Gallup: Kuka olet, miten laihdutat?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

yosei
Aloituspaino: 73
Tavoitepaino: 55
Pituus: 163
Laihdutustapa: kaloreita lasken

ViestiKirjoittaja yosei » Ti Tammi 22, 2008 5:05 pm

hei! olen 23vuotias opiskelija kuopiosta. asun yksin kanin ja aika monen terraario eläimen kanssa. olen seurustellut reilun kaksi vuotta elämäni miehen kanssa, mutta joudumme vielä asumaan opiskelujen takia eri paikkakunnilla.

aloitin laihduttamisen tammikuun toinen päivä, alkupainona 70kiloa. jouluna tajusin etten mahdu kuin yksiin omiin housuihini, oli aika shokki. niinpä alkoi nutraaminen ja tavoitteena on päästä 55kiloiseksi kesään mennessä. nutraan tämän tammikuun ja sitten jatkan puoliksi nutraten kunnes paino on 55. puuttuu enää inspiraatio kiinteytys jumppaan. :D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=RockDoll
Kuva

paddington
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja paddington » Ke Tammi 23, 2008 11:04 am

Heippa. Olen 29-v. Helsinkiläistyttö..."tyttö"...hmm...kylläpäs olen, vaikka se 30 uhkaavasti lähestyy :ollaviilee Olen täällä Terhissä kirjoittelemassa jo toiseen otteeseen.

Aloitin laihistelun n. vuosi sitten, jolloin kokeilin painonvartijoita alkutsemppiin. Itse ryhmässä käynti ei oikein sopinut minulle, mutta sieltä sain hyviä eväitä alkuun ja omaan elämään sovellettuna jotkin ruokareseptitkin ovat jääneet mieleen.

Pääasiassa yritän pudottaa painoa syömällä oikein, mikä minulle tarkoittaa vähärasvaisia lihatuotteita (no, pääasiassa kanaa kuitenkin), täysjyvälisukkeita ja paljon paljon kasviksia kun vain muistaa kaupasta hakea :silmanisku

Viime kuukausina painonpudotus on ollut unohduksissa, mutta nyt aion taas seurata painoa ja aikomuksena on taas yrittää sitä vähentää. Terhi on mielestäni oikein hyvä apukeino, koska täältä voi löytää vanhoista teksteistä tukea omiin ongelmiin, mutta tekee myös oikein hyvää kirjoitella omia tuntoja ja siinä samalla seurata edistymistään.

Onnea kaikille omiin urakoihinne :hali
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wn4aqDj/]
Kuva
[/url]

paddington
Viesti:

ViestiKirjoittaja paddington » Ke Tammi 23, 2008 11:14 am

Tiikkis vielä. Et varmastikaan ole ainoa, joka käyttää laihdutuslääkkeitä. Vaikkei minulla olekaan kokemusta, en silti paheksu niiden käyttöä jos niitä käytetään oikeaan tarpeeseen (eli ylipainoa on oikeasti), enkä usko että yleisesti ottaen kovin moni muukaan täällä. Tsemppiä sinullekin :hali
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wn4aqDj/]

Kuva

[/url]

vilttitossu
Aloituspaino: 115
Tavoitepaino: 65
Pituus: 155
Laihdutustapa: kalorilaskuri
Laihdutushistoria: [img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wLd81jN/weight.png[/img]

ViestiKirjoittaja vilttitossu » Ke Tammi 23, 2008 5:17 pm

Vilttitossu, ikää 28, pituutta 155 cm, painoa 114 kg :shock:
Pisteitä laskeskelen. Ryhmässä en käy, mutta pisteet on tullut tutuksi vuosien varrella...
Kuva

mymmeli77
Aloituspaino: 71
Tavoitepaino: 60
Pituus: 160
Laihdutustapa: Painonvartijoitten pisteet. Uusin versio.
Laihdutushistoria: Viime talvena tiputin painoa 10kg ja takasin tuli reilu 2kg. Ja nyt jatketaan Sulattelua. Kun keväällä erillaisten julien ansiosta räpsähti eikä jaksanu enään laskea.
Viesti:

ViestiKirjoittaja mymmeli77 » La Tammi 26, 2008 12:19 am

mymmeli77 ja ikää on siunaantunu 34v. Alostus paino on syksyllä ollu 78kg ja nyt tuo puntari kehtas näyttää viimeviikolla 71,5kg. Pisteitä lasken ja sillä tavalla läskiä sulatan.
Minkä taakseen jättää sen eestään löytää

Lemonitsa

ViestiKirjoittaja Lemonitsa » La Tammi 26, 2008 1:29 pm

Uusi terhiläinen täälläkin :) Olen 26-vuotias tyttö, aloituspaino on lähimain 100kg ja tavoitepaino ois 65 kg, pisteitä laskeskelen. Olen ollut vuoden alusta myös herkkulakossa.

tinttarella
Viesti:

ViestiKirjoittaja tinttarella » Su Tammi 27, 2008 3:15 pm

Heipat! Olen täältä jossain etelä-suomen viidakosta. Ja löysin tänään terhi.netin.. Ajattelin kirjautua ihan vaan juttelemisen ja mielipiteiden vaihdon vuoksi. Olen 110+-kg ja kilot hankittu ennen lasta.. :D joten en voi edes kullannuppua syyttää lihomisestani. Mottonani on ollut monta vuotta, jos et kestä katsoa minua voit myös kadota. Omatpahan ovat kiloni ja taisteluni niitä tulevia vastaan. :P
I'm not FAT, I have big bones... ;)

Illuusia

ViestiKirjoittaja Illuusia » Ma Tammi 28, 2008 4:32 pm

Moi!

Täällä kirjottelee 25-vuotias 6kk pojan äiti. Raskaus "toi" mukanaan reilut kymmenen kiloa ylimääräistä, joista pitää päästä eroon! Aloituspaino joulun jälkeen oli rapiat 76 kg ja kun pituutta on vain 161cm niin se on ihan liikaa :? . Vuosi on lähtenyt mukavasti liikkeelle ja vaikka tämän hetkistä painoa en tiedäkään ( yritän käydä vaa'alla mahdollisimman harvoin...) niin vaatteissa jo tuntuu, että pienenemistä on tapahtunut :) . Tavoitteena on päästä tuonne 62kg, painoon ennen raskautta.

