Gallup: Kuka olet, miten laihdutat?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

valkoapila
Aloituspaino: 92
Tavoitepaino: 75
Pituus: 165
Laihdutustapa: Kalorien laskeskelu
Laihdutushistoria: Yrityksiä on ollut ja jopa onnistumisia, mutta sairastuminen on tuonut kilot takaisin. Pakko yrittää pysyvää muutosta. Kroppa ei muuten kestä. Tavoite on realistinen. Ehkä muutan sitä jos sitten kun joskus olen siinä, siltä tuntuu.

Re: Gallup: Kuka olet, miten laihdutat?

ViestiKirjoittaja valkoapila » Pe Elo 06, 2010 7:53 am

Hei!
Olen "aikuinen nainen" ja ylipainoinen viimeisen lapsen syntymän jälkeen. Sain painonvartioissa 14 kg pois ja olin silloin omasta mielestäni
tosi hoikka. Se pysyikin jonkin aikaa pois, pari kolme vuotta varmaan. Mutta sairastuin pahaksi onneksi mm:ssa kilpirauhasen vajaatoimintaan joka toi hetkessä ne kilot takaisin plus "muutakin". Siitä alkoi kamppailu kiloja vastaan. Tämä ei todellakaan ole helppoa, mutta yritän elämäntapa remonttia nyt tosissani. Muutan vähitellen huonoja tapojani, jotka istuu sitkeässä. Mutta yritän! :D
Pidän ruokapäiväkirjaa, noudatan ruoka-aikoja ja lasken kaloreita. Tuo viimeksi mainittu on asia mitä en tee joka päivä, mutta ruokapäiväkirjasta pyrin pitämään kiinni. Koska se on tukeni repsahtelua vastaan. Kun pitää kirjata syömiset, ei "kehtaa" kaikkea syödä kun tietää että ne pitää kirjata. :lol: Sitten olen luvannut ahkerasti kirjoittaa aloittamaani päikkyyn. Lueskella terhiä ja saada sillä tavoin motivaatio pidettyä kasassa. Tavoite on olla ensi keväänä tyttäreni lakkiaisissa 10 kg kevyempi. :D Se ajatus kannustaa!
6.8.10 90,6 kg
1.9.10 89,6 kg

mayinka
Aloituspaino: 80
Tavoitepaino: 62
Pituus: 168
Laihdutustapa: Kalorilaskenta ja liikunta
Laihdutushistoria: Omenavartaloinen karkkihiiri, joka pahimmillaan kellotti melkein 110 kg.
Viesti:

ViestiKirjoittaja mayinka » Ti Elo 10, 2010 9:34 pm

Olen 28-vuotias yhden koiran ja kolmen kissan yksinhuoltaja :lol: Olen ollut ikäni vähän pullukka, teini-iässä vielä normaalipainoinen mutta lukiossa paino lähti lapasesta karkkien mussuttamisen vuoksi. Koko aikuisikäni olen viettänyt BMI 25 plussapuolella, eli normaalipainossa ei sitten ajokorttikuvan olla käyty. Ylioppilaskuvassa painoa taisi olla 77 kg. Pahimmillani painoin 108 kg, järkytyin ja päätin tehdä asialle vihdoin jotain - silloin en paljoa laihduttamisesta tiennyt ja koulukaveri käytti Painonvartijoiden metodia eli lähdin siihen minäkin. Tiputin melkein 20 kg, lihoin about 10 kg takaisin. Pidin laihistaukoa toista vuotta, erosin ja laihduin sydänsuruissani 15 kg. Aloin seurustella ja lihoin 5 kg :lol: Seuraavaa laihisinspiraatiota odotellessa keräsin hiukeat määrät tietoa laihduttamisesta etenkin ruokavalioiden suhteen, ja kehitin oman systeemin jota on luontevaa seurata. Innostuin ja pudotin melkein 15 kg - melkein jo normaalipainon kynnykselle, pidin voitonriemuissani laihistaukoa ja TADAA, lihoin piru vie taas lukemiin 80 kg. Siellä on pyöritty ever since, välillä laihduttaen, välillä vähät välittäen. Nyt vihdoin kun elämä on mallillaan ja olen oman itseni "herra", päätin että nyt kuihdun olemattomiin (niin kuin vaari olisi sanonut) ja menen sinne normaalipainon puolelle. Tärkeintä on iskostaa terveet ruokailutottumukset niin syvälle sinne minne aurinko ei paista, että ne myös pysyisivät loppuelämän ajan.

