Kuka nutraa tänään ja kuis menee ym.?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

SuperM
Tavoitepaino: 75
Pituus: 170

Re: Kuka nutraa tänään ja kuis menee ym.?

ViestiKirjoittaja SuperM » To Heinä 22, 2010 10:05 pm

Minttu68 kirjoitti: Tää on vissiin vähän kuin AA-kerholaisilla eli päivä kerrallaan..

Tää AA-lainen tarvis kyllä kunnon sponsorin. Kuva
Kuva

Notia
Vilahtelijaterhikki
Aloituspaino: 98
Tavoitepaino: 58
Pituus: 160
Laihdutustapa: Mikä milloinkin parhaalta tuntuu...
Laihdutushistoria: Yli 20v jojoilua isoilla kilomäärillä

ViestiKirjoittaja Notia » La Heinä 24, 2010 4:11 pm

Täällä pientä kurinpalautus+tsemppinutrausta tänään. Ihan lähti rutiinilla käyntiin ja tarkoitus jatkaa ainoastaan 2-3 päivää.

lilja
Aloituspaino: 127
Tavoitepaino: 0
Pituus: 169
Laihdutustapa: VHH
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » Pe Heinä 30, 2010 11:12 pm

Aika heikosti meni tänään, päivä 5. Pizzaa :(

Mutta käytiin hiukan kävelemässä ja jos tosiaan huomenna pääsisi salille asti. Ja pusseihin tartun heti aamusta taas.

Sivun 23 korvauslistalle :peukku Voi tulla jossain vaiheessa tarpeeseen, kiitoksia vaan postittajalle kovasti!

Lenkkisukka
Aloituspaino: 114
Tavoitepaino: 90
Pituus: 175

ViestiKirjoittaja Lenkkisukka » La Elo 07, 2010 9:12 am

Hei kaikille!

Aloitin eilen rohkeasti nutrilettien käytön, viisi pussia päivässä ohjeiden mukaisesti. Mielestäni olen kuitenkin lähtenyt hieman soitellen sotaan, sillä kuvittelin vain sen tiedon riittävän, että näitä syöt, laihdut ja piste. Heh, ei se taida ollakaan niin iisipiisiä? Päällimmäisenä kysymyksenä nyt kuitenkin on, että missä vaiheessa tämä kurja olo helpottaa? Lihaksia särkee, kuvottaa, väsyttää, suu on kuiva ja olo on muutenkin kuin krapulaisella. Söin eilen neljä pussia ja välipalaksi yhden patukan. Lisäksi söin puolisen kiloa tomaattia, kurkkua ja porkkanaa.

Lähtöpaino on mulla niinkin surkeat kuin 114.5kg. Olen lihonut tuon reilun 15 kiloa marraskuusta, kun mulle laitettiin hormonikierukka. Ruokalutottumukset on huonot, mussutan ja napostelen, herkut maistuu, siiderikin ja viini. Naminami. Nyt on pakko tehdä asialle jotain ja ajattelin nutriletin antavan alkusysäyksen josta jatkan sitten eteenpän. En vaan vielä tiedä sitäkään, että miten :lol:

Kuulostaako ihan toivottomalta? :mrgreen:

Saasu71
Aloituspaino: 91
Tavoitepaino: 68
Pituus: 166
Laihdutustapa: Nutraamalla ylimääräiset pois.
Laihdutushistoria: Massaa maksimissaan 96kg (1/10). Siitä alaspäin nutrien ja liikunnan lisäämisen avulla. Välillä tiukempaa kuuria, välillä tasapainottelua, juuri nyt taas nutrikuuri noin kuukauden tauon jälkeen. Tavoitteena normaalipaino ja hyvä olo :)

ViestiKirjoittaja Saasu71 » La Elo 07, 2010 12:22 pm

Heippa nutraajat :P

Itse aloitin taas tänään täysnutrailun, ajattelin 9 päivää nutrailla kokonaan ja sitten siirtyä osanutraukseen. Olin pari viikkoa lomalla, enkä nutrannut tai käynyt vaa'alla, olen siis aiemmin tänä kesänä nutrannut jo useamman viikon. Nutratessa pitää muistaa tosiaan juoda paljon, ja etenkin näin kuumalla muutakin kuin vettä. Oma olo ei ole täysnutratessa ollut mitenkään kovin huono, mutta monesti sanotaan, että 2-3 päivää on huono olo, sitten helpottaa.

Itselle täysnutraus on tuntunut toimivan painonpudotukseen, eli yritän nutreilla saada painon normaaliin (tai edes lievään ylipainoon), mutta toki toivon, että ihan perusruualla saisin painon sitten pysymään samassa.

Peukkuja kaikille :peukku Kilot kariskoon!!! :mrgreen:
Paino 6/10: 91,1kg BMI 33,1 - 6vko (osa)nutrailun jälkeen 83,2kg (-7,9kg)
Paino 5.1.11 85,0kg - 5vko nutrailun jälkeen 78,2kg (-6,8kg) BMI 28,3

arwen
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 0
Pituus: 173
Laihdutustapa: Saa syödä kohtuudella mitä vaan, kalorit, nutraus, liikunta

ViestiKirjoittaja arwen » Su Elo 08, 2010 6:59 pm

Heips ja mukavaa, että liityitte seuraan :mrgreen: Itellä menossa nutraamisessa kymmenes päivä, syön lisäksi kasviksia, aika huoletta.
Mä en ole voinut oikeastaan huonosti, mitä pelkäsin ihan simona, sillä voin tosiaan herkästi pahoin jos syön harvoin, liian kevyesti jne. Siksi otinkin heti alkuun sellasen mentaliteetin noiden kasvisten suhteen, että JOS ne mua lihottaa, niin olen kyllä aika erikoinen persoona. Syön wokkeja, keittokasviksia ja tuoreita. Kurkkua ja porkkanaa menee paljon... syön reilusti yli puol kiloa kasviksia päivässä ja laihdun oikein hyvin. Kilppareitten takia en ole onnistunut muuten laihtumaan, mutta tämä tehoaa, vaikken laskekaan suuremmin noita kasvisten kaloreita, vähän kattelen pussin kyljestä, että eihän niissä juur mitään ole.

