksi. Mutta voisitteko te, hyvät palstalaiset, olla vain välittämättä kun joku kertoo teille että te olette turha ihraläjä, lihavin, rumin ja hirvein olento jota maa päällään kantaa? Minä en pystynyt, lieneekö syynä sitten henkinen riittämättömyys vai mikä, mutta hyvää siitä ei seurannut. Aloin lintsata koulusta, väitin olevani kipeä ja ties mitä kaikkea, luulen että äiti oli tietoinen tilanteestani eikä sitten pakottanut minua kouluun vaikka ei aina uskonutkaan selityksiäni.

Nyk. mitat 158 cm ja painoa 120 kg. Ja tässä sitä ollaan niin sanotusti paljaan pyllyn kanssa (no ei sentään, pyörtyisitte ;D) Ystäviä ei ole irl eikä netissäkään, toivottavasti täällä olisi edes yksi joka minua ymmärtäisi... :)
Naimisissa en ole, en ole koskaan myöskään seurustellut, suudellut tai mitään. En ole ollut koskaan kenenkään kaveri, uskokaa tai älkää..! Ja ikää 30 v. Pitkä aika olla yksin, eikö?

Ja vielä isot tsempit kaikille!
toivoopi Pullevala, uusi jäsen

ps. Yksityisviestiä voi laittaa pienissä ja isoissa asioissa :)

Muokkailua eli miten aion kiloja karistaa // Eli, en ole menossa Painonvartijat-ryhmään tai vastaaviin, ainakin näin alkuun pidän tämän "piiloprojektina". Ruokia toki keventelen, en aio kieltää ihan kaikkia herkkuja itseltäni sillä tiedän että se ei onnistu. Yksi hyvä on muuten 75% kaakaota sisältävä suklaa eli sellainen oikein tumma... Eihän se ole ihan yhtä hyvää kuin joku nougat mutta suklaahimo menee silti ;> Sellaisen palan voi silloin tällöin ottaa ihan hyvällä omallatunolla, eikö? Tänään söin aamulla muroja, jugurttia ja leipää (päällä kalkkunasiivu) ja join kahvia maidon kanssa. Sokeria en kahviin enää laita vaan totuttelen tähän pelkän maidon kanssa - sumppiin. Fetaan olen hulluna ja siitä en tingi, Arlan 3% fetaa nytkin jääkaapissa ja sitä aion syödä tänään ainakin lounaalla, siis muun ruuan joukossa. Ennen söin rasvaisempaa fetaa mutta on tuo kevytkin sen verta hyvää että ei siinä mittään. Raejuustoa uppoaa myös, hyvä lisuke ja sopii melkein kaikkeen ruokaan. Hirveä jäätelöhimo vaan, vinkkejä sen karkoitukseen? :3

Muokkailua taas Eli kiitos kaikille jotka ovat toivotelleet tervetulleeksi/antaneet vinkkejä ym :DD Ilo huomata että täällä on mukavaa ja samanhenkistä porukkaa! Nyt -2 kg, eli puntari näyttää 118 kg :) Ja erittäin tyytyväinen olen. Urakka jatkuu, ja muokkaan taas tänne jossakin vaiheessa. [päiväkirjaa en jaksa tehdä, tällai tyngästi vaan tänne laittelen jotain.. ;>>] Mutta siis, kiitos teille, ja tietysti tsemppiä kaikille :))

MUOKK Taas hieman lähtenyt, 117,2 kg viime punnituksella. Ja taas kiitokset vinkkien antajille :DD Olen iloinen että päätin rekisteröityä tänne Terhi.nettiin, niin kivaa porukkaa + kivat ja asialliset jutut (ei parjata muita millään muotoa kuten joillain muilla laihdutus/lihavuuspalstoilla)

Vinkkejä ja kaikkea muuta ottaisin ilomielin vastaan ;D

HUOM alempana ketjussa tuoreempia juttuja.. ;)
Viimeksi muokannut Pullevala, Ma Kesä 02, 2008 8:55 pm. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

Marjo
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Marjo » Ma Heinä 23, 2007 11:11 pm

Tervetuloa joukkoon mukaan! Nyt päätät, että näytät niille entisille koulukiusaajille. Sisukkuutta. Sieltä se löytyy sitten se elämän rakkauskin.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wDUjhdz/]
Kuva
[/url]

mari-75
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 105
Tavoitepaino: 80
Pituus: 173
Laihdutustapa: Sitä sun tätä...

