Mistä sait laihdutuskipinäsi?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

CeilingCat
Vilahtelijaterhikki

Mistä sait laihdutuskipinäsi?

ViestiKirjoittaja CeilingCat » Pe Maalis 30, 2012 12:19 pm

Jokaisella meistä on erilaisia syitä, miksi haluamme laihtua. Ehkä ulkonäköseikat, ehkä terveys tai hyvä olo.

Itsellä on kuitenkin sellainen kokemus, että viimesen potkun tai niitin laihdutuspäätökselle antaa jokin tapahtuma tai jokin kommentti, joka satuttaa tai ärsyttää niin paljon, että se potkaisee leveeseen persaukseen ja saa aloittamaan laihdutuksen. Tai onko jollakin kenties tapahtunut joku hyvä sattuma, joka on tsempannut tavoittelemaan hoikempaa olemusta?

Itselle kävi silleen, että vuosia sitten, kun olin vielä tuhdisti lihavampi, olin illalla kaverin luona etkoilla. Siellä tyttöjen kanssa kikateltiin vessassa ja laiteltiin tukkaa ja meikkailtiin, ja päädyttiin puhumaan aika henkeviä. Siinä oli yks tyttö, jota en tuntenut vielä kun sen illan perusteella, mutta kyseessä oli hyvin nuori yksinhuoltajaäiti, joka oli aika tunnettu siitä, että hän juhlii paljon ja miehet vaihtuu tiuhempaan kuin kengät jne.. Ei siinä että olisin tuon perusteella häntä erityisesti tuominnut, mutta vähän yksinkertaisen kuvan hänestä olin saanut illan aikana, joskin ihan harmittoman ja mukavan. Päädyimme kuitenkin näissä syvällisissä keskusteluissa puhumaan koulukiusaamisesta, ja mainitsin että itse olin yläasteella joutunut hyvinkin rankan kiusaamisen uhriksi, mutta että homma oli selvinnyt jne... tämä tyttö kuunteli silmät pyöreänä ja tokaisi sitten: "Voi kauheeta, johtuko se kiusaaminen siitä että sä oot noin lihava?" :shock: Seurasi aika jäätävä hiljaisuus, ja itse olin samalla hyvin loukkaantunut ja toisaalta meinasin tikahtua myötähäpeästä ja naurusta tämän tytön puolesta, että jollakin on pokkaa kysyä tuollaista. :D Noh, illan aikana sitten päätin että en halua koskaan kuulla tuollaiselta tyhjäpäältä sellaista kommenttia.

Hyviäkin tsemppauksia on toki tullut, mutta postailen niitä ehkä myöhemmin, minkäslaisia kokemuksia muilla Terheillä on?
You can't buy happiness
but you can buy wine
and it's almost the same thing.

Maaruk
Aloituspaino: 75
Tavoitepaino: 70
Pituus: 175

Re: Mistä sait laihdutuskipinäsi?

ViestiKirjoittaja Maaruk » Pe Maalis 30, 2012 11:07 pm

Alunperin kun viitisen vuotta sitten päätin ensimmäistä kertaa elämässäni tosissani laihduttaa, mäkin sain kipinän muiden ikävistä kommenteista. Oltiin isommalla porukalla risteilyllä ja olin laittautunut mielestäni tosi nätiksi ja mulla oli päällä yks tosi kiva mekko. Kuulin sitten kun kaksi sellaista puolituttua tyttöä puhui musta (en vieläkään tiedä, oliko vahinko vai tahallista, että kuulin) ja toinen niistä totesi jotakuinkin niin, että "Toi on kaunis nainen" johon toinen sitten pienen tauon jälkeen vastasi, että "Nojjjoo, jos se olis ees vähän laihempi". Ei nyt ehkä mikään maailman ilkein keskustelu, mutta iski jonnekin tosi syvälle. Että mussa olisi potentiaalia olla kaunis, mutta sössin sen ihan itse ! Muistan risteilyn jälkeisen päivän, kun vaan istuin sohvalla ja itkin, kun teki niin hirveästi mieli syödä jotain, mutta toi kommentti vaan soi mun päässä. Ja siitä se sitten lähti ja kiloja karisikin kymmenkunta.