Syön salaattia, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, sipulia ja porkkanaa tuoreena. Keitän kaalia ja porkkanaa, sipulin kanssa ja lisään siihen tomaattimurskaa (chilimaustettuakin) ja sitten vain lämmitän paistinpannulla pienessä vesitilkassa noita wokkikasviksia ja keittelen sekavihanneksia.

Päätin että en kärsi nälästä, enkä huonosta olosta, eikä niin ole käynyt, ehkä kasviksilla on osuutensa asiassa. Monena päivänä on tosin jäänyt viimonen pussi syömättä ja noihin patukoihin en koske. Vitamiineja joudun syömään jo ennestään joitakin ekstraa, niitä en keskeyttänyt tämän takia.

Maustan muuten myös kasvikseni pippurilla, chilillä, valkosipulilla ja käytän chilipohjaisia maustemössököitä, mm. sambal oelek- nimistä. Kaipaan makuja. Peperooni-paprikoitakin käytän. En siis varmaan ole paras esimerkki puhtaasta nutraamisesta, mutta tehoaa silti :P
Voin hyvin, laihdun ja voin jo käydä lenkilläkin ilman huimausta :wink: Tätä voisi jatkaa vaikka kuin kauan, mielitekojakaan ei tällä hetkellä ole.

Tsemppiä paljon!
"Ruoskalla ei saa aasia muuttumaan hevoseksi"

Lenkkisukka

ViestiKirjoittaja Lenkkisukka » Ti Elo 10, 2010 8:28 am

Neljä päivää täysnutrausta takana ja paino on laskenut tasan 5kg. Tosin tuntuu siltä,että se ei näy missään. Aion jatkaa näin enää kaksi päivää jonka jälkeen jatkan osanutrauksella. Ruokavalion suhteen olen edelleen hukassa,netissä on miljoona erilaista neuvoa eikä kukaan oikein osaa antaa juuri oikeita neuvoja. Liikuntaa en harrasta ollenkaan eli se pitäisi nyt ensimmäisenä ottaa kuvioihin mukaan! Mikä olisi rapakuntoiselle hyvä laji,muu kuin kävely? Mies kannustaa mua,mutta ei oikein tunnu olevan samalla linjalla sen kanssa,että koko perheen pitäisi muuttaa ruokavalioa mun kanssa,vaikka ei tekisi pahaa hälläkään tiputtaa pari kiloa. Olen todella iloinen saavutuksestani,mutta pelottaa tuleva. Haluan jatkaa painon tiputusta ja muuttaa elämäntapojani,mutta hittovie kun tuntuu että saa taistella tuulimyllyjä vastaan! Päättäväisesti kuitenkin eteenpäin!

Saasu71
Aloituspaino: 91
Tavoitepaino: 68
Laihdutustapa: Nutraamalla ylimääräiset pois.
Laihdutushistoria: Massaa maksimissaan 96kg (1/10). Siitä alaspäin nutrien ja liikunnan lisäämisen avulla. Välillä tiukempaa kuuria, välillä tasapainottelua, juuri nyt taas nutrikuuri noin kuukauden tauon jälkeen. Tavoitteena normaalipaino ja hyvä olo :)

ViestiKirjoittaja Saasu71 » Ti Elo 10, 2010 5:41 pm

^no jopas on lähteny hyvin paino liikkeelle, eikun jatkoja vaan :) Itse kanssa pohdiskelen tuota osanutrausta jatkossa, ajattelin syödä normaalin lounaan töissä (tarkkaillen mitä syön) ja 3 nutripussia. Saa nähdä, onko hyvä idea. Ilmeisesti eri ihmisille sopii vähän eri tyyli.

Kävely on mielestäni ihan hyvää liikuntaa, pyöräily :bike ja uinti sopii myös rapakuntoiselle. Ja jos oikein panostaa haluaa, niin sittenhän on vaikka mitä valittavaa...

Tsemppiä kaikille nutraajille!!!
Paino 6/10: 91,1kg BMI 33,1 - 6vko (osa)nutrailun jälkeen 83,2kg (-7,9kg)
Paino 5.1.11 85,0kg - 5vko nutrailun jälkeen 78,2kg (-6,8kg) BMI 28,3

Lenkkisukka

ViestiKirjoittaja Lenkkisukka » Ti Elo 10, 2010 8:32 pm

Hyvin on tosiaan alku lähtenyt,mutta ei kyllä tunnu missään! Eli on varmasti vaan nesteet ja turvotukset lähteny liikkeelle. Vähän harmittaa,että en mitannut mitään senttejä alussa,niin vois siihen verrata. Creamy chicken soup alkaa tulla korvista ulos,yök. Hattua kyllä nostan teille kun jaksatte tän kanssa taiteilla viikko tolkulla! Tänään sain sen verran tolkkua suunnitelmiin,että jatkan osanutrauksella plus vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja hankin lenkkarit :D Herkut jää luonnollisesti pois,mutta sallin kuitenkin itselle myös herkkuhetken silloin tällöin,sillä jos laitan totaalisen stopin,niin sitten ei tuu kyllä enää mistään mitään.