ViestiKirjoittaja mari-75 » Ti Heinä 24, 2007 7:44 am

Tervetuloa mukaan ja tsemppejä projektiisi. Terhiläisten avulla kyllä onnistut!
Kuva

Martta
Aloituspaino: 126
Pituus: 166
Laihdutustapa: nutrilett

ViestiKirjoittaja Martta » Ti Heinä 24, 2007 10:56 am

Tervetuloa mukaan ja tsemppiä!
Terheiltä olen minäkin saanut tosi paljon tsemppiä urakkaani. Täällä on tosi kivaa porukkaa!
punnituspv maanantai

Kuva

GFG-haaste tavoite

Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Heinä 24, 2007 1:09 pm

Kiitos kannustuksesta teille :D Hyvä että täältä löytyy mukavaa porukkaa...
Muokkailenkin tuohon alkuperäiseen viestiin hieman että miten tähän urakkaan lähden ^^

MiraBella
Viesti:

Re: Esittäydyn minäkin + muuta löpinää ;)

ViestiKirjoittaja MiraBella » Ke Heinä 25, 2007 7:53 pm

Hirveä jäätelöhimo vaan, vinkkejä sen karkoitukseen?

Mulla on kans ollu ongelmia ton suhteen jäätelöä jaksaisin vetää vaikka kuinka monta kiloa, mulla on toiminu aika hyvin että olen ostanu Pirkka rukiinen pähkinäjogurttijäätelöä, en tiä onko yhtään kevyempää kuin tavallinenkaan mut menee alas vain neljäsosa siitä mitä vetelisin tavallista jätskiä, alkuun maku kyl vaati hieman totuttelua. Lisäksi pakkauskokokin on pienenpi kuin standardi litra. Suosittelen kokeilemaan!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Heinä 25, 2007 10:09 pm

Kiitos MiraBella sinulle vinkistä, voin hyvinkin kokeilla, kuulosti hyvältä :) Onneksi tällä hetkellä ei ole jäätelöä pakastimessa, muuten en saisi hillittyä itteeni...

pieni ja pyöreä
Aloituspaino: 103
Tavoitepaino: 67
Pituus: 160
Laihdutustapa: VHH
Viesti:

ViestiKirjoittaja pieni ja pyöreä » To Heinä 26, 2007 1:30 am

Tervetuloa joo :ollaviilee

Laihtumis-niksejä on niin miljoona että pyörtyisit listaan. Tukena ollaan kuitenkin kun etsit omaa tervettä tapaa elää, loppuikä ilman kalorien laskentaa, sit kun ensi vuoden jouluks oot simpsakka :wink: . Siinhää olis tavoitetta niin mojovaa että jaksaa pienet nälät ohitella ilman pullaa?
Juuri nyt luot uutta menneisyyttä...

Painonhallinnasta ei raportoitavaa.... ;-)

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Heinä 26, 2007 1:34 pm

pieni ja pyöreä, kiitoskiitos :) Juu, kaloreita en jaksa laskea, koitan nyt ainakin aluksi lisätä kunnon ruokia (turhat herkut pois) ja vähentää määrää.. Syön nimittäin jatkuvasti liikaa :B

Dava

ViestiKirjoittaja Dava » Su Heinä 29, 2007 10:56 pm

Tervetuloa minunkin puolestani!

Täältä sinä saat tukea ja uusia ystäviä :_Iloinen Kun jäätelönhimo tai muu laiskotus iskee, kannattaa käydä lukemassa muiden päiväkirjoja, niistä ainakin minä saan kovasti tsemppiä!

Kyllä myö yhessä onnistutaan! :_Iloinen
Kuva

Tippe
Aloituspaino: 77
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: vähemmän ruokaa, enemmän liikuntaa

ViestiKirjoittaja Tippe » Ti Heinä 31, 2007 8:16 am

Tsemppiä pullevala!

