Gallup: Kuka olet, miten laihdutat?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Kotitonttu
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kotitonttu » Ke Maalis 07, 2007 8:13 pm

Heippa kaikille!

Olen Saija ja asun Etelä-Suomessa. Kovasti innoissani laihduttamaan etsin googlesta sanalla painonvartijat ja löysin itseni tänne keskustelemaan. Olen siis aloittanut painonvartijoissa 11.1.2007 ja noin kahdessa kuukaudessa painoa on tippunut 6kiloa. Lähtöpaino oli siis 87 ja pituus 163cm.

Kuva

Viimeinenpudotus
Viesti:

ViestiKirjoittaja Viimeinenpudotus » La Maalis 10, 2007 1:40 pm

Hei! :)
Olen aivan uusi tällä palstalla ja ihan vahingossa tupsahdin tälle sivuille.

Olen 38 v. ylipainoinen nainen pääkaupunkiseudulta. Painon kanssa jojoillut jo yli 10 vuotta ja nyt päätin, että nää kilot on nyt lähdettävä ja tehtävä elämäntapa remontti.

Painonvartijoissa ollut jo kolme kertaa, onnistumatta. Tällä kertaa aion tehdä totaalisen elämäntapareomontin, jota noudatan koko loppuelämän.
Ei mitään laihdutuskuureja, koska ne eivät toteudu ainakaan mulla.

Tarkoitus olisi saada 25 kg pois. Aivan ensimmäinen tavoitteeni on 10 kg ja aion saada kesään mennessä pois.

Olen aloitellut jo tammikuussa, mutta paino ei vain putoa. Nesteet kerääntyy sisään yms. Ajattelin, et saan monenmoisia vinkkejä ja tsemppausta tähän projektiin.
Viimeksi muokannut Viimeinenpudotus, Ma Heinä 09, 2007 6:36 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Paino 29.1.08 alkaen
Kuva
Liikunta 10.1.08 alkaen
Kuva

miska
Viesti:

ViestiKirjoittaja miska » La Maalis 10, 2007 9:40 pm

Heipatihei..

Täällä lisää ketjun jatketta.

Olen 18-vuotias nuori nainen Turuust päin. Ikää ei ole vielä kertynyt paljoa, mutta pudotettuja (ja palanneita) kiloja luvattoman paljon. Olen 13- vuotiaasta saakka äitin ja isosiskon esimerkkiä seuraten aloittanut joka kevät ja syksy sen "elämäni viimeisen" laihdutuskuurin laskien painonvartijoiden pisteitä.

Nyt olen viikon tilittänyt ruokiani kalorilaskuri.fi:lle ja saanut karvaasti kokea, mikä kaikki on mennyt syömisissä pieleen :? . Noo lähtöpaino oli 76.4kg ja ja tavoite keikkuu 64 kilon paikkeilla ja huomattavasti korkeammassa kunnossa. Pudotettavaa jäljellä vielä 11.4kiloa, mutta hiljaa hyvää tulee ja ensi viikolla alkavat reenit kuntosalilla :wink: .
"Myöhemmin illalla pikku Miska kuljeskeli itsekseen veden partaalla. Hän näki kuun nousevan ja aloittavan ikuisen vaelluksensa läpi yön. Se on aivan niin kuin minä, aivan yksin ja yhtä pyöreä, ajatteli Miska surumielisenä."
-Tove Jansson

Mimi
Aloituspaino: 83
Tavoitepaino: 55
Pituus: 158
Laihdutustapa: Vähähiilihydraattinen
Laihdutushistoria: Edelleen laihdutetaan 2005 syntyneen pojan jäljiltä raskauskiloja :)
Vhh tuo pirteyttä ja hyvää oloa, mutta herkkuper** syö liikaa :(
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mimi » Su Maalis 11, 2007 1:14 am

Tervetuloa mukaan kevenemään Miska :wink:

Kaunis tuo allekirjoituksesi :sydan

Triina
Viesti:

ViestiKirjoittaja Triina » Su Maalis 11, 2007 7:31 pm

Hei!

Täällä kirjoittelee 22vuotias naisen alku Pohjois-Karjalasta. Olen aina keikkunut tuolla normaalipainon ylärajoissa ja kun bmi on lähentynyt normaalipainon ylärajaa, olen aloittanut jonkinlaisen tarkkailun/neuroottisen stressaamisen ja itsensä ruoskimisen sekä peilin edessä nyyhkyttelyn. Toki teinivuosien draamasta ja itku/huuto/raivokohtauksista on jo siirrytty pikkuhiljaa vähän hillitympään valittamiseen :D

Olen kausittaisliikkuja. Saatan liikkua puoli vuotta säännöllisesti ja tuntea oloni hyväksi ja sitten tulee tauko. Lyhyempi tai pidempi. Nyt on joulun jälkeen liikkuminen ollut tosi satunnaista kipeänä olom, laiskuuden ja kiireiden(ikinä ei ole niin kiire, ettei lenkille ehdi)takia.

Aloitan elämäntapamuutoksen nyt. En tiedä vielä miten. Salikortin käyn ainakin ostamassa ja teetätän itselleni saliohjelman ja kokeilen ensimmäistä kertaa salitreenausta. Katsotaan miten käy.