Nyt ovat lähes kaikki kilot palanneet (shiiit...), mutta eikun alusta uudelleen. Tällä kertaa en ole ihan varma, mistä kipinä lähti, mutta se ehkä liittyy siihen, että muutin tammikuussa puoleksi vuodeksi ulkomaille opiskelemaan ja tuntui jotenkin luontevalta niputtaa laihdutus tähän elämänmuutokseen. Tai ehkä kun alussa piti hankkia aika paljon uusia vaatteita, kun kaikki mun vaatteet oli Suomessa, niin sitä jotenkin havahtui omaan kokoonsa ihan konkreettisesti. Mutta mitään yhtä selkeää käännekohtaa kuin viimeksi ei ole tällä kertaa.
Kuva

ihramaha
Aloituspaino: 87
Tavoitepaino: 65
Pituus: 173
Laihdutustapa: karppaus
Laihdutushistoria: Olen ollut terhissä aiemminkin, tuolloin 2010 laihdutin nutraamalla muistaakseni 7kg. Onneksi ne kilot eivät tulleet takaisin. Nyt on yritys yhä ja edelleen päästä biitsikuntoon kesäksi 2012! Tällä kertaa kokeilen karppausta!

ViestiKirjoittaja ihramaha » Pe Huhti 20, 2012 12:14 am

Mun oma syy on aika tylsä, mutta tällä kertaa Terhiin palatessani syy oli se, että uudehko avopuolisoni on mielestäni toooosi hyvännäkönen (muistuttaa monien mielestä Ville Valoa :sydan ) ja haluan näyttää hänen veroiseltaan/arvoiseltaan. Ihan meidän jutun alkuvaiheilla itsetuntoni oli nollassa ja vaikka vietimmekin yhteisen yön, en odottanut kuulevani hänestä enää, koska olen kamala rumilus. Toisin kuitenkin kävi :) Nyt viime joulun tienoilla tuli muutama kilo lisää ja tammikuussa lupasin avokilleni laihduttaa 10kg synttäreihini mennessä (ei tule onnistumaan, mutta oonpahan yrittäny). Ois tosi kiva, kun kehtais kesällä pitää pieniä vaatteita :)
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wq1dDsN/]
Kuva[/url]

Laihiss
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 90
Pituus: 177
Laihdutustapa: Vähennän ruoan määrää ja kevyt liikunta
Laihdutushistoria: Reductil-kuuri kesä 2004, 1 pkt Reductiliä syksy 2008, 1. tavoite 5/2008 -22 kg saavutettu 8/2011. Uusi 2. tavoite 2/2012 -10 kg 6/2013. Uusi tavoite 13.6.2012 -30 kg.
Viesti:

ViestiKirjoittaja Laihiss » Ti Touko 29, 2012 11:03 am

Elämän muutos stressaavasta stressittömämpään oli se kipinä. Tietty terveys ja pidempi ikä on ollut pontimena, mutta varsinaisesti muutos elämäntavassa on ollut se juttu.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5IO6SQ/]
Kuva
[/url]

yosei
Aloituspaino: 73
Tavoitepaino: 55
Pituus: 163
Laihdutustapa: kaloreita lasken

ViestiKirjoittaja yosei » Ke Heinä 04, 2012 4:13 pm

En pysty muistamaan mikä olisi ollut sellainen kipinä josta ensimmäinen laihdutus olisi lähtenyt. Mutta narsisti isäni on ohjelmoinut minun omakuvaani hyvin vahvasti sen että olen lihava. Kun teini-ikäisenä alkoi lantio muotoutua ja rinnat kasvaa niin sain kuulla jatkuvasti kuinka olen "popakoitunut" ja syömisiäni kommentoitiin tiuhaan tahtiin. Minulla on ollut siis jostain 14-vuotiaasta asti aina ajatus että "pitäis laihduttaa". Joskus mietin olisinko lihonut ilman sitä ajatusta...
Kuva

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”