Tuli mieleen, että kannattaa varmaan kokeilla pitää ruokapäiväkirjaa, vaikka ei kaloreita laskisikaan. Tee vaikka tuonne Päiväkirjoihin oma päikky (ellet ole vielä tehnyt!). Yksi ihan hyvä on myös nämä kiloklubi ja keventäjät ym. samantyyliset maksulliset palvelut, jos et julkisesti halua pitää. Tai tietysti ihan perinteinen (ja lähes ilmainen) vihko tai muu paperille kirjailu toimii. Ajattelin, että siten olisi helpompi hahmottaa mitä suuhunsa laittaa!

Jäätelönhimoon voisi muuten toimia jogurtti, jonka laitat hetkeksi pakkaseen (ei liian kauaa, että jää vielä lusikoitavaksi!) :D

Niin ja lisätään vielä, että kyllä niitä ystäviä täältäkin varmasti löytyy! Nyt vaan aktiivisesti terheilemään siis 8) Tiedän omasta kokemuksesta, että koulukiusaus on kipeä asia ja se jättää usein syvät arvet...minua kiusattiin koska olin "liian hyvä koulussa" ja myös "pyöreä".
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Elo 01, 2007 2:04 pm

Dava// Kiitos tsempistä, taidankin käydä lukemassa :)

Tippe// Kiitos myös sinulle, olenkin alkanut pitää ruokapäiväkirjaa ihan tavalliseen A5-kokoiseen vihkoon käsin, noihin maksullisiin (esim. Kiloklubi) en ajatellut lähteä... ;)

narppa
Laihdutustapa: vähemmän ja terveellisimmin
Laihdutushistoria: En paljoa liioittele, jos sanon että melkein kaikkea olen kokeillut :)

ViestiKirjoittaja narppa » Ma Elo 06, 2007 1:19 pm

heippa ja tervetuloa munkin puolestani, ja tsemppiä.
Itse tahmon juuri loman jälkeisessä masiksessa, mutta kuitenkin vakaa aikomus jatkaa... :D

mimsberi
Viesti:

ViestiKirjoittaja mimsberi » Ma Elo 06, 2007 1:27 pm

Heippa ja tervetuloa munkin puolesta!! Paljon tsemppiä ja kyllä täältä aina tukea saa.. Yhdessä me onnistutaan, eiks je! :D
KOKONAISTAVOITE

Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ma Elo 06, 2007 4:47 pm

narppa// Juu, kesällä varsinkin niitä kiloja tahtoo kertyä tavallistakin nopeammin/enemmän ;>

mimsberi// Kova olis ainakin yritys onnistua ;) Kiitos tuestasi!

+ tsempit vielä teille molemmille!

~Kuutamo~
Viesti:

ViestiKirjoittaja ~Kuutamo~ » Ma Elo 06, 2007 6:27 pm

Hei ja tervetuloa!
Yksi vinkki jäätelön himoon on kuulema(en ole itse kokeillut) Pakastaa BANAANI ja syödä se sitten hissukseen jäisenä. Voi olla ihan hyvää.
Kuva

Kokonaistavoite

Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Elo 07, 2007 1:38 pm

~Kuutamo~// Kiitos tervetulotoivotuksesta :) Voisihan tuota banaania kokeillakin, kiitos vinkistä!

Piipa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Piipa » Ti Elo 07, 2007 5:27 pm

Lämpimästi tervetuloa Pullevala!

Luin tuon tekstisi, ja tuli mieleeni yksi tärkeä asia. Muista, että sinä olet arvokas omana itsenäsi, minkä kokoisena tahansa! Se, että KUN laihdut, ei tee sinusta parempaa ihmistä, eikä sinänsä kohenna sosiaalista elämääsi, ellet itse lähde liikkeelle. Toivoisin, että sen sijaan, kun odotat elämäsi mullistusta, lähtisit jo nyt liikkelle omana ihanana itsenäsi! Elämä on ihan liian lyhyt aika odotella parempaa tulevaisuutta.

Terhissä on paljon tsemppaavia ystäviä ja niitä löytyy varmasti myös lähiympäristöstäsi, kun vain rohkaiset mielesi ja olet avoimesti oma itsesi.