Olen aikaisemminkin laihduttanut 88 kg:sta 60 kg:n, joten kyllä nämä tästä taas lähtee. En nutraa, karppaa tai laske pisteitä vaan ihan yksinkertaisesti yritän syödä terveellisesti ja liikkua. Näin ne kilot viimeksikin lähti.

Tsemppiä kaikille!!!

repa78
Viesti:

ViestiKirjoittaja repa78 » Ti Tammi 29, 2008 7:24 am

Moi! Olen siis ihan justkohta kolkyt vuotta täyttävä stressipallo täältä Kanta-Hämeestä. Kiloineni jojotellut ees taas varmaan parikyt vuotta, aloin lihomaan jo joskus 12-vuotiaana. Välillä oon ollu normaalipainonen, välillä taas selkeästi lihava, joskus vaan hieman ylipainoinen... Tällä kertaa olis kiloja päässy kertymään yli 30 ylimäärästä ja laihdutuskeinona ajattelin kokeilla tuota dr. philin painonpudotushaaste -kirjan elämänmuutostaktiikkaa. Josko vaikka kilot pysyiski poissa. Ihan lähtökuopissa tässä ollaan, kirja vielä keskenkin, mutta kyllä sitä täytyy alkaa toimintaankin, kun alkaa pelkäämään terveytensä puolesta jo. Liikuntaa siis pitäis alkaa taas tauon jälkeen harrastelemaan, muutenkin remontti pitäis tehdä koko elämäntavoille. Eteenpäin, sano mummo lumessa.

Pitipä palailla editoimaan tätä: Olin siis polttanut tupakkaa kymmenisen vuotta, keskimäärin askin päivässä, kunnes vihdoin onnistuin lopettamaan viime syksynä, 30.8.2007 oli ensimmäinen virallinen päiväni entisenä tupakoitsijana. Varmaan se nikotiinista vieroituskin on tuonut pari kiloa, mutta ainakin se pahin kaikista on nyt pois kuvioista...
Viimeksi muokannut repa78, Ma Maalis 10, 2008 7:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

tinttarella
Viesti:

ViestiKirjoittaja tinttarella » Ti Tammi 29, 2008 12:15 pm

Heipat heipat! Minulla vastailu voi joskus kestää, kun ei ole aina rauhaa kirjoitella. Palailen sivustoille kunhan vain kerkeän.. :hali Painon pudotusestakin on ajatuksia ja mielipiteitä. :?
I'm not FAT, I have big bones... ;)

Tipi
Pituus: 172

ViestiKirjoittaja Tipi » Ke Tammi 30, 2008 6:52 pm

Hiphei! Minäkin päätin liittyä mukaan porukkaan, kun tällaisen foorumin sattumalta löysin. :) Olen siis 22-vuotias opiskelijaneitonen Etelä-Karjalasta ja olen opetellut elämään terveellisemmin (=liikkumaan enemmän ja syömään monipuolisemmin ja vähemmän kuin ennen) vuoden alusta lähtien. Kivasti muutoksia onkin jo alkanut näkymään kropassa, olokin on parempi ja liikunnasta olen alkanut jopa tykkäämään. :D 65kg olisi tavoitepainoni, joten vielä noin kymmenen kiloa olisi pudotettavaa.

Hula Baloo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hula Baloo » Pe Helmi 01, 2008 5:29 pm

Moi vaan. Olen Hula Baloo Kuopiosta, 26-vuotias nainen.

Herätys paino-ongelmaani tuli kun piti mennä ostamaan monta sataa euroa maksava iltapuku. Juu, ja koko onkin sitten se siro 42... Kyllä hävettää. Tissit ei yksinkertaisesti mahdu sinne kaavun sisään. Mies nauraa ja kommentoi vähän väliä ja uudestaan, ja tuntuu että mun sydän särkyy. Mä olen kuitenkin ollut kokoa 42 koko seurustelumme ajan. :(

Ajattelin vähentää hiilareita ja liikkua mahdollisuuksien mukaan enemmän, tosin vakava selkävamma rajoittaa tuota urheilua melko lujaa.

Ruoka-alan ammattilaisena osaan tehdä todella mahtavaa ruokaa jota tosiaan tulee syötyä ihan liikaa. Paheeni ovat ehdottomasti kaikki suolaiset naposteltavat leivistä pistaaseihin. Viinit ja oluetkin tekee kauppansa.

Nyt sitten syödään vähemmän ja liikutaan enemmän. Crosstrainer on tilattu ja tupakoinnin vähentäminen aloitettu että ei hengästytä. :D Saas nähdä miten paljon muutun ihmisenä jos paino putoaa, kumpi nauraa viimeisenä, minä vai mieheni. :roll:
Kuva

JennyAdelina
Aloituspaino: 93
Tavoitepaino: 70
Pituus: 167
Laihdutustapa: Kiloklubi
Laihdutushistoria: Kaikenlaista ja moneen kertaan, silti vaan paino on jatkanut nousuaan. Edelliset kerrat päättyneet jo raskautumiseen tai omaan saamattomuuteen.

ViestiKirjoittaja JennyAdelina » Pe Helmi 01, 2008 7:22 pm

Ajattelinpa raapustella jonkinlaista esittelyä itsestäni, lueskeltuani muiden tekstejä jo muutaman päivän...

Siis olen 31vee naisimmeinen Pohjois-Pohjanmaalta (virallisesti, omasta mielestämme koemme enemmän olevamme täällä keskipohjalaisia). Aina oon ollu jonkinverran pyöreähö, lukion jälkeen taisin olla kaikkein hoikimmassa kunnossa. Nyt muutamien viime vuosien aikana on tullut kiloja oikein kunnolla (noin 20 ainakin), johtuen varmaankin epäsäännöllisestä yötyöstä ja jatkuvasta istumisesta. Saattaahan se tietysti johtua myös siitä, että sitä aktiivisempaa liikuntaa ei oo tullut enää moneen vuoteen harrastettua.