Metodi: laskeskelen kaloreita, pyrin syömään terveellisesti MUTTA en kiellä itseltäni yhtään mitään tai ala korvaamaan erikseen mitään kevyttuotteilla. Paikkariajoilta käyttöön ovat jääneet rasvaton maito, jugu ja rahka mutta esim. juustot ovat täysrasvaisia, samoin lihat. Opettelen vain yksinkertaisesti syömään sellaisia määriä etten tasapainoiluvaiheessa lihoisi, vaan pystyisin pitämään painoni. Syön siis edelleen kaikkea mahdollista ja rajoitan kalorit määrällä, en laadulla. Leivän päällä on siis yhä voita, mutta vain puolet entisestä määrästä.
Kuva

Teddygrrl74
Aloituspaino: 97
Tavoitepaino: 77
Pituus: 174
Laihdutustapa: Nutrikuuri + 1600kcal dieetti ravitsemusterapeutin seurannassa
Laihdutushistoria: Painonvartijoissa n 4 kertaa, laihdutettuja kiloja yhteensä varmaan 40...kaikki mieleen tulevat hömppäkuurit ja kaalisopat kokeiltu.

ViestiKirjoittaja Teddygrrl74 » Ke Marras 17, 2010 9:23 pm

Taas täällä,keväällä nutrasin onnistuneesti pois 9 kiloa, joista ikävä kyllä tuli 6 takaisin kesällä....nyt taas pudottelen hiljalleen kiloja ja viikossa oonkin saanut miinusta kilon verran. Nyt en nutraa, mutta ajattelin pitää pari viikkoa niukkaenergistä n.1000kcal/pvä ja sitten siirtyä about 1600 kcal päivässä. Jospa saisi vihdoista viimein painoa putoamaan ja mieltä virkistymään.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wcicXRm/]
Kuva
[/url]

Brego
Aloituspaino: 96
Tavoitepaino: 80
Pituus: 170
Laihdutustapa: terveellistä ruokaa ja liikuntaa.
Viesti:

ViestiKirjoittaja Brego » Ti Joulu 28, 2010 2:24 pm

Hei, olen Brego ja aloitan jälleen! 170cm ja 96kg. Tavoitteena on päästä normaalipainoon, tai ainakin lähelle sitä. Aluksi tavoitteena on pudottaa 10kg heinäkuun loppuun mennessä. Laihdutustekniikkana minulla terveelliset syömistavat ja liikunta. Motivaattoriksi ajattelin ilmoittautua kevään Naisten kympille, ihan sama vaikka kuinka lyllerrän sen lenkin läpin, mutta minähän osallistun sinne hoikempana kuin nyt!

irma77
Aloituspaino: 98
Tavoitepaino: 70
Pituus: 161
Laihdutustapa: sekalainen, nutraus, karppaus yms.
Laihdutushistoria: 2000 kesällä laihdutin Nutrilettella 35 kiloa. Pysyin hoikkana liikunnan avulla, kunnes sairastuin masennukseen, Kesällä 2007 häissäni painoin 76 kiloa. Esikoisraskauden jälkeen kiloja oli 96. Nyt tarttis saada ne pois. Haluan lisää lapsia:)
Olen konkari täälläkin, ekan kerran joo silloin reilut 10 vuotta sitten.

ViestiKirjoittaja irma77 » Pe Tammi 21, 2011 8:23 pm

Olen 33-vuotias 1,5 vuotiaan taaperon äiti. Pituutta 161 cm.