Itsekin olen melkoinen jäätelöhiiri. Siihen auttaa se, että kun iskee hirveä jätskinhimo, niin käyn hakemassa mansikkaeskimon (yhden) kaupasta. :)

Tervetuloa joukkoon mukaan!
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ti Elo 07, 2007 6:43 pm

Piipa, kiitos kannustavista sanoistasi! :) Olen vain hirveän arka näyttämään naamaani missään, tuntuu että ihmiset tuijottavat ym... Ja tietysti se hyvä ulkonäkö tuo myös itseluottamusta, vai mitä ;> Täytyy kyllä myöntää että tämä on osittain psyykkistäkin... Oli miten oli, ajatus siitä että joskus voin kävellä entisten kiusaajieni eteen hoikempana/yleensäkin kävellä kaupungilla hyvillä mielin tsemppaa laihduttamiseen :D
Mutta siis, kiitos.

mimmi
Viesti:

HEIPSAN!

ViestiKirjoittaja mimmi » Ti Elo 07, 2007 11:39 pm

Päätin kirjottaa tänne terhi.nettiin vuosien tauon jälkeen ja ajattelin heti vastailla sulle Pullevala kun taidetaan olla aika samanlaisessa tilanteessa tuon painonhallinnan kanssa...:) ja olisi tosiaan kiva saada hieman vertais tukea tähän pitkään projektiin!

Minun historiani on painon suhteen sellainen, että olen ekaluokkalaisesta lähtien ollut lihava, ja myös minua on kiusattu oikeastaa koko kouluiän. Lihoin ja lihoin kunnes parikymppisenä päässä naksahti ja aloitin hirmuisen laihdutuskuurin, jolloin pudotin 50kg noin puolessa vuodessa kunnes söin ensimmäisen kerran yli 1200 kaloria... siitä alkoi jojo laihduttamisen ihana kierre. Lihoin ja laihduin ja syöminen pyöritti elämää ja tällöin kärsin myös bedistä. Lihoin myös vähitellen samoihin mittoihin mistä lähdin alussa liikkeelle. Näin jälkeen päin katsottuna syynä tähän oli se, että en selvittänyt sitä mikä minut pisti turvautumaan ruokaan. En ratkaissut oikeita ongelmia, vaan niiden seurauksen eli lihavuuden.

Tätä jojoilua kesti monta vuotta kunnes jokunen vuosi sitten tein tärkeän päätöksen että lopetan laihduttamisen. Se oli vaikea, mutta elintärkeä päätös. Nyt olen pari vuotta yrittänyt koota itseäni kokoon ja löytää itseni ja vahvuuteni ja heikkouteni. Olen yrittänyt opetella rakastamaan ja arvostamaan itseäni niin paljon, että pitäisin oikeasti itsestäni huolta. Minusta tämä on edellytys sille, että joskus pääsen lähemmäs terveellistä painoa. Nyt olen jo päässyt tässä työssä alkuun ja olen saanut pudotettu noin 10 kg pikkuhljaa. Työtä on edessä sekä itseni, että painoni kanssa, mutta eteenpäin mennään! :)

tsemppiä sullekkin! :)

anesthesi
Viesti:

ViestiKirjoittaja anesthesi » Ke Elo 08, 2007 12:56 am

Moi Pullevala, ja tervetuloa mukaan. Olen vähän lomaillut itse laihiksesta, siksi jäi tämä tervetulotoivotuskin näin myöhäiseen.

Tuohon jätskin syöniin sellainen vinkki, että osta kaupasta mehujääsetti ja tee itse mehujäitä sokerittomasta mehusta. Kaloreita on pyöreä nolla, mutta lopputulos on kuitenkin makeaa ja kylmää. Kun ostat muotit omaksi, voit vaihdella makuja mielesi mukaan ja syödä vaikka 10 päivässä jos siltä tuntuu :)
Projekti Timmimpänä Turkkiin:
Kuva
Kokonaispudotus:
Kuva

Tavoitteet: 73,0kg-70,5kg (normaalipaino!)

