Annu6: Ei muuta ku hommiin
Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että jos kumpikin valmiita vanhemmiksi, niin ei muutakun yrittämään! Se että on iso odottaja ei tarkoita välttämättä sitä ettet tule heti raskaaksi. Nämä samat ongelmat on kaikenkokoisilla.. Mut jos on iso ja haaveilee lapsista, niin miksi pitäisi odottaa et laihtuu ensin.. Voi olla vuosien työ ennenkuin pääset lasta yrittämään. Ja kun olet laiha, et tulekaan vuosiin raskaaksi.. (näin kävi tutulleni). Olen myös sitä mieltä, että on niin paljon itsestä kiinni, miten odotusaika sujuu.. Voit olla järkevä ja elää sen odotuksen niin terveellisesti, että painosi putoaa siinä samalla terveellisesti!!!!
Mä olen menossa raskausviikolla 26+1! Mulla on ollut varmaan viimeiset 16vko:a vaihtelevaa kipua häpyluussa

Siis on päiviä kun ei pysty kävelemään juuri ollenkaan.. Nyt oon ollut pari viikkoa jo kokonaan töistä pois. Mun työni on raskasta fyysistä ja saas nähdä antaako lääkäri ensi viikolla sairaslomaa äitiyslomaan saakka. Myös supistuksia tulee, vaikkakaan ei mitenkään kivuliaina, mut mahakipujakin on! Rauhallisesti päivä kerrallaan mennään.
Painoa on tullut tähän mennessä +3kg! Eli ei siis ollenkaan pahasti. Liikkunut en oo paljon yhtään ja nyt tää ihana kevät aurinko alkaa taas pistää mua liikkeelle! Tällä viikolla käynyt jo muutaman kerran tunnin lenkillä ja jotenkin mulla on kaikista pienistä kivuista huolimatta niin hyvä olla, että uskon pysyväni tässä painossa tai jopa saavan vähän pois, jos pystyn muutamia kertoja viikossa käymään rauhallisella lenkillä ja syömään säännöllisen järkevästi! Mulla on jotenkin ollut niin mahtava neuvolatäti, että

Ihan älyttömän mukava ja mitään huomautettavaa ei oo tullut mistään ja niin lohduttaa mua kokoa ajan, kun sanon pelkääväni et joudun synnyttämään ison lapsen. Se saa mulle niin rauhallisen mielen! Voihan se olla et synnytyslaitoksella saa ihan erilaista kohtelua, mut hei, sehän on vaan muutamia päiviä?! Kyllä sen kestää ja tää palkinto tästä vuosien yrittämisestä on niin jotain parasta <3
Alussa kävin sokerirasituksessa ja tulos oli ihan hyvä. Ei oo ollut mitään puhetta, et joudunko vielä uudestaan.. 3vko päästä seuraavan kerra neuvolaan ja ajattelin ehdottaa, et pääsiskö varulta vielä siihen.. Verenpaineet ja hemoglubiini yms.. ollut koko ajan hyvät. Tosin verenpaine jonkin verran heittelee, mut viimeksi taas loistolukema!
Vauvan sukupuolta me ei haluttu saada tietää. On jotain jännittämistä

Pakko myöntää, ettei oikein oo mitään tunnetta, et kumpi se vois olla... Ärsyttävintä kaikessa tässä on se, et mulla istukka tuossa ihan edessä ja vielä muutenkin vatsanpeitettä mahassa, joten vauvan potkut ei ainakaan vielä tohon mahan päälle oo tullu.. Eli mieheni ei pysty kyllä tuntemaan mitään :/ Potkut jotka tuntuu kunnolla, niin tulee suoraan alapäätä kohti
Mut ihanaa aikaa tämä oikeasti on kaikesta huolimatta ja kaikesta selviää!!!
Laitelkaahan muutkin kuulumisia! Kyllähän mulla on paljon huolia, et miten synnytys sujuu yms... mut eiköhän kaikesta selviä! oisinkin kiinnostunut lukemaan lisää juttuja, miten synnytys edennyt kenelläkin.. Millä viikoilla ootte synnyttänyt yms? Mä vaan niin toivon ettei tämä menisi yliaikaiseksi :/