Laihdutushistoriani on suurinpiirtein näin
1995 laihdutin 35 kiloa 95 noin 60 kiloon.
2000 laihdutin taas ne samat 35 kiloa
2011 laihdutan taas niitä samoja 35 kiloa

Olen sairastanut masennusta ja paino on aina tullut elämän kriisitilanteiden myötä. Ensimmäisellä kerralla isän kuolema (masennus), toisella kerralla erittäin vaikea parisuhde (masennus) ja nyt kolmannella kerralla masennus ja sitten 15 kiloa vielä raskauden myötä.

65 kiloisena olin tosi hoikka, 75 kiloisenakin vielä hoikahko ja 80 kiloisena vielä tyytyväinen itseeni, koska harrastin mm. juoksua, body pumpia jne. joten painoon sisältyi paljon lihaksia ja hyvä kunto. Synnytyksen jälkeen totesin painavani taas 96 kiloa, vaikka raskausaikana kauheasti jumppasin ja seurasin syömisiä. Nyt laihduttelen niitä, jotta raskautuisin uudestaan. Näillä kiloilla ei hormonitoiminta tahdo toimia.

Olen laihduttanut koko vuoden 2010. 1800 kcal, 1500 kcal ja 1400 kcal. Ilmeisesti jotenkin imetykseen liittyen paino ei vain lähtenyt tippumaan (punnitsin tuotteet ja käytin kalorilaskuria). Olen ollut myös atkinsin dieetillä (hiilarit alle 50) joka ei myöskään laihduttanut - 2010 siis. Nyt on imetys ohi ja 2 viikkoa nutrailua takana. Painoa on tippunut muutama kilo. Tarkoitus olisi tiputtaa nyt nuo raskauskilot ja sitten jatkaa hiilaritietoisella ruokavaliolla, kuitenkin pääsääntöisesti Patrik Borgin ohjeita noudattaen. On meinaan myös bulimiaa ollut tuossa ennen raskautta joitain vuosia, joten pitäisi saada tämä syöminen tasapainoon.

Tämmöinen tässä. Vinkkejä otetaan vastaan miten raskauskiloista pääsee irti (imettämällä ei lähtenyt kilot).
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wd2PIHk/]
Kuva
[/url]

Kesha
Aloituspaino: 141
Tavoitepaino: 99
Pituus: 175
Laihdutustapa: Cambridgeohjelma

ViestiKirjoittaja Kesha » La Helmi 12, 2011 5:36 pm

Heip! Täällä laihduttelee 26-vuotias tyttö. Olen ollut koko ikäni erittäin ylipainoinen, ihan lapsesta saakka. Yläasteella painoni kipusi jo yli sadan kilon, enkä sen koommin ole kaksinumeroista lukua puntarilla käydessäni nähnyt. Yleisesti ottaen painoni on näin aikuisiällä ollut plusmiinus 120 kiloa, nyt se on kuin varkain kivunnut reiluun 140 kiloon! Järkyttävää :| .

Laihduttanut olen muutamia kertoja onnistuneesti, mutta motivaatio ja itsekuri on loppujen lopuksi olleet liian matalalla... Parhaimmillani olen saanut painoni 103 kiloon ja sitten on alkanut takapakki. Nyt on viikko takana Cambridgeohjelmaa tasolla 1. Aloituspainoni oli 141,3 kiloa, nyt painan 135,4 kiloa. Tämä on ensimmäisestä päivästä saakka tuntunut oikealta vaihtoehdolta minulle. Aion vetää puhtaalla ohjelmalla niin kauan kuin ikinäkään saan litkuja alas (tähän mennessä kaikki muut paitsi puuro maistuvat oikein hyvin!). Minusta on mukava ajatus, että syömistottumukseni ikään kuin nollaantuvat ja sitten joskus kun siirryn eteenpäin tasolta 1, opettelen konsultin valvovan silmän alla uudet terveet ruokailutavat.