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Elo 08, 2007 2:38 pm

mimmi// Hienoa että olet nyt päässyt jojoilukierteestä irti ja onnea -10 kg:n johdosta! Pitkä projekti on tosiaan edessä... Kiitos tsempistä ja samaa sinulle :)

anesthesi// Olenkin joskus tehnyt cola lightista sellaisia mehujäitä, tosiaan hyvä korvike :) Pitääkin mennä kaapille penkoamaan josko sieltä ne muotit löytyisivät vielä...

miituska
Viesti:

ViestiKirjoittaja miituska » Ti Elo 14, 2007 2:12 pm

Tervetuloa,vaikkakin vähän myöhässä! Kuva
On todella hyvä juttu, että olet löytänyt nämä sivustot. Täällä on monia jotka ovat kokeneet nuoruudessaan saman kuin sinä (koulukiusaus) ja siksi täältä onkin hyvä saada ymmärrystä ja kannustusta. Voin kuvitella että tuo ulkona liikkuminen ei houkuta, jatkuva arvostelu ja pilkka saavat ihmisestä aran, eikä sitä mielellään mene vapaaehtoisesti ulos muiden arvosteltavaksi ja haavoitettavaksi.
Mutta onhan niitä kuitenkin paljon lajeja mitä voi kotona harrastaa. Esim. itselläni on steppilauta mitä ajattelin aloittaa uudestaan käyttämään. Sitten on hyppynarut, gymstick, jumppa, kuntopyörät jne.. Siinähän se menisi samalla vaikkapa tv:tä katsellessa. Mutta ehdottomasti suosittelen aloittamaan jonkun liikuntalajin, koska se tunne kun on hikipäässä liikunnut ja vihdoin saa rentoutua, sitä ei voi sanoin kuvailla kuinka mahtavaa se on! Ja jos siitä tulee tapa, niin pitkällä aikavälillä se varmasti kohottaa itsetuntoa, mikä on erittäin tärkeä asia hoikistumisessa.
Tsemppiä sinulle ja muista ettet tee mitään väkipakolla, vaan tee ja harrasta sellaisia asioita mistä saat hyvän olon ja mistä pidät!
Kuva
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » To Elo 16, 2007 5:47 pm

miituska// Juu, ennen kävin tuolla Suomi24-laihdutus-ja lihavuuspalstoilla mutta sieltä sai vain pahan mielen kun siellä liikkui liikaa ihmisiä pelkästään lihavien haukkuminen mielessään... Joten minustakin on mukavaa että löysin tämän palstan, täällä on mukavia ihmisiä :) Totta, onhan noita mitä voi kotonakin harrastaa, itselläni on vanha (mutta ihan toimiva) kuntopyörä jota olen alkanut tässä joku aika sitten polkea aina vähän kerrassaan ;> Jumppapallon olen myös aikeissa hankkia.
Kiitos kannustuksesta! :D

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Laihdutustapa: RePa

Jäätelöä!!

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Pe Syys 21, 2007 8:16 am

Jäätelö ei laisinkaan ole herkuista pahin! Tässä minun suosikkini:

Valio KevytTrio tai MustikkaVanilja: Kun jaat sen paketissa olevien viivojen mukaan pienehköiksi mutta makeanhimon tyydyttäviksi palasiksi (10 palaa / paketti), yhden palan "hinnaksi" tulee vaivaiset 75 kcal!

Utelias Vili -jäätelopuikot jäätelöautolta: makuja paketissa on vanilja, mansikka, banaani ja kaakao. Ja kaakao on yllättävän täyteläisen makuinen. Yhdessä puikossa on naurettavat 37,5 kcal!!

Jäätelöautolta löytyy myös herkullinen Maxi Light (edellisiä isompi puikko, vanilja-suklaa, makeutettu makeutusaineella), kaloreita 43.

Kuorrutteen ystäville jäätelöautolta Maxi Fruit Light eli puikko jossa vanilja- ja mansikkajäätelöä sekä mansikkamehujääkuorrutus, á 77 kcal.

Jos kyse ei ole virallisesti jäätelöhimosta vaan viileän herkun, myös Taikurimix-mehujäät (jäätelöauto) ajavat asian, yhdessä puikossa kaloreita alle 30.