Nyt lähden kuitenkin ulos reippailemaan eli tästä se TAAS lähtee:) Niin ja lähtömitat noin 165/64, ihannepaino oman kokemuksen mukaan tuolla 57ssa eli 7 kilon päässä.
Tästä se lähtee.

ali
Viesti:

ViestiKirjoittaja ali » Ke Maalis 14, 2007 12:04 pm

Pitkästä aikaa palasin tänne ihanan Terhin sivuille :D Muutama vuosi sitten laihdutin onnistuneesti taivoitepainooni asti teidän terhiläisten tuella. :) Nyt on jonkin verran tullut takaisin :( , mutta ei hätää, kyllä tästäkin selvitään. Viisi päivää on kulunut ankaran vatsataudin parissa, joten positiivisen luonteeni mukaisesti yritän kääntää tämän koettelemuksen myönteiseksi: eli tämä voisi olla hyvä alku laihduttamiselle, kun noita kiloja on nyt muutenkin tullut oksennettua ulos. Saas nähdä miten käy! :D

Aniliina
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 92
Tavoitepaino: 65
Pituus: 155
Laihdutustapa: nutraus
Laihdutushistoria: 03/2007 92 kg -> 66 kg 10/2007

Aniliina pujahti joukkoon

ViestiKirjoittaja Aniliina » Ma Maalis 26, 2007 11:16 am

Hei!
Olen kroonikkolaihduttaja, täälläkin vieraillut tasaisin välein jo vuosien ajan. Sain nyt pitkällisen henkisen valmentautumisen jälkeen motivoitua itseni ENE-dieettiin, kun painoindeksi hipoo 40:ää (38,29). Sain työterveyslääkäriltä lähetteen sisätautilääkärille, joka ei löytänyt mitään estettä. Kävin sitten myös ravitsemussuunnittelijan luona, mutta eipä siitä paljon hyötyä tässä vaiheessa ollut :) Sitten kun dieetti loppuu, on varmaan tarpeen käydä saamassa ohjeita ja kannustusta häneltä. Tarkoitus on nutrata ensin 6 viikkoa ja jos menee hyvin, niin vielä toiset 6.

Aloitin dieetin lauantaina, nyt on siis kolmas päivä menossa eikä mitään suurempia vaikeuksia. Suurimmat "ongelmani" ovat iltasyöpöttely ja karkit. Kokeilen nyt alkuun tätä dieettiä niin, että päivisin käytän vain Nutrilett-jauheita ja iltaisin syön lisäksi vihanneksia. Töissä pääsee helpolla kun ei tarvitse miettiä mitä söisi. Suklaa-, metsämarja- ja mansikkanutriletissa on onneksi aika vähän laktoosia, joten pystyn niitä laktoosi-intoleranssista huolimatta syömään.. tai juomaan :), eikä tarvitse ummetuksesta kärsiä :D Alkuun ostin vain suklaata koska olen sitä joskus ennenkin maistanut ja muistin ettei se kovin pahaa ole, kahviin sekoitettuna melkein hyvääkin :) Aion kokeilla metsämarjaakin, mansikkaa ehkä myös, mutta kanakeittoa en voi koska siinä on liikaa laktoosia.

Täältä Terhi.netistä saan voimaa ja uskoa, kun omat voimat välillä tahtovat loppua ja tulee uskonpuute. Ihan vain lukemalla teidän keskustelujanne olen saanut puhtia, ja vertaistuki on mahtava apu. Olen itse aika laiska kirjoittaja, mutta ajattelin yrittää pitää päiväkirjaa kuitenkin.

Tsemppiä teille kaikille, iloitkaa auringosta ja keväästä ja uskokaa itseenne!

t. Aniliina

Trist
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trist » To Maalis 29, 2007 3:40 pm

Hei! Ajattelin minäkin esittäytyä. Olen siis Trist. Ikää minulle on kertynyt 21 vuotta. Olen ollut koko elämäni pyöreä, mutta viimeisen parin vuoden aikana paino on kasvanut entisestään tasaista tahtia, käyden suurimmillaan noin 78 kilossa (pituutta minulla on 166 cm). Nyt sitten yritän keventyä ja kohentaa rapakuntoani.

mexx

ViestiKirjoittaja mexx » Su Huhti 01, 2007 11:09 pm

Hei!
Olen harjoittanut määrätietoista painonhallintaa vaihtelevalla menestyksellä keväästä 2001, jolloin ostin vaa'an ja viisari kolahti 108:aan. :shock:

Olen ihan itsenäisesti laihdutellut epätasaiseen tahtiin ja jouluna '06 olin aika tyytyväinen kun kokonaispudotus oli 37kg! :D Mutta sitten tuli laiska talvi ja repsahdin pahasti. Nyt otan itselleni juhannustavoitteen -8kg ja kokonaistavoite on saavutettu elopainon ollessa 62kg! 8)

Olen 26v. opiskelija ja luen juuri pääsykokeisiin. On alanvaihto haaveissa. Päätä vaivaa välillä masennus, mikä ei tee elämästä helpompaa. Haluan silti jaksaa tämän homman ja oppia elämään terveellisemmin. :D

Flyer
Viesti:

ViestiKirjoittaja Flyer » Ma Huhti 02, 2007 12:05 am

Esittäydynpä täälläkin, vaikka esittely löytyy toisella nimimerkillä jo aiemmin tästä ketjusta. :oops:
Olen kohta 30-vuotias kahden lapsen äiti ja yhden miehen vaimo. ;) Mulla on ollut paino-ongelmia käytännössä koko ikäni, tosin kuvista katsottuna nuo murrosiän läskifiilikset ovat aika surullista muisteltavaa. Jos painaisin 5-10 kiloa enemmän kuin silloin, olisin tosi tyytyväinen...