Motivaationa tällä kertaa projektissa on toive pienestä ihmisestä :ihastus2 . Mulla menkat tulee nykyään ihan miten sattuu, enkä ainakaan itse ole saanut positiivista tulosta ovulaatiota tikuttaessa. Ja vaikka menkat olisivatkin säännölliset, en kuitenkaan missään nimessä haluaisi raskautua näissä kilolukemissa! Kroppani tuskin kestäisi enempää kuormitusta.

Noin 60 kiloa olis siis yhteensä pudotettavaa! Oon jakanut tuon pariin osaan.. Kunhan päästään alle sadan niin projekti Vauva saa luvan startata ja jos onnistun raskautumaan, niin loput kilot pudotetaan sitten raskauden jälkeen.

utunen
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

Re:

ViestiKirjoittaja utunen » Ke Maalis 16, 2011 4:18 pm

utunen kirjoitti: Olen 22-vuotias opiskelijatyttö. Pituutta löytyy 161 cm ja painoa tällä hetkellä 58 kiloa. Terveydellistä syytä laihduttamiselle ei siis ole. Olen vain tottunut olemaan hoikka ja kohtalaisen urheilullinen, ja viimeiset kaksi vuotta ovat tehneet hallaa niille ominaisuuksilleni. Enimmillään painoa oli 63 kiloa, joista laihdutin pois 8 kiloa viime kesänä kitukuurilla. Kun syksyllä alkoi taas normaali arki, tuli 6 kiloa takaisin. Nyt tavoitteena olisi vain saada sellainen kroppa, mihin olen itse tyytyväinen ja välttää suurempaa repsahtamista. Niin, ja sellainen ruokavalio, jota jaksaa noudattaa. Tavoite voisi olla vaikka 55 kiloa.
...
Miten laihdutan: lasken kaloreita ja liikun. Puolisen kiloa viikossa jos lähtisi. Jumppaa muutaman kerran viikossa, vajetta noin 500 päivässä.
Olen jättänyt vaalean leivän pois, samoin riisin, pastan ja perunat mahdollisuuksien mukaan, vaikka en karppaaja olekaan (tietoisesti :) ). Herkut jätän herkkupäivään, joka on lauantai.

Tuollaista löytyi historiasta, päivitellääs vähän (sanan kummassakin merkityksessä)... :roll:

Nykyään löytyy lisää sekä ikää että kiloja, 26 on nykyään vuosimäärä ja 65 kilomäärä. Tavoite ei ole muuttunut, 55 kiloa on edelleen tähtäimessä. Joku fiksaatio mulla on myös tasalukuun 50, mutta rehellisyyden nimissä se tuskin tulee toteutumaan. 53-55 on käsitykseni mukaan varmaan sellainen sopiva väli.

Toivoisin voivani sanoa, että laihdutan hiljakseen syömällä terveellisesti ja harrastamalla monipuolista liikuntaa. Siihen kyllä pyrin tulevaisuudessa. Tässä on tällä hetkellä niin monta rautaa tulessa, että monesti huomasin hyvällä tarkoituksella ostamani salaattiainesten jäävän mätänemään jääkaappiin, kun en jaksanut tai ehtinyt tehdä niistä salaattia. Salaatin sitten korvasin jollain eineksillä... Siksipä nykytilanteessa syön Nutriletteja ja tarvittaessa proteiinipitoisia ruokia. Liikuntaa on tavoitteena harrastaa useampaan otteeseen viikossa, sen verran mitä pystyn.

käksä
Aloituspaino: 100
Tavoitepaino: 65
Pituus: 163
Laihdutustapa: VLCD

ViestiKirjoittaja käksä » Ke Maalis 16, 2011 4:31 pm

Käksä on 37-vuotias kahden lapsen yöhoitajana työskentelevä äiti.
Aloitin viikko sitten xtravaganzan ohjelmassa, tarkoituksena laihtua pysyvästi 45kg.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wLtceyM/]
Kuva
[/url]

Laskuri aloitettu 13.3.2011

Tupuna
Aloituspaino: 85
Tavoitepaino: 60
Laihdutustapa: Täydellinen elämäntapamuutos
Laihdutushistoria: Jojoilu

ViestiKirjoittaja Tupuna » Pe Maalis 18, 2011 12:20 am

Tupuna heiluttaa häntäänsä ja koittaa tunkea päänsä piiloon häpeillen...