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » La Elo 14, 2010 10:27 am

Kolmas viikko alkoi eilen nutraten. Ajattelin sen kolme viikkoa olla ja sitten siirtyä osanutrailemaan. Pitääkin alkaa jo kaivaa jostain kokemuksia ja neuvoja siihen :) Että mistä sen tietää, kuin monta ateriaa korvataan. Meinasin liukua varovasti ja syödä alkuun yhden pienen aterian päivässä, ettei vatsa sano itseään irti heti alkuun :mrgreen:

Monella pussilla muut ovat menneet, jos on ajatus jatkaa pidempään?

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » La Elo 14, 2010 11:50 am

arwen, mä en tietenkään tähän hätään löydä sitä enää, mutta mielestäni allévon sivuilla ainakin oli normaaliin ruokaan siirtymiseen jonkunlainen kaava. Muistelisin, että ensin korvattiin aamiainen normaalilla ruoalla ja siitä sitten hiljalleen.

Miten sulla on tämä kolme viikkoa sujunut kaiken kaikkiaan?

Mulla on viimeinen viikko ollut harvinaisen haastavaa, kun en ole ollut kotona tarpeeksi, ja on sitten tullut syötyä lomaillessa ihan normaalia ruokaa - ja vielä ulkona. Huomenna kesän viimeinen reissu, jonka jälkeen pääsen taas keskittymään tähän ongelmaan paremmin. Ärsyttävää, kun tuloksia ei tietenkään saa aikaan ilman panostamista :P

Lounaspussukkaa odotellessa, tällä epätasaisella syömisellä kun on vielä koko ajan nälkäkin!

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » Su Elo 15, 2010 1:43 pm

Mähän en käy koskaan puntarissa, joten en osaa painon kannalta sanoa mitään faktaa, mutta mututuntumalla ihan hyvin on mennyt. Mulla tuppaa nestettä kerääntymään ja jotkut yöt ovat kamalia (juoksen vessassa) ja olen sitten väsynyt- kuten nyt.

Energiaa ei turhan paljoa ole, eli en menis salille, mutta kävelyllä jaksaa käydä.

Ruokaa alkaa pikkuhiljaa tekemään mieli, kaippa se että tietää tämän loppuvan kohta, tekee tehtävänsä. Toisaalta pelottaa lopettaa tämä... miten sitten paino laskee, miten pystyn kontrolloimaan itseäni ja syömisiäni, sillä tarvitsen oikeasti tosi vähän ruokaa päivässä. Toisaalta, on saatava energiaa, haluan salille pian.

Ajatusmaailmani on muuttunut tosi paljon vuosien aikana kyllä. Kun aikanaan tein tupakanpolton lopettamista, oli aina päällimmäisenä ajatus, että "en voi koskaan enää polttaa". Tupakka oli iso osa identiteettiäni ja lopettaminen pelotti, tai se "koskaan enää".
Koen, että tässä ruokakontrolloimisessa käydään samoja asioita lävitse. Toisaalta sitä ajattelee, että so, jos en koskaan enää mene Pizza Hut nimisiin paikkoihin, en käy niissä kun kerran kolmessa vuodessa kuitenkaan :lol: , mutta toisaalta juuri se ajatus, ettei koskaan- pelottaa. Kyllä minä haluan sen hampurilaisen joskus syödä, vaikka en usein sitä harrastakaan. Jokainen kuitenkin tietää, että saattaa sitten helposti lipsahtaa parikin viikkoa lomaa laihdutuksesta ja taas kaiken alusta aloittaminen ei innosta- siinä lihomisessa olen päättänyt että "ei koskaan enää".

No, ei koskaan herkkuja tarkoittaa tosin tällä kertaa, ei ennen kuin olen hoikka taas, mutta sitä miettii juhlia, illanistujaisia, viikonloppuja ja toisessa puntarissa on se porkkana ja kurkku ja toisessa taas ne herkut ja vaikka olen tosi päättäväinen, mietin, miten selvitä kaiken yli. Olen kaikki tai ei mitään ja tästä haluan päästä eroon. Nythän minun ei tee mieli mitään herkkuja, niin kauan olen ilman ollut, mutta tässäkin olen alkuun aikarajan päättänyt ja se hetki alkaa lähestymään... entä sitten?

Nyt olen tosin vuosia taistellut kilpparipainoa vastaan, mutta haluan elää niin, ettei mieliteot hallitse elämääni. Haluan joskus syödä vielä herkkuja, mutta pelkään etten osaa sitten toimia kuten ajattelen.

Tästä syystä teen sääntöjä itselleni ja vähän ne naurattavatkin, mutta en enää tiedä miten saan painon pidettyä pois, jos (kilpirauhas)lääkkeet eivät toimi minulla kuten pitäisi.
Siksi elän yleensäkin suuren osan vuodesta ilman herkkuja, nyt tosin on kohta kokonainen vuosi mennyt. Kontrolloin syömisiäni muutenkin aika tarkkaan ja mietin välillä, kuinka kaukana syömishäiriöistä mahdan olla :( Nyt en haluaisi lopettaa nutraamista ollenkaan, tämä on niin helppoa ja vaivatonta, eikä tarvitse miettiä valintojaan ja syömisiään. Ainoa, että liikunta on minimillä ja se harmittaa todella.