Nyt olen jo sen verran kyllästynyt peilikuvaani, että päätin tehdä asialle jotain. Onneksi vanhat liikuntaharrastukset on mahdollista elvyttää ja täällä maallahan on tilaa tehdä vaikka mitä. Jos vaikka sais vanhan rakkaan heppaharrastuksenkin takaisin.... Tällä hetkellä ei kyllä liiemmälti ole aikaa noihin harrastuksiin, kun on koulu ja työtkin siinä vielä lisäksi.

Ajattelin aloittaa nutriletilla, jotta saisin kunnon tehostartin tähän alkuun. Kunhan saa edes muutaman kilon pois, niin sitten jatketaan kevyemmällä ruokavaliolla. Ei kai se vaadi kuin sinnikkyyttä ja uskoa itseen, kaipa niitä sen verran löytyy.

Että tällaista tällä kertaa, palaanpa takaisin tuonne nutraajien pariin.... :D
Kuva

Kuva

Pohojola
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pohojola » Ma Helmi 04, 2008 10:53 am

-Kuka olet? Olen 21-v opiskelijä Kemis, mutta ollaan avon kanssa muuttamassa pois täältä.

-Miten haluat laihtua? Syömällä terveellisesti, kieltäytymällä herkuista.(eli karkista, limusta, mehusta, roskaruuasta ja alkoholista) ja liikkumalla(hiihto, lenkkeily, aerobic) Kuukausi kieltäytymistä takana ja ei tunnu edes enää kovin pahalta :)

-Mikä on mahdollinen tavoitteesi? Lopullinen tavoite on päästä 55kg, mutta välitavoite on saada paino putoaan -2kg/kk 8)
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNhBkX9/]
Kuva
[/url]

Tavoite: -2kg/KK

Marianne
Viesti:

ViestiKirjoittaja Marianne » Ma Helmi 04, 2008 3:54 pm

Olen 20-vuotias opiskelija Tampereelta ja laihduttamista ois tarkotus alotella.

Painoa on kertynyt 89 kg ja tarkoitus olisi saada pois noin 15kg näin aluksi. Oon 170cm pitkä, joten BMI on nyt 30,8... Laihduttaa ajattelin syömällä oikein, jättämällä herkut pois (yritys on kova!) ja liikkumalla. Täytyy myöntää, että liikuttua ei juuri tule ja herkut maistuu liiankin hyvin. Koen syöväni normaalisti tavalista ruokaa, joten en aio siihen puoleen hirveästi puuttua. Mitä nyt lisäilen kasviksia (pitää syödä se puoli kiloa päivässä ;)) ja vältän turhaa rasvaa.

Tavoitten olisi siis saada paino johonkin 75kg, mielellään tietenkin alemmaskin. En osaa yhtään sanoa, että kuinka kauan tuohon urakkaan menisi, mutta 2kg/kk-periaatteella siihen menisi se vajaa kahdeksan kuukautta, eli katotaan tilannetta lokakuun alussa sitten ;).

Sirène
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sirène » To Helmi 07, 2008 11:16 pm

Hei!

Olen 19-vuotias opiskelijatyttö Espoosta. Olen aina ollut ylipainoinen, mutta silloin, kun painosta olisi ollut ehkä helpointa päästä, kasvuikäisenä, en halunnut välittää eikä huvittanut yrittää liikkua enempää. Lukion alussa ehkä laihduin jonkin verran, tai ainakin pysyin samassa painossa, ja oloni oli mukava, mutta jotenkin lukion aikana tilanne karkasi käsistä ja olen lihonut entisestä lievästä ylipainosta vielä n. 15 kg.

Asiaan vaikutti tietenkin aktiivisen ratsastusharrastuksen (4-7 h/vko) väheneminen (1-2 h/vko), siläl ruokailutottumukseni pysyivät samoina. Viimeisen vuoden aikana ruokailutottumuksetkin muuttuivat ikävämpään suuntaan: yhä vain useammin ja useammin herkkuja, pitsoja, limuja...

Nyt olen vuoden alusta yrittänyt kiinnittää huomiota erityisesti ruokailuuni ja lasken kaloreita Kutrin excel-taulukoilla. Liikuntaa koetan lisätä myös, mutta syömään oppiminen on tämänhetkinen päätavoitteeni. Liikunnan avulla yritän lähinnä pitää mieltä virkeänä ja pikkuhiljaa kohottaa kuntoani, mutten tahdo ottaa siitä stressiä.

Tavoitteeni on vuoden aikana tiputtaa n. 20kg eli 93kg:sta 70kg:n, jolloin painoindeksini olisi 25 ja olisin ensimmäistä kertaa sitten ala-asteen normaalipainoinen. Tällä hetkellä pyrin puolen kilon pudotukseen viikossa. Hyvällä tuurilla siis ehkä jo 10 kk päästä! Yritän kuitenkin pitää tavoitteet realistisina, ja olla masentumatta, jos jossain vaiheessa tulee vähän takapakkia. :) Toivon, että viimeistään jouluun mennessä olisi vaatekoko pienentynyt sen verran, että saisin mm. vanhoja farkkuja käyttööni pitkästä aikaa.

jepsukka
Virkkuterhikki
Pituus: 172
Laihdutustapa: Tahtoisi aloittaa ihan vaan terveet elamantavat aluksi...
Paikkakunta: Skotlanti ja Irlanti (ja kaikki maailman työreissut siinä välissä)

ViestiKirjoittaja jepsukka » Ti Helmi 12, 2008 4:35 pm

Hei kaiklle!
Olen uusi 25-vuotias (vielä pari viikkoa :D ) Terhiläinen täältä Satakunnasta, tarkemmin Porista :)
Teen tällä hetkellä lopputyötäni ja tarkotus olisi tässä kevään aikana valmistua.
Historiasta sen verran, että koko nuoruuteni olin "pyöreä" sitten laihduin rajusti tosi hoikaksi siinä kahdenkympin tienoilla ja pysyinkin tosi kauan todella timmissä kunnossa... Ihmisuhteet vaikutta mun painoon kummalla tavalla; kun oon onnellinen nii helposti tulee painoo lisää ja taas erittäin huono, paha, kamala ihmissuhde sai mut laihtumaan rutkasti :shock:

