Mitenkä saa tallennettua päiväkirjan koneelle?

Ohjeita keskustelun käyttöön. Testaa täällä allekirjoituksesi, tickerit yms.

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

palmiima
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 134
Tavoitepaino: 74
Pituus: 171
Laihdutustapa: ennen niin huono, nyt en laihduta vaan korjaan itseni!
Laihdutushistoria: Voi kyllä!!

Mitenkä saa tallennettua päiväkirjan koneelle?

ViestiKirjoittaja palmiima » Ti Tammi 02, 2007 6:08 pm

no otsikko taitaa kertoa ongelman nimen jo aika hyvästi=)

eli sivuja on kertynyt jonkin veran ja tahtoisin saaha sen talteen ettei mene ihan bittitaivaaseen.

kiitos taasen jo etukäteen!
:sydan Palmiima

ViimeinenJojo
Moderaattori

ViestiKirjoittaja ViimeinenJojo » Ti Tammi 02, 2007 9:10 pm

Minä en ole keksinyt mitään kovin näppärää tapaa päikkärin tallentamiseen omalle koneelle.

Yksi vaihtoehto on ruveta kopioimaan sitä tekstinkäsittelyohjelmaan eli esim. wordiin. Aikas kypsää hommaa ja kohtuu hidasta - oikeastaan kaikki keksimäni vaihtoehdot ovat hitaita. :D Eli sivu kerrallaan ensin valitsee koko sivun. Ei tarvitse sentään käsin maalata, vaan valikoista (Edit) löytyy vaihtoehto, että valitse kaikki (Select all). Sit kopioi (Copy) ja sen jälkeen liittää (Paste) sen wordiin. Kopioi ihan siististi, mutta ainakin minulla pitää sit valita wordissa sivuksi (Page Setup) se vaakasivu, pystysivun sijasta, jotta teksti näkyy kokonaan. Yhdestä Terhi-sivullisesta tulee suunnilleen sellainen kymmenkunta sivua Word-dokumenttia.

Toinen vaihtoehto on, että aukaisee taasen Terhissä sivun kerrallaan ja tallettaa sen sivun kovalevylleen (Save as). Silloin jokaisesta sivusta tulee oma juttunsa eli kannattaa nimetä sivut jotenkin siten, että siinä nimessä on sivunumero mukana.

Itse olen tulostanut päiväkirjojen sivut suoraan paperille ja tallettanut mappiin ja olen tulostanut ne vielä pystypaperille. Tällöin yhdestä Terhi-sivusta tulee sellaiset noin 15 sivua paperia. Eli tämäkin on aikas hidasta ja syö paperia & värejä.

palmiima
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 134
Tavoitepaino: 74
Pituus: 171
Laihdutustapa: ennen niin huono, nyt en laihduta vaan korjaan itseni!
Laihdutushistoria: Voi kyllä!!

ViestiKirjoittaja palmiima » Ke Tammi 03, 2007 9:44 pm

kiitos kovasti neuvosta! katsotaan josko saan aikaiseksi=)
:sydan Palmiima

laalaa
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 65
Tavoitepaino: 55
Pituus: 160
Laihdutustapa: Pääasiassa pyöräily ja jumpat.

ViestiKirjoittaja laalaa » To Tammi 04, 2007 10:24 pm

Olipa hyvä ku satuin kattoon tän ketjun, oisin kohta jo kans kysyny samaa.. Täytynee ostaa tulostimeen värii..PALJON :oops:
Kuva
Lyhyen aikavälin tavoite.

Palaa sivulle “OHJEET (ja testaus)”