Tässähän näitä pohdintoja kolmannella viikolla. Ensi perjantaina pitäisi sitten jotain muutakin kuin vihanneksia ja pusseja nautiskella. Psyykkaus osanutraamiseen on kovaa :wink:

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » To Elo 19, 2010 9:33 am

Hankalien juttujen kanssa painit, arwen. Mutta hyvä on, että tunnistat itse omat sudenkuoppasi ja voit sen kautta alkaa niihin vaikuttaakin. Ikävää vaan, jos paino-ongelmasi ovat täysin lähtöisin kilpirauhasen häiriöistä - pystyykö niihin pidemmälti vaikuttamaan?

Omaa päivitystä taasen, neljäs osittainen ENE-viikko menossa ja hyvin sujuu. Eilen tosin oli sen verran heikko olo, että söin illalla kananmunia pussien sijasta, ja se teki hyvää. Tänään edellisen tauon jälkeen kolmas päivä yhteen putkeen pussitellen, ja olo alkaa taas olla nousujohteinen, onneksi. Nuo tauot dieetistä eivät kyllä ainakaan tätä hommaa helpota, kun olo on niin karmiva ensimmäiset kaksi päivää. Aiemmin ne menivät hyvin, mutta se on varmaankin tuo suuri energiamäärän muutos yht'äkkiä, mikä tuon pahan olon tekee.

Nyt olisi tarkoitus syödä mahdollisimman pussipainotteisesti seuraavat kaksi kuukautta. Sitten pitäisi hiljalleen siirtyä hiilihydraattitietoiseen ruokavalioon ja opetella se kunnolla. En vaan oikein osaa sanoa, mikä on hyvä tapa nämä kaksi ruokavaliota naittaa keskenään, kun karpatessa energiamäärä nousee kuitenkin aikalailla, eikä siinä voi oikein olla syömättä tarpeeksikaan... Mutta katsotaan. Minulla on paha tapa alkaa haaveilla tulevasta vaikka nykyisessäkin on tekemistä.

Liikkunut mä en taas vaihteeksi ole. Muita henkilökohtaisia ongelmia, jotka tuppaavat saamaan kiinnostuksen kaikkeen lopahtamaan.

Painorintamalla ei mitään erikoista, kun olen syönyt aika paljon ihan roskaruokaa ja herkkuja lomapäivinä - ollaan siis oltu miehen kanssa reissussa kaksikin kertaa, normaalisti en pidä vapaata dieetistä siis ollenkaan. Olen kuitenkin ne turvotukset saanut taakse ja voisi toivoa ensi maanantaille ihan pudotustakin.

Hankaluuksia tuottaa pihan omenapuu ja marjapensaat, kun en haluaisi ihan hukkaan kaikkea pistää. Söin sitten eilen omenoita kanelilla, tosin yhteensä meni ehkä yksi omena, kun olivat sen verran huonokuntoisia.

Pitäisi ostaa jo luomulaatikkokin. Olemme pitäneet kesätaukoa tähän asti, mutta pitäisi ehdottomasti opetella taas syömään pussien lisäksi myös kasviksia, ja sitäkin ajatellen että karpatessa ne ovat todella tarpeen. Ihan typerää varmaan, mutta pelkään että syön niitä kuitenkin liikaa ja en laihdu. Äh. En ole koskaan syönyt kasviksia saavikaupalla, mutta silti kaiken muun suuhun laittaminen jotenkin pelottaa. Jos voisi pelkillä pusseilla olla aina vaan, niin hyvä... Eiköhän tämänkin kanssa ole jokainen ENEläinen paininut, luulisin.

Tsup
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Ke Syys 01, 2010 12:13 pm

Oon aloittanut tänään 12 viikon nutrausmatkani. Eilen vähentelin syömisiä ja lueskelin kanssaihmisten ajatuksia. Oon koko kesäloman ajatellut, ettei tästä näin mitään tule ja jotain tarttis tehdä, mutta motivaatio kunnossa vasta nyt.

Yhdetkään viime talven farkut ei mahdu jalkaan, eikä yksikään syystakki mahdu käsivarsista päälle, eli tää nyt vaikuttais ihan hyvältä ajoitukselta, jos en halua pakkasenpuremia perslistoon :oho. Muutenkin oma olemus tökkii ja ilo elämästä on kortilla... Liikunnan puute ja huono ravinto syynä.

Asetin ensimmäiselle 4 vkon jaksolle kovan painonpudotustavoitteen, - 3,8 kg/vko, 30.9.2010 siis -15kg vähemmän Tsupukkaa jäljellä. Oon aikaisemmassa elämässäni nutrannut 4 viikkoa ja silloin painoa lähti -12kg vaikka aloituspaino oli huomattavasti vähemmän. Nurtauksen lisäksi otan aseeksi kahvakuulani ja Kaarlon (crosstrainer). Kahvakuulille pitäis vielä keksiä kivat nimet... Ja tukena käytän Terhikkejä :_Iloinen.

Eli kaikille nurtaajille iloista ja kevenevää päivää!
Kiiruhdan hitaasti

fiona
Pikkuterhikki
Laihdutustapa: vapaat painot, kahvakuulailu, kuntopyörä, sisäsoutu

ViestiKirjoittaja fiona » Ke Syys 01, 2010 3:16 pm

^
Nutraatko sairaalan ryhmässä vai miten nuo 12 viikkoa? Hurjalta kuulostaa yksin nutratessa. Mä täysnutrasin sairaalan ryhmässä 10 viikkoa ja oli aika koettelemus mut ryhmän tuella selvisin.
Iso tsemppi! Millä maulla nutrailet? :omppu
You train to look good I train to kick your ass!!!

