Kuka nutraa tänään ja kuis menee ym.?

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Kid
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0

ViestiKirjoittaja Kid » Ti Heinä 18, 2006 5:33 pm

Ei juma, aamupaino tänään 74,2 :D

Asra
Laihdutustapa: Nutraus

ViestiKirjoittaja Asra » Ke Heinä 19, 2006 6:06 pm

Uusi nutraaja ilmottautuu mukaan! Takana on kaksi viikkoa kevennetyllä ruokavaliolla ja tämän viikon olen täysnutrannut. Teen tämän patukkaversiona, koska nuo pussit eivät mene minulla alas mutta eiköhän tämä toimi näinkin. Eli kaksi Nutrilettin patukkaa päivässä, lisänä teetä, vettä ja pari siivua kalkkunaleikettä.

Olo on ollut hyvä, suorastaan kevyt ja energinen! Kevennyttyä ruokavaliota aloitellessani oli päänsärkyä parina päivänä mutta enää ei ole ollut sitäkään riesana. Tarkoitus olisi nutrata tosissaan hamaan tulevaisuuteen asti, lääkäri valvoo tietty. Haaveena tuo 60kg, jonka verran painoin joskus ennenmuinoin. Vaaka odottaa maanantaina ja kuulen kohtaloni, mikä se sitten lieneekään... :_Iloinen
Kuva

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » Ma Heinä 24, 2006 6:11 am

Huomenta kaikille!

No, siellä mökillä ruvettiinkin metsätöihin ja minä rupesin syömään kun en uskaltanut moottorisahan varteen nutrien voimin. Eli paino ei noussut (ihme) muttei laskenutkaan siellä, ruotuun palaaminen kesti muutaman päivän. On se kumma miten siihen syömiseen jää kiinni.

Nyt olen ollutkin tiukasti nutreilla taas ja enää on kilo kesäloman aikana tulleita hävitettävänä. On kyllä tosi tyhmää laihduttaa kevät ja sitten lomamatkalla lihoa ne about takaisin. Mutta, nyt täytyy katsoa uusiin haasteisiin, tyttären rippijuhlat ensi vkl ja 5 tenttiä tässä viikon sisään... että hiukan stressiä.

Sunnuntaina täytyy vaan syödä vähän, helpompi ottaa kuin selitellä vieraille. Maanantai 31. onkin sitten todellinen Haaste, talossa minä ja Herkut. Ehkä tällä kertaa mun ei tarttis pelastaa niitä ruokia roskikselta??? Olisinko jo vihdoin oppinut!

Tsemppiä kaikille nutraajille ja tervetuloa mukaan Aurora ja Asra =)!
Nutraus on kyllä varsin tehokasta, tsemppaillaan toisiamme vallaan uusiin lukemiin ja mittoihin tässä loppukesästä!
Kuva
[/url]

Asra

ViestiKirjoittaja Asra » Ma Heinä 24, 2006 11:46 am

Ensimmäisen viikon tulokset ja tickerin päivitys, tadaa, miinusta tasan 2 kiloa! :D Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.

Olo on ollut koko ajan hyvä ja todella energinen. Tuntuu, että voin paremmin kuin aikoihin ja se todella kannustaa jatkamaan.

Kiitos Lilian tervetulotoivotuksista :hali
Kuva

Viola
Vilahtelijaterhikki
Pituus: 165
Laihdutustapa: Luonnollista puhdasta ruokaa + vähemmän makeaa

ViestiKirjoittaja Viola » Ma Heinä 24, 2006 1:04 pm

Tänään alkaa kolme viikkoa kestävä osanutraus, jonka tavoitteena on kadottaa kolme ylimääräistä kesälomalla saatua kiloa. Harmittaa kyllä vietävästi että olen niitäkin kolmea laihduttanut n. puoli vuotta, ja sitten ne tulevat puolessatoista kuukaudessa takaisin! :cry: Siitä kyllä näkee että ruokavalio on kaiken a ja o, sillä liikkunut olen koko kesän 2-5 kertaa viikossa ihan kunnolla, mutta niin vain olen päässyt turpoamaan...

