Gallup: Kuka olet, miten laihdutat?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Evhi
Laihdutustapa: Elämäntapamuutos ;)

ViestiKirjoittaja Evhi » Su Loka 14, 2007 2:55 am

Hei kaikki!

Olen 18v tyttö Helsingistä, koko ikäni olen ylipainosta kärsinyt (tunnesyöminen koulukiusaamisen aiheuttamana). Nyt on elämä vihdoin kääntänyt toista, sitä parempaa poskeaan ja on aika ottaa elämä omiin käsiin!

Laihdutan kaloreita laskemalla ja lenkkeilemällä. Pidän yhden hillityn herkkupäivän viikossa (jolloin myös kalorit lasken, että ei yli mene). Eli pikkuhiljaa elämäntavat tervellisemmiksi (muilta osinhan ruokaiutottumukseni ovat aina olleet ok, paitsi herkkujen osalta. Kun harmitti, kun kiusattiin ja oli paha olla, söin herkkuja, kilot nousi pikkuhiljaa..). Eli suurin esteeni tulee olemaan, että lopetan tunne -ja tapasyömisen herkkujen osalta.

Onneksi nyt löytyi yhteisö, jossa ei kilojaan tarvitse hävetä ja jossa onnistuneiden laihdutusten lukeminen valaa lisää motivaatiota!

Tästä se lähtee! :)

Christine
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Christine » Su Loka 14, 2007 12:09 pm

Moi kaikille!

Oon lueskellu näitä sivustoja jo pitkään, ja nyt sitten uskaltauduin myös itse rekisteröitymään käyttäjäksi :)

Elikkäs olen 23 vuotias tyttönen Länsi-Suomen suunnalta, ja tavoitteena olisi tämän loppu ja ensi vuoden aikana saada itsestäni timmi pakkaus. Olen kuluneen vuoden aikana tiputtanut painoa yhteensä noin 15 kiloa syömällä terveellisesti ja liikkumalla säännöllisesti. Kuitenkin viime aikoina on iskenyt sellainen motivaation puute liikunnan suhteen ja alkaneet myös herkut maistua tavallista enemmän... ja siitähän ei hyvää seuraa. Ajattelin siis hakea täältä lisäinspiraatiota viimeisten kilojen puristukseen (tavoite siintää 55 kilossa) sekä koko kehon kiinteytymiseen. Mitään pisteitä tai kaloreita en laske vaan syön kohtuudella terveellistä ja hyvää ruokaa ja harrastan paljon liikuntaa.

Painoa ja mittoja seuraan viikottain, joita sitten tänne päivittelen. Myös jonkinnäköistä tunne-, ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa vois alkaa pitämään.

Nyt laitan viimeisetkin läskit tirisemään :D
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w46NCPn/]
Kuva
[/url]

Quez
Viesti:

ViestiKirjoittaja Quez » Su Loka 14, 2007 5:54 pm

Moikka kaikki painonpudottajat!

Joskus aiemminkin oon tänne rekisteröitynyt, mutta laihdutus jäi silloin surkeaksi yrityksesi - samoin kirjoittelu. Nyt olen palannut entistä painavampana :D Noh, tarkoituksena olis pudottaa lähes 10 kiloa ja muuttaa syömistottumuksia vähän normaalimpaan suuntaan. Aikarajaa ei ole, mutta oman ongelmasyömiseni haluaisin saada kuriin mahdollisimman pian.
Kuva
[/url]

marta
Viesti:

ViestiKirjoittaja marta » Ke Loka 17, 2007 12:23 pm

Hei, tämä palailee häntä koipien välissä foorumille. :oops:
Rekisteröidyin siis toukokuussa, mutta enpä kauaa pysynyt ruodussa.
Onneksi muistin vanhan salasanan, että kirjautuminen onnistui.

Pohdittuani elämää ja itseäni, päätin (taas :wink: ) että on muutoksen aika.
Tarkoituksena olisi vuoden projekti ottaa, ja katsoa miten paino lähtee. Aluksi pisteiden avulla ja liikuntaa lisäten.

Tervehdystä vaan kaikille!
Kuva

hunajatassu
Viesti:

ViestiKirjoittaja hunajatassu » To Loka 18, 2007 1:00 pm

Syysterveiset kaikille!
Enpäs mennytkään vielä talviunille.
Liityin 16.7.07 Terhinettiin.
Ikää on 50:n pahemmalla puolella mummokin jo. Painoa vuosien varrella parhimmillaan yli 140 kg. Olen lapsesta asti ollut ylipainoinen. Syitä painooni on varmaan monia. Lasten saanti, eri elämäntilanteet (tunnesyöminen) mutta suurin syy on se että en seuraa mitä syön.
Nyt on lonkkanivelet leikkauskunnossa ja polvet. Ensiapu tähän on painonpudotus.
Olenkin ottanut pieniä tavoitteita jotka olen sitten saavuttanut.
Taas tänään on yksi kymppi rikki- JEEEES!!
Laihduttelen painonvartijoilla yleensä, kunnes huomasin Nutriletit. niillä lähti paino tippumaan tosi nopeesti. Senjälkeen aloitin taas pisteiden laskun. Nyt seuraan Hanna Partasen Olet mitä syöt ohjeita. Ateriat on ihanan makuisia ja raikkaita. Enkä ole tuntenut nälkää kertaakaan. Tätä on nyt mennyt 3 päivää. Hyvältä tuntuu. Lisäksi sitkuttelen Crosstrainerilla 3x 10 min. joka päivä.
Tsemppiä kaikille meille kyllä se onnistuu.
Kuva

hunajatassu
Viesti:

ViestiKirjoittaja hunajatassu » To Loka 18, 2007 1:07 pm

Jotta näin?
Lisäyksiä vielä. Mulla oli painoa liittyessä 108kg. ja nyt 98kg. Hitsi kuin hienoo en ole nähnyt tällaisia lukuja naismuistiin. Ja voihan...enhän mä voi mennä ees kotijoukoille sanomaan et nyt on sata rikki. No tuulettelenpahan sitten itteksein.
Niin ja vielä ..hävis tuo tiketti enkä saa uutta tehtyy. Miksköhän?
Kuva

julianne
Aloituspaino: 77
Tavoitepaino: 53
Pituus: 162
Laihdutustapa: Terveellinen

Moi

ViestiKirjoittaja julianne » Ma Loka 29, 2007 12:20 am

Minä olen Julianne ja olen 19 vuotias. Aloitin urakkani ihan äskettäin.
Tarkotus olisi laihduttaa 15 - jopa 20 kg.