Tuohon alle kopioin myös vuosien takaa "pisteillessäni" tekemän listan, jossa siis jäätelöiden/mehujäiden PV-pisteet tiedossa. Pisteitä ei voi muuttaa suoraan kaloreiksi, mutta kaloreita noissa on enintään (pistemäärä * 60 kcal), ja mitä rasvaisempi tuote, sitä vähemmän. Kyllähän siitä suunnan näkee, mitkä ovat sieltä kevyemmästä päästä... en tiedä valmistetaanko kaikkia tuotteita enää tai onko paljon parempia tullut tilalle, mutta päivitellään listaa vaikka ensi kesäksi :D

Solero Shots 80-85g 0,5
Lipsi mehujääpuikot (ei “squeeze up”) 70g 1,0
Grandi mehujääpuikot 60-70g 1,0
GB Clace Twister –mehujääpuikko 72g 1,0
Jade mustikkapikari, vähärasvainen 55g 1,0
Solero Ice 70g 1,5
Valio Ässä Mix –mehujääpuikko 90g 1,5
Jade karhunvadelmapikari, vähärasv. 65g 1,5
Solero Exotic 75g 2,0
Solero Smoover 95g 2,0
Ville Vallaton puikot 27-29g 2,0
Valio Fruity hedelmäinen puikko 70g 2,5
Pirkka mansikkatuutti (kasvirasvajäät.) 60g 2,5
Pirkka suklaatuutti (kasvirasvajäätelö) 65g 3,0
Carte d´Or tiramisu-pikari 70g 3,0
Mars jäätelöpatukka 51g 4,0
Puffet vanilja 65g 4,0
Valio Super –suklaapuikko 60g 4,0
Snickers jäätelöpatukka 51g 4,5
Twix jäätelöpatukka, vanilja 51g 4,5
Twix jäätelöpatukka, suklaa 52g 4,5
Kingis vaniljapuikko 58g 5,0
Mars jäätelötikku 75g 5,5
Classic vaniljapuikko 65g 5,5
Valio Hurmaava suklaa 100g 5,5
"Onni ei tule valmiina vaan ihmisen omista teoista."[Päiväkirja]
Äippälomailua ja imettäjän arkea, painonhallinta sivuroolissa.

Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Syys 21, 2007 5:04 pm

miinu.s// Niin, onhan niitä pahempiakin, esim. suklaa ja sipsit (nämäkin eräitä heikkouksistani) Kiitos kaikista vinkeistä hirveästi, kokeilun alle otetaan kun mahdollista ;) Parashan olisi kait olla ostamatta ollenkaan, mutta välillä ei vaan voi itselleen mitään.. niin sellaisessa tilanteessa on sitten toki parempi ostaa kevyttä :> Mehujäät on toki hyvä vaihtoehto, harmi vaan että ne ei oikein korvaa sitä jäätelön ihanaa rakennetta... xDD <--- Armotonta syöpöttelyä.

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Pe Loka 19, 2007 12:43 pm

Jaaha, eipä ole täälläkään tullut käytyä paitsi välillä katsomassa että olisiko vaikka viestejä tullut... :> Nyt otetaan "vahinko takaisin" ja yritetään olla aktiivisempia jatkossa! :D Nyt tilanne 116,8, hitaasti hyvä tulee ja suunta sentään oikea :) Kivoja uusia ihmisiäkin tänne on tullut, hienoa! Latkin tässä lasista light colaa ja haaveilen hoikemmasta elämästä... Kaikkia ihania vaatteitakin katselin tuolla kaupungilla, että jos tuollaisiin vielä joskus mahtuisi?

Tsemppiä kaikille taas, kirjoitellaanhan! :_Iloinen

S-M
Aloituspaino: 162
Laihdutustapa: syö vähempi, kuluta enempi :)
Laihdutushistoria: nousee, laskee, nousee, laskee, nousee taas...

ViestiKirjoittaja S-M » Pe Loka 19, 2007 1:27 pm

moikka sulle!

Täällä yksi iso nainen tulee seurailemaan sun juttujasi :D Hyvän päätöksen olet tehnyt kun haluat parantaa elämänlaatuasi ja suoda aikaa itsellesi. Turhaa siellä kotona piilottelet itseäsi, liikkeelle vaan! Kävelylenkille pihalle nauttimaan syksystä (laita vaikka aurinkolasit päähän jos pelkäät että joku tunnnistaa :D *vitsi*)

komppaan aikaisempia juttuja sen osalta ainakin että sä olet tärkeä ja arvokas omana itsenäsi. mulal ollut asenteena (siitä asti kun koulussa kiusattu jne) että ''jos et tykkää musta, niin vika on sussa.'' eli eteenpäin vaan omana itsenään ja ikävät kommentit voi jättää huomioimatta.