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Ke Syys 01, 2010 3:51 pm

Yksin. Tietysti perhe&ystävät tukena ja te Terhikit sekä "kummini".

12 vkoa on pitkä aika, mutta toisaalta se kuluu jokatapauksessa. Väistämättä. Päätin, että mun seuraavat 12 vkoa kuluu nyt näin, nutratessa. Viime keväänä katselin vierestä kaverin 12 vkon nutrausta ja olin kateellinen jokaisesta kilosta, jotka hän pudotti ja kun itse vielä paisuin samaa tahtia kun toinen laihtui... Söi naista.

Mut joo, varmasti tukea tuun kaipaamaan.
Kiitos huolenpidosta. :wink:
Kiiruhdan hitaasti

Notia
Vilahtelijaterhikki

ViestiKirjoittaja Notia » Ke Syys 01, 2010 7:02 pm

Jaaha. Täällä taas :D .
Tarkoituksena tyhjentää kaapista vanhat nutrit ja saada kuukausi kunnolla vauhtiin viiden päivän kuurilla. (Sen pidempään ei nyt ole pusseja jäljellä). Toistaiseksi olo normaali, mitä nyt vessassa on tullut rampattua, mutta sehän kuuluu asiaan.

Tsupille hurjati tsemppiä pitkälle taipaleelle!
Oma ennätykseni on 4vko nutreilla, mutta sitten tuli kyllä mitta täyteen ja painonpudotusvauhtikin hiipui sen verran ettei enää riitänyt motivaatio.

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » To Syys 02, 2010 5:40 pm

Tänään ollut hyvä päivä. Toinen päivä menossa, eikä mitään tuntemuksia. Mieliteko oli kun väänsin lapsille jauheliha-Tortilloja, mutta se meni pian ohi. Kauppareissulla oli tihentynyt vessan käyttö, mutta muuten hyvä.

Kävin kampaajalla ja oikein tunnustelin, miltä tuoli tuntuu takapuolessa ja kuinka suojaviitta laskeutuu ylleni... Viimeistä kertaa näin. Seuraavalla kerralla kampaajallani olen jo paljon pienempi. :lol: Karmeaa oli se, että kampaajani muistutti hiusten lähtemisen riskistä... Yritän päästä turhamaisuuden yläpuolelle ja ajatella terveysnäkökulmia ensin... Kasvaahan ne sit takaisin? Kasvaahan?

Ostin myös askelmittarin ja ne MBT kengät sekä kaksi boksia nurtituotteita; Allevo suklaa ja Naturdiet päärynä. Naturdiet ja Allevo pussit on huomattavasti edullisempia kuin Nutrilet pussit. :shock: Mut siis iloinen yllätys, koska A:n tuotteet on musta parempia. Enkä ostanut mitään muuta!

Mitä suolaisia keittomakuja suosittelet? Olen tykännyt A:n Thai-keitosta, muita en ole uskaltanut edes maistaa... :oops:
Jatketaan!
Kiiruhdan hitaasti

Notia
Vilahtelijaterhikki

ViestiKirjoittaja Notia » Pe Syys 03, 2010 3:41 pm

Kiva kun Tsup sinullakin on nutraus alkanut hyvin!
Suolaisista olen maistanut vain Nutrilettin kanakeittoa, joka on mielestäni hyvää. Koska joudun kaikki nutrini tilaamaan postitse, olen päätynyt korvaamaan suolaiset itse keitetyllä 2desillä kasvissosekeitolla, johon lisään 80g raejuustoa TAYS:in nutrien korvauslistan mukaisesti. En ole sen huomannut vaikuttavan millään lailla painonpudotukseen. Mutta psykologisesti helpottaa kun voi viileällä ilmalla syödä lämpimän, täyteläisen aterian. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon halvemmaksi tulee itse keitetty kaalipohjainen keitto, kuin valmiit nutrikeitot. Keitän ison kattilallisen ja jaan valmiiksi annoksiksi, osa jääkaappiin, loput pakkaseen.

Täällä elellään kolmatta päivää VLCD:llä ja kaikki menee hienosti.

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Pe Syys 03, 2010 4:06 pm

3.päivä ja valtakunnassa kaikki hyvin. Paitsi lapsilla on angiina (joudumme tosin odottamaan nielunviljelyä maanantaihin ja antibiootit alkaa vasta sen jälkeen..) ja kipeänä on aina jotenkin tarve hemmotella oraalisesti muita; eli oon kokkaillut lapsille maistuvia ruokia ja vääntänyt marjarahkaa ja vanilija pannacottaa marja pyreellä. Huomaan, että vaistonvaraisesti meinaan napata jotain suuhuni kun puuhaan ruokien kanssa...Pitää olla tarkkana.

Yritin tänään metsästää Allevon suolaisia keittoja, mutta löysin vain sitä peruna-purjoa :shock: . Kaupoissa laajemmin Nutriletin tuotteita ja ne on kalliimpia. :evil:

NOTIA: Jossain vaiheessa voisin kokeilla kasviskeittoa, laitatko mulle ohjetta mun päikkyyn? Aloitan sen varmaankin tänään.