Laihdutan "normaalisti" eli syön terveellisesti ja lisään liikuntaa.
Olen suunnitellut meneväni kuntosalille lähiaikoina. Muuten käyn lenkkeilemässä ja treenaan lihaksia.

Yrityksiä laihtua on menneisyydessä useita - onnistumisia tuskin ollenkaan. Mutta nyt onkin ihan uusi suunta ja motivaatio hommaan, tällä kertaa tämä menee oikein.

Onnistumisia kaikille!! :D
Kuva

Tiiru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tiiru » La Marras 03, 2007 8:57 pm

Olen pian 29 vuotias helsinkiläinen. Viime vuosina minusta on tullut lihava, noin 24 vee olin vielä normaalipainon alarajoilla, nyt olen ylärajan ohittanut jo rutosti. Nyt mitat ovat 170/90 eli ylipainoa on runsaasti. Liikuntaa olen pari kuukautta harrastanut ihan eläimenä 3-4 krt viikossa salitreeniä, spinningiä ja tanssia sekotellen. Eiköhän tämä tästä.

MaHa
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 148
Tavoitepaino: 78
Pituus: 170
Laihdutustapa: hiilarit hittoon
Laihdutushistoria: -20kg 08.12.2007
-30kg 18.1.2008
-40kg 05.03.2008
-50kg 29.04.2008
-60kg 03.07.2008... ja sitten tuli kesä ja retkuilun myötä reilusti takaisin :)
-60kg 29.10.2008 kesäkilot poissa ja matka jatkuu :)
Viesti:

ViestiKirjoittaja MaHa » La Marras 03, 2007 10:01 pm

Olen 41 v nainen pääkaupunkiseudulta.
Painonpudotuksen periaate minulla on se yksinkertainen vanha: syö vähempi kuin kulutat tai oikeastaan kuluta enempi kuin syöt :D

Terveellinen, monipuolinen ruokavalio, ne ah niin ihanat syntiset suolaiset ja rasvaiset herkut (sipsit, pähkinät, kermajuustot yms) eivät siis enää kuulu ruokavalioon.
Liikuntaa harrastan yleensä 6 x vko, se yksi lepopäivä kuuluu viikkoon.
Pikku hiljaa pienemmäksi painoa pudottaen

Kuva

faninini
Viesti:

laihdutus

ViestiKirjoittaja faninini » To Marras 15, 2007 7:01 pm

heissuli vei kaikki! :D
kirjauduin vasta ja huomasin että täälähän on kohtalotovereita enemmänkin kuin ekaksi luulin..joten kerronpa tämän miunki tarinan.. :)

Tänä aamuna herättyäni kävelin vaa an ohi niinkuin olen kohta vuoden tehnyt uskaltamatta astua päälle (pelkuri kun olin) mutta nyt sitten otin härkää sarvista kiinni ja pistin töppöseni vaa an päälle.. :D noh pelkoni toteutui 20kg lisää.. olin kyllä tiedostanu että olin lihonut, mutta että niin PALJON!! :shock: Noh nytten sitten alkaa uurastua askel kerrallaan ja nyt kesää mennessä pyrin menettämään noin 10kg ihraa urheilun ja terveellisten elämän tapojen avulla.. siis MUUTOS tapahui just ja nyt!! :wink:

pääpystyssä kohti parempaa elämää!! :D

faninini
Viesti:

tunne syöminen

ViestiKirjoittaja faninini » Pe Marras 16, 2007 5:28 pm

heissan!!
täällä on moni puhunut tunnesyömisetä.. ja minua nyt kiinostais että miten olette sen saaneet kuriin koska itseäni vaivaaa juurikin tämä sama vaiva.. :? vinkkejä olisi kiva saada, että mitä pitäisi tehä kun tämä tämmöinen tunne syöpöttely iskee kesken yön tai koulu päivän.. :D
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wBK3aEQ/]
Kuva
[/url]

Coco

ViestiKirjoittaja Coco » Ma Marras 19, 2007 5:45 pm

edit.
Viimeksi muokannut Coco, Ti Helmi 05, 2008 1:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kerho
Viesti:

Uusi: KERHO

ViestiKirjoittaja kerho » Ma Marras 26, 2007 11:08 am

Moi, olen 22-vuotias nainen, Oulusta. Viimeksi kun laihdutin, "tein elämäntapamuutoksen", menin liian pitkälle ja sairastuin syömishäiriöön. Nyt toipuessa siitä painoa on tullut moninkertaisesti takaisin. Haluaisin laihduttaa nyt aluksi itseni 70 kiloon, ja katsoa miltä tuntuu. Olen ihan alkutaipaleella nyt. Siksi liityinkin tänne viime viikonloppuna, että saisi potkua tälle päätökselle.

taapero
Viesti:

ViestiKirjoittaja taapero » Ti Marras 27, 2007 8:21 pm

Heips! Esittäydyn... Olen 38 v. nainen Kuopiosta ja rekisteröidyn tässä muutama päivä sitten ihan sillä, että jos tämän avulla saan intoa laihduttamiseen, kannustusta, neuvoja.. kaikkee :D
Urakkani on noin -25 kg hitaasti mutta varmasti. Mutta kun olen sellainen että kaiken pitää tapahtua nyt heti eikä viidestoista päivä, niin tämä hitaasti mutta varmasti on yhtä tuskaa. Olen nyt sitä elämäntaparemonttia tässä alkamassa, vähän katselen mitä suuhuni laitan, yritän noudattaa lautasmallia, liikkua mahdollisimman paljon, mitä työltäni ja pieniltä lapsiltani ehdin. Kuntosali ois mun juttu ja sitä aion alkaa harrastamaan.
Tänä aamuna vaaka näytti 89.6 kg, että tullut jo himpun verran alas, että jospa se siitä. Tavoite ois jonkin verran jo kesään mennessä, että vois hameen laittaa päälleen :P
Kaikille laihduttajille ja laihduttaneille tsemppiä! Kiva lukea etten paini yksin tämän paino-ongelman kanssa.
Joulun odotusta... ja liiat herkut pannaan jouluna.

Maaruk
Aloituspaino: 75
Tavoitepaino: 70
Pituus: 175

ViestiKirjoittaja Maaruk » Ma Joulu 03, 2007 7:18 pm

Heip! Uusi laihduttelija ilmoittautuu. Olen 22-v tyttö ja lihoin ylipainoiseksi yläasteen lopussa, kun lopetin yhtäkkiä aktiivisen koripallon pelaamisen. Aiemmin en ole tosissani laihduttanut, koska kärsivällisyys ei ole riittänyt. Nyt taktiikkani on edetä hitaasti ja rennosti vähitellen ruokatottumuksia keventäen ja liikuntaa lisäten.
Kuva

Milian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Milian » Ti Joulu 04, 2007 8:01 pm

Moikka!

Olen Milian, 20v. Koskaan ikinä en ajattellut että MINUN tarvitsisi laihduttaa.
Mutta raskaus toi yllättäen kiloja enemmän kuin tarpeeksi, ja kuudestakymmenestä kilosta mentiin 86kg ihan huomaamatta. Raskaana ollessa sitä kun ajatteli että saa syödä hyvällä omallatunnolla IHAN MITÄ HALUAA. JA nyt harmittaa.

Synnytyksen jälkeen kiloista onneksi katosi osa, ja ruokavalion muutoksella on paino ollut tippumaan päin. Tällä hetkellä painoa on 68kg, ja siinä se on kiikkunut jo monta viikkoa. Vaikka on ihan pakko myöntää että olen taas repsahtanut herkkuihin, eikä asiaa yhtään auta mies joka on täysin sitä mieltä että "kilot pukee sinua, eikä sinun tarvitse laihduttaa". Noei ehkä, mutta kun se kohentaisi omaa mieltä ja oloa.

Asia joka häiritsee pienoista ylipainoa paljon enemmän on se kylmä tosiasia että vartaloni "rupsahti" synnytyksen ja raskauden seurauksena ihan uskomattomalla tavalla. Jenkkakahvat rellottaa, kengurupussi roikkuu ja takamuskin on levinnyt luvattoman suureksi.
Olenkin joka ilta yrittänyt jumpata ihan näin kotosalla, pienen vauvan äitinä kun on hieman hankalaa lähteä ulos treenaamaan ja harrastamaan.
Vaunujen kanssa ulkoilen aina kun keli sallii (siis silloin kun saan takamukseni kiskottua sohvasta irti).

Häät ovat tuloillaan, ja haluaisin todellakin näyttää hehkeältä (en turvonneelta) hääpuvussani. Parissa kuukaudessa ei kuitenkaan ihmeitä saa aikaan, siispä haen täältä enemmänkin motivaatiota pysyvään elämäntapojen muutokseen ja tukea päätöksissä pysymiseen.

Tulipas tästä pitkä tarina, mutta tällainen minä siis olen!

anniliina
Viesti:

ViestiKirjoittaja anniliina » To Joulu 06, 2007 3:08 pm

Moi kaikille!

Olen nelikymppinen ikuinen laihduttaja.
Lukioikäisenä olin normaalipainoinen, mutta halusin silti laihtua. Laihduinkin yhden kesän aikana n. 65 kilosta 55:een. Siitä alkoi jojottelu erisuuruisine painonvaihteluineen. Laihdutin hedelmädieetillä, paastoamalla, syömällä pelkkää salaattia. Painonvartijoissakin olin muutaman kuukauden ajan ja silloin paino putosi 49 kiloon.
Raskauksien aikana lihoin railakkaasti; kummallakin kerralla synnyttämään mennessäni paino oli satasen paikkeilla. Raskauskilot lähtivät molemmilla kerroilla helposti imetyksen myötä.
Urheiluharrastusten myötä pysyin melko hyvin kuosissa, paino heilahteli 65 ja 70 kilon välillä vuosia. 2,5 vuotta sitten lopetin aktiiviurheilun ja sen jälkeen onkin mopo karannut käsistä. Nyt on tullut kokeiltua kaikenlaisia ihmepillereitä, poretabletteja, rasvanpolttajia, atkinsia, kaalisoppaa...
Tänään jouduin myöntämään että vaatteet eivät ole kutistuneet pesussa, sillä aamun lukema oli 81 kiloa. Edellisen kerran olen käynyt vaa`alla kai syyskuussa ja silloinen paino oli 76. Nyt olen sitten tosi ahdistunut ja päätin aloittaa paaston. Tokihan tiedän, ettei paastoamalla pysyvää laihtumista saavuta, mutta minun on pakko saada "lentävä lähtö" painonpudotukseen tai motivaatio lakkaa heti alkuunsa.
[img]http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjAmoTF/[img]

Pietu
Aloituspaino: 74
Tavoitepaino: 52
Pituus: 154
Laihdutustapa: Syön vähemmän, liikun enemmän.
Laihdutushistoria: Ollut ylipainoinen koko ikänsä. Yrittänyt laihduttaa teini-iästä asti, mutta pienestä pitäen opitusta jatkuvasta ylensyömisestä ja herkkuilla mässäilystä on vaikea päästä eroon....

ViestiKirjoittaja Pietu » Ma Joulu 17, 2007 10:03 pm

Heipähei! :D

Täällä 23 vuotias avoliitossa asuva tyttönen keski-suomesta. Olen koko ikäni ollut ylipainoinen. Jo lapsena kun minulle näytettiin käyriä, joissa näkyi tyttöjen normaalit pituus ja painokäyrät, minun pituuskäyräni meni matalalentoa ja paino huiteli pilvissä. Yläasteella olin painavimmillani, johtuen osittain koulukiusaamisesta, mutta aloittaessani amiksen ja muutettuani omilleni 17-vuoden ikäisenä, paino alkoi laskea. Muutama vuosi sitten painoin varmaan jotain lähemmäs 60kg (en ole aivan varma, koska en omistanut puntaria). Paino nousi kuitenkin siitä 68kiloon ja pysyi siinä vuoden päivät. Nyt olen aloittanut onnistuneesti laihdutuksen kaloreita laskemalla ja välttämällä bussia. ;) Olen nyt neljässä viikossa pudottanut 4kg, eli nykyinen painoni on 64kg.
Herkkujen ylisyöminen on suurin ongelmani, jota vastaan taistelen. Syön edelleen jotain hyvää miltei päivittäin, mutta niin pienissä määrin, ettei se vaikuta painon laskuuni. Esim. tänään otin kahvitauolla yhden palan suklaata ja annoin sen sulaa suussani samalla kun join kuumaa kahvia.

Kevyttä joulun odotusta kaikilla terhiläisille tasapuolisesti! :xmas
"Kerran kun mä kävin kaupassa, unohtui muistilista.
Silloin minä sanoin, että kyllä se on elämäni vaarallista!"
-Rölli

Summie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Summie » To Joulu 27, 2007 12:18 am

Moikka!

Täällä 26-vuotias laihduttaja ilmoittautuu joukkoonne. Paino tällä hetkellä 76 kiloa (pituus 168).

Aiemmin paino pyöri monta vuotta siinä 68 kilon tietämillä, mutta raskaus jätti kiloja jäljelle ja nyt lapsen ollessa yli vuoden ovat kilot vielä mukavasti tallella :wink:. Kesällä olen menossa naimisiin ja silloin olisi tavoitteena olla mieluummin vähän allekin tuon painon mitä olin ennen raskeutta :D.

Mietin liittymistä johonkin netissä toimivaan laihdutuspalveluun kuten Kiloklubiin tai Keventäjiin, mutta ei aina ole aikaa olla netissä, niin aattelin tulla tänne palstalle pölisemään, jos täältä löytyis tukea ja motivaatiota. Välillä oon käyny täällä lueskelemassa aiemminkin :wink:.

Meinaan laihtua terveellisemmillä syömisillä ja liikkumalla. Oon liikkunu aiemminkin ja lempparilajeja tällä hetkellä mm. spinning, body step, kuntosali, sulkapallo ja kävely. 2 kertaa viikossa sais tulla hikiliikuntaa, 1-2 kertaa salilla ja kävelyä miltei päivittäin.

Tulipa sepustus. Huomasin, et meillä on Milianin kanssa aika samanlainen tilanne päällä, tsemppiä sulle ja muillekin :D!
Kuva

MEllinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja MEllinen » La Joulu 29, 2007 7:25 pm

Helou!
Täällä 24- vuotias oululainen laihdutuksen jälleenaloittaja!
Kiloja on kertynyt huimasti muutamassa vuodessa. Välillä niitä olen pari saanut pudotettua, viime aikoina olen kuitenkin keskittynyt niiden kartuttamiseen... :roll:

Tän hetkiset tavoitteet näkyy tickerissä, isosti saapi hommastella jotta nuo tavoitteet saavuttais...
Keinoina varmaan pitää ottaa käyttöön liikkumiset tehostaminen ja lukko keittiön oveen :lol:

Johonkin kiloklubiin siirryn tästä turinoimaan edelleen, MOIP!
BMI 26,4 -> 22
72 kg -> 60 kg

Emm
Viesti:

ViestiKirjoittaja Emm » Ke Tammi 02, 2008 3:22 pm

Kaksi vuotta sitten pudotin 12kg, mutta nyt kilot koittavat salakavalasti taas hiipiä takaisin. Siispä ryhdynkin nyt hommiin kun kuitenkin alle puolet onneksi saamatta takaisin.
Aloitan laihdutukseni nutraamalla 2vko ja sen jälkeen vähitellen siirryn vähä hiilihydraattiseen ruokavalioon. Sen olen itselleni kokenut hyväksi ja verrattaen helpoksikin tavaksi pudottaa painoa ja säilyttää sitä.
Viimeisen vuoden aikana hiilarit ovat suorastaan hyökänneet takaisin lautaselleni, ja sen huomaa kyllä olosta muutenkin kuin puntarin luvuissa.

Pitkä matka edessä, mutta aikaa ja motivaatiota löytyy :)
Kuva

*Pajunkissa*
Viesti:

ViestiKirjoittaja *Pajunkissa* » To Tammi 03, 2008 3:16 pm

Heippa kaikille!

22-vuotias opiskelija pirkanmaalta. Painoa on vaikka muille jakaa (anyone?). Nyt tavoitteena pudottaa 25 kg ja päästä niihin mittoihin, missä oli ylioppilasjuhlissaan..

Aion syödä kunnollista kotiruokaa, mutta paljon pienenpiä annoksia. Kaikki makeet ja/tai rasvaiset herkut on mun suurin ongelma. Joudunkin varmaan aluksi oleen ihan totaalikieltäytyjä niiden suhteen. Onneks tykkään myös hedelmistä.. Lisäksi aion liikkua enemmän. Joskus ole ollut hyvinkin urheilullinen, ja siihen olisi mukava palata.
Kuva

Didima
Viesti:

ViestiKirjoittaja Didima » La Tammi 05, 2008 11:53 pm

Hlou kaikille!=)

Minä olen 18 vuotias tyllerö ja koitan laihdutella joulukiloja pois ja opetella muutenkin taas syömään vähän terveellisemmin.

Elän tällä hetkellä aikas turhan railakasta opiskelijaelämää niin että viikonloput (perjantai, lauantai ja joskus myös sunnuntai) pitää juosta viihteellä juoden olusta ja joka aamu syöden krapulaan jotain rasvaista ja hyvää. Eikä tämä herkuttelu toki pelkkään viikonloppuun jää, viikolla käydään istumassa kavereiden kanssa kahviloissa tai muuten vain syömässä jossakin, kotona sitten jos joku on erehtynyt jättämään suklaata näkyville niin eihän se kauaa siinä ehdi ihmettelemään...
Lisäisin vielä että lounas jää koulussa väliin ja mussutetaan sen tilalle pelkkää vaaleaa leipää. Salaattiakaan en ole varmaan useampaan vuoteen nähnyt omalla lautasellani. :lol:

Ennen olen tanssinut ahkerasti, nyt vain silloin tällöin kotona itsekseni. Lenkkeilytkin jäänyt kun istun mielummin viltin alla lämpimässä telkkarin edessä. :roll:

Motivaatiota ruokaremppaan on vaikea löytää koska en ole ylipainoinen ja tykkään itse kropastani vaikken ihan huippukunnossa olekkaan. Olen siis 158 cm pitkä ja painan tällä hetkellä 55 kiloa. Kuitenkin pitäisi jotain asialle tehdä kun niin kovin epäterveellisesti olen alkanut taas elämään. :evil: Eikä olisi pahitteeksi nyt jos muutaman kilon tässä pudottaisinkin, normaalipainoinen olisin 50-52 kiloisenakin.

Jostain pitäisi nyt vain repiä motivaatiota ja tsemppiä itseeni ja rueta taas urheilemaankin ja syömään oikeaa kunnon ruokaa. Sekä jättämään viikonloppu rilluttelut vähemmälle. :( (joka muuten tuntuu olevan todella vaikeaa "kun kaveritkin menevät".)

Paljon tsemiä kaikille laihduttajille ja ruokarempan tekijöille. =)

irma77
Aloituspaino: 98
Tavoitepaino: 70
Pituus: 161
Laihdutustapa: sekalainen, nutraus, karppaus yms.
Laihdutushistoria: 2000 kesällä laihdutin Nutrilettella 35 kiloa. Pysyin hoikkana liikunnan avulla, kunnes sairastuin masennukseen, Kesällä 2007 häissäni painoin 76 kiloa. Esikoisraskauden jälkeen kiloja oli 96. Nyt tarttis saada ne pois. Haluan lisää lapsia:)
Olen konkari täälläkin, ekan kerran joo silloin reilut 10 vuotta sitten.

ViestiKirjoittaja irma77 » Ma Tammi 07, 2008 5:20 pm

Heips! Olen Iiris ja ikää on tosiaan 30 v plakkarissa.

Paino reilut 80 kiloa ja pituutta 161 cm. Olen 15 vuoden aikana kaks kertaa jojonnut (eli tiputtanut 30 kiloa) ja olen ollut hyvinkin hoikassa kunnossa vuosia ja sitten taas jossain vaiheessa hoksannut että paino on noussut aivan liikaa. Harrastan monenlaista liikuntaa joten kunto on varmasti ihan ok.

Painoa olisi tarkoitus tiputtaa alle 70 kilon. Paras olo on ollut siinä 65 kilon kieppeillä, suvussamme on "vahvarunkoisuutta".

Syyt tähän projektiin on itsetunnolliset syyt, sairastumisriskien kasvu sekä kolmantena se että tässä suunnitellaan perheenlisäystä ja haluan olla normaalipainoinen kun aloitetaan kunnolla ettei ihan leviä käsiin koko hela hoito sitten raskausaikana ja synnytyksen jälkeen.

Suvussamme on ylipainoa, mutta hoikatkin naiset ovat leveähköjä (paksut käsivarret ja jalat, isot hartijat jne.) joten siitä lähden että mallia musta ei saa tekemälläkään. Lihaksia aion treenata kunnolla kunhan rasvakerroksen saan eka viilattua pois.

Tämmönen tarina tänne. Ainiin ja Varsinais-Suomesta!

Ainiin1: Niin tosiaan, aion nyt nutrata tuohon kuunvaihteeseen (häämatkelle lähdetään) ja sitten sen jälkeen varmaan kausittain nutrausta ja ihan normaalia pienempiä annoksia ja enemmän liikuntaa. Vähähiilarisen dieetin koitin jo onnettomin tuloksin joten luotan tähän perinteiseen nyt sitten, onhan sen ennenkin toiminut:)
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wd2PIHk/]
Kuva
[/url]

Sarah*
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sarah* » Ti Tammi 08, 2008 2:36 pm

Mooi! Täällä 20-vuotias opiskelijatyttö Pohjois-Suomesta.
Pudotin viime vuoden puolella painoa noin 5 kiloa, ja niissä lukemissa olen onneksi pysynyt. Tänä vuonna on tarkoitus jatkaa vielä muutaman kilon pudotuksella, ja sen ohella kohottaa kuntoa tehokkaasti.

Aloitin tammikuun alussa jo perinteeksi muodostuneen herkuttoman tammikuun (joulun jälkeen aivan pakollinen..) :) jos kantti kestää sitä voisi jatkaa vielä helmikuullekin! Lisäksi aloitan varmaan ensi viikolla osanutrailun, kunhan paketti saapuu. Sillä mennään noin viikko ja sitten hitaasti palautuen normaaliin ruokavalioon. Olen aina syönyt melko terveellisesti ja monipuolisesti, normaalia kotiruokaa, ongelma vain on liian pitkät tauot ruokailujen välillä, johon aion kyllä panostaa tästä lähtien.
Yksi "pahe" on melko usein toistuva bilettäminen :) Siitä en tingi, sillä baariin on päästävä! Tosin pääasiallinen syy siihen on että tykkään tanssia, mutta ei se pahitteeksi olisi jättää siiderit ym. vähemmälle..Siinäpä yksi lisätavoite.

Liikuntaa harrastan melko säännöllisesi, yleensä käyn muutaman kerran viikossa tunnin pituisella lenkillä tai poljen kotona kuntopyörällä. Viime viikolla ostin myös kortin kuntosalille, jonne on todella kiva palata pitkästä aikaa!

Joten näillä mennään, toivottavasti kohti kevyempää ja sitä "timmimpää" kesää 2008 :wink:
Kuva

giikkis
Viesti:

ViestiKirjoittaja giikkis » Ti Tammi 08, 2008 10:57 pm

moikka! täällä kohta 24 vuotias nainen täältä vaasasta!...minä ilmottaudun tänne nyt virallisesti tavoiteenani pudottaa 5-7kg...=)...

Sarah* huomasin että me ollaan suhteessa melkein saman kokoisia. minä pari senttiä lyhyempi ja myös muutaman kilon kevyempi, ja liikuntatottumuksetkin on melko samat, mulla tulee käytyä tunnin lenkki päivittäin koirien kanssa ja sitten kouluun tulee mentyä pyörällä ( 4,5km suunta) useimmiten...historiasta sen verran että olin pitkän aikaa ollut samoissa mitoissa (168/68 ), kunnes viime syksynä koulu-stressin, läheisen kuoleman ja uniongelmien takia sain kerättyä varteeni huomaamatta pari kiloa lisää..nyt näyttää jo elämä valoisammalta, joten enköhän ota itseäni niskasta kiinni heti eikä huomenna!!...

:shock: 8)
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva

rokkimamma
Viesti:

ViestiKirjoittaja rokkimamma » Ke Tammi 09, 2008 4:48 pm

rokkimammakin täällä esittäytyy, eilen tuli rekisteröidyttyä tänne kun sattumalta kuuklettamalla tämän sivuston löysin.

Eli, olen siis 21-vuotias yh äippä kuopion seudulta, käyn tässä koulussa ja tarkoitukseni on valmistua vähän muita myöhemmin, toivottavasti kesän mittaan. Aina olen ollut pyöreä, nyt ylipainoinen.

Pituutta minulle on suotu 163cm ja elopainoa tällä hetkellä on n.95kg. Painavimmillani olen painanut 107kg, odotus aikana 130kg (josta 27 nestettä). Olen ajatellut painonvartijoitten pisteytyksellä yrittää painon pudotusta.
Ensimmäinen tavoite on päästä 85kg ja siitä edes päin aina 10kg väli etappeja. Aikomukseni on päästä 60-65kiloon, eli pitkä prosessi on vielä edessä :? ehkä minä siitä vielä selviän, toivotaan ainakin ;)

Crossarinkin meinasin itselleni tilata loppu kuusta jos siitä saisi sitten lisä puhtia tähän elämäntapa remonttiin.
Tupakan poltonkin olen meinannut jättää kokonaan, alkuun tietenkin vain vähentäen ja sitten siitä pikku hiljaa pois, jos vaikka henki kulkisi paremmin ja auttaisihan se muutenkin. Mutta katsellaan mitä tulee, persuuksille saa potkia jos näyttää siltä että alan lipsua ;)
Tsemppiä kaikille ja mukavaa kevään odottelua :)

-rokkimamma-
mammuska pudottaa painoaan (yrittää ainakin!)

taotao
Viesti:

ViestiKirjoittaja taotao » La Tammi 12, 2008 8:49 pm

Heihei kaikille!

Juuri rekisteröidyin, kun minäkin googlettamalla sivuston löysin. Ja onneksi löysin!

Ikää on lähes 24 vuotta. Pituutta semmoinen 160 cm ja painoa en osaa sanoa, koska vaakaa en omista. Luulisin painon olevan jotain 53-55 kg. Voi kuulostaa, että normaalipainossa ollaan, mutta ei. Tai ehkä, mutta paino on jakautunut ihan vääriin paikkoihin.

Painoa olisi kiva saada pois ensimmäisenä vyötäröltä. Sitten reisistä ja lantiolta, eikä kapeammat käsivarretkaan pahitteeksi olisi.

Katsotaan miten lähtee menemään.

Miia^
Viesti:

Heissan! Tässäpä melkein koko elämänkerta..

ViestiKirjoittaja Miia^ » Su Tammi 13, 2008 7:23 pm

Olen 17vuotias tyttö, ehkäpä nuorin/nuorimpia tällä foorumilla(?), ja aivan uusi.

Historiaa:
Mutta niin, aina olen ollut lihava. Ala-asteella olin koulukiusattu, juuri painon ja ulkonäön takia. En ollut sieltä kauneimmasta päästä..
Sain aina kuulla kun kavereiden kanssa pojilta kysyttiin kuka on meidän porukasta rumin - ainahan se olin minä. Terkkari otti äidin monesti puhutteluun ja kyseli millaista ruokaa oikein lapsellensa syöttää.

6luokalla, kun siirryin yläasteelle, olin 160/62kg. Laihduin kun pituutta tuli. Rupesi pojat juoksemaan perässä enemmän mitä kavereilla. En ollut enään rumin ja lihavin. :roll: Minua on pyydetty moneen otteeseen 7-9lk (ja edelleen) jopa MALLIKSI, kerran jopa näytösmalliksi. huh.

Tuota normaali painoa riitti n.8luokan päälle puoliväliin, jolloin aivan yhtäkkiä rupesin lihomaan. kiloja tuli ja tuli...Vannoin itselleni etten koskaan päästäisi itseäni yli 70kilogrammaisesi. 9luokalla olin jo 160/77kg. Ja kesällä tuli vielä pari kiloa lisää.

Muuta:
Minä en syö herkkuja, minä liikun normaalisti, mutta silti lihon. En vain saa syödä yhtäpaljon kuin esim. kaverini, sillä lihon herkemmin jopa normaalista ruuasta.

Kaikki luulevat minun painavan 60kg, en sitä ole heille sanoneet, ovat arvaileet. Aina sitä jaksetaan ihmetellä, miten voin painaa niin paljon puntarilla, kun en niin painavalta näytä.

Nyt olen laittanut remonttiin syömiseni ja liikkumiseni. Jumppaan 3x/vko, ratsastan 3x/vko, pyöräilen kouluun ja takaisin 5x/vko, ja kohta käyn salilla 1-2x/vko.
Kuva

Stella
Viesti:

ViestiKirjoittaja Stella » Ti Tammi 15, 2008 8:20 pm

Olen 26 vuotias, kahden lapsen äiti, eronnut. Olen myös sairaanhoitajaopiskelija ja käyn opiskeluiden ohella satunnaisesti töissä.

Olen koko ikäni ollut hoikka/normaalipainoinen. Eron jälkeen, pian kaksi vuotta sitten painoa tullut tasaisesti lisää, pian huomasin lihonneeni +20kg. Nyt BMI 26-27 luokkaa, tarkoitus on saada terveellisellä ruokavaliolla(turhia hiilareita välttäen) sekä liikunnan avulla painoa alaspäin, tavoite ainankin -15kg! Harrastan lenkkeilyä ja käyn kuntosalilla, sitten jos aika ei riitä niihin niin kotoonta löytyy crosstraineri johon yritän saada itseni taas motivoitua.

Tavoite olisi olla kesällä 2008 jo huomattavasti kevyempi ja lähempänä vanhaa painoani kuin nykyistä! Vihdoinkin haluan päästä eroon, näistä "surun" ja yksinäisyyden tuomista kiloista. Nyt aion onnistua! :D

sonjuska
Aloituspaino: 69
Tavoitepaino: 58
Pituus: 164
Laihdutustapa: Paljon liikuntaa, säännöllisesti ruokaa ja herkkupäivä lauantaisin :)

ViestiKirjoittaja sonjuska » Ti Tammi 15, 2008 10:27 pm

Heippa kaikille!

Olen 25v opiskelija, elämässä monet asiat kohdallaan mutta paino on yhtäkkiä kivunnut lukemiin, joita ei ennen ole ollut. Suuresta extrasta ei ole kyse, mutta itsellä epämukava olo tässä. Eli siis 164cm ja 68kg olis tilanne tällä hetkellä, tavoitteena ensin -5kg ja sitten ehkä siitä vielä pari jos siltä tuntuu.

Liikuntaa harrastan paljon, 5-6 aerobista + 2 salitreeniä /vko. Ruokapuolen oon yrittänyt saada nyt vähän vähempi hiilaripitoiseksi, mutta lähinnä ajatus on pienentää ruoka-annoksia ja leivän määrää, syödä säännöllisesti 3 tunnin välein ja jättää kaikki turhat herkut ja suklaat kauppaan. Näillä mennään :)
*I'd rather be drowning than swimming away *

TÄMÄN KEVÄÄN TAVOITE
Kuva
[/url]

VUODEN 2008 PROJEKTI
Kuva
[/url]

maarit
Viesti:

ViestiKirjoittaja maarit » Ti Tammi 15, 2008 11:05 pm

hei!

olen 18-vuotias nuori nainen vaasasta
tällä hetkellä olen työttömänä :? mutta johonki päin menossa :P
olen ollut aina ylipainoinen ja nyt tuntuu että asialle olisi vihdoinkin
saatava jtn aikaseksi :shock:
vuosi sitten kun tapasin kihlattuni painoin 87kg/163cm
ja sekin oli jo paljon :shock: mutta siitä se vielä lähti nousemaan
arki muuttui löhöömiseksi kullan vieressä ja syöminen oli vähä että
mitä sattu olemaan helposti laitettavissa jne.
niinpä tällä hetkellä sitte menee jo 109kg/164cm,
ja terveydenkin takia olisi ihan hyvä alkaa tekemään asialle jtn :(
käyn sairaanhoitajalla ja lääkärissä aika usein seuraamassa painoa
ja verenpainetta yms.

uskon että näiden muuttaminen auttaisi aika huomattavasti
- yösyönnin lopettaminen
- lisää liikuntaa
- enemmän vettä juoda

tavoitteenani olisi ainakin aluksi päästä alle sadan kilon,
mutta unelmapainona joku 70kg olisi kiva.

toivottavasti tästä tulis jotakin :oops: :roll:

nyt_lähtee
Viesti:

Hei kaikki

ViestiKirjoittaja nyt_lähtee » La Tammi 19, 2008 8:09 pm

Hei vaan kaikille!
Laitanpa saman esittelyn tähän kuin tuonne BMI-puolelle...
Eli täällä kirjoittelee +30 vee perheenäiti, jolle näitä kiloja vaan on siunaantunut. Turha kai siitäkään on lapsien tuloa syyttää, vaan omaa heikkoluontoisuuttaan... Makea ja suolainen kun maistuu.

Eli perheessä 2 lasta (2 ja 5 vuotta) sekä laiha mies. Emäntä on vuosien myötä paisunut normaalipainosta ihan jonnekin muualle, ja valokuvat itsestäni ovat jo pitkään ällöttäneet. Olokin alkaa olla jo hankala eikä kaupoista saa mitään mukavaa ylleen näillä koko merkinnöillä. Olinkin jo aloittanut maanantaina suunnanmuutoksen painonvartijoiden points-kirjekurssilla, kun eilen velipoika soitti ja ilmoitti että elokuussa häät. Tuli entistä suurempi hinku onnistua ja saada häihin päälle jo jotain hieman nätimpää ja istuvampaa kuin nuo kaavut kaapissani tällä hetkellä.

Vuosien saatossa olen laihdutellet useamman kerran, milloin enemmän milloin vähemmän, mutta aina vaan näkyy takaisin puskeva.
Reilu puolitoista vuotta sitten liityin jäseneksi kuntokeskukseen, joten nyt on sentään tullut liikuttua aikaisempaa enemmän. Ja nyt on aika tarttua tähän painoasiaankin. Ihan jo oman terveyden takia ja lisäksi haluaisin antaa lapsillenikin hieman paremmat lähtökohdat elämään, kuin ainaisen herkuttelun...

Tästä tämä nyt taas lähtee. Ensimmäinen viikko on sujunut muuten ihan mukavasti, mutta nyt olen ollut 2 päivää tosi kauheassa flunssassa ja nuo syömiset on tahtoneet jäädä kokonaan...
Kuva

Eli-na
Viesti:

Takaisin ruotuun.

ViestiKirjoittaja Eli-na » Su Tammi 20, 2008 1:25 pm

Tyrmistyneenä huomasin, että melkein kaikki ne kilot, mitä pikkuhiljaa viime vuonna olin saanut poies, tulivat joulun aikaan takaisin. Miten ihmisen kroppa voi toimia näin? Toisaalta, joulun aikahan alkoi suklaalla jo siinä joulukuun alkupäivinä ja loppui vasta loppiaisena ;)
Nyt siis tiukka aloitus tipattomalla tammikuulla (turhat nesteet pois kropasta) ja karkit ja sipsit jätän ainakin muutamaksi kuukaudeksi kokonaan poies. Kokeillaan sitä karkkien kohtuukäyttöä sitten kahden kuukauden päästä. Jumpassa käyn pari kertaa viikossa. Kävelylenkit on kyllä jääneet tämän onnettoman sään takia. Sen verta mukavuudenhaluinen on, ettei tuolla tihkussa jaksa juoksennella.
Pisteillä olen nyt aloittanut ja ihan hyvin taas alkuun päästy. Mietityttää vaan tuo helmikuun alku, kun tipaton loppuu ja on kemuja tulossa. Parin siiderin jälkeen se syöminen riistäytyy, puhumattakaan seuraavan päivän suolaista ja makeaa -kierteestä. Mutta jospa huolehdin sitä sitten helmikuussa.
Eli taas ruotuun, pisteitä ja liikuntaa.
Kuva

Tiikkis
Aloituspaino: 110
Tavoitepaino: 90
Pituus: 173
Laihdutustapa: Terveelliset elämäntavat, Reductil 10mg, mahdollisesti myös nutraus ..
Laihdutushistoria: Laihdutin 2008 vuoden aikana samoilla ohjeilla kymmenisen kiloa suht nopeasti, jonka jälkeen yritin vähän muilla konsteilla ja takaisinhan kaikki tuli. Nyt uudestaan paremmalla tuloksella.

ViestiKirjoittaja Tiikkis » Ma Tammi 21, 2008 1:18 pm

Hei, erittäin suuri oli kynnys astua Terhi.Netin maailmaan. Mutta täällä sitä ollaan pitkän seurailun jälkeen.

Olen pian 19 vuotias neito Jyväskylästä. Painoa on vuosien varrella kertynyt, mutta olen aina ollut lihava/ pyöreä. Tällä hetkellä mitat ovat 173/107. Tarkoitus olisi päästä tuonne 75-80kg. Jos vain mahdollista. Olen kokeillut kaikkea. Niin ainakin itse voin sanoa. Olen erittäin masentunut tällä hetkellä, koska mikään ei ole tuottanut tulosta.

Olen käynyt lääkärissä ja lääkäri oli myös sitä mieltä, että nyt on aika kokeilla Reductil lääkitystä avuksi. Tuntuu, että olen "huijari" tämän laihdutus asian suhteen kun otan lääkkeen avuksi, mutta päätin etten anna muiden sanomisten haitata. Toki pelkkä lääke ei auta, täytyy myös tarkkailla mitä suuhunsa pistää.

Liikun erittäin paljon. Itse reenaan vähintään 3-4krt/vk salibandya. Sekä käyn salilla 1-2krt/vk. Herkut ovat tietysti ne kompastuskivi, mutta niistä uskon pääseväni eroon vaikka vaikeaa se olisi.

Tuntuu, että taidan olla ainoa joka täällä käyttää reduja. Ajattelin myös ehkä aloittaa päiväkirjan pidon, jossa voin kertoa kuinka urakka etenee sekä ehkä jopa tuntemuksia kun nyt itseni voitin ja tänne asti pääsin ;-)

Tsemppiä Teille kaikille, pidetään lippu korkealla. Hyvää kevään jatkoa!

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”