Nyt tuntuu siltä, että olen kertakaikkisen kyllästynyt olemaan lihava. En jaksa koittaa selitellä, että lihavat ovat lepposia ja minua ei kiinnosta mitä muut ajattelevat. Oikeasti kiinnostaa paljonkin, siksi koska en ole leppoisa. Olen lihava.

Olen ollut pulska ja sittemmin lihava ala-aste-ajoilta saakka. Pienenä lapsena en syönyt mitään, olin alipainoinen ja jäin kasvukäyrästä pahasti jälkeen. Kovan työn takana neuvolan tädeillä ja äidillä oli sitten syöttää minut terveeksi. He onnistuivat hieman liian hyvin, koska ala-asteella paino alkoi nousta, koska ruoka alkoi maistua.

Välillä olen laihduttanut hyvinkin, ja pitkään olin painossa 63 kg. Nyt aikuisemmalla iällä paino on noussut hiljalleen komeisiin lukemiin, 89 kg. Lihavuus on alkanut haitata jokapäiväistä elämää, ei vain huonona yleiskuntona, vaan muutenkin. Huomasin esimerkiksi varpaankynsiä leikatessa, että en meinaan ylettää varpaille, läskit ovat edessä.

En hae mitään pikakuureja vaan koko elämää mullistavaa muutosta. En ole ikinä pitänyt liikunnasta, lukuunottamatta uimista. Uimista koitan nytkin aloittaa todenteolla harrastamaan. Hävettää myös myöntää, että asun kävelymatkan päässä uimahallista, mutta en siellä silti ikinä käy. Ruoan suhteen yleinen terveellisyys ja monipuolisuus on tavoiteltu, herkuttelu sallittu lauantaisin (tämäkin tietysti tietyissä rajoissa).

Tällä hetkellä toivon eniten motivaation pysymistä tällä tasolla. Luovuttaminen on aina liian helppoa, ja pikadieetit houkuttavat. Taistelutahto pysyköön korkealla, kaikilla muillakin.

"Halpojen voittojen maailma uljas, haluaa taistosi latistaa." (A.W. Yrjänä) Oma taistoni paremman elämän puolest alkaa nyt :)
Kuva

JEM

ViestiKirjoittaja JEM » Ti Touko 31, 2011 11:15 pm

olen 40+ nainen ja tuntuu siltä, että olen yrittänyt laihtua viimeiset 3 vuotta. Koskaan ikinä milloinkaan vaaka ei ole näyttänyt näin suuria lukuja ja päätin, että nyt tästä paisumisesta tulee loppu.

Aloitin uuden elämäni radikaalisti, olen syönyt lähes 5 viikkoa ACKD pussukoita ja paino on pudonnut 10kg. Näin laihtumisen pitää mielestäni alkaa, nopeasti :). Pusseja ajattelin vielä "nautiskella" 2-3 viikkoa ja sitten aloittaa vähähiilihydraattisen ruokavalion, jolla minun on mahdollista laihtua lisää nääntymättä nälkään :wink: .

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjmRZoH/]
Kuva
[/url]
"Kaikkeen on aina looginen selitys - vaikka sen joutuisi keksimään omasta päästään."

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ke Kesä 01, 2011 9:09 am

JEM, isot tsempit projektiisi, onnittelut hienosta päätöksestä ja vielä upeammasta alusta!!! :peukku Itse aloitin aika lailla sun tickerin BMI-aloituslukemista vuosi sitten talvella, ja saavutin sun tickerin BMI-tavoitteen alle vuodessa (9kk:ssa?), joten mulla on suuri usko tuon onnistumiseen :wink: Itse aloitin 12 viikon VLCD-kuurilla ja sitten jatkoin vain "järkevästi syöden".
"Onni ei tule valmiina vaan ihmisen omista teoista."[Päiväkirja]
Äippälomailua ja imettäjän arkea, painonhallinta sivuroolissa.

Kuva

tilla-mai
Laihdutustapa: Perinteinen kalorinlaskenta, syö vähemmän kuluta enemmän.

ViestiKirjoittaja tilla-mai » Ke Loka 19, 2011 2:12 pm

...
Viimeksi muokannut tilla-mai, Ti Tammi 08, 2013 10:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

miina

ViestiKirjoittaja miina » Pe Helmi 17, 2012 4:07 pm

Hei ! Olen vasta aloitanut ja vinkkejä voisin kaivata. Eli tavoitteenani olisi noin 5-7 kg kesään mennessä elikkäs kiire tulee. Olen nyt kuulluut aika paljon kaikista laihdutuslääkkeistä ,kuten Orlistat Sandoz jonka mainos pyörii radiossa, mahtaisiko kellään olla omakohtaisia kokemuksia laihdutuslääkkeistä tai muista rasvaa polttavista ja laihdutusta tukevista valmisteista? Arvostaisin neuvvojanne, kiitos :)

tilla-mai
Laihdutustapa: Perinteinen kalorinlaskenta, syö vähemmän kuluta enemmän.

ViestiKirjoittaja tilla-mai » Ti Tammi 08, 2013 11:05 pm

Moi.

Oon ollut täällä ennenkin, nyt eri nimellä.
Olen tilla-mai, 26-vuotias naikkonen Satakunnasta.
Pituutta löytyy 168 cm ja painoa tällä hetkellä huimat 122,4 kg. Tavoitteena on saavuttaa 65 kilon paino, mutta olen tyytyväinen jo vaikka 75 kiloonkin.
Laihdutushistoriani on laaja. Olin vielä muutama vuosi sitten ollut koko ikäni hoikka. Sairastin nuorena myös anoreksiaa ja bulimiaa. Sitten mulla aloitettiin lääkitys, joka lisäsi ruokahalua, ja sairastuin BEDiin. Nyt oon saanut viimeisen noin parin vuoden aikana häiriökäyttäytymisen kuriin, eli en enää ahmi pakonomaisesti. Kilot vain jäivät muistoksi.
Olen yrittänyt laihduttaa monin keinoin. Nutraamalla, karppaamalla, you name it.
Nyt mä olen vihdoin tajunnut, oivaltanut jotain. Että
a) mä en laihduta kenenkään muun kuin itseni vuoksi
b) mulla ei oo kiire saada painoa putoamaan, vaan kyse on elämäntapamuutoksesta, ei mistään laihdutuskuurista
c) en vihaa itseäni edes näin isona, joten mulla on oikeat motivaation lähteet painon pudotukseen.
Ja ne motivaation lähteet on
a) terveys - meillä kulkee suvussa paljon elintasosairauksia, kuten kakkostyypin diabetes ja nivelrikko, ja haluaisin, että mulla olis edes painon puolesta edellytys olla sairastumatta näihin tauteihin
b) puhtaasti pinnalliset syyt - onhan nyt paljon mukavampaa käydä vaatekaupoilla ja saada mahdollisuus ostaa mistä tahansa rekistä mitä tahansa, eikä vain sieltä plussapuolelta.
Kolmatta päivää nyt lasken kaloreita, kirjauduin ja ostin pätkän keventäjät.fi:stäkin. Siellä on tosi hyvä kalorinlaskentaohjelma ja mukavan tuntuista porukkaa. Pyrin pitämään syödyt kalorit noin 1600 / päivä.

Tällä mennään.
Kuva

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”