Miten teen Tickerin

Ohjeita keskustelun käyttöön. Testaa täällä allekirjoituksesi, tickerit yms.

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

ViimeinenJojo
Moderaattori

Miten teen Tickerin

ViestiKirjoittaja ViimeinenJojo » Ke Touko 04, 2005 9:03 pm

Terhi vaihtui uudeksi jo ajat sitten ja hieman päivittelin tätä ohjetta 12.07.2005 ja päivittelinpä vielä uudestaankin 14.08.2005 ja 14.08. tehdyt editoinnit poistettiin 29.08. kun kikka lakkasikin toimimasta.... 16.01.2006 lisäsin maininnan, että desimaalierotin on piste, ei pilkku.

Mietin, josko kirjottaisin tänne omana aiheenaan, että miten sen tickerin voi tehdä, kun sitä aina välillä joku kysyy... Ja vaikka yritän tehdä ihan sellaiset yksityiskohtaiset ohjeet, niin virheitä voipi tulla, joten kommentit ja korjaukset ovat sallittuja... :D :D Ja voihan olla, että sen voi tehdä toisellakin tapaa, minä olen tehnyt sen näin.

1.
Mene ensin siis WEB-osoitteeseen: http://www.tickerfactory.com

2.
Valitse sieltä kohta Weight Loss

3.
Valitse tarjolla olevista mieleisesi "viivain" eli ticker ruler, mikä minulla on tällä hetkellä tuo päivänkakkara. Valinta tapahtuu hiirellä klikkaamalla viivaimen vasemmalla puolen olevaa pientä palloa, jolloin siihen tulee musta täplä. Huomaathan, että viivaimia on useampi sivullinen ja seuraavalle sivulle voit siirtyä valitsemalla kuvan alalaidassa olevista numeroista haluamasi, joko numerojärjestyksessä tai suoraan hyppäämällä vaikka sivulle 10.

4.
Kun olet valinnut viivaimen, niin paina sivulla olevaa NEXT nappia.

5.
Valitse haluamasi "liukuri" eli ticker slider, mikä on jatkossa nykyisen painosi kohdalla. Minulla se liukuri on tuo leppäkerttu. Valinta tapahtuu samalla tavalla kuin viivaimenkin valinta ja huomaathan, että niitäkin on taas useampi sivu...

6.
Kun olet valinnut liukurin, niin paina sivulla olevaa NEXT nappia.

7.
Vaihda alasvetovalikosta Weight Units kohdassa Pounds sanan tilalle Kilograms. Klikkaa ensin hiirellä sitä oikealla olevaa nuolta ja sitten klikkaa sitä kilograms-sanaa.

8.
Jos haluat seurata painoasi eli merkitä aloituspainon, nykyisen painon ja tavoitepainon samalla tapaa kuin minun tickerissäni on, niin valitse silloin Track kohdassa Weight klikkaamalla hiirellä sen vieressä olevaa valkoista pallukkaa. Jos haluat seurata vain pudotettuja kiloja, niin anna valinnan olla kohdassa Weight Change.

9.
Kirjoita Your starting weight kohtaan aloituspainosi. Se ymmärtää myös desimaaleja. Mutta desimaalierottimena on käytettävä PISTETTÄ, ei pilkkua.

10.
Kirjoita Your current weight kohtaan nykyinen painosi. Se ymmärtää myös desimaaleja. Mutta desimaalierottimena on käytettävä PISTETTÄ, ei pilkkua.

11.
Kirjoita Your target weight kohtaan tavoitepainosi. Se ymmärtää myös desimaaleja. Mutta desimaalierottimena on käytettävä PISTETTÄ, ei pilkkua.

12.
Kun olet syöttänyt painot, niin paina sivulla olevaa NEXT nappia.

13.
Uudella sivulla näkyy ensin Your ticker URL omassa laatikossaan ja sen alla on kuva tekemästäsi tickeristä. Jos se on oikein ja mieluinen, niin voit kopioida syntyneen koodin tänne Terhiin kuvan alla olevista laatikoista. Terhiin sopiva koodi löytyy siitä ensimmäisestä laatikosta, jonka otsikkona on bbCode. Maalaa hiirellä ensimmäisessä bbCode laatikossa oleva teksti kokonaan ja kopioi se. Kopiointi onnistuu esim. siten, että kun teksti on maalattuna, niin klikkaat hiiren oikeanpuoleista näppäintä ja valitset sieltä kopioinnin (copy).

Tähän päivitystä 12.072005. Riittää, että kopioi sen keskimmäisen rivin, tulee siten siistimmän näköinen allekirjoitus. Eli tuossa code-sanan jälkeen viivojen välissä näkyy, millaisen rivin minä olen kopioinut:

Koodi: Valitse kaikki

[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/3;53;104;1;1/c/78.5/t/67.2/s/93.2/k/4bcd/weight.png[/img]

14.
Liimaa/liitä (Paste) kopioimasi teksti TerhiNetissä profiilitietojesi allekirjoituskenttään. Klikkaa hiirellä ko. kenttää ja klikkaa sen jälkeen hiiren oikeanpuoleista näppäinta ja valitse liimaa/liitä (Paste). Mulla on englanninkielinen ohjelmisto, joten en ole ihan varma, onko se tosiaan "liimaa" vai "liitä" suomenkielisellä ohjelmistolla...

15.
Tarkista, että profiilissasi Liitä aina allekirjoitus ja Salli aina BBCode on merkki Kyllä-kohdassa.

16.
Paina lopuksi profiilissasi Lähetä -näppäintä.

Jos osasin kirjoittaa ohjeet oikein, niin nyt sinulla pitäisi näkyä oma ticker, kun seuraavan kerran kirjoitat viestin. Voit kokeilla sen toimivuutta vaikkapa Hakekaa kaikki ticker... -ketjussa.

Päivitystä 12.07.2005
Kun haluat päivittää tietosi, niin enpä ole uuden Terhin myötä löytänyt muuta tapaa kuin tehdä koko tickeri uudestaan. Ja samalla voi halutessaan vaihtaa sitä viivaintakin tai liukuria...

Katsoin esikatselulla... Jopa tuli lyhyet ohjeet... :D :D
Viimeksi muokannut ViimeinenJojo, Ma Tammi 16, 2006 10:48 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

webbie
Ylläpito
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja webbie » Su Syys 09, 2007 10:10 pm

Palaa sivulle “OHJEET (ja testaus)”