Nyt lenkille! :apila
Kiiruhdan hitaasti

Martta
Aloituspaino: 126
Tavoitepaino: 80
Laihdutustapa: nutrilett

ViestiKirjoittaja Martta » La Syys 04, 2010 10:12 am

Notia: Onko se Tayssin korvaus lista minkälainen?
Tuo kasviskeitto raejuustolla kuulostaa tosi mukavalta tosiaan nyt kun ilmatkin alkaa kylmetä ja itsellä on koko ajan vilu. Kaapissa olisi kaali odottamista pilkkomista, että jospa sitä tänään jo siitä yrittäisi jotakin keittoa väsätä. Itse olen korvannut viikonloppuisin yhden pussin aina salaatilla ja paistetulla broilerin fileellä enkä myöskään ole huomannut sen vaikuttavan painoon.
Itsellä tulee nyt maanantaina 2 viikkoa täyteen täysnutrausta ja tällä viikolla on paino pysynyt ihan samoissa. Liikuntaa on työn puolesta ollut kyllä todella runsaasti ja aikaisemmista kerroista muistaen näin siinä sitten käy, että paino ei silloin laske. No, josko se sitten nyt viikonloppuna lähtisi "levossa" laskuun.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja tsemppiä
punnituspv maanantai

Kuva

GFG-haaste tavoite

Kuva

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » La Syys 04, 2010 10:52 am

4.päivä
Yön nukuin kuin tukki. Ihanaa. Aamulla lenkki ja iltapäivällä jotain liikuntaa. Maanantaina täytyy lähteä metsästämään uusia makuja kaappiin; vaihtoehtoina lähinnä Allvot ja Nutridietit, koska ne on edullisempia kun Nutrilet. Olo on jotenkin napakampi. Tästä on kiva jatkaa.

Tsemppiä kaikille!

Ja hei, Notia; minuakin kiinnostaa kaikki mahdollinen lisäinfo vaihtoehdoista! Jaa viisauttasi meille :D jookos :?:
Kiiruhdan hitaasti

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » La Syys 04, 2010 6:02 pm

Tämä lista on täältä palstalta jostakin mulle suoraan kopsattu, että tästä teille korvauslistaa:

VLCD-LAIHDUTUSVALMISTEEN KORVAAMINEN MUULLA RUOALLA

- Syö JOKA PÄIVÄ VÄHINTÄÄN kaksi pussillista VLCD-valmistetta

- Korvaa puuttuva valmistemäärä proteiinipitoisella, vähärasvaisella ruoalla
Seuraavat ruoka-aineet korvaavat yhden pussillisen Nutrilettia tai vastaavasti 2/3 pussillista Dietta Miniä tai Nutrifastia

-60-70g kypsää, vähärasvaista lihaa, broileria tai kalaa
-2 kananmunaa
-4 kananmunan valkuaista
-80 grammaa raejuustoa(=vajaa puoli purkillista)
-100 grammaa maitorahkaa (mausteeksi voi laittaa esim. light-mehua tai -limpparia)
-75g maitorahkaa+0,5dl rasvatonta maitoa

- Jos korvaat 2 pussia VLCD-valmistetta muulla ruoalla, sinun tulee lisäksi ottaa monivitamiinivalmiste ja kalsiumvalmiste niinä päivinä

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Su Syys 05, 2010 11:56 am

Kiitti Lilja! Kerään kaikkea mahdollista tietoa nutrauksesta innoissani, koska uskon, et 12 viikon aikana tulee kaikanlaisia hetkiä eteen. Helpompi selvitä, jos osaa vaihdella syömisiä ja säveltää rajatusti.

5.päivä ja kaikki edelleen hyvin. Lenkillä tosin oli voimat vähän vähissä ja suihkussa tuntui, etten saa käsiä nostettua... Muuten kaikki loistavasti!

Tsemppiä kaikille nutraajille! :peukku
Kiiruhdan hitaasti

miimuska
Aloituspaino: 103
Pituus: 164
Laihdutustapa: nutraus

ViestiKirjoittaja miimuska » Ma Syys 06, 2010 7:12 pm

Hei kaikille!

Täältä tulee joukkoonne (jos sopii???) uusi nutraaja! :)
Paljon on kiloja kertynyt ja paljon niitä pitäis pois saada :/ mutta toivon että nyt onnistuisin edes jonkun matkaa taittaan nutraten ja pääsisin edes BMI 30 alapuolelle... Valvotusti nutraan niin kauan ku kantti kestää ja viikko sitten siis aloitin. aamulla oli 7vrk:n saldona -4kg :D joka antoi kyllä uutta puhtia jaksaa taas eteenpäin.
Alku on ollut loistava myös sen suhteen ettei ole tullut pääkipuja tms. ainoa miinus on tämä paleleminen, hrrr! mutta senkin kestän kunhan kilot karisee ;)

Tsemppiä kaikille! selätetään kilot, jookos??!! :peukku

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Ma Syys 06, 2010 8:30 pm

Sydämellisesti tervetuloa Miimuska!
Kiva kuulla, että sulla on mennyt hyvin. Ajattelitko aloittaa päiväkirjan pidon?
Mulla 6.päivä :arrow: 83 päivää jäljellä
Kaikki on hyvin :) Vähän flunssanpoika uhkailee, mutta en välitä. Ei erityisiä mielitekoja. Kokeilin Allevon peruna-purjo- keittoa ja maku on ok, kun vähän säätää. Tänään on hyvä päivä.