En ole niinkään ylipainoinen vieläkään, mutta tarkotus olisi päästä takaisin entisiin mittoihin ja ennekaikkea kiintetyä ja muutenkin omaksua kokonaisvaltaisesti terveet elämäntavat ja henkinen hyvinvointi , liikunnan ja oikeenlaisen ruokavalion avulla:)
Tällä hetkellä on hiukkasen tukala olo kun tuli yhtäkkiä kerättyä semmonen 7-8 kilon lisäys kroppaan :oops: Pääosin johtuu epäsäännöllisestä elämästä ja tupakanpolton lopettamisesta, joudun matkustelemaan PALJON kun toinen puolisko asustelee ulkomailla ja koko viime kesän ittekin olin töissä Euroopassa eikä sitten tullu tarpeeksi liikuttua ja vieras ruoka/juomakulttuuri tuli omaksuttua vähän liiankin hyvin. Ittekin karkaan tästä pian kokonaan puoliskon luo kun saan hommat täällä kotimaassa kuntoon ja tarttis tosiaan oppia elämään terveellisesti sama se missä maassa oleskelee!

Joka tapauksessa oon lueskellu palstaa ja heti tuli olo, että täällähän on ihan samanhenkistä porukkaa ku minä!!!
Niin mukavan rento ja kannustava ilmapiiri, että heti halusin ittekin liittyä :)
The secret to a long life is knowing when its time to go.

Eve84
Aloituspaino: 77
Tavoitepaino: 54
Pituus: 164
Laihdutustapa: kiloklubi, kalorit 1000, paljon liikuntaa
Laihdutushistoria: Jojolaihduttaja. Muutaman kerran pudottanut 10-15 kg ja viime vuoden alusta kesään 17 kg, mutta en koskaan pääse tavoitteeseen ja alan sitten lihoa takaisin. Nyt mennään täydellä höyryllä loppuun asti!

minä

ViestiKirjoittaja Eve84 » Ke Helmi 13, 2008 9:05 pm

Olen Eve, 23-vuotias oululainen arkkitehtiopiskelija, 164cm.

Olen ollut nuorena (teininä) hoikka (laihdutin kyllä silloinkin vähän koko ajan ja joskus painoin vain 45 kg), mutta lihoin siinä 19-vuotiaana n. 72-kiloiseksi pahimmillaan, kun olin au pairina, ja orpoon oloon tuli mätettyä lohdutukseksi kaikenlaista. Laihdutin, kun tulin kotiin sieltä, minkä jälkeen painoin melko pitkään n. 63 kg.

Syksyllä 2005 laihdutin vielä 59 kiloon ja olin tosi tyytyväinen, mutta sitten tapasin nykyisen avomieheni, joka on kaikkien herkkuperseiden isä, ja aloin lihoa aika kovaa vauhtia.

Kesällä 2006 painoin taas jotain 72 ja sen jälkeen lähdin opiskelemaan vuodeksi muualle, jolloin, yllätys yllätys, lihoin lisää. :roll: Paino nousi silloin n. 80 kiloon. Nyt sitten keväästä vuoden loppuun 07 paino on seilannut 80 ja 75 kilon väliä.

Tammikuun alussa puntari näytti 80,2, mutta lasken painoni olleen silloin 79, koska ne päällimmäiset lähti niin äkkiä, että ne oli varmasti nestettä. Nyt olen saanut tiputettua niistä 6 :) Kesäkuun alkuun tavoite on alle 60 kg, koska olen lyönyt siitä vetoa avoni kanssa viidestäkympistä. Lopulta haluaisin sinne 56 kiloon, ehkä jopa 54:ään jos innostun vielä. (mulla on kai lievä pakkomielle parillisten lukujen suhteen, koska se ei ole ikinä 55 :D )

Laihdutan laskemalla kaloreita ja syömällä niitä 1000 päivässä. Liikun myös paljon, eli kävelen keskim. 5 km päivässä koirani kanssa, ja käyn 3 kertaa viikossa raskaissa jumpissa, siis lenkkien lisäksi.

Syön paljon kasviskeittoja ja joka ilta vuoren salaattia. Hedelmiä yleensä pari päivässä + puolikas banaani puuroon ja aina aamulla elovena plus -puuro. Broileria kuluu jonkin verran, mutta usein lihat jää kokonaan pois. Pyrin paitsi laihtumaan, myös opettelemaan oikein terveellisen ruokavalion loppuelämääni varten. Kasvisten syönti saa siis jatkua ja laihdutuksen jälkeen yritän vielä korjata muitakin juttuja. Tarkoitus on myös pitää aktiivinen liikunta tapana, koska se tekee musta henkisesti kuin toisen ihmisen, ja fyysisesti myös.

Olen sellaista tyyppiä, joka ei voi alkaa yhtään lintsailemaan tai kaikki menee ihan v#tuiksi, joten olen jättänyt kaikki kaloripitoiset herkut pois enkä pidä mitään herkkupäiviä.

Motivaatio on edelleen erittäin korkealla ja hyvät fiilikset. Mahtavaa
että tämä draivi nyt löytyi, sitä onkin odoteltu viimeiset pari vuotta. Vähän jo uskaltaa luottaa sen pysyvyyteen kun yli 6 viikkoa on jo mennyt ilman minkäänlaista epäröintiä tai harha-askelia :)

Ajattelin avata gallerian sitten kun olen päässyt normaalipainon rajan alle eli 66 kiloon. Laitan sitten myös ennen-kuvani. Ne voi sitten jäädä odottelemaan jälkeen-kuvia.
Kuva

Linneas
Viesti:

ViestiKirjoittaja Linneas » La Helmi 16, 2008 12:17 am

Hei kaikki terhiläiset!
Olen 33-vuotias hoitsuopiskelija Pohjois-Suomesta. Kolmen pojan äiti ja yhden miehen vaimo. Kilojen kanssa kamppailua, sitähän se on ollut koko aikuisikäni. Viimeksi olen ollut sopivassa painossa, 65 kilossa, vuonna 1998. Silloin voin hyvin ja olin tyytyväinen ulkonäkööni ja olemukseni.

Nyt paino hipoo sataa, eli on 96 kiloa. Onpa se joskus ollut yli sadankin, mutta mitään haluja ei ole nyt enää sitä kauhurajapyykkiä ylittää.

Näitä sivuja katsellessa tulee sellainen mielikuva, että täällä on hyvä henki ja toisia tsempataan minkä ehditään :D Siksi tulin tänne.

Tuota minä havittelen, tuota kuusvitosta painokseni. En osaa antaa vielä tarkempaa aikataulua, mutta sinnepäin lähden NYT :!:
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wE1GUG4/]
Kuva
[/url]

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » La Helmi 16, 2008 9:45 am

Olen Miinu, 21v., ja hallitsen painoani rennosti. :D
"Onni ei tule valmiina vaan ihmisen omista teoista."[Päiväkirja]
Äippälomailua ja imettäjän arkea, painonhallinta sivuroolissa.

Kuva

Ariadna
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ariadna » La Helmi 16, 2008 12:19 pm

Olen kohta 35-vuotias nainen Pirkanmaalta. Asustelen avomieheni ja kahden kissamme kanssa maalla.

Olen laihduttanut 15 vuoden ajan, jojoillen ylös alas painoni kanssa. Parhaina aikoina painoin 58kg, ja nyt pahimpina 108kg. 90-kiloisesta olen laihduttanut 60-kiloikseksi neljään kertaan. Joten kokemusta laihduttamisesta löytyy monenmoista, mutta pysyvä onnistuminen vielä puuttuu.

Nyt olen lihavampi kuin koskaan ennen, ja etsinkin vihdoin pysyvää painonpudotusta. Olen myös tunnesyöppö ja ahmimishäiriöinen, joten tällä kertaa aion myös pureutua syömiseen liittyviin tunneseikkoihin.

Tällä hetkellä olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Tavoite olisi joku päivä painaa 60kg.
Lopullinen tavoite 65kg:
Kuva

Ziggy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ziggy » Su Helmi 17, 2008 6:05 pm

Ziggy 44-v. ilmoittautuu joukkoon. Painoa on pikkuhiljaa kertynyt enemmän ja enemmän, muutaman kerran olen yrittänyt pudottaa siinä juurikaan onnistumatta - syy lähinnä siinä että into on loppunut kesken alle kahden viikon joka kerta... PV pisteet esim. tuntuivat liian kahlitsevilta ja aiheuttivat vastareaktiona suklaa/herkku-syöpöttelyä...

Nyt ehkä olen löytänyt itselleni sopivan tyylin vasta tähän asiaan, eli lasken kaloreita ilman tiukkaa pipoa, ja valitsen syötävät vähäkalorisista vaihtoehdoista, kuitenkaan mausta tinkimättä ja nälkää kärsimättä. Tavoitepaino on kaukana, joten tyydyn tällä hetkellä hitaasti hiipivään tahtiin - nyt hiukka vajaan neljän viikon jälkeen voin todeta että noin kilo per viikko on keskimäärin kadonnut - toivon mukaan pysyvästi. Pidän tärkeämpänä sitä että paino tippuu kuin sitä missä tahdissa ja kuinka paljon se tippuu - itseni tuntien kun tiedän että liian tiukat rajat eivät minulla toimi toivotusti :lol: .

Välipalana syön päivittäin yhden Nutrilett-patukan herkkuna ja ne ovat saaneet ennen pahasti vaivanneen makeanhimon täysin hallintaan ja itseasiassa - pois :). Olen myös paljon pirteämpi ja energisempi päästyäni eroon sokerikierteestä, joten jo se on huikea plussa tässä ruokaremontissa.

Liikuntapuoli on sama kuin on ollut viimeiset 20 vuotta, kävelyä koirien kanssa keskimäärin 5 km päivässä, muuhun ei ole aikaa eikä mielenkiintoa. Kuntopyörän hankkimista kotiin olen miettinyt, mutta kun minulla on polvi joka ei kestä normipyöräilyssä ponnistelua kuten mäkeä ylösajoa, olen vielä jäänyt harkintakannalle.

Yritin itseasiassa aloittaa nutrilett-kuurilla, mutta ne jauheet eivät sovi minulle :( joten jos jollain on tarvista niin edullisesti olisi saatavilla (ks. ilmoitus kirpparilla).
Kuva

anni.m
Aloituspaino: 72
Tavoitepaino: 58
Pituus: 160
Laihdutustapa: monipuolinen liikunta, juoksu, terveellinen itsetehty ruoka
Laihdutushistoria: yllätys yllätys, kilot tulevat ja palaavat paljon helpommin kuin lähtevät. uusin aloitus 04/09.
Viesti:

ViestiKirjoittaja anni.m » Su Helmi 24, 2008 9:32 am

mä oon 28-v ja herännyt siihen että nyt täytyy OIKEESTI tehdä jotain- kaikenlaista olen tässä kokeillutkin ja mihinkään ei oo löytynyt tarpeeksi motivaatiota kuitenkaan. nyt sitten aloitin nutraamisen, jotta pääsisin kunnolla alkuun. tämän ekan 2 viikon jälkeen siirryn sitten 1200kaloriin ja jatkan siitä.

pitkän sairastamisen takia liikunta on jäänyt 3kuukaudeksi, mutta tän tehostartin jälkeen aloitan uudelleen. eli ohjatuissa jumpissa käyn.

ajattelen että itselleni on tärkeää syömiskierteen katkaiseminen. en mielestäni edes kauheasti herkuttele, mutta syön liian isoja annoksia liian rasvaista/huonoa ruokaa.

minulla oli insuliinihoitoinen raskausdiabetes, jonka tarkan ruokavalion takia painoin vähemmän synnytyksen jälkeen kuin raskauden alussa. sen jälkeen aloin kuitenkin lihoa ja koska uuden raskauden alkaminen olisi tarkoittanut uutta diettiä, niin söin jotenkin "varastoon". noh, yli kahteen vuoteen en ole tullut raskaaksi (paitsi yksi keskenmeno siinä välissä) :cry:
mahdollisesti tämä paino asia vaikuttaa tuohon raskautumiseen, joten senkin takia haluan OIKEASTI LAIHTUA.

motokseni olen päättänyt, että Tänään pystyn tähän. jos alan liikaa murehtia tulevaa ja kuinka tämä menee ja sitä rataa, niin masennun, mutta tämän päivän jaksan kyllä!
Kuva

tikruliini
Viesti:

ViestiKirjoittaja tikruliini » Su Helmi 24, 2008 9:07 pm

Heipä hei kaikille!

Olen 26-vuotias neitokainen keskisestä Suomesta. Olen aina ollut hieman pyöreä, mutta varsinaisen ylipainon olen kerännyt itselleni viimeisten 5 vuoden aikana. Aikanaan oli järkytys huomata miten vääristynyt minäkuva minulla oli reiluksi parikymppiseksi asti, sillä esimerkiksi koko lukioajan ja vielä parin ensimmäisen opiskeluvuoden ajan pidin itseäni pulleana ja paljon ikätovereitani "paksumpana". No, sitten hoikahko pikkusiskoni alkoi käyttää joitakin mun vanhoja vaatteita ja mietin, että just: tuon kokoinenko oikeasti olin. Ihminen on todellakin itse pahin vihollisensa. Ehkäpä vääristynyt omakuvani johtui siitä, että suurin osa lapsuuden/teiniajan aikaisista kavereista oli lähes langanlaihoja ja omaa "normaalia" kroppaa heihin verratessa alitajuntaan jumiutui ajatus "lihavasta" itsestä. Enpä tiedä.

Syömishäiriöitä minulla ei historiassa ole. Tosin tunnustaudun mielialoihin syöjäksi. No, kaipa sekin on jonkinlainen syömishäiriö:) Olen viime aikoina kovasti opetellut hallitsemaan syömisiäni. Silloin, kun elämä potkii päähän, koitan korvata herkuttelun jollakin muulla. Pitkät lenkit + hyvää musiikkia mp3:ssa on osoittautunut hyväksi yhdistelmäksi, suosittelen. Kaiken lisäksi liikuntaan/ulkoiluun voi oikeasti jäädä koukkuun. Miekin lukeudun kyllä niihin henkilöihin, joille ei hirveästi pitäisi tulla poikkeamia opittuun rytmiin. Tämä osoittautui taas toteen joulun aikaan, jonka jälkeen oli todella iso työ potkia itsensä taas liikkeelle..

Pudotan painoani katsomalla mitä suuhuni laitan ja liikkumalla, lenkkeillen ja jumpaten. En usko mihinkään ihmedietteihin, vaan pysyvään elämäntapamuutokseen. Ylipaino ei ole tullut yhdessä yössä, eikä varmasti lähde parissa viikossa. Laihduin kymmenisen kiloa välillä heinä-joulukuu, mutta alkuvuodesta muutama kilo pääsi livahtamaan takaisin ja nyt haen lisää laihdutuspotkua nutraamalla jonkin aikaa. Sen jälkeen jatkan kevyellä ruokavaliolla. En tuomitse erilaisia laihdutusmenetelmiä, kunhan niillä ei vahingoita itseään. Reilusti ylipainoisilla lääkkeiden käyttö tukena laihdutuksessa on mielestäni täysin ok, eikä se ole mitään huiputtamista. Sellaista pilleriä, joka itsestään laihduttaisi, ei ole keksittykään. Laihduttaminen vaatii aina tekijältään työtä ja motivaatiota.

Jos jotain olen painon kanssa tappelemisesta itse oppinut, niin itselleen ei saa asettaa mahdottomia tai liian tiukkoja tavoitteita. Kun asettaa hieman "löysemmät" tavoitteet, onnistumisia kohtaa varmuudella helpommin ja enemmän, myös retkahdusten riski pienenee. Pelkkää vaakaa ei kannata uskoa, vaan katsoa itseään peilistä ja kokeilla vanhoja vaatteita.

Rakasta itseäsi sellaisena kuin olet sekä luota ja usko itseesi. Siinä kai ne tärkeimmät jipot, niin laihduttamisessa kuin elämässä muutenkin pärjäämiseen.

Mukavaa talven jatkoa.
Kuva

-Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.-

sue
Aloituspaino: 144
Tavoitepaino: 99
Pituus: 167
Laihdutustapa: Nutraus
Laihdutushistoria: koko ikä enemmän tai vähemmän laihdutuskuuria

ViestiKirjoittaja sue » Ma Maalis 03, 2008 5:01 pm

Ikijojoilija sue tässä hei vaan kaikille. Täällä Terhissä olen ollut vuosia jo jäsenenä, pääosin painonvartijoiden eri ohjelmilla :P kyllä mä tossa keventäjiäkin kokeilin, mutta se kaatui siihen, kun ei aina heti päässyt kirjaamaan syömisiään ylös koneelle. Eikä tää touhu nyt ole kovin innokasta kyllä ollut. 2 lastakin on tässä vuosien aikana saanut aikaseksi, paino aina sahannut ylös-alas-ylös.. Nyt toivoisin taas jälleen kerran saavani itseni kuriin ja oikeasti lopullisesti kiloja alaspäin.

Tällä kertaa olen päättänyt opetella uuden elämäntavan. Jos sorrun, se ei kaada tätä yritystä. Elämä jatkuu, pisteille vaan nopeasti takasin. Kyllähän sitä oikeassakin elämässä tulee takapakkeja, sitä vaan sitten itsensä ohjaa taas takasin arkeen ja rutiiniin ja kuosiin :wink:

Eli opettelen normaalia elämistä ilman turhaa nipotusta. Haluan olla tyytyväinen itseeni ja saada vihdoin unelmani todeksi. Koko ikäni olen kamppaillut painon kanssa, mutta jospa sitä nyt oppisi elämään itsensä kanssa.

Näin.
ensimmäinen iso välitavoite 99kg:
Kuva

tyttönen
Aloituspaino: 59
Tavoitepaino: 55
Pituus: 170
Laihdutustapa: hyvää terveellistä ruokaa ja liikuntaa
Laihdutushistoria: 74 kg (1/08) --> 60 kg (6/08)

ViestiKirjoittaja tyttönen » Ti Maalis 04, 2008 11:56 am

heippa!
Olen 20-vuotias opiskelija ja uusi täällä terhissä. En ole koskaan ollut kovin laiha mutta vielä pari vuotta sitten painoin tuon 60 kiloa mihin nytkin pyrin. Kiloja on vaan "jotenkin" kertynyt :) vaikka kyllähän tuo "jotenkin" tiedetään: herkuttelemalla ja sohvalla makoilemalla :oops:

Nyt yritän laihduttaa lisäämällä liikuntaa, jota en oikeastaan koskaan ole harrastanut jatkuvasti. Haaveena olisi aloittaa juokseminen kunhan tiet nyt kevään mittaan sulavat.. Olen myös yrittänyt syödän terveellisemmin ja pitänyt ruokapäiväkirjaa. Suurin sysäys laihdutukselle oli kun tammikuussa lääkärintarkatuksessa painoin 75,5 :cry: (en kuitenkaan laittanut sitä aloituspainoksi tickeriin, koska olin sinä päivänä jos mässäillyt vaikka mitä)

Nyt sitten kevättä kohden kevyemmän elämän merkeissä 8)
Kuva

zaza67
Viesti:

Esittäytyminen

ViestiKirjoittaja zaza67 » Ma Maalis 10, 2008 1:06 am

Olen nyt 40v. Mitään kolmenkympin kriisiä ei ollut, mutta tyyppillinen herääminen 40v iässä kyllä tuli. "Mistä tulin, missä olen, mihin menen?" Sitten jäin odottelemaan sitä päivää kun havahdun fyysisesti, että haluan laihtua. Se tapahtui 10.11. terveysmessuilla CLA myyntitiskillä. Olen ennenkin havainnut CLA:n sopivan minulle. Kaikki ei siitä huomaa hyötyvänsä, mutta minä kyllä. :lol:

Olen elämäni aikana noin varovasti ottaen laihduttanut reilusti yli 60kg yhteensä. Mutta miksi marraskuussa vaaka näytti 121kg? Ne oli ne korko kilot. Taas. Ja kun käytät löysiä vaatteita ja pieniä peiliä niin sitä niinkuin vahingossa lihoo. Mutta portaiden nouseminen yms. kyllä muistuttaa, että nyt kroppa on kuin norsulla. :oops:

Nyt on alkanut 17. laihdutusvko. Kolme mokaa on tehty. Syynkin tiedän olen ottanut kalsarikännit ja sitten yösyömistä. Ja seuraavana nestevajaukseen juonut limuja ja maannut, että en ole edes liikkunut. Mutta olen onnistunut pitämään paastopäivän=katumuspäivän :evil: Kuten nyt pidän sellaisen päivän (9.3.) että vain nesteitä, koivunlehtitaletteja, Valmarin (apteekista) auttaa aineenvaihdunnassa.

Vielä on hieman reilu 5kg saatava pois, että pääsen alle 100kg. SE on tärkeä rajapyykki. Laihtuisin enemmän kun liikkuisin. Mutta olen laiska. Mulla on kyllä kaksi koiraa, että kävellä pyrin aina pitempiä lenkkejä niiden kanssa. Että edes tunti kävelyä päivässä. Kuntosalista pidän. Mutta mulla on ollut vaikeuksia lähteä mihinkään niin en pääse kuntosalille tai uimaan. Olen päässyt erakoitumaan lihavuuden takia. Mutta toivottavasti kesään mennessä saan yhden kesämekon päälle ja piristyn :wink:
Keväisin terveisin; kohtalon toverisi
Tavoite aluksi 90kg 31.5.08 mennessä ja sitten jatketaan. VOI ANTAKAA VOIMIA MUN ONNISTUA!

Eve84
Aloituspaino: 77
Tavoitepaino: 54
Pituus: 164
Laihdutustapa: kiloklubi, kalorit 1000, paljon liikuntaa
Laihdutushistoria: Jojolaihduttaja. Muutaman kerran pudottanut 10-15 kg ja viime vuoden alusta kesään 17 kg, mutta en koskaan pääse tavoitteeseen ja alan sitten lihoa takaisin. Nyt mennään täydellä höyryllä loppuun asti!

ViestiKirjoittaja Eve84 » Ma Maalis 10, 2008 10:25 pm

Kysyisin tuosta valmarinista, että tietääkö zaza tai joku muu, vaikuttaako se valmarinin sisältämä natriumsitraatti ihan natriumina elimistössä vai onko se joku liukenematon yhdiste tms.?

Ihmettelin, kun sitä oli jotain 20 % siinä, ja natriumia nyt ei kukaan ainakaan lisää tarvitse... Jätin ostamatta, mutta vaivaa vielä, että voiko se todella olla niin, että jostain terveystuotteesta sais natriumia!?

Haluaisin kokeilla muuten, koska sen teoria vaikutti ihan uskottavalta ja kredittiäkin on saanut paljon...jos siitä ois vaikka sekoilevaan mahaan hyötyä, ja lihasten palautumiseen.
Kuva

Tiiru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tiiru » Su Maalis 23, 2008 1:26 am

Kirjoitin jo tuolla aiemmin, mutta päivitetään nyt tilannetta. Omin nokin laihdutuksesta ei tullut mitään ja paino jopa nousi. Nyt olen ollut 4 viikkoa Painonvartijoissa ja viitisen kiloa mennyt. Kerran viikossa pidän herkuttelupäivän ja liikun 3-6 kertaa viikossa salilla, spinningissä ja tanssitunneilla. Lisäksi kävelen ja pyöräilen paljon paikasta toiseen.

Juuri nyt laihduttaminen tuntuu oikein hyvältä!
Kuva

Linneas
Viesti:

No niin,

ViestiKirjoittaja Linneas » Pe Maalis 28, 2008 11:00 pm

Esittäydyin jo tuossa viime kuun puolella, mutta motivaatio oli silloin vielä vähän esiasteella.. :oops:

Tänään sain sen potkun persauksille, mitä olen tarvinnut. Nimittäin työnantajani päätti hankkia kaikille työntekijöilleen ulkoilupuvut ja tänään sai käydä sovittamassa kokoja. Sovituspuvut roikkuivat hengareissa ja valitsin empimättä suurimman koon. Aloin sitten takkia sovittamaan, niin EIHÄN SE MAHTUNUT MINULLE, hartioista kinnasi ja vetoketju ei yltänyt kiinni! :!:

Häpeästä punaisena valitsin silti sen puvun (onneksi kukaan ei nähnyt noloa sovitustani) ja päätin: Se päivä vielä valkenee, että mahdun kyseiseen pukuun!

Eihän nyt ilmaista pukua sovi jättää käyttämättä :D
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wE1GUG4/]

Kuva

[/url]

em.ae
Viesti:

ViestiKirjoittaja em.ae » Ti Huhti 01, 2008 3:17 pm

Tässä em.ae,hei.Aikoinani olen ollut nuori ja nätti.Nyt en ole enää kuin se ja! :wink:
Koskaan en ole ollut laiha.Pieni liha luiden päällä on aina pukenut mua.Nyt sitä lihaa on vaan yli 20kg liikaa :( Avoliiton myötä paino alkoi hiljaa hiipimään ja nuoruuden liikuntaharrastukset jäivät.Vuonna 2004 syntyi eka poika;paino nousi 25kg,osa lähti,osa jäi.Tammikuussa syntyi toinen kaveri;raskausaikana paino nousi onneksi vain 10kg.Taas jäi osa.Urakkaa siis riittää.
Miehen kanssa päätettin mennä vihdosta viimein naimisiin.Päivämäärää ei vielä ole,mutta ajankohta on kesä2009.Siinä on sitten se tavoiteaika!
[img]Join me in the Phentermine support group![url=http://www.phenforum.com/ticker/]
Kuva

Tornero
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tornero » Ti Huhti 01, 2008 6:53 pm

27-vuotias nainen Vantaalta morjensta! Tuntuu että olen ikuinen sen "viimeisen vitosen" pudottaja. Aina kun saan itseäni vähän parempaan kuosiin niin loppuu into kesken ja lösähdän taas.

(Pari vuotta sitten laihdutin 14kg, lihoin kun lopetin tupakoinnin. Aloitin polttamaan uudestaan kun en enää kestänyt lihomista)

Mitat tällä hetkellä 168,5cm ja noin 65kg. Painolla ei niin väliä kunhan saisi kuosin kutistumaan ja löllöt pois.

Laihdutan syömällä terveellisesti (kutrin ohjeilla), olen aikoinaan käyttänyt paljon kalorilaskuria joten selkärangassa on hyvin se minkä verran ja mitä syödä. Liikun päivittäin koiran kanssa, yritän taas kerran aloittaa hölkkäämisen myös. Pyöräilen töihin kun sää sallii. Kotona teen lihaskunto harjoituksia omilla body pump vehkeillä.

Tältä palstalta haen vinkkejä ja innostusta, muiden kokemuksia ja vertaistukea. Olisi mahtavaa jos kaupan päälle saisi vaikka lenkkikavereita!

cry
Viesti:

ViestiKirjoittaja cry » Su Huhti 06, 2008 8:00 pm

Noniin nyt mieki lopultakin uskallan tänne kirjottaa. Mie oon 23 vuotias (tai no kohta 24 :roll: ) tyttönen pohjois-karjalasta. Miun laihduttaminen on tällä kertaa enemmän sellasta hienosäätöä.

Miulta kyllä löytyy tuota aiempaa laihdutushistoriaa ihan kiitettävästi! :wink: Kerran oon 13 kiloa tiputtanu ja kerran 10 ja sit kolmisen vuotta sitten 7 kiloa. Nämä kaikki on tapahtunut normaalipainon sisällä, mutta kun se painonhallinta on se hankalin juttu.

Nyt oon viittä kiloa kadottamassa ja aika tasan viikon oon sitä työstäny. Miulla on aina toiminu kaloreiden laskeminen hyvin eli paperille merkkaan kaiken ylös ja suunnittelen seuraavia päiviä. Näköjään hitaasti hyvä tulee kun puolikiloa oon tässä ajassa saanu pois.

Pitää vielä tässä mainita, että oon innolla lueskellu nuita teidän reseptejä tuolta ja omassa koekeittiössäni kokeillukin montaa ohjetta. Tosi hyviä vinkkejä saanu sieltä ruuanlaittoon! :)

lilja
Aloituspaino: 127
Pituus: 169
Laihdutustapa: VHH
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » Ma Huhti 07, 2008 8:26 pm

En muista, olenko esitellyt itseni täällä, mutta jos nyt sitten?

Eli olen hyvin keski-ikäistä terhijoukkoa eli vast'ikään 27 vuotta tuli täyteen. Opiskelen Varsinais-Suomessa ammattiin, mutta kotoisin olen Tampereelta. Viherpipertäjä olen mieleltäni ja suurikokoinen massaltani :) Laihduttanut olet vuosia sitten onnistuneesti, mutta se tuttu juttu eli kilot tulivat monien kavereiden kera uudelleen käymään ja niin olen täällä taas. Lähtöpaino on hiukan yli 120 kiloa, ja sitä onkin sitten sulateltu. Jostakin syystä jo syksyllä alkanut laihdutus/tervehtymisurani on erittäin heikosti ottanut tulta alleen, joten pyöriskelen edelleen samoissa kiloissa. Olen ollut asian vuoksi kovinkin ahdistunut aina välillä, mutta välillä jatkan ja porskutan silti eteenpäin.

Tervehdys kaikille tutuille ja tuntemattomille terhi-nickeille!

Reggie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Reggie » To Huhti 10, 2008 10:37 am

Koitetaas nyt onnistuuko vastaaminen!
Eli uusi jäsen ilmoittautuu ja kertoo itsestään... 30-v tytsy E-P:ltä, viime vuonna puntari heilahti vielä lähemmäs 120 kg. Tähän asti on menty ruoan määrän vähentämisellä, hitaammalla syömisellä ja pienellä (todella pienellä :D ) liikunnan lisäämisellä, ja paino jämähti tuohon 88 kg:hen. Nyt pitäisi ottaa järeämmät aseet käyttöön, että saataisiin loputkin pois, koska nehän on otettava... Tuleen (läskeihin) ei jäädä makaamaan!!

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”