mitä laihisvinkkeihin tulee (tai siis ennemminkin apua elämäntapamuutokseen)
- tee kauppalista, ja osta vaan tavarat jotka listalla
- mitä et kaupasta kanna kotiin ei tule myöskään syötyä
-kaikkee saa syödä, pienennä annosta, muista kohtuus
-jos paketin kyljessä light/sokeriton tms ei sitä silti voi vedellä koko pakettia kerralla
-lisää liikuntaa, vaikka aamulla ja illalla kerran korttelinympäri, ei tartte olla kilometri tolkulla. aina voi sitten lisätä
-kaloreita ei tarvitse laskea mutta tarkkaile rasvan määrää + laatua

jatkat vaan iloisin mielin aloitettua projektia. Onnittelut kadonneista kiloista!!
LA lokakuussa 09

S-M
Aloituspaino: 162
Laihdutustapa: syö vähempi, kuluta enempi :)
Laihdutushistoria: nousee, laskee, nousee, laskee, nousee taas...

ViestiKirjoittaja S-M » Pe Loka 19, 2007 1:29 pm

ai juu, ja jos haluat salasanan takana olevan nettiversion missä voi pitää ruokapäiväkirjaa suosittelen sulle tohtori.fi sivustoa ;)
LA lokakuussa 09

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Loka 20, 2007 9:27 am

mirelia// Kiitos hirveästi vinkeistä + muista :_Iloinen Suurinta osaa jo noudattelenkin (ainakin tiedossa että light-tuotekin voi olla lihottava, eli kalorit kannattaa vilkasta ennen ostoa!) Toi että osaisi jättää ikävät kommentit huomiotta olis hienoa, ikävä kyllä paino on niin arka asia että se harvoin onnistuu (ainakaan minulta). Mutta yritys on kova :hekottaa

Kiitos vielä, vahvistit käsitystäni että täältä tosiaan löytyy ihania ihmisiä! Niin, ja tietysti vielä tsemppiä ;>

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Ke Marras 21, 2007 6:54 pm

Taas on projektissa edistytty, viime punnituksella (tänä aamuna) 114,8 kg. Olen oikein iloinen ja tyytyväinen, putoaahan tuo paino miulla aina tuskallisen hitaasti... Enkä ole mikään maailman kärsivällisin ihminen, mutta kyllä se tästä, hieno tunne kun puttoo! Upeita juhlavaatteita tullut kauppoihin kun joulun alla on kaikkia juhlia, voi kun itekkin joskus mahtuisi johonkin upeaan luomukseen joskus :silmanisku No, se onkin yksi kannuste lisää!

Ihanaa joulun odotusta kaikille terhiläisille!! :hali

Tippe
Aloituspaino: 77
Laihdutustapa: vähemmän ruokaa, enemmän liikuntaa

ViestiKirjoittaja Tippe » Pe Marras 23, 2007 11:08 am

Hei! Hyvä, että on edistystä tapahtunut sinullakin:) 4kk ja -5 kg on mielestäni hyvä tulos, ei tässä mikään kiire ole mihinkään vai mitä? Pääasiahan on se, että päätös ja motivaatio painonpudotuksesta on pitänyt sen 4 kk :!: Itse ajattelen välillä niin, että jos paino on pudonnut parissa kuussa vaikka vain puoli kiloa, niin mitä olisi tapahtunut ilman painontarkkailua? Olisin varmaankin lihonnut kilon tai pari :x

Aivan varmasti löydät kauniita vaatteita jo nyt! Osta jotkut kivat uudet vaatteet vaan joulun juhliin, niin on itselläkin parempi, itsevarmempi ja kauniimpi olo. Se kyllä huomataan :D

Tsemppiä jatkoon ja hyvää joulunodotusta!
Kuva

Blista
Aloituspaino: 133
Tavoitepaino: 99
Laihdutustapa: Elämäntaparemontti
Laihdutushistoria: Jojoilu, yleensä 2kk "laihiksia". Maksimipaino -07 133.3kg. Siitä jojoillen 126 kiloon josta uusi aloitus uudella asenteella helmikuussa -09.