Pituutta on tuollaiset 160cm ja paino luultavasti jossain 100 kg:n huonommalla puolella. Onneksi vielä ei ole mitään sairauksia sen takia. Laihdutushistoriaa on takana paljon, lasten välissä jopa melkein onnistuin tavoitteeseen pääsyssä, painoin 65kg kun tavoite oli 63... Sitten hyytyi tsemppi, ja koska olin laihduttanut laskemalla PV-pisteitä, mutta en opetellut uusia ruokailutottumuksia siinä samalla, niin keräsin jo vähän extraa vajaassa puolessa vuodessa ja olin lähes 10kg painavampi kun rupesin toista lastamme odottamaan. Ja hänen syntymästään lähtien painoni on ollut paria ryhtiliikettä lukuunottamatta reilusti yli 90kg. 3-vuotissynttäreitä juhlitaan kuukauden päästä. :roll:

Mä olen tällä kertaa liikkeelle kolmenkympin kriisin ansiosta sillä asenteella, että tärkeämpää on opetella niitä hyviä tapoja/rutiineja joiden seurauksena se paino putoaa, sen sijaan että koittaisin vain saada painoa mahdollisimman äkkiä pois. Ensisijainen tavoite on oppia hyväksymään itseni kaikkine puutteinenikin ja olla muutenkin armeliaampi itselleni. Aloittelen toista vuotta psykoterapiassa, jonne päätyminen oli muutaman vuoden prosessi joka alkoi ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen valloilleen riistäytyneestä masennuksesta. Siellä varmaan tulee pyöriteltyä näitä samoja asioita, koska ne ovat iso tekijä masennuksessakin.

Että semmoista. Lisää kirjoittelen tuonne päiväkirjaani. :)
Opettelen rakastamaan itseäni.
Kuva

Maanantai
Aloituspaino: 110
Tavoitepaino: 70
Pituus: 167
Laihdutustapa: sekalaista, kalorien laskentaa, nutrausta mikä milloinkin tuntuu hyväl

Uusi ilmoittautuu.

ViestiKirjoittaja Maanantai » Ma Huhti 02, 2007 1:43 pm

Pieni esittely. Olen kolmen lapsen äiti ja ylipainoa on rutkasti. Nyt kun imetys on ohi niin laihdutus alkakoon!!!
Eli elopainoa on kertynyt 109.7 kg alunperin. Se se mitä jäi synnytksen jälkeen. Tästä ei voi tie olla kuin alaspäin. Nyt vaaka näytti tänään 108.7.
Näinä alkupäivinä olen ja aion jatkaa aterioiden korvaamista Nutriletillä. Korvaan 3 - 4 ateriaa niillä eli yleensä syön aamupalan ja välipalan, mutta tavan ruoat olen jättänyt syömättä. Tosin tarkoitus olisi nyt piakkoin käydä syömään kevyt lounas joka päivä.

Ensimmäinen tavoite on päästä alle satasen. Milloin, en ole vielä päättänyt "aikarajaa".

jennih
Viesti:

ViestiKirjoittaja jennih » Ti Huhti 10, 2007 9:39 am

Hei!

Olen vielä nuori ja tämä on ensimmäinen kerta kun laihdutan. Minulla ei ole ylipainoa, mutta muutama kilo on kertynyt liikaa vatsan seudulle. Olen hyvin siro ruumiinrakenteeltani ja 45-kiloisenakaan en näytä mitenkään alipainoiselta.

Totesin tuossa soviteltuani viime keväänä ostettujen bikinien olevan liian pienet. Niihin haluaisin kesään mennessä mahtua, saada sen muutaman kilon pois vyötäröltä. Haluaisin myös kiinteytyä.

Aion syödä terveellisesti, normaalia ruokaa. Herkutella ajattelin vähän kerran viikossa. Pidän ruokapäiväkirjaa ja lasten kalorit. 1400kcal olisi ilmeisesti ihan hyvä määrä, ettei elimistö mene säästöliekille (?)

Laihduttaminen on tosiaan ihan uusi juttu mulle, mutta onneksi täältä saa tukea ja neuvoja :)

Pegasos
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pegasos » Ti Huhti 10, 2007 1:01 pm

Olen 31v tyttönen ja kiloja on aivan liikaa. Kaikki rasva on kertynyt vatsan ympäri. Painoin 45kg ennen kun tulin raskaaksi ensimmäinen kerta (nyt neljä lasta).
Vähennän nyt syömistä minimaaliin ja aloitan ratsastamisen uudestaan (onneksi omia hevosia), ja ehkä kehtaisin joskus mennä punttisaliin "fitnesmuijien" sekaan.
Haluan saada 20kg pois joten aika haaste.

Sitten kun kaikki voitava on tehty niin lähren rasvaimuun.

Gwyneira
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gwyneira » La Huhti 14, 2007 6:28 pm

Minä olen 19v tyttö, ja aloitin ihan äskettäin kunnon ("kunnon") laihduttamisen joten päätin tulla tännekin saman tien. Olen nyt 160cm/68,9kg ja tavoitteena olisi 8kg pois (mieluiten tässä kesän aikana). Ihan kotikonstein itsenäisesti mennään, toivottavasti löytyy tarpeksi itsekuria 8)

Maaja
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maaja » Ke Huhti 25, 2007 9:22 am

Moi :hehehehe
Olen 32-vuotias kahden pojanriiviön (-02 ja -05) naimisissa oleva äiti

Painon kanssa olen taistellu viimeset 12 vuotta. Nyt olen Painonvartijoissa tiputtanut 10kg tammikuusta ja ens viikolla on aika lääkärille josko saisin reductil lääkkeet. Vuonna 2001 miul todettiin pco mikä vaikuttaa tohon painoon huomattavasti. Ja pudotettavaa on paljon :(
Mutta ehkä se nyt tästä lähtis menemään :silmanisku
Kuva