Nutrauksen iloa kaikille!
Kiiruhdan hitaasti

miimuska

ViestiKirjoittaja miimuska » Ma Syys 06, 2010 9:48 pm

kiitos kiitos! :)
Mä en ihan vielä nyt ainakaan päiväkirjaa aloittele kun tiedän etten jaksa/muista/ehdi sitä kuitenkaan kirjoittelemaan. Mutta aika näyttää jos vaikka jossain vaihees..

Oletkos sinä Tsup miten jaksellut ja onko ollut mielitekoja paljon? ootko täysin nutreilla vai...? Sulla näköjään siis 12 viikkoa tavoitteena. HUI! miten huimalta se kuulostaakaan kun päiviksi sen merkitsit. Ite ajattelin et jos tähtäisin 10 viikkoon, jatkan jos tuntuu hyvältä ja on tarvetta viel paljon, lopetan aikasemmin mikäli kantti ei kestä, mutta en ainakaan alle 5 viikon luovuta vaikka mikä olis :x

Eilen oli kyllä repsahdus lähellä.. Tykkään leipoa kaikkea hyvää ja päätin si leipoa hillopullia ja korvapuusteja kolmelle lapsoselle ja isännälle. leipominen onnistui kivuttomasti mutta illalla en voinut olla koskematta pullan ja haukkasin 1 haukun :oops: En väitä että olis ollut fiksua, koska sitten sitä pullaa vasta mieli tekikin, mutta sain kuitenkin hillittyä itseni ja join vain lasin vettä . Tänää on ollut jotenkin oudon paljon kiusauksia mutta jospa huomenna olis kuitenkin helpompi päivä. Tänään en ole onneksi sortunut mihinkään!

kamro
Laihdutustapa: Kaikkea on kokeiltu, tällä hetkellä nutraus
Laihdutushistoria: Kerran enemmän lihonut kuin laihtunut

ViestiKirjoittaja kamro » Ti Syys 07, 2010 4:05 pm

Olen joskus hengaillut tällä foorumilla edellisen kerran laihduttaessani. Sen jälkeen kaikki takaisin korkojen kanssa. Nyt nutraan sairaalan ryhmässä 10 viikkoa ja siitä pitäisi saada potkua. Olen hakenut lihavuusleikkausselvitykseen, eli nutrauksen jälkeenkin painoindeksiä jää yli 45.

Torstaina tulee viikko täysnutrausta, sitä ennen viikon keventelin ja siinä lähti jo 2 kg. Kesällä lähti 5 kg kun pitelin helteitä uimahallilla. Eli alku ihan hyvä. Palelee hirvittävästi. Olen syönyt kasviksia vapaasti, tosin ruokahalu meni muutamassa päivässä ja nyt pitää vähän pakottautua syömään edes jotain. Tuo kokonaan ruuatta olo ei ole mulle hyvä juttu vaikka sitäkin saa tehdä pusseilla.

Täysnutrannut olen joskus ennenkin. Ollut myös pisteillä, alakarpannut jne. Ja aina muutamassa vuodessa lihonut takaisin. Siksi olisin valmis leikkaukseen jos sinne pääsen. Tähän mennessä olisin jo syömisongelmani omin voimin ratkaissut jos olisin siihen kyennyt.

Muoks: olen syönyt tähän mennessä sairaalasta saatuja maistiaisia ja itse ostanut Nutrilettin suklaata, joka menee vaivatta alas. Naturdietin päärynä ja ananas maistuivat jopa hyviltä. Keitot ovat ihan kauheita kaikki, osasta saan oksetusrefleksin. Teen itse kasvissosekeittoa ja syön sitä vähän lämpimikseni kerran päivässä. Vois kyllä vakavasti ottaa harkintaan tuon yhden pussin korvaamisen kananmunalla tai raejuustolla. Molemmat kuulostavat AIKA hyviltä tässä vaiheessa...

Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!

Kamro
Pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä
Kuva

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Ti Syys 07, 2010 7:12 pm

Miimuska: kova juttu haukata pullasta pala ja jättää loput syömättä. Hyvä, et sait jätettyä siihen.
Kamro: tervetuloa joukkoon kevenevään!

Mulla 7.päivä ja 82 jäljellä.
Tänään hyvä olo. Töissä oli niin hoppu, etten ehtinyt aamupirtelöä nauttimaan vaan siirsin sen iltapäivälle jääkaappiin. Lounaaksi söin Thai-keittoa, johonn lisäilin mausteita ja pieniä kukkakaalin murusia ja paprikaa noin ruokalusikallisen kumpaakin sekä paljon persiljaa... Nam. Oli hyvää! Siipasin yhden avomaankurkun jälkkäriksi. Suklaapirtelön hörpin sit autossa kotimatkalla ja totesin, et huomenna pitää olla tarkempi syömisten suhteen. Aamupala on päivän tärkein ateria :D

Ei mielitekoja, ei palelua. Unen laatu on hyvä.
Kiiruhdan hitaasti

miimuska

ViestiKirjoittaja miimuska » Ti Syys 07, 2010 8:46 pm

Tsup: Kiva ettei ole mielihaluja eikä palelua.. loppuukohan niistä kumpikaan multa koskaan? :(

Mites on yleinen mielipide tuosta thai-keitosta? ite en oo uskaltanu sitä maistaa..

Tänään on siis 9.pv täysin nutreilla. En uskalla syödä ollenkaan muuta kuin tuorekurkkua, koska tiedän repsahtavani paljon helpommin jos alan "vähän" muuta syömään. Kurkkuakin syön vain jos on ihan pakko saada jotain pureskeltavaa, eli en edes joka päivä. Mielitekoja aiheuttaa kaikki ruuat, mut silloin si otetaan vähän suklaapirtelöä ja vettä. Oon pyrkiny ajoittaan omat pirtelöt muun perheen ruokailun aikoihin, jolloin saan edes jotakin syödä kun kerran toisetkin syö :lol:

Nyt on kyllä tänään ollut jotenkin niin toiveikas päivä kun jaksoin jopa 2h polkea kuntopyörällä. No ehkä senkin innon aiheutti tuo vaaka. Se kun eilen oli 99.2kg ja tänään si yllättäen 99.6kg. Toki ei joka päivä pitäisi, enkä ihan joka pv käykään vaaálla mutta haluan kuitenkin varmistaa ettei se huomenna ole vielä enemmän plussalla :lol: ja Tuo 1 pullan haukkaisu on ainoa repsahdukseni koko aikana, joten en jaksa kyllä uskoa et paino sen takia olis noussu.
Tänään muutenkin hyvä päivä kun on jaksanu touhuta tehokkaasti ja nälkä ei ole ollut kertaakaan. Vielä pitäisi saada yksi pirtelö kohta alas, mutta. no se tuottaa hieman tuskaa koska ei tee nyt mieli ku vain vettä, mut yritän saada alas.

Onko muilla kuinka heittelyitä painossa? (siis ollenkaan)

Martta
Aloituspaino: 126
Tavoitepaino: 80
Laihdutustapa: nutrilett

ViestiKirjoittaja Martta » Ti Syys 07, 2010 10:59 pm

Taitaa olla ihan normaaleja noi painon heittelyt. Itsellä tippui eka viikolla 3,9 kg toisella viikolla paino nousi 200g ja tääkin viikko on mennyt niin että joku aamu näyttää +200g ja joku aamu -200g. Sen olen huomannut että raskaampi liikunta nostattaa hetkellisesti painoa. Itse syön nutrien lisäksi 2 salaattiannosta päivässä, enkä ole retkahtanut ja silti paino nousi. Luotan kuitenkin siihen että jossain välissä se notkahtaa jälleen laskusuuntaan :)
punnituspv maanantai

Kuva

GFG-haaste tavoite

Kuva

Tsup
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Ke Syys 08, 2010 7:04 pm

8. päivä ja 81 jäljellä.
Pudotus -5,2kg ekalla viikolla.

Valtakunnassa kaikki hyvin.
Kiiruhdan hitaasti

miimuska

ViestiKirjoittaja miimuska » Ke Syys 08, 2010 9:25 pm

On kiva kuulla et jollain muullakin paino menee miten sattuu.. Etten mä todellakaan ole ainoa.
Tsup: Millä ihmeellä sä tollasen saldon sait viikon aikana pois? Todella hienoa!!! MÄKIN HALUAN!!! :D
No, jospa tää tästä lähtis putoon kun vaan kiltisti syön pusseja.......

Tänään käytiin koko perheen voimin kaupungilla pyörimäs ja shoppailemas monta tuntia (3). välillä tuli jo isännällä ja lapsilla nälkä. Kaupasta si pikaista autossa syötävää ja tietysti isäntä osti myös suklaata. Mietin et nonni, tässä tulee nyt kyllä tapahtumaan jotakin mitä en halua, eli varmasti sorrun suklaaseen. Ennen olin hyvinkin perso juurikin suklaalle. En muista et olisin koskaan jättänyt syömättä jos on kaapissa ollut tai onkohan koskaan suklaa edes kaappiin saakka ehtinytkään :oops: Mutta tänään mä yllätyin kun mieleni ei tehnyt maistaa edes yhtä pienen pientä murua :) Huomasin siis tuon kiusauksen menneen pois, jes! Jospa ne mielihalut poistuis kohta muidenkin herkkujen ja ruokien osalta kokonaan. Toivotaan..

kamro
Laihdutustapa: Kaikkea on kokeiltu, tällä hetkellä nutraus
Laihdutushistoria: Kerran enemmän lihonut kuin laihtunut

ViestiKirjoittaja kamro » To Syys 09, 2010 10:33 am

Tsup: Onneksi olkoon!

Mulla 1.täysnutrauspunnitus takana ja -5,1 kg. Kyllä se jo tuntuu ja motivoi.

Eilen oli tosi huono olo illalla. Täytyy muistaa juoda, juoda ja pitää ateriavälit tasaisina. Nyt taas ihan ok.

Kamro

Enää 63 päivää jäljellä!
Pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä
Kuva

Saru
Pituus: 165
Laihdutustapa: Gramma kerrallaan

ViestiKirjoittaja Saru » To Syys 09, 2010 11:52 am

Hei nutraajat,

täysinutraaminen houkuttaisi täälläkin. Päätin kuitenkin keventää ruokavaliota ennen nutraamisen aloittamista (jos siihen päädyn). Mitä mieltä olette, kannattaako keventää tiputtamalla hiilihydraatteja pois vaiko siirtymällä hyvin kasvispitoiseen ruokavalioon proteiineja (ja tietysti rasvoja molemmissa vaihtoehdoissa) pois tiputtamalla?

Mulla tulee pää hirveän helposti kipeäksi kun verensokeri tippuu alas, onko kohtalontoverit vain napsineet rauhassa buranaa vastaavissa tilanteissa vai olisiko siihen joku kikka kakkonen mistä en ole tietoinen?

Piia

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”