ViestiKirjoittaja Blista » Pe Marras 23, 2007 11:46 am

Olipas sinulla tutun oloista tekstiä tuossa aloitusviestissäsi. Ensinnäkin, onnittelut painonpudotuksesta ja siitä, että olet jaksanut jo 4kk! Mahtavaa :D Perässä tullaan :lol:

Minäkin olen ollut koulukiusattu ala-asteelta asti, vaikka lihominen alkoikin vasta ylä-asteella. Ala-asteelta alkanut kiusaaminen on takuulla vaikuttanut asiaan, koska jo siellä se kohdistui ulkonäköön. Nykyään osaan jopa jo ajatella, että en minä ole ruma ja ällöttävä, vaikka huonojakin päiviä on. Lihava olen, mutta suunta on hoikempaan päin :wink: Joka tapauksessa, minua kiusattiin siitä, että kehityin paljon paljon aikaisemmin kuin muut, eli olin jopa oman luokan poikia paljon pidempi kuudenteen luokkaan asti. Kuudennella olin jo 170cm... rinnat kasvoi jne. Lisäksi olin varmaankin "liian hyvästä perheestä" ja eri kylältä, kuin kolme muuta luokkatoveriani :roll: (Koulussa alle 30 oppilasta).. Ylä-asteella syrjäydyin aika hyvin muista ja tunne/liikasyöminen ja lihominen alkoi.. Eikä sille ole loppua näkynyt, jojoillen hitaasti mutta varmasti paino on noussut (olen siis juuri kuten sinä, laihdutusyrityksiä ja takaisin lihomisia takana lukuisia). Nyt yritän hallita painoani viimeistä kertaa elämässäni.

Tuolla kaikella on ollut vaikutuksensa minuun, kuten monella muullakin asialla. Nykyäänkin vielä välttelen tiettyjä sosiaalisia tilanteita painoni takia.. ja yleensä ensimmäinen asia jota minä ajattelen uusia ihmisiä tavatessani on se, mitä he ajattelevat minusta (=lue painostani). Ja tämän vuoksi jätän monta tilaisuutta väliin. Toivottavasti pääsen tästä vielä eroon.

Tsemppiä sulle kovasti jatkoonkin! Myös minulla on paljon pudotettavaa, mutta kuten joku jo aiemmin sanoi, mikäs kiire tässä elämässä on! Nauti joka päivästä ja siitä, että olosi ja mielesi kohenee koko ajan :)
Kuva
Kuva

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » Su Marras 25, 2007 1:57 pm

Tippe// Niinpä, ei tässä kiire ole, pääasia ettei paino ainakaan nouse. Tsempit sinullekin ja hyvää joulun odotusta! (Kuten tuolla aikaisemmassa viestissänikin lukee.. :_Iloinen)

Blista// Minullekin tuttua tuo tiettyjen sosiaalisten tilanteiden välttely, hukattu on täälläkin monta kivaa tilaisuutta kun ei ole kehdannut tms. mennä kilojen vuoksi... Pitäisihän sitä olla rohkeampi ja vaikka mitä, mutta se häpeän taakka seuraa niin tiiviisti perässä että ei siitä niin vaan pääse. Onneksi nyt on laskusuuntaa. Oikeassa olet tuosta että olo + mieliala kohenee koko ajan!
Huomaan olevani energisempi kuin ennen, en varmasti aio luovuttaa tämän urakan kanssa vaikka välillä paino jumittaisikin! Kevyempää joulua täällä suunnitellaan kovaa vauhtia, en tietenkään aio jättää lempijouluruokiani kokonaan pois, mutta toisaalta edellisinä vuosina joulusyöminen on ollut lähinnä sairaalloista mähryämistä... Että harkinta mukaan, niin eiköhän selvitä! Tsemppiä!

Pullevala
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Pullevala » La Joulu 29, 2007 12:20 pm

Uutta juttua Noniin, tänä aamulla paino 115,4 kg eli hienoista takapakkia. No, ei siitä varmaan pidä hirveästi vauhkoontua kun tuo joulukin oli tuossa, mutta harmittaa silti kohtuullisen paljon... Mutta tästä jatketaan! Pienikin tiputus muuttaa elämänlaatua niin paljon parempaan suuntaan (on energisempi jne.) että en varmasti aio luovuttaa :_Iloinen

Palaa sivulle “BMI 40+”