Metodina siis osanutraus, viikkoon ajattelin yrittää aina lisäksi pistää 1 täysnutrauspäivän ja 1 kokosyömispäivän. Katsotaan miten homma lähtee etenemään!

Babo67
Vilahtelijaterhikki
Aloituspaino: 98
Tavoitepaino: 77
Pituus: 170
Laihdutustapa: Tervellistä ruokaa ja sokerit ja rasvat pois
Laihdutushistoria: Jojoilua.....
1999--120 kg
2001-- 76 kg
2004--99
2005--74
2006--82
2008--93
2009--100
2010--93
2011--96
2012--98
2013--98
Viesti:

ViestiKirjoittaja Babo67 » Ti Heinä 25, 2006 11:33 am

Modifast kuurilla tänään :!:

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » Ti Heinä 25, 2006 12:59 pm

Arghs, jo kolmatta päivää särkee päätä, ei tehoa särkylääkkeet. Rupee meneen tätsystä teho. Ja juon litroittain.

Tsemppiä kaikille!
Kuva
[/url]

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » Ke Heinä 26, 2006 1:22 pm

Aurinkoista keskiviikkoa! Mitäs kuuluu? Missäs kaikki, kukkuluuruu?

Ihana uusi päivä, päänsärytön koitti! Olen aivan uutta tarmoa täynnä.

Lapsosten kanssa leivoimme tuleviin rippijuhliin kaneliässiä aamusella enkä minä edes maistanut taikinaa! Taisi ässistä tulla ässiä kun niitä sai jo kiireesti laittaa laatikkoon ennenkuin hupenevat. Olen hyvin ylpeä itsestäni, minä, joka aina olen nuollut kipotkin, sain itseni hillittyä!!! Ja hyvä niin, olen aika mustavalkoinen tässä projektissani nyt, ei voi sallia että jos nyt ihan pikkasen ja vielä vähän lisää... se on totaalimenoa sitten.

Vaakakin näytti oikein mukavaa lukemaa, nyt olen saanut laihdutettua pois kesälomareissulla tulleet kilot. Varsinainen laihdutus voi siis jatkua. Ei auta harmitella tapahtunutta vaan innokkaasti tavoitella yhä pienempiä lukemia!

Ja hakea kaupasta uusia pulvereita.

t: Lilian, taikinasankaritar :wink:
Kuva
[/url]

IP

ViestiKirjoittaja IP » To Heinä 27, 2006 8:26 pm

IP nutraa tänään toista päivää ja ihan hyvältä tuntuu.
Kevätspurtti
Kuva

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » Pe Heinä 28, 2006 11:35 am

Moi IP ja tervetuloo tänne nutraussektoriin :hali

Hauskaa kun joku muukin tässä maailmankaikkeudessa nutraa kuin minä. Enpäs tiedä enää monesko päivä mulla on menossa... kymmenes tai jotain.
Vkl on aika haasteellinen, saas nähdä mitä vaaka sanoo maanantaina!

Aurinkoista vkl nutraajille!
:saa
Kuva
[/url]

Asra

ViestiKirjoittaja Asra » Ma Heinä 31, 2006 11:14 am

Hei taas! Toinen nutrausviikko tuotti tulosta yhden kadonneen kilon verran. Mutta mikäköhän siinä on, etä oli vähän höh olo? Kun viime viikolla sentään katosi kaksi kiloa... Kuitenkin kilo viikossa on hyvä saavutus!

Mutta kolmas viikko pyörähti siis käyntiin! ja motivaatio on edelleen kohdallaan :D

Olen muuten ihan hassun ihastunut näihin tickereihin, taas piti luoda uudenlainen... :lol:
Kuva

Anneli
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 148
Tavoitepaino: 85
Pituus: 168
Laihdutustapa: normaali ruokavalio
Laihdutushistoria: Kaikki alkaa taas alusta painosta 148 kg. Nyt tarkoituksena saada aikaiseksi elämäntapamuutos ilman " vippasdiettejä ".
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anneli » Ma Heinä 31, 2006 4:47 pm

Nutrauksen aloitin tänään, katsotaan miten tässä käy....
Kuva

periksi ei anneta, vaan mennään yli vaikeuksien

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » Ma Heinä 31, 2006 8:18 pm

Moi Anneli!

Tervetuloa mukaan :hali ja paljon tsemppiä!

Mä jatkan taas huomenna tiistaina nutrausta, rippijuhlat oli su ja vähän tuli maisteltua, samoin tänään kun kävi vielä vieraita. Ois aika epäilyttävää jos ei emäntä söis kahvipöydästä mitään.. luulevat pian että oon rotanmyrkkyä laittanut :x

Mutta se hyöty tästä menneestä 12 päivän nutrauksesta oli, että ostamani hame menikin päälle ja mieskin innostui kehumaan että olenpas laihtunut, samoin muutama muu =) Oikein motivoivaa siis!
Kuva
[/url]

kalliitkilot

ViestiKirjoittaja kalliitkilot » Ma Heinä 31, 2006 9:23 pm

Hei vaan kaikille nutraajille! Mulla on kanssa hiukan kokemuksia nutrilettista. Sitä suklaanmakuista jauhetta olen kokeillut eräitä kertoja ja mun mielestäni se oli hyvää :) Mansikan makuista kokeilin myös ja sekin oli ihan ok, mutta se parsakeitto oli kauheaa :( Ainoa mikä mua niissä harmittaa (jälleen kerran) on hinta. Hinnaksi muodostuu aika paljon pussia kohden, vaikka siis täysravintoahan se on se sisältö.

Enivei, olin joskus täysnutrauksella viikon verran ja painoni putosi ihan kivasti. Ekoina päivinä suklaajauheen maku oli hyvä ja raikas, mutta loppuviikolla alkoi jo hieman tympäistä. Muistot kuitenkin siitä viikosta ovat hyvät, olo oli mainio, päätä ei särkenyt eikä ollut koko ajan ruoka mielessä. Ihme kyllä, sillä yleensä laihduttaessani ajattelen ruokaa lähes taukoamatta. Nutratessani sitä ongelmaa ei ollut :P Päinvastoin, odotin aina sitä, että kello tulee niin ja niin paljon, että saan vetää sen suklaapussillisen jauhetta.

Evääksihän noi nutrit ovat ihan ykkösiä :) Jauhepussi on helppo ottaa mukaan ja kannelliseen rasiaan vettä, jollei vaikka mene sellaiseen paikkaan, jossa tulee vettä hanasta vääntämällä 8) Patukat nyt ovat tietty älyttömän helppoja ottaa mukaan, mutta kyllä mun mielestäni noiden jauheidenkin kanssa pärjäsi ihan hyvin.

Tästä innostuneena, taidankin pitää muutaman osanutrauspäivän...Täällä on sitten kiva käydä lukemassa aiheesta, mitä muulle jauhekansalle kuuluu :D Mikähän ateria sillä olis viisainta korvata...? Aamupala?

Viola
Vilahtelijaterhikki
Pituus: 165
Laihdutustapa: Luonnollista puhdasta ruokaa + vähemmän makeaa

ViestiKirjoittaja Viola » Ti Elo 01, 2006 12:43 am

Täällä osanutraus meni ke-la ihan mallikkaasti, kalorit jäivät aika alas, tosin 2 kertaa korvasin yhden nutrin 3 dl kaakaota :oops: Se ei ollut kovin järkevää. Nyt eilinen sunnuntai oli ensimmäisen viikon se yksi täyssyömispäivä, jolloin tuli aivan liian rennolla otteella vedeltyä ruokaa. Myös tänään olen syönyt liikaa...Mutta huomenna kun palaan kotiin tyhjän jääkaapin ääreen osanutraus jatkuu taas!

Anneli
Pikkuterhikki
Laihdutushistoria: Kaikki alkaa taas alusta painosta 148 kg. Nyt tarkoituksena saada aikaiseksi elämäntapamuutos ilman " vippasdiettejä ".
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anneli » Ke Elo 02, 2006 8:45 pm

3-päivänutrailussa menossa tai VLVD kuuriahan minä oikeastaan noudatan, jossa kaloreitten pitää jäädä alle 800kcal.

No tänään poikkesin dietistä sen verran että käytin 1tl oivariinia ja pahus kun siitä tuli paljon kaloreita......

Nyt on ongