Gallup: Kuka olet, miten laihdutat?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Satuliini
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Satuliini » Ke Helmi 01, 2006 1:40 pm

Voisinhan minäkin esittäytyä kun näille sivuille 'eksyin' ja kirjauduin sisään.
Eli Olen 30-vuotias ikinuori. Itsekuri on minulle suurin kompastuskivi. En ole ylipainoinen painoindeksien mukaan, mutta peili onkin se johon katson. Sen mukaan voisin tuon n. 5kg ottaa pois, eli tavoitteena on painon pudotuksen lisäksi kiinteyttää vartaloa. Olen 10:n vuoden aikana saanut kiloja tasaiseen tahtiin. 52 kg----> 64 kg. Vihdoin kohtasin totuuden miksi joka vuosi pitää ostaa uudet housut :oops: Jospa täältä saisin itsekurin puutokselle tsemppiä ja mahtuisin vielä tänä vuonna samoihin housuihin kuin viime vuonna.

Liikunta ei ole ongelma, liikun 3-6 krt viikossa, väh 1.5 tuntia kerrallaan. Viikon kokonaiskulutukseksi tulee n. 2500 cal, jota pitäisi kai saada nostettua, sillä ruoan määrääkään ei voi enää vähentää. Ruoan laatua olen alkanut tarkkaille PV:n pisteiden avulla, ja tämä onkin jo tuottanut vähän tulosta :lol: . Tarkoitus olisi saada nuo 5 kiloa pois ja pitääkin ne siellä myös.
Kipu kuolee huutamalla, alastomana lattialla,
miten kauan sitä kestää ei, sitä ei voi tietää.
Kehen sattuu ja kuinka paljon, siitä kysymys elämässä kai on..
-apulanta-
Kuva

ansi
Viesti:

ViestiKirjoittaja ansi » To Helmi 02, 2006 6:46 pm

:D hei olen 40 ja alotin laihdutuksen 1.2 terveydenhoitajan avustuksella vaikeaahan tämä on mutta kun kiloja on tullut niin kait niistä nyt eroonkin pääsee :D tsemppiä sinulle laihdutukseen ja se mikä parasta tänne voi aina tulla hakemaan kannustustusta kun itsetunto alkaa horjua ei anneta periksi vaikkakin mieheni ja tyttäreni nauraakin minun laihdutus kuureille uhma alkoi ja aion näyttää niille missä kaappi seisoo ja että minä jos kuka onnistun. minulla on 25kg pudotettavaa kesään mennessä olisi tarkoitus saada pois ainakin 15kg ihan vaan siksi että voisin nauttia muustakin pukeutumis tyylistä kuin teltta tai lakana. ja se etten olisi aina se hikoileva ylipainoinen ihminen jota ei edes kärpäset kunnioita. oletko muuten kokeillut ruuanlaitossa soija rouhetta jos et ole voin kertoa tästä terveellisemmästä ja rasvattomasta tuotteesta ??? ei anneta laihdutuksen mennä överiksi vaan mennään riemumielin keveämpänä kohti kesää :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url
[/url] Kuva

nyt_lähtee
Viesti:

Hei vaan

ViestiKirjoittaja nyt_lähtee » To Helmi 02, 2006 7:10 pm

Täällä huhuilee 32 vuotias perheenäiti Pohjois-Karjalasta. Kiloja on kertynyt, eikä muita kuin itseään siitä voi syyttää :oops: . Tarkoitus on aloittaa pointseilu tulevana maanantaina. Ja kiloja pitäisi saada pois lähemmäs 40 :iloinen *huh*. Iloisella mielellä.

Liikuntaa pitäisi lisätä ja reilusti! Täytyy varmaan sanoa ukolle että potkaisee mut pihalle joka toinen ilta :lol: . Ja jos täältä sais kanssa kannustusta ja hyvää mallia, niin ettei tarvitsisi ryhmään lähteä sillä poitsiohjeet on ennestään jo tuolla hyllyssä...
Kuva

ninnuli

ViestiKirjoittaja ninnuli » La Helmi 04, 2006 7:33 pm

Heips!

Olen Ninnuli vasta kirjoittautunut sisään, 30v. 3lapsen äiti...norm.painoinen ollut viimex noin 19v. Nyt laihdutan ruokavaliolla+ liikunnalla :D
painonvartijoissa ollut joskus ja alin paino ollut 68kg, eli ylipainoa vieläkin tälle 159 senttiselle.....

Kriz
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kriz » Ti Helmi 07, 2006 3:10 pm

Esittelenpä minäkin itseni...

Olen 24-vuotias opiskelija Turusta, tavoitteena pudottaa elämäni suurimmasta painosta (81 kg) 10 kg. Vähän jännittää koska niin alhaalla en ole ollut yläasteen jälkeen. Pituutta kyllä löytyy 175 ja olen aika isokokoinen, joten en mä mikään hirveä pullukka ole, mutta pudotus se on pienikin. :)

Olen tunnesyöjä, ja samalla tavalla kuin selittelen lintsaamisia luennoilta selittelen myös syömisiäni. Jään yksin kotiin -> ostan lohturuokaa. Pääsin tentistä läpi -> ostan palkintoruokaa. Suolaisen jälkeen tekee niin hirveesti mieli makeaa -> jäätelö (magnum) pakkasesta tai pätkis kahvilasta. Gradu ei etene -> lohturuokaa. Palkka tuli tilille -> ostan kebabin/pitsan. Ja niin edelleen..

Tavoitteena olisi lähinnä vähentää sipsien, suklaan ja karkkien ostamista. Jäätelön meinaan pitää listalla ja ostaa pakkaseen makeannälkää varten jonkun ison pakkauksen, mistä aina saa hiukan otettua. Lisäksi leipominen pitää saada kuriin....onhan niitä pakko syödä kun niin paljon on tehnyt. :roll: Ruokaa koitan myös syödä vähemmän kerralla, mikä on varmasti terveellisempääkin. En olekaan tullut ähky-täyteen aikoihin. Lukuunottamatta viime sunnuntain tortilloja kun oli ihan pakko syödä ku ne on niin hyviä..

Jumpassa piti aloittaa mutta tilillä ei ole tarpeeksi rahaa jotta saisi maksun maksettua. Keväällä sitte. Juoksemisen ajattelin myös aloittaa uudestaan vuosien tauon jälkeen, naapurikin olisi kiinnostunut!

Eiköhän tämä tästä lähde, kun vaan täällä keskustelee ihmisten kanssa ja huomaa miten muut ovat selvinneet houkutuksista. :)

Ps. Pakkasesta huhuilee 226 kcal sisältävä magnum-puikko...mitä sanoisi sille? :oops:
Kuva

neppu

ViestiKirjoittaja neppu » Ti Helmi 07, 2006 6:03 pm

Olen 29 vuotias Lahdesta kotoisin oleva terveydenhoitaja opiskelija. Viimeinen kevät menossa. Painoni pudotin Painonvartijoiden ryhmässä syömällä hyvää ruokaa ja paljon :lol: Ryhmään sain kimmokkeen lähteä, kun näin Painonvartijat lehdessä http://www.painonvartijatlehti.fi mainoksen Onnistuja 2005 kisasta ja siinä oli mahdollisuus päästä osallistumaan ryhmiin ilmaiseksi. Olin sillon hoitovapaalla minimirahalla, joten kaikki apu oli tervetullutta. Pääsin kuin pääsinkin kisaan mukaan ja sitä kautta ryhmiin. Paino putosi kivasti, tasaisesti plussien ja miinusten vuorotellessa, onneksi oli miinukset enemmistönä (plussaviikkoja taisi tulla jotain 7 ja kesän aikana, 2 kk putosi vaan jonkun 400g koko paino). Ihania "hemmottelupäiviä" oli ne kuvaukset ja sitten päästiin kokeilemaan kaikkea muutakin kivaa.

Mutta painoni olen kerännyt pääasiassa lapsettomuushoitojen aikana ja niiden jälkeen, tunnesyöppö olen. Ja syönyt paljon! Nyt sitten marraskuun puolesta välistä olen ollut tasapainoilija, tai oikeastaan jo parin viikon ajan normaalipainoinen eli opetellut normaalia syömistä ja sitä, että miten se paino vaihtelee viikoittain ilman, että vielä tulee paniikkinappulaa painettua painonnousun vuoksi.

kettu

ViestiKirjoittaja kettu » Ti Helmi 07, 2006 7:05 pm

Olen aivan uutukainen, nyt vihdoinkin sain itseäni niskasta kiinni ja kirjauduin sisään! Tätäkin päätöstä on odoteltu jo pitkään:)

Olen kaksikymppinen naisen alku Helsingistä. Samanlainen ilmiö kuin monella muullakin: olin hoikka kunnes täytin 14 ja karkit sekä leivokset ottivat vankan paikan elämässäni. Niihin aikoihin myös löysin tunnesyömisen, aina kun suru tuli puseroon (kuten siinä iässä tuppasi jatkuvasti käymään) suuhun eksyi jotakin makeaa, mieluiten leivoksia. Mikään varsinainen syöpöttelijä en ollut, mutta herkkuhimoni johti minut tilanteeseen, jossa lämmin ruoka on harvinaisuus ja pullat sekä leipä muodostavat suurimman osan päivän ravinnosta. Paino karttui hitaasti mutta äärimmäisen vakaasti, ja tässä sitä ollaan nyt, kaksikymppisenä 159 senttisenä tyttärenä päällä 60 kiloa.

En kärsi niinkään pulleudestani - josta tosin haluan eroon - kuin elämäntavoistani. En juurikaan koske lämpimiin aterioihin, ja kun kosken niin syön silti tavanomaiset välipalaleivokseni. Lisäksi olen hirvittävän huono motivaation kanssa: jos saa itseään niskasta kiinni ja alkaa laihduttaa, niin heti ensimmäisen herkuttelupäivän jälkeen masentaa ja koko elämäntaparemppa jää tekemättä.
Ikävän olon poistamisen lisäksi motivaationa toimii teatteri jota harrastan pöpipäisellä intohimolla, se on sen verran fyysistä hommaa, että kunnolle on kysyntää.

Tänne siis hyppäsin Terhiläisten sekaan teitä jo ties kuinka kauan vaanittuani ja todettuani, että parempaa foorumia tuskin missään on:) Henki täällä on aivan mahtavaa, tällaiseen ympäristöön sukeltaminen tuntuu nyt parin viikon pohdinnan jälkeen hyvältä.
Hion vielä taktiikkaani ennen kuin sen ilmoille päästän ettei tule luvattua tyhmyyksiä, mutta toivon pysyväni täällä aktiivisena ja saavani tukea, kukapa ei toivoisi:)

Terve siis kaikki Terhaajat, ja huisisti motivaatiota!

Kriz
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kriz » Ti Helmi 07, 2006 10:11 pm

kettu kirjoitti: tässä sitä ollaan nyt, kaksikymppisenä 159 senttisenä tyttärenä päällä 60 kiloa.

Käsitinkö nyt oikein että olet 159 ja vähän päälle 60 kiloa? :shock:
Kuva

Vieras

Re: Gallup: Kuka olet, miten laihdutat?

ViestiKirjoittaja Vieras » Ke Helmi 08, 2006 2:28 pm

Hei

olen Susanna, ylimääräistä on kertynyt 35 kiloa
haluaisin laihtua läskikeijun avulla, mutta....
tavoitteenani on siis syödä terveellisesti
aamupala
välipala
lounas
välipala
päivällinen
iltapala

siis nuo kohtuu ajoissa ja määrissä, tietty myös laadussa. Eli ei näin
en siis syönyt lounasta enkä välipaloja voin aivan hyvin syädä suklaalevyn tässä sohvalla maatessa. :oops:
Ai niin lisätä liikuntaa, Minulla olisi lenkkimotivaattoreita kaksin kappalein (:hau2 ja :hau )
olen vaan niiiiiiiiiiiiiiin laiska.
Ajatelkaas sain ennen nenäni polviin helposti, nyt sama temppu vaatii vatsan rullaamista lattialla istuessan vatsa valuu molemmin puolin lattiaa ja sitten ehkä :roll:

kettu

ViestiKirjoittaja kettu » Ke Helmi 08, 2006 11:34 pm

Kriz: joo-o. Tässä ei painosta ole kysymys niinkään kuin terveydestä. en liiku lainkaan, en syö lämmintä ruokaa vaan leipää ja herkkuja... Tämä tavallinen tarina. Kunto on huonojen elämäntapojen takia nollassa, luut vaarassa eivätkä tästä muutkaan sisäelimet nauti. Korostan siis, että en ole ihan vaan ruikuttamassa parista kilosta, vaan huolissani suhtautumisestani ruokaan, BEDhen en halua ajautua, mutta tätä rataa en tiedä mihin päädyn.

Liityin saadakseni elämäntapamuutokseen tukea, siitähän tässä on kysymys suurimalla osalla, että saa elämäntavat järjestykseen, muu tulee sitten perässä. Jokaisella on omat motiivit, minulla terve elämä ilman laihduttelua, muilla omansa :)

sharita

ViestiKirjoittaja sharita » To Helmi 09, 2006 8:25 pm

hei!
olen 22 vuotias nuori nainen. päätin että nyt on aika tiputtaa painoa, kun bmi näyttää 37 ja osia... olen nyt tämän viikon laskenut painonvartijoiden pisteitä.
puoltoista vuotta sitten lähti 10 kiloo sillä tavalla mut nyt nekin tulleet takaisin joten on uuden yrityksen aika..

Sade
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sade » Su Helmi 12, 2006 6:25 pm

Moikka kaikille !
Mukavaa lukea ihmisten tarinoita - nyt yritetään vaan tsempittää ja jaksaa :D

Minä olen 26-vuotias tyttö, kiloja on ainakin näin aluksi liikaa 10. Ja koska pitää asettaa tavoite ja laittaa siihen vielä yksi päälle, pitäisi mun saada 11 kiloa pois.

Suurimpana haasteena näen liikunnan. Mulla ei käytännössä ole mitään kuntoa. En tunne sellaista. Jotain ON tehtävä. Halu on ihan tosi iso, mutta kun se liikunta on niin kamalaa...alussa. Toivottavasti saan korvien välistä tämän asenteen muutettua.

Mutta pää pystyssä ! 8)

Kriz
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kriz » Ma Helmi 13, 2006 1:29 pm

Kettu: en mä sitä tarkoittanutkaan. :) Lähinnä vaan koin viestisi sekavaksi. :D Hienoa että sinäkin olet ottamassa itseäsi kaulasta kiinni. Tsemppiä!
Kuva

nepskukkuu

ViestiKirjoittaja nepskukkuu » To Helmi 16, 2006 12:04 pm

nepskukkuu täällä hei!

elikkäs olen 18v. naisenalku pk seudulta ja ylipainoa on. liikaa. aivan liikaa. mutta mikäs tässä, nehän saa pois! :D (toivottavasti :? )

olen uusi täällä ja löysin paikan sattumalta, mutta mielenkiintoinenhan
tämä on.

laihdutusmetodia ei ole ja vinkkejä kaipaisinkin. mitä tehdä?

nähdään taas :virne

Damayante
Viesti:

ViestiKirjoittaja Damayante » Ti Helmi 21, 2006 3:02 pm

23-vuotias Damayante esittäytyy myös.

Tavoitteena on jättää 10 kiloa (tai 12 kiloa, kuka tietää, tai sitten ei yhtään..sekin on vaihtoehto :roll: ) pois matkasta toukokuun loppuun mennessä.

Liikunnassa yritän lisätä aerobista enemmän, tinkimättä lihaskuntotreenistä, sillä siitä eniten nautin. Ja ravinnon suhteen yritän kertakaikkiaan saada itseni syömään vähemmän. Ehkä järkeily siitä että söisin useammin olisi hyvä, ja ehkä se että pikkuisen jopa miettisin mitä söisin. Tapanani tahtoo olla se että pihtaan muka-fiksuna nälkää niin pitkälle kuin vaan kestän, ja sitten lapioin kaksin käsin ruokaa sudennälkääni. Ja kun ongelma on myös se että minulla ruoan pitää olla KUUMAA, niin hotkiminen ja sitä kautta liian syöminen on väistämätöntä. Voi apua.. :?

Mutta periksi en anna piru vie! :D

Eli siis terve vaan kaikille!
Kuva

Ellikkä

Ellikän kuvaus

ViestiKirjoittaja Ellikkä » To Helmi 23, 2006 1:20 pm

No moi, olen Ellikkä, 24-vuotias ompelija Lappeenrannasta. Tosin tällä hetkellä työtön sellainen. Liikuntaa en paljonkaan ole ikinä harrastanut, joten kun pituuskasvu loppui, alkoi leveyskasvu. Suunnilleen neljässä vuodessa olen "saanut" nämä reippaat parikymmentä ylimääräistä kiloa mitä nyt yritän kiihkeästi poistaa kehostani... Tietysti ihan ulkonäönkin takia, mutta myös heikentyneen kunnon, ja suurentuneen vaatekoon vuoksi (ompelisin mieluummin vaatteita itselleni, jos kangasta ei menisi niin paljon).

Ajattelen heikkoina hetkinä tulevaa, hoikistunutta minääni, ja mietin, mitä sukulaiset ja muut tuttavat sanoisivat nähdessään uuden ulkomuotoni. Nykyään kun kuulee ihan masentumiseen asti, että "onpas se Ellikkä lihonut" (ikään kun sitä ei itse tietäis), ja muutamat rupesivat viime vuonna kyselemään, olenko raskaana (en siis ole)! Nämä kommentit sattuu yllättävän paljon. Niihin ja turvonneeseen olooni kyllästyneenä päätin nyt tosissani laihduttaa. Toivottavasti päiväkirjojen pito ja kohtalon sisaret TerhiNetissä pitävät minut tällä kertaa valitsemallani tiellä.... Yleensä kun ovat nuo dieetit kaatuneet parin viikon jälkeen.

Laihdutan kaloreita laskemalla, eli pyrin 1000 kilokalorin vajeeseen päivässä. Ensi lauantaina toinen punnitus, vähän jännittää, miten on lähtenyt käyntiin...

Helios
Viesti:

ViestiKirjoittaja Helios » To Helmi 23, 2006 7:42 pm

Heips!

22-vuotias nainen täältä Itä-Suomesta ilmoittautuu iloiseen joukkoonne. Pari kuukautta olen taustalla seurannut keskustelua ja päätinpä sitten itsekin ujuttautua mukaan :) Pituutta löytyy 172cm ja paino seikkuroi tuossa 76 kg tienoilla nykyään. Tavoitteena olisi päästä tuonne seitsemänkympin tietämille, kun mitään luuviulua minusta ei saa tekemälläkään. Kun on tämmöinen raskasrakenteinen ja muutenkin leveä, hartiatkin kuin ladon ovet.. :lol:

Laihdutusurakkani alkoi vahingossa keväällä 2004, kun olin fyysisesti raskaassa kesätyössä. Reilun kuukauden rupeaman jälkeen työnantaja alkoi kyselemään, että onko tytöllä joku laihdutussessio menossa, kun näyttää vaatteet löystyvän päällä...Ite en ollu kerennyt huomata kilojeni tippumista, mutta vaakalle hyppääminen todisti kymmenen kilon hävinneen metsään...

Olen ollut ylipainoinen koko ikäni, mutta olen aina ollut sinut kilojeni kanssa. Ympäristöllä on ollut enemmän kiloissani sulattelemista kuin allekirjoittaneella, vaikka nykyään sulattelupuuhat ovat tulleet jokapäiväiseksi osaksi meikäläisen elämää. Kilojani olen karistellut liikunnan avulla. Ruokapuoli ei ole kokenut mitään suuria mullistuksia, vaan edelleenkin syön kuin ennen, annoskokoja vaan tarkkailen ja näkyvää rasvaa koitan vältellä. Laihdutusprojektini ei ole mitään turhan tiukkaa hommaa, vaan jos toisena päivänä tulee mässättyä, niin sitten otetaan seuraavana päivänä reilummin lenkkiä eikä murehdita eilisen eväitä. Näillä opeilla paino on tullut alas nyt vajaat 45 kiloa ja tavoitteeseen vielä olisi matkaa kuutisen kiloa.

Tsemppiä tulin hakemaan näihin viime kiloihin täältä ihanien terhiläisten joukosta, kun toisinaan tuntuu vähän epätoivoiseltä näiden viime kilojen karistelu, varsinkin jos paino junnaa koko ajan näissä samoissa lukemissa...Mutta eiköhän sitä kevättä kohti taasen kevennytä ja sitten kesällä samaiseen laihdutustyöpaikkaan töihin, niin saavat viimeisetkin kilot kyytiä :wink:

mire

ViestiKirjoittaja mire » Pe Helmi 24, 2006 5:15 pm

Heippa kaikille Herhiläisille!!! :kisu Mä ite oon pikimmiten 23 vuotta täyttävä neitonen. Olen tuskaiset 157 senttiä pitkä ja tätänykyä 59 kiloa painava, josta olisi tarkoitus pudottaa vielä noin 5-6 kiloa. Aloitin urakkani vuoden vaihteessa kun olen parin vuoden aikana kerryttänyt kiloja peräti viisi. Nyt painoa on pudonnut noin 4 kiloa. Havaitsin että vanhat housuni eivät enää mahdu ja liikunta on jäänyt olemattomiin. Itselläni ongelma on lähinnä korvien välissä, enhän ole painoindeksin mukaan juurikaan ylipainoinen, mutta en viihdy nykyisissä mitoissani ja pelkään että paino vaan jatkaa nousuaan vuosien myötä. Tavoitteena siis on että kesäkuuhun mennessä mahdun kaikkiin vanhoihin housuihin ja kehtaan häpeilemättä lähteä ystävieni kanssa rantsulle. Laihdutusmottoni on: "Syön terveellisesti, välttäen rasvaa ja sokeria sekä neljästi viikossa 45 minuutin jumppaa pyllylle ja vatsalihaksille!"
Tsemppiä teille!

Manta

ViestiKirjoittaja Manta » Ma Helmi 27, 2006 3:40 pm

Tervehdys!
Olen 42-vuotias toimistohommia tekevä helsinkiläismamma - ja täysin kyllästynyt nykyiseen ulkomuotooni. Painoa on tosin ollut joskus enemmänkin, mutta nyt on lisäksi riesana mm. reuma, verenpaine ja viimeisimpänä kohonneet kolesteroliarvot. Niiden ja 98 kilon innoittamana työpaikkalääkäri uhkaa nyt lähettää meikäläisen "kuntoutukseen" (lue: läskileirille) ennen kesää, joten jotain ei enää tarttis vaan on aivan pakko tehdä.

Olen joskus aiemmin - alle 10 vuotta sitten - pudottanut 20+ kiloa ihan vaan ruokailutottumuksia muuttamalla; rasvat vähemmäksi, karkit+pullat+limut kokonaan pois ja korkeintaan viikonloppuna pari lasia kuivaa valkoviiniä. Ei mikään maailman nopein dieetti, mutta toisaalta tuloksetkin pysyivät, vaikken enää niin tarkkaa lukua mm. pullan suhteen pitänytkään.

Olen selkeästi lohtusyöjä, paino alkoi uuden nopean nousun siinä vaiheessa kun reumakivut oli pahimmillaan. Nyt pitäisi saada ruokahalu tajuamaan, että tämä talvi on ollut helpoin pitkään aikaan, eikä ainakaan särkyjen takia ole tarvetta syödä lohdutukseksi...

Kevään aikana pahin pöhötys pois, jotta saan parin vuoden takaiset kesävaatteet käyttöön - ja siitä eteenpäin! :P

Lepardi

ViestiKirjoittaja Lepardi » Ma Helmi 27, 2006 7:09 pm

Heippa kaikille!

Olen Lepardi ja liittynyt viikko sitten.
Asustelen itä-suomessa, ikää 28 vee, kotona pieni tyttö, ukko ja lauma kaikenkarvaisia ötököitä.
Laihduttanut v.1999 25kg, joka pysyikin hyvin poissa kunnes... sain tämän tyttäreni. Nyt laihdutettavaa n. 20kiloa ja olen aloittanut ihan vain katselemaan mitä suuhuni pistän ja välillä nappailen xenicalia jos tarve vaatii :wink:
Liikuntaa en ole lisännyt, siivoan päivittäin 8h työni puolesta, ratsastelen pari kertaa viikossa ja ulkoilen lapsen kanssa päivittäin ( = seisoskelen pihalla ja katson kun lapsi remuaa hangessa :? ).
Tavoittena olisi päästä sinne 70kiloon joskus ensi syksyyn mennessä.

Omena79
Viesti:

ViestiKirjoittaja Omena79 » Ma Helmi 27, 2006 11:56 pm

Olen Omena79 (omena kuvaa kohtalaisen hyvin hyvin ruumiinmuotojani, 79 syntymävuosi) 172 cm pitkä ja 81,6 kg painava insinöörisnainen Turusta. Sasson kirjoituksen luettuani ja siitä itseni tunnistettuani (lasta lukuunottamatta) päätin oman kirjoitukseni tänne tuikata.

Esittelinkin itseni jo BMI25+ -osastolla, mutta tässä samat turinat:

Eilen kypsyi päätös siitä, että jotain on oman syömisen suhteen ruvettava tekemään.... ja pian! Havahduin lyllertäessäni kotiin kaverin luota, jossa tuli Suomi-Ruotsi -pelin tiimellyksessä mussutettua sipsejä, karkkia, keksejä ym. enemmän kuin laki sallii! Olo oli karmea ja turvonnut... kirjaimellisesti samanlainen kuin syöttöporsaalla.

Olen aina ollut omasta mielestäni pyöreä. Näin jälkeenpäin ajatellen tämä ei ole totta, sillä olen ollut normaalipainoinen 18v asti. Senkin jälkeen painoni oli pahimmillaan 73 kilon luokkaa... eikä sen korkeammaksi noussut. Kolme vuotta sitten lopetin tupakoinnin ja sen jälkeen painoindeksi on ollut noususuhdanteessa.

Laihduttanut olen muutaman kerran aikaisemminkin, mutta vain kerran aikaisemmin tosissani. Edellisestä kerrasta on aikaa n. 7 vuotta. Tässä välillä olen yrittänyt muuttaa elämäntapojani terveellisemmiksi useaan otteeseen, mutta projektit ovat aina hiipuneet kohtalaisen nopeasti. Tällöin en myöskään ole seurannut painoani punnitsemalla, vaan olen ajatellut että läskit sulaa luonnostaan terveemmillä elämäntavoilla.

Kompastuskiveni on ollut vanhoihin tottumuksiin palaaminen kun muutaman kilon kevyempänä olo on ollut hyvä ja aika kullannut muistot. Olen myös pahimman luokan Tunnesyöppö! Tästä piirteestä tulee muodostumaan pahin viholliseni laihdutusprojektissa.

Paino on nyt korkeammalla kuin koskaan aikaisemmin ja ruumiillinen itsetuntoni puolestaan matalimmalla mahdollisella tasolla.

Strategiani laihduttamisessa:
Huomisesta lähtien aloitan syömään kevyemmin ja liikkumaan enemmän. Herkut jäävät kaupan hyllylle, mutta kerran viikossa sallin itselleni herkkupäivän (kohtuudessa on sillonkin pysyttävä). Kaloreja en aio laskea, mutta seuraan tarkasti syömieni tuotteiden ravintoarvoja. Pyrin lisäämään syömieni kasvisten ja marjojen määrää ja pitämään ruoan proteiini- ja kuitupitoisuuden reiluna. Punnitsen itseni joka maanantai ja samalla otan kriittisten vartalonosien mitat ylös. Pyrin kävelemään työmatkat (n. 40 min sivu) ja lisäämään muutenkin liikuntaa. Joogaaminen olisi hyvä aloittaa uudelleen, mutta motivaatio on hieman hakusessa.

Pidän yleensä laihdutusyritykset omana tietonani, enkä kerro niistä muille kuin parille kaverilleni (toisille pullukoille). Se tekee lopettamisesta liian helppoa. Nyt yritykseni on julkinen ainakin täällä foorumissa, ja toivon sen auttavan.
Kuva

susanviini

6N LAPSEN ÄITI

ViestiKirjoittaja susanviini » La Maalis 04, 2006 1:33 am

OLEN 33V 6N LAPSEN ÄITI JKLSTÄ.TAKANA 41KGN PUDOTUS JA TAVOITTEENA LAIHDUTTAA VIELÄ 25KG,JOLLOIN PAINAISIN 60.KG.ALOITIN VUOSI SITTEN TERVEELLISEN RUOKAVALION JA LIIKUNNAN.AAMU JA ILTAPALAKSI SYÖN KAURAPUUROA.EN JÄTÄ RUOKIA VÄLIIN.NOUDATAN LAUTASMALLIA.PALJON VETTÄ,LEIPÄÄ MOLEMMILLA RUUILLA I SIIVU.VÄLIPALAKSI RUISLEIPÄÄ.OLEN LISÄNNYT MARJOJEN,VIHANNESTEN JA HEDELMIEN OSUUTTA.KERRAN VIIKOSSA HERKUTTELEN.SUOSITTELEN TÄLLAISTA.TÄTÄ RUOKAVALIOTA AION JATKAA LOPPUELÄMÄNI AJAN.EN HALUA LÄSKEJÄNI TAKASI.OLEN TEHNYT KOVAA TYÖTÄ.

tuulahdus

ViestiKirjoittaja tuulahdus » Ma Maalis 06, 2006 1:37 pm

Tervehdys!

Olen tuulaus pääkaupunkiseudulta,ikää löytyy 30+ .
Tuskastunut olen alati nousevaan painooni ja vakavasti(kerrankin) päättänyt asialle jotain tehdä.
Tänne sattumalta eksyin :wink: ja ajattelin katsoa ja kuulostella...mikä täällä on meininki.Jospa vaikka saisi lisäpontta pudotukseen ja kenties voisi antaa itsekin tukea muille.

Elämän taparemontti on varmaan kohdallani se oikea tapa pistää kilot katoamaan.
Yksinkertaisesti aion panostaa ruoan laatuun ja siihen syömisen määrään.En usko mihinkään ihme dieetteihin.Ajan ja kärsivällisyyden myötä tässä toivottavasti tulee tuloksia.

Jos vielä saisin itseni liikkumaan...rakastan toki kävelylenkkejä,mutta jos vielä olisi mukavaa seuraa niin tulisi lähdettyäkin.Pilatesta olen kotikonstein harrastellut jonkin verran,mutta OLEN vaan joskus niin laiska.

Aurinkoista kevään odotusta kaikille toivotellen,Tuulahdus
:etana

möhkö

ViestiKirjoittaja möhkö » To Maalis 09, 2006 6:08 pm

Juu elikkä olen 21 vuotias opiskelija! Ja en noudata minkäänlaisia ruokailujuttuja tai siis syön vähän miten sattuu, mutta olen lisännyt liikuntaa sitäkin enemmän, koska tämä toimii minun kohdallani!

violet

ViestiKirjoittaja violet » To Maalis 09, 2006 8:11 pm

poistin
Viimeksi muokannut violet, La Helmi 16, 2008 9:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lily

ViestiKirjoittaja Lily » La Maalis 11, 2006 1:54 am

Hei,
olen 17v Lily Uusimaalta ja mun tavoite on pudottaa 20kg!Se on pitkäaikainen prosessi kun olen nyt normaalipainoinen mutta aion sen saavuttaa vielä :D !!! Aion yksinkertaisesti syödä vähemmän!

sökö
Aloituspaino: 97
Tavoitepaino: 65
Pituus: 173

ViestiKirjoittaja sökö » Ma Maalis 13, 2006 12:00 pm

Hei Terhiläiset!

Rekkauduin sitten minäkin tänne. Olen parin viikon ajan lukenut tätä palstaa erilaisten vinkkien toivossa. Ihan hauskaa lueskella muitten ihmisten laihdutuskokemuksista. Itselläni on eräs kaveri joka myöskin laihduttaa tällä hetkellä ja toisiamme tsempataan sähköpostitse viikottain, mutta ei tee haittaa löytää uusia ihmisiä tämän asian parissa :wink:

Eli jos kertoisin hieman itsestäni. Olen 24-vuotias tyttö Itä-Suomesta. Olin vielä lukion ekalla muistaakseni ihan normaalipainoinen (suunnilleen 173cm ja 65kg). Sitten löysin itselleni poikaystävän jonka kanssa tuli sitten nautiskeltua viiniä ja kaikenlaisia herkkuja aika säännölliseen tahtiin. Liikunta ei kuulunut tähän aikakauteen mitenkään. En ikinä ole ollut varsinaisesti urheilullinen, koulun liikuntatunnit oli älytöntä pakkopullaa enkä muutenkaan liikunnasta nauttinut, ainoa poikkeus on tanssiminen jota saatoin ihan vapaaehtoisestikin tehdä.

Jotenkin "huomaamattani" lihoin parissa vuodessa kolmekymmentä kiloa. Kyllähän minä tietysti huomasin että paino nousi jatkuvasti tasaiseen tahtiin, mutta jotenkin olin ihan sokea sille, miten iso minusta oli tulossa. Kunnes vuoden 2002 Ilosaarirockin jälkeen kävin maanantaiaamuna puntarilla ja suu jäi minuutiksi auki hämmästyksestä ja järkytyksestä: painoin hurjat 99 kiloa. Se oli todellinen shokki ja herätys. Sillä hetkellä päätin että minä en enää tästä liho, en ikinä tahdo painaa kolmenumeroista lukua. Aloin katsoa mitä söin ja aloin myös harrastaa mitä tahansa liikuntaa mitä vaan saatoin jaksaa tehdä. Kävin kävelyillä ja jumppasin/tanssin kotona hyvän musiikin tahtiin. Poikakaverin kanssa panin välit poikki (suhteemme oli äärimmäisen epätasapainoinen, epäterveellinen ja raastava enkä ollut enää rakastunut, jos koskaan olin ollutkaan), ja näin ollen myös joka viikonloppuiset herkkutuokiot loppuivat.

Taisi mennä vuosi ja laihduin sinä aikana yli 20kg. Se kaikki tapahtui jotenkin ihmeen vaivattomasti, näin jälkeenpäin ajatellen. Olin todella ylpeä saavutuksestani.

Kesällä/syksyllä 2003 (muistaakseni) tutustuin moniin uusiin ihmisiin ja sain paljon uusia tuttuja ja kavereita. Näitten kavereitten kanssa tuli vietettyä harva se perjantai baarissa alkoholia nautiskellen. Laihtuminen pysähtyi, paino alkoi jumittaa, ja kyllähän se paino nousikin yli viisi kiloa. En kuitenkaan jaksanut kiinnittää asiaan sen enempää huomiota, vaan nautin siitä että olin vihdoin löytänyt uusia kavereita kaupungista johon olin muutamia vuosia sitten muuttanut ja jossa olin ollut aika yksinäinen siihen asti.

Yritin kyllä aina silloin tällöin laihduttaa, ja aloin käydä kohtuullisen säännöllisesti kävelylläkin, sekä tanssin kotona, mutta ruokapuoli taisi vielä tuolloin mättää pahemman kerran, eikä se alkoholin suurkulutuskaan auttanut asiaa. Viime syksynä tapahtui sitten jotain. Aloin taas laihduttaa (moneskohan kerta sekin oli), mutta tällä kertaa paino lähti jopa putoamaan. Hitaasti mutta varmasti. Sinänsä outoa koska kävin kuitenkin koko syksyn ajan keskimäärin kerran viikossa baarissa.

Vuosi 2006 muutti elämääni suuresti. Tein tietoisen päätöksen vuoden alussa että alan syödä terveellisesti, monipuolisesti ja säännöllisesti, ja tätä kaavaa olen noudattanut vuodenvaihteesta asti. En sinänsä ole kieltänyt itseltäni mitään, syön vain pienempiä annoskokoja, yritän syödä enemmän vihanneksia ja hedelmiä, ja yritän valita terveellisimmät vaihtoehdot. Pidän myös herkutteluhetkiä, jolloin saatan syödä sipsejä, suklaapatukan, pizzapaloja, tai mitä vain, mutta nämäkin hetket olen yleensä kohtuudella nauttinut, eli herkkuannosten määrä on vähentynyt. Liikuntaa harrastan myös, käyn joka viikko lenkillä, hypin joskus hyppynarulla, jumppapallon kanssa pitäisi vielä aloittaa, ja luistelua tekisi myös mieli kokeilla taas pitkästä aikaa. Tänään aloitan juoksuharrastuksen (kuntoplus.fi-sivuilta se aloittelijan versio). Hyötyliikuntaakin tulee kohtuullisesti, kävelen koulumatkat, kauppamatkat, ja ylipäätään muutkin käytännön matkat. Lisäksi olen vähentänyt alkoholin käyttöä tammikuun jälkeen, takana on yksi kuukauden alkoholilakko, jonka jälkeen pidin hieman vapaata, mutta nyt alkoi taas yksi kuukausi ilman viinaa.

Ja sitten vielä loppusummaus: Paino on tippunut 9 kiloa viime syksystä (27.5.2006 aloitin), tänään tuli taas pitkästä aikaa ihan uusi numero jota en takuulla ole nähnyt sitten vuoden 2000. Maaginen 75,5. Tästä eteenpäin jatkan samaan malliin koska tämä malli on osoittautunut hyväksi ja toimivaksi. Tavoitteena on tiputtaa kaksi kiloa per kuukausi, tämän kuun lopussa olisi siis tarkoitus painaa 74. Toukokuun lopussa 70, joka on oikeastaan ensimmäinen virallinen lopputavoitteeni. Kun tuon luvun olen saavuttanut, tuumailen itseä peilistä ja mietin tarvitseeko minun laihduttaa 65 kiloon. Näillä näkymin tarvitsee, paljon on vielä ylimääräistä :wink:

Tämä on ensimmäinen kerta elämässäni lihomisen jälkeen, kun TODELLA uskon ja tiedän saavuttani ihannepainoni. Olen laihduttanut ties kuinka monta kertaa mutta aina epäonnistunut. Tällä kertaa on mennyt niin hyvin, että minä vain TIEDÄN että nyt onnistun. Ja kun terveelliset elämäntavatkin maistuvat ihan eri tavalla kuin ennen. Ehkä siksi että tämä on ensimmäinen kerta kun niitä harrastan :D Minä pääsen vielä ihannepainooni. En ehkä ihan niin nopeasti kuin mitä olen suunnitellut, mutta takuulla ennen tämän vuoden loppua.

Tulipas pitkä sepustus, huhhuh. Tässäpä tämä miun esittely, lopuksi toivotan vielä onnea kaikille laihduttamiseen, terveellisiin elämäntapoihin ja ihannepainonsa jo saavuttaneille voimaa jaksaa ylläpitää samaa painoa! Ja äärimmäisen hyvää kevättä :D
Kuva

Kuva

miiru

ViestiKirjoittaja miiru » Ti Maalis 14, 2006 6:17 pm

Luettuani sökön viestin tajusin, että se on kuin suoraan omasta elämästäni. Painonkin suhteen ollaan samoilla kiloilla. Mutta kuitenkin lyhyesti:

Olen 23v. naikkonen Kuopiosta ja minunkin vaakani näytti sunnuntaina 75,5 kg ja se tuntui uskomattoman hyvältä! Elämäni on ollut yhtä jojoilua ja jouluna päätin (ei siis uudenvuodenlupaus :wink: ), että nyt alkaa ns. uusi elämä. Kilot kertyneet oman laiskuuden ja saamattomuuden takia vuosien varrella. Tavoitteenani aito elämäntapojen muutos ja sen sivussa toivottavasti mukanaan tuoma laihtuminen. Olen aina ollut omasta mielestäni liikunnallinen, mutta lähteminen on joskus niin pirun vaikeaa. Perusjumpan lisäksi käyn bailatinossa, johon olen hurahtanut aivan täysin. Johtuu varmaan siitä, että pidän muutenkin tanssimisesta. Kaikenlainen liikkuminen luonnossa, lähinnä lenkkeily kuuluvat lajivalikoimiini.

Tällä hetkellä kotiasioiden kanssa melkoista taistelua, että ehkä senkin vuoksi tulee "viihdyttyä" paremmin lenkkipolulla. Saa nähdä kuinka käy...

Onnea kaikille tavoitteenne saavuttamiseksi! :lol:

Maggie
Aloituspaino: 78
Tavoitepaino: 67
Pituus: 172

ViestiKirjoittaja Maggie » La Maalis 18, 2006 10:00 pm

Heipä hei,
täällä Maggie: 27 vuotta, n. 66 kg ja 170 cm. N. yli vuoden Terhissä taustaillut ja salaa motivaatiota sekä kohtalotovereitten tarinoita lueskellut ja toki nyt vasta normaalipainossa tulin sit rekisteröityneeksi (hämäläinen)... Pitkään olen miettinyt päiväkirjan aloittamista, mutta kun en ollut siitä vieläkään ihan varma, niin esittäydynpä sit tässä ainakin. Mun aloituspaino, se kohta kun vihdoin sain lihomiselle stopin, oli n. 85 kg. Loikkasin "kevyesti" pois vaa'alta kun huomasin minne asti se oli menossa, enkä vuosiin sen päällä poikennutkaan, joten on voinut olla enemmänkin..
Anyway, vuodenvaihteessa 04/05 kohtasin siis painoni, sit en ennen viime loppukesää vaa'alla käynytkään vaan onnistuin remppaamaan elämääni sen verran että elokuussa paino oli n. 71-72 kg, ja nyt painan siis n. 66 kg. 65-67 kg olen ajatellut joksikin "turvarajaksi" - eli jos ylittyy 67 niin sit toimia ennen kuin on taas yli 80. Nyt käynkin tuon tsekkaamisen vuoksi vaa'alla viikottain, ennen en tosiaan koskaan. Kannattaskohan tosiaan laittaa se päikkäri kun jorinaa näkyy riittävän... mietitään.
8) (tuo ticker valehtelee kilomäärät, mut en ole laiskuuttani korjannut)

Tanya

ViestiKirjoittaja Tanya » Su Maalis 19, 2006 12:38 am

Tervehdys!

Täällä 24-vuotias tytteli pohjosesta.
Lihoin aikoinaan (n.19-vuotiaana) seurustellessani erittäin paljon syövän ihmisen kanssa eli omaksuin hänen ruokatottumuksensa. Sitä ennen olin aina ollut hoikka eli 165cm/54kg. Nykyisellään painan 80kg. Välillä olen painanut vähemmänkin. Alimmillaan siis lihomisen jälkeen n.70kg. Suututtaa, kun on itsensä päästänyt tähän tilanteeseen jälleen kerran. Enimmillään olen painanut 82kg.

Olen todella huono laihduttaja. Repsahtelen ja mässään kauheasti silloin. Lopputuloksena tästä ns. laihdutuksen aloittamisesta ja mässäilystä on se, että lihon vaan koko ajan. :(

Nyt kuitenkin olen päättänyt laihtua. Tavoite on päästä 60kg painoon. Menetelmä on Points ja terve järjen käyttö. Kävelen aina työmatkat ja lisäksi harrastan lumilautailua. Lautailukauden loputtua (ja toivottavasti muutaman kilon laihempana) aion aloittaa kuntosalilla käymisen.

Toivottavasti saan täältä tsemppiä laihtumiseeni. :D

Laureliino

ViestiKirjoittaja Laureliino » Su Maalis 19, 2006 9:47 am

Hei kaikille!

Olen täällä uusi, rekisteröidyin tänään vaikka olen lukenut Terhi.nettiä jo jonkin aikaa.

Olen 26-vuotias kotiäiti/opiskelija, ja laihdutan toista (ja toivottavasti viimeistä) kertaa elämässäni. Paino on päässyt nousemaan raskauksien ja imetysten aikana. Aloitin laihdutuksen vuoden alusta. Ylimääräisiä kiloja on enää jäljellä pari, mutta tarkoitus olisi edelleen lisätä liikuntaa ja sitten on se vaikein osio: painon pitäminen kurissa.

Olen laihduttanut laskemalla kaloreita. Suurin ongelmani on makean syönti, olen melkoinen herkuttelija ja repsahduksia on tullut paljon. Tarkoitus olisi opetella terveellisille ruokatavoille ja totuttaa itsensä irti herkuista.

Liikunnan suhteen olen tosi aloittelija, en ole oikeastaan harrastanut liikuntaa lukion liikuntatuntien jälkeen. Teen pitkiä kävelylenkkejä ja yritän kotona räpeltää jotain hassun näköistä (lue: tanssin, teen mm. vatsalihasliikkeitä).

Lumitassu

ViestiKirjoittaja Lumitassu » Su Maalis 19, 2006 5:37 pm

Tervehdys kaikille!

Päätin lopultakin ottaa itseäni niskasta kiinni ja pudottaa (tai ainakin yrittää) ne ylimääräiset kilot, joita olen raahannut mukanani muutaman vuoden. Pudotettavaa olisi vajaat 15 kg, ei paljon verrattuna siihen, että viitisen vuotta sitten pudotin reilut 60 kg noin yhdeksässä kuukaudessa. Ei tainnut tosin olla se kaikkein terveellisin dieetti...

Tuolloin suurimmassa laihdutushuumassani kuntoilin ja jumppasin, ja tein melko rankkaa fyysistä työtä. Sitten palasin koulun penkille (valmistumisesta puuttuu vielä gradu ja muutama tentti), ja pikkuhiljaa kuntoilu jäi vähemmälle. Makeaa tuli taas syötyä enemmän ja ruokakaupassa ostoskoriin eksyi aina jotain ylimääräistä.

Viime joulukuussa minulta löydettiin kohdunkaulan syövän esiaste, joka hoidettiin sähkösilmukalla. Hormonit heittivät hoidon seurauksena kuperkeikkaa ja ruokahalu kasvoi ihan älyttömäksi. Parissa kuukaudessa painoa tuli lisää viitisen kiloa.

Katsoin tänään Neloselta sitä "Huippumalli haussa" -sarjaa. Oli jotenkin järkytys huomata, että koko 42 luokiteltiin 'plus'-kooksi. Olen itse parhaimmillaan pitänyt kokoa 58, joten 40-42 on mielestäni semmoinen keskikoko. Tietysti Amerikassa ja muotimaailmassa kaikki kokoa 34 suuremmat ovat kaiketi jättiläisiä...

Juu niin, olen 31-vuotias tuleva filosofian maisteri, joka rakastaa koiria ja kahvia. Ja ED Lemon Light sekä sokeriton salmiakin makuinen Fisherman's Friend ovat myös heikkouksiani. :wink:

nonsense

ViestiKirjoittaja nonsense » Ma Maalis 20, 2006 3:00 pm

Heissan !
Mä olenkin ihan uus kasvo täällä :)

Elikkä;
Oon 17 vuotias tyttö, ylipainoa on n. 25 kg :/ Harrastan kyllä salilla käymistä ja kilpa-aerobicia..ihmettelen kun ei tämä ylipaino niissä lajeissa haittaa ollenkaaan :D hyvä vaan..
Nyt kuitenkin päätin ottaa itsestäni niskasta kiinni, ja laihduttaa kevään kunniaksi ylimääräiset pois.
Asun tyyliin salilla, joten tavoitteena ei ole jäädä kamalan paljoa miinuskaloreille joka päivä, muuten eivät lihakset kehity u know ;) Eli jätän hiilarit minimiin ja syön vain vähärasvaista lihaa + proteiinituotteita + kasviksia + hedelmiä.
Rankkaa liikuntaa harrastan 6-7 krtaa viikossa, joten sitä en pysty enää lisäämään..
Näillä eväillä koitan nyt saada elämäni takaisin :) Onnea kaikille muillekin !!

boo
Viesti:

ViestiKirjoittaja boo » Ma Maalis 20, 2006 9:20 pm

Heippa!
Tämäkin Terhi-addikti laittaa taustaa itsestään:
Olen siis tuollaisen~3 vuoden ikäisen kissanpennun(=lapseni nimittää itseään sellaiseksi ja naukuu söpösti :lol: )äitee. Olen aina ollut pyöreä,mutta kotielämä toi mässäilyn lapsen syntymän jälkeen.Ikäväkseni jääneet raskauskilot ja ylensyönti riisti tilanteen hallinnasta (BMI yli41).Päätin voimia kerättyäni,että nyt on pakko tehdä jotain. Olemme suunnittelemassa perheenlisäystä,joten laitoin itselleni tiukan ehdon,että painon ON TIPUTTAVA ennen sitä. Tavoitteena nyt BMI 32 (n.90kg) ja siihen on matkaa enää n.6kg. Painoa on siis sulateltu jo n.17kg edestä. :D
Tavoitteeseen pääsee toivottavasti tämän kevään aikana. Pontta matkalla ovat tuoneet kommentit ja huomiot pienenemisestäni tutuilta ja sukulaisilta ja palkitsevaa on,että vanhoja vaatteita saa taas sopivina käyttöön.
Metodina mulla on GI-ruokavalio,mutta matkan varrella on tullut kokeiltua painareita,Atkinsia,täysnutria,osanutria....Lisänä mulla on ollut Redut mutta nyt jätän ne pois ja koitan tsempata viimiset kilot ihan vaan ruokavaliolla. Liikunnan suhteen olen laiska(tai tarvisin jonkun kaverin,joka patistais,niin kyllä se sitten menis),joten ihan ruokaremontilla olen saanut nää tulokset.
Mikäli vauva ilmoittaa tulostaan,haluaisin kyetä pitämään painon kurissa myös odotusaikana,jotta ei sitten ois kauhiaa urakkaa synntyksen jälkeen kilojen karistamisessa..

Että näillä taustoilla ja kikoilla(ja kiloilla :lol: ) etenee Boo
"Komiat pärjää aina"
Kuva

Modesty75

ViestiKirjoittaja Modesty75 » Ke Maalis 22, 2006 9:50 pm

Moi vaan kaikille.

Piilottelen Modesty75 nimen takana ja asustan Tampereella. Ikää kertynyt tasan 30.
Päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja rupesin laskemaan PV:n pisteitä.
Lähtöpainoa 74.6 ja n. 65 olisis tarkoitus päästä.
Liityin tänne, josko täältä löytyisi tsemppiä, kun karkkipussi rupeaa houkuttamaan liikaa.
Kirjoittelen luultavasti säännölisen epäsäännöllisesti, mutta hengessä olen koko ajan mukana.
BMI 26,9

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”