Räpäti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Räpäti » Ke Huhti 25, 2007 11:43 am

Jippijaijee ja bimbelibom :tahti

Energinen, liikuntaan hurahtanut, leffoista nauttiva tavallinen tallaaja. Rockiakin elämässä pitää ehdottomasti olla - niin ja hyvää ruokaa ;)
Mielummin suuntaan kulkuni lätkämatsiin, ku taidenäyttelyyn -Mulla on muutenki ihan omat "säännöt" miten oikeesti eletään (tosin ne säännöt mukautuu tilanteen mukaan ja aina mun eduksi - vrt.lassipallo)
Viivi ja WAGNER jaksaa sitkeesti pitää hymyn mun huulilla vuodesta toiseen :))

oikealla asenteella elämä on paljon helpompaa :D

Laihdutustaustaa sen verran, että Xtravaganza ohjelmalla on reilusti painoa tullut pudotettua, mutta nämä viimeiset kilot olis vielä rutistettavana. Toisaalta uskon myös (hyvä)karppauksen tuomiin tuloksiin ja tottakai ammattini puolesta liikunnan mahtavaan vaikutukseen. Kuntosalityöskentelyn lisäksi ohjailen siis paljon spinningiä, bailatinoa ja Les Mills tunteja.

Sääliä saa ilimaaseksi, mutta kateus on ansaittava ;)
Kuva

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Huhti 27, 2007 9:25 pm

Hei kaikille!

Vastataan vielä tännekin vähän pitemmällä stoorilla. Olen 40 vuotias sinkku Hämeestä. Pariin vuoteen en ole harrastanut mitään liikuntaa ja syönyt melko rajoituksetta kaikenlaista roskaruokaa. Tämän seurauksena paino on jälleen vuosituhannen alun lukemissa 95 kg. Pituutta löytyy 160 cm, joten kiloja on aivan liikaa.

Viime kesästä lähtien on hiljalleen aloittanut jo kunnonkohentamisen työmatkaliikuntaan keskittymällä. Painoa en tuolloin juuri seurannut. Vuoden alussa lisäsin tavoitteeksi myös ruokavalioremontin. Minun tapani laihduttaa on syödä terveellistä, monipuolista ravintoa. Vältetään liian usein tapahtuvaa roskaruoan mässytystä ja muuta herkuttelua. Paino saa tippua hitaasti - tavoite on noin 10 kg vuoden loppuun mennessä. Vaakalla en aio käydä edes viikottain, ettei siitä tule tärkein asia elämässä.

Mona

ViestiKirjoittaja Mona » Su Huhti 29, 2007 5:56 pm

Monan nimimerkin taakse kätkeytyy 28v. Helsinkiläinen päihdetyötä tekevä perheenäiti. En ole koskaan aiemmin varsinaisesti yrittänyt laihduttaa, sillä mulla meni pitkään ennenkuin pystyin myöntämään itselleni todellisen kokoni..
Olen lapsena ja nuorena ollut tosi hoikka eikä raskausaikani tuonut kuin kaksi kiloa lisää. En todellakaan tarkkaillut syömisiäni vaan kuvittelin pystyväni syömään mitä vain lihomatta. Mikä pitikin liikkuvan elämäntyylini vuoksi paikkansa, kunnes lapseni syntyi. Jäin neljän seinän sisälle vauvan kanssa, liikkuminen loppui mutta syöminen jatkui.
Aloin syömään todella epäsäännöllisesti ja löysin kaupan hyllyiltä aivan uuden maailman johon kuuluivat sipsit, karkit, keksit ym. joista en ollut aimmin niin välittänyt. Tulos oli yli 30 kiloa lisää painoa.. :shock:

Vuosi sitten aloin kiinnitttämään hiukan huomiota syömisiini ja kolmannen koiran myötä aloin liikkumaan hiukan aiempaa enemmän. Sen seurauksena olen 10 kiloa kevyempi kuin viime talvena. Niillä muutoksilla ei kuitenkaan enempää tuloksia ole tullut joten nyt oli pakko ryhtyä tositoimiin.

Kauhulla odotan kesää.. Hameita joita olisi niin mukava kuumalla käyttää..muttei voi sillä reisieni hangatessa tosiaan vasten ja hikoillessa..no te tiedätte kivuliaan lopputuloksen. Sitten kävelläänkin jo kuin paskat housussa jo muutaman tunnin kuluttua hameen päälle laittamisesta.. :oops:
Kaikki ihanat lyhythihaiset joita näillä käsivarsilla ei tod käytetä.. :roll:
Mekoista puhumattakaan..
Ja mä en taas jaksa rantsussa miettiä et missä epänormaalissa ja epämukavassa asennossa ottais aurinkoa tai istuis ettei näyttäis rantaan ajelehtineelta ja siihen kuolleelta valaalta..

Eli nyt siis näiden kauhukuvien pakottamana olen aloittanut tällä viikolla kuntosalilla käymisen ja ruokapäiväkirjan pidon.
Ja jos vaakaa oli tänään uskominen, on yksi kilo takanapäin..

Sorry pitkästä tilityksestä.. :oops:

alma76

Henkilö Alman takaa

ViestiKirjoittaja alma76 » Ke Touko 02, 2007 5:51 pm

Hei vaan kaikille tasapuolisesti.... :hehehehe

Alman taakse kätkeytyy kohta 31-vuotias nainen täältä Päijät-Hämeestä. Laihduttamisen kanssa olen paininut melkein koko ikäni, koska olen luustoltani isokokoinen.... :oops: En siis ole ollut mikään keijukainen ikänäni... :shock:

Kokeillut olen kaikenlaista ja kaikki laihtumani kilot on yleensä ennemmin tai myöhemmin tullut takaisin korkojen kanssa.... Tavoite olisi niinkin alhaalla kun 80 kg, mutta voi jäädä haaveeksi ilman lääkärin apua... :itkea Tällä hetkellä on painoa jotain 120 kiloo, minäkun en noista vaaán lukuja viitsi usein kattella,peili riittää hyvin... :possunen

DanaeDoe

Ja hauskaa päivää täältäkin!

ViestiKirjoittaja DanaeDoe » Su Touko 06, 2007 7:41 pm

Minnoon täällä ihan uusi, kokonaiset viisi minuuttia vanha. Olen 33-vuotias kahden lapsen äippä Itä-Suomesta, mullon oma pikkuinen mökki ja mies joka ei ole lasten isä :roll:

Penskana oli alipainoinen ruippana, kouluterveydenhoitaja houkutteli mehevillä kertomuksilla hampurilaisista että saisi minut innostumaan ruuasta. No, hän onnistui siinä erinomaisesti. 16-vuotiaaksi asti olin pikkutirppu, 154cm pitkä ja 45 kg elopainoa, mutta sitten kun muutin omilleni asumaan, menin naimisiin ja hankin mukulat niin johan alkoi elopainoa kertymään.

Olen tunnesyöppö pahimmasta päästä.Jos on paha mieli niin aina tekee mieli syödä. Kun puolentoista vuoden sisällä äitini ja isäni kuolivat, avioliittoni meni karille, menetin työpaikkani ja kotini sekä osan ystävistäni, niin elopainoni alkoi hipoa sataa kiloa, se on paljon puolitoistametriselle ihmiselle...

Nyt olen saanut omin voimin painoni tippumaan 96:sta kilosta 73kiloon. Ihan huomaamatta ne kilot ovat vain kadonneet... Elämäkin on nyt ihan uusissa uomissaan.

Vieläkun ne 15 kg saisi haihdutettua sinne liikakilojen taivaaseen! :wink: :

vilkkis

ViestiKirjoittaja vilkkis » Su Touko 13, 2007 4:03 pm

Hei vaan!
olen vilkkis, reilu parikymppinen opiskelija ja ongelmasyöjä. Pahimmillaan vaa`an viisarit ovat kivunneen yli kahdeksankymmenen, ja erilaisten kitukuurien kautta olen kammennut itseni normipainoon (jojoilemalla ylösalas).
Painon ylläpitäminen on ollut aina se hard part, johon olen nyt kuitenkin löytänyt loistavan ratkaisun karppauksesta. Olin tyytyväinen 65 kiloisena, tavoitteena oli vaan ylläpitää tuo paino, mutta nyt karppauksen myötä laihduin pari kiloa, vaikka on tullut herkuteltua ihan olan takaa :oops:
Ruokavaliooni kuuluu nykyää hävettävän paljon rasvaista makkaraa ja ihan oikeaa kermaa (tietysti paljon salaatteja ja kasviksia myös), joten täytyisi käydä otattamassa verikokeet, sukurasitteena kun on ylipainon lisäksi sydän-ja verisuonitaudit ja diabetes. Mutta olo tuntuu nyt hyvältä ja terveeltä.

amelie
Pikkuterhikki
Pituus: 174

ViestiKirjoittaja amelie » Pe Touko 18, 2007 4:05 pm

Oon ollut rekisteröityneenä tänne jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta uskaltaudun itse kirjoittelemaan :lol:

Täällä siis 24-v. opiskelija, jonka pyrkimys on nyt saada ainakin talven aikana tulleet kilot pois. Ja 6:lla alkava kilomäärä on seuraava tavoite. Joskus aikaisemmin oon kokeillu Painonvartijoiden kirjekurssia ja Keventäjiä, mutta kummallakaan en kovin huimia tuloksia saavuttanut... :oops:

Nyt mulla on ollut pari viikkoa käytössä Kalorilaskuri.fi ja n. 500 kcal:n päivävajeella yritetään porskutella. Aikarajaa ei pudotukselle ole. Laitoin nyt tänne lähtöpainoksi taannoisen huippulukeman eli 80.1. Ihan kiitettävästi siis riittää pudotettavaa. Ajattelin, että jos tänne käyn vaikka edes viikottaiset tulokset merkkaamassa, niin ehkä se hieman motivoi... :)
Kuva

Emsku
Tapaterhi
Pituus: 175

ViestiKirjoittaja Emsku » La Touko 19, 2007 12:04 pm

Mä nyt kanssa esittelen itseni, jos vaikka se vielä lisäis mun innostusta tähän laihdutukseen. Oon kyllä ennenki laihduttanu aina pari kolme kiloa, mutta sitten luovuttanu ja lihonu. Nyt olenkin sitten taas oikeastaan painavimmillani. Mutta jospa tällä kertaa onnistuu.
Olen siis 21 vuotias yliopisto-opiskelija Jyväskylästä. Tällä kertaa olen ajatellut laihduttaa lenkkeilemällä ja herkkujen karsimisella. Oon yrittäny aiemmin rajottaa syömisiäni enemmänki, mutta mulle ei toiminu liian tiukka startti. En tykkää myöskään sellasesta metodista, että jokainen suupala kaloreineen on kirjattava ja raportoitava. Välillä laitan syömisiä kalorilaskuriin, että saan käsityksen, mutta siinä se. Tuun vaan onnetomaks ja surulliseks sellasesta vahtaamisesta, ja sitä paitsi mitä tiukemmat ruokasäännöt, sitä enemmän ajattelen syömistä ja sitä helpommin sorrun.
Paras tukija ja kannustaja mulla on tässä projektissa oma koirani. Se on aina valmis lenkille ja jopa pakottaa sinne, ja jos tuppaan hyytymään, se vetää mua eteen päin. Sen energia tosiaanki tarttuu! Vielä kun löytäisin jonku ihmiskaverin, jonka kanssa uskaltautuisin kuntosalille, niin olis täydellistä!
Tsemppiä kaikille teille muillekin, mua ainaki kesä ja hyvä sää innostaa liikkumaan (ja okei, myös vaatteitten vähentäminen tuo pientä lisämotivaatiota)
Kuva

mirkku_84
Viesti:

ViestiKirjoittaja mirkku_84 » Su Touko 20, 2007 11:19 pm

Kai parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) Mennyt ihan ohi tämmönen ketju :oops:

Elikäs Hei vaan hei!
Olen 23-vuotias avoliitossa asuva Espoolainen yhden pienen Oskari pojan äiti.
Painoa on Terheilyn aikana pudonnut 5 kiloa
ja lisääkin olis tarkoitus saada pois :twisted: Pituutta minulla on 169cm.
-10 kiloa ja olisin ihanne(?)painossa! Mutta siihen on vielä matkaa...

Te Terhiläiset olette olleet hurjan tärkeä osa tätä mun nykyistä elämää.
Ihan uskomattoman tärkeä.
Toisten onnistumiset ja tarinat ovat tsempanneet ja auttaneet vaan jatkamaan
vaikka välillä vähän laiskottaisi ja tekisi mieli syödä kaikkea :roll:

Tsemppiä kaikille!

- mirkku -
Kuva

a-k
Viesti:

ViestiKirjoittaja a-k » Ma Touko 21, 2007 5:46 pm

Täällä yks tuore tulokas... 22 vuotta on ikää, ja ajatuksissa tipauttaa paino tuonne jonnekin kuudenkympin alapuolelle :roll: Pudotus on lähtenyt käyntiin jo tammikuulla, vaan kovin hitaasti ja epävarmasti ja nihkeesti... Tuosta tammikuusta on lähtenyt n. neljä-viis kiloa, mikäli joulukilot lasketaan mukaan :wink: Ajattelinpa sitten, josko täältä sais vähän "vertaistukea" :D

Lintetsa
Aloituspaino: 90
Tavoitepaino: 70
Pituus: 159
Laihdutustapa: VHH, VLCD, PV, milloin mitäkin
Laihdutushistoria: 2008 syksyllä paino 83 kg, 2009 kesällä paino 70 kg, kesällä 2010 paino 85 kg, keväällä 2011 paino 90kg ja nyt siitä toivottavasti suunta jälleen alaspäin.

ViestiKirjoittaja Lintetsa » Ti Touko 29, 2007 6:10 pm

moikka vaan!
olen 20-vuotias likka päijät-hämeestä ja tämä on toinen "oikea" kertani kun pyrin eroon kiloista. Vuonna 2005 olin Painonvartijoiden yritysryhmässä ja tiputin 12 kiloa, vielä jäi matkaa tavoitepainoon sellaiset 5 kiloa, mutta paino tietenkin lähtikin nousuun. Nyt se on sitten noussut ja kunnolla. Painan siis enemmän kuin aloittaessani Painonvartijat. Kuulostaa varmasti monelle tosi tutulta.
Vanhat materiaalit kaivoin tammikuussa kun päätin että nyt riitti sohvalla löhöily. Painoa onkin tammikuusta tähän toukokuun lopulle tippunut 9 kiloa, joten ihan sopivan rauhallinen alku. Pisteitä siis laskeskelen, hieman väljällä mittataululla.
En ole oikeastaan ikinä ollut kova urheilemaan, nyt tosin jo peppu nousee vähän herkemmin sohvalta, kun ei tuota painoakaan ole niin kamalasti. Mitään säännöllistä liikuntaa en harrasta, koiran kanssa kävellään tosin päivittäin.
Lähdin innokkaasti mukaan tuohon juhannushaasteeseen ja sitten tuohon farkkuhaasteeseen, nyt siis niitä päin vauhdilla :D
Kuva
Kuva

Tilda

ViestiKirjoittaja Tilda » Ke Touko 30, 2007 9:24 pm

Hei. Olen 26-vuotias, nyt kahden lapsen äiti. Painoa tuli lähemmäs 100kg toista odottaessa, ja nyt kiloja taitaa olla jotain 80. "Normaalisti", eli ensimmäisen lapsen jälkeen, painoin 60-65kg, joten 15-20kg pudotus olisi edessä. Mitään ihme dieettejä en aio kokeilla, vaan elämäntapa-remontista taitaa olla enemmän kysymys. Ruoka puoli taitaa (?) olla hallinnassa, kunhan saisin itseni urheilemaan. Imetän, joten hitaasti, mutta varmasti aion kiloni karistaa. Olen ollut pahimman pään tunnesyöjä, mutta nyt viimeisen kolmen viikon ajan olen pystynyt hallitsemaan syömiseni. Ja olo on hyvä :)

_pikkulintu_
Aloituspaino: 88
Tavoitepaino: 58
Pituus: 170

ViestiKirjoittaja _pikkulintu_ » Pe Kesä 01, 2007 10:01 am

Uusvanha tulokas palaileen ruotuun ja terhiin ylläpitämään motivaatiota.
Olen lähes 24 vuotias pääkaupunkiseudun asukki. Aika kuluu töitä tehden ja siinä välissä sitten aina vähän opiskelen. Avomiehen kanssa asustellaan yhdessä.
Viime kesän kuuden viikon laihdutusrupeamassa laihduin kuutisen kiloa. Pitkän talven aikana ne hiipivät takaisin. Tämä vuosi on mennyt sairastellessa flunssia (n. 1 flunssa /kk), joten sekin on rajoittanut kaikenlaisen kuntoilun minimiin. Muu aika talvesta onkin mennyt töitä tehden. Töitä siis riittää enemmän kuin jaksaa tehdä. Nyt kesäksi olen minimoinut työt kahteen: yksi kokopäiväinen ja toinen 4h/vko.

Nyt yritän hoikistua enemmänkin urheilun kautta kuin ruuasta nipottamalla. Herkkuja yritän vähentää, annoskokoa pienentää ja vihanneksia lisätä, mutta muuten ruokaremonttiin ei ole tarvetta.
Tarkoitus olisi lenkkeily aloittaa. Olen adidaksen sivuille aloittanut itselleni lenkkikalenterin, jonka avulla olisi tarkoitus seurata kunnon kehittymistä. Tällä hetkellä ei siis juoksu onnistu vielä mitenkään.

Hoikistumisen apuna on tarkoitus käyttää sykemittaria ja askelmittaria.
Virallinen lähtöpaino ei ole vielä tiedossa, mutta seiskalla se alkaa... Tavoitteena on jos 15 kiloa saisi tippumaan, aikataulu on vielä haussa...

hybridi@

ViestiKirjoittaja hybridi@ » Ti Kesä 12, 2007 9:42 pm

Olen hybridi@ ja ylipainoa tällä hetkellä 17 kg normaalipainon ylärajasta laskien.

Olen yrittänyt jos jonkinlaista laihdutuskeinoa: paikkarit ovat tuttu juttu, samoin nutraus, muutama hömppädieettikiin on kokeiltu :D Nyt tavoitteena on pudottaa tuo 17 kg ilman sen tarkempaa aikarajaa. Motivaattorina terveys ja yleinen jaksaminen arjessa. Nykyään väsyttää koko ajan ja energiatasot ovat nollassa kuin lottovoittosaldo.

Keinona yritän ihan selkeää elämäntapamuutosta. Olen kovasti lueskellut ravitsemusterapeuttien kirjoittamaa asiaa, katsellut "Olet mitä syöt" ja tavannut laihduttajia lähipiirissä ja netissä. Enää en usko hokkus-pokkus -tarinoihin "Näin laihdut 10kg kahdessa viikossa", vaan yritän löytää sisälläni asuvan normaalipainoisen ihmisen lopullisen elämäntapamuutoksen avulla.

Toivottavasti onnistuu :)

Ataria

ViestiKirjoittaja Ataria » Ke Kesä 13, 2007 9:35 am

Heipparallaa

Olen 22.v nainen Länsisuomesta. Eksyin tänne etsiessäni pistearvoa makkaralle, ei siitä sen enempää kyseinen makkara kohtasi jo kohtalonsa.

Paino ennen laihduttamisen aloittamista oli 173cm/80,6kg ja tällä hetkellä paino on 72,3. Sairastin teininä anoreksian ja sen jälkeen "lihosin" normaalipainoiseksi. Laihdutin jälleen ja lopulta aloin viitisen vuotta sitten lihoamaan radikaalimmin. Vuosien jojottelun jälkeen päätin viimein laihduttaa terveellisesti. Jonkinverran olen siitä terveellisyydestä lipsunut välillä, mutta kaiken kaikkiaan en usko näiden kilojen palaavan. No toivossa on hyvä elää. Tavoitepaino on 60kg, vaikkakin realistinen suunnitelma on 65kg. Laihimmillani olen painanut 52kg. Maailmankuvaani hallitsee luultavasti lopullisesti paino ja jos kutsun itseäni lihavaksi, niin ei kannata aloittaa "mutta sinähän olet normaalipainoinne"....se on toivotonta. :twisted:

Laihdutan syömällä pienempiä annoksia. En syö roskaruokaa, karkkia tai sipsejä. Ennen menin kauppaan ja ostin vaikka 5kpl Kingsize Tuplia ja vedin ne naamaani viidessä minuutissa. Nyt menen kauppaan ja ostan pätkiksen tai sukulakun. Käyn päivittäin 40 min kävelyllä ja raahaan avomiehen mukaan. Anoreksian takia kuntoni romahti ja minulla on edelleen säälitävä kunto. Yritän pikkuhijlaa kohottaa sitä, ettei pyöräily yms olisi niin raskasta välillä.

maruna
Viesti:

ViestiKirjoittaja maruna » Pe Kesä 15, 2007 11:34 am

Olen kesällä 33 vuotta täyttävä, naimisissa ja kahden pojan äiti. 2005 vuoden marraskuussa päätin että nyt riittää, elopainoa oli tuolloin 75.1 kg, pituutta muuttumaton 164 kg. Nuorin poikani oli tuolloin vajaan kahden vuoden ikäinen. liityin painonvartijoihin ja tiputin neljässä kuukaudessa painoani kilomäärään 65 kg.

Samassa kilomäärässä olen edelleen, mutta senttejä karistan vieläkin. Eli liikunnasta on tullut suuri osa elämääni jälleen. Haavenani siintää muutaman kilon kevyempi, urheilullinen, hyvin toimiva vartalo.

Niin. lisäystä vielä. Aikani siis laskin pisteitä, sitten kaloreita (mm. kalorilaskurin avulla), mutta kyllästyin totaalisesti reilu kuukausi sitten, joten syön nyt mututuntumalla luottaen siihen , että oppi olisi mennyt perille. Raamattuna mulla on tällä hetkellä Katri Mannisen tehokiinteytys-kirja.

Minna_A
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minna_A » Ma Kesä 18, 2007 11:32 am

Esittäydynpäs nyt sitten tässäkin topikissa..:)

Eli olen 20-vuotias nainen Oulusta, perheeseen kuuluvat myös avomies ja koira. Tällä hetkellä istuskelen työttömänä kotosalla, mutta haku on päällä, ja tammikuussa pitäisi lähteä koulun penkille.

Paino on ollut minulle aina arka asia, muistaakseni valehtelin painoni oikeita lukemia pienemmäksi jo ala-asteella(!). Oman käsitykseni mukaan olen aina ollut läski, nykyään tosin ymmärrän ettei se ole ollut mahdollista. Esimerkiksi kahdeksannella luokalla painoin n. 47kg, pituutta oli ehkä 155cm; silti olin omasta mielestäni tajuton läski.

Lopulta minulle valkeni, ettenhän minä mikään läski ole. Sitten alkoikin syöminen, ja ennen kuin huomasinkaan, olinkin haalinut mukavasti kiloja lisää. Tällä hetkellä ollaan mitoissa 159/62 :( No, vähättelin aina painoani, kunnes tänä keväänä tajusin sen: minä olen liian suuri. Jotenkin sitä vain sulki silmänsä, mutta nyt on motivaatiota tehdä asialle jotain.

Elämäntaparemontilla mennään, lisää terveellistä ruokaa ja liikuntaa, mutta joskus saa toki herkutellakin. Tavoitteena on sopusuhtainen vartalo, terve suhtautuminen ruokaan ja liikuntaan sekä hyvä olo :)
Kuva

madame
Viesti:

mammakin tuli mukaan

ViestiKirjoittaja madame » Ke Kesä 20, 2007 9:11 pm

Moi!

olen vanha, 44v ja innostunut kovasti liikunnasta kun koin sen hyväksi tavaksi pudottaa painoa ruokavalion lisäksi. Harrastan kaikenlaista liikuntaa: jääkiekkoa, rullaluistelua, pyöräilyä, hölkkää, erilaisia ryhmäliikuntatunteja ja salilla käyntiä. Viikossa menee 5-7 tuntia liikunnan parissa.

Olen jo saanut painoa tulemaan alaspäin noin 13 kiloa ja tavoitteena on normaalipaino, eli painoindeksi alle 25.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/whZjYNl/]
Kuva
[/url]

zapriina
Aloituspaino: 101
Tavoitepaino: 84
Pituus: 164
Laihdutustapa: Go Fat Go
Laihdutushistoria: kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä kokeillut.

ViestiKirjoittaja zapriina » To Kesä 21, 2007 4:09 am

Heips...

Täällä 43 v naisihminen, jolla vakaa aikomus tiputtaa kiloja ...5 kk aikaa... sitten häät... ja omat sellaiset !!

madame..liikutaan samalla seudulla :wink:

Aada

ViestiKirjoittaja Aada » Pe Kesä 22, 2007 6:29 pm

Hei!

Liityin tänään ja olen istuskellut tuntikausia keskusteluja lukien.

Oma laihdutushistoriani: Olen ollut ala-asteelta asti normaalipainon ylärajoilla luultavasti leipomisinnostuksen myötä. Paino on heilahdellut kasvupyrähdysten mukaan mutta olen aina tuntenut olevani aikamoinen jyrä.

Olen yrittänyt laihduttaa noin 13-vuotiaasta asti mutta laihikset kestivät aina noin 3 päivää. Joskus yläasteella olin jatkuvalla laihiksella mutta onneksi olen välttänyt kaikki pahimmat sudenkuopat. En ole ikinä lopettanut syömistä kokonaan.

Keväällä sisuunnuin ja lainasin painonvartijoiden taulukot kaveriltani. Kerroin kaikille, että laihdutan saadakseni tukea ( ja sitten kun kaikki tietää ei kehtaa olla laihtumatta).Ehkä terveellisten elintapojenopettelu on nyt helpompaa kuin 20 vuoden päästä.

Lähdin toukokuussa au pairiksi ruotsiin ja pisteiden laskeskeleminen jäi. Laihduin kyllä muutamia kiloja koska olot perheessä olivat niin kamalat, että muutaman viikon jälkeen en enää uskaltanut syödä. Onneksi löysin uuden perheen (Norjasta) jossa olen ollut kesäkuun alusta lähtien. Muuten kyllä menee hyvin mutta perheessä syödään kovin epäterveellisesti ( esim. kaikki ruoka laitetaan friteerauskeittimessä. Ainoat vihannekset ovat suolakurkut.). Aloin lihoa takaisin joten muutaman viikon jälkeen aloin tyynesti kokata omat ruokani ja kirjoitin ostoslistan perheen äidille.( se kyllä tuntuu vähän julmalta kun ei syö samaa ruokaa kun muut mutta toisaalta en halua riskeerata omaa terveyttäni. Mulle on liikaa jo sekin , että vanhemmat polttaa sisällä.)

Olen lueskellut kutrin sivuja ja keskustelupalstoja ja päätin luopua pisteiden laskemisesta. Tai pitää niitä jonkinlaisena ohjenuorana mutta koittaa syödä enemmän proteiinia. En tunne ketään joka ei olisi lihonut takaisin painonvartijoiden jälkeen.

Tsemppiä kaikille hirveästi. Tämä foorumi on loistava!
Syksyn tavoite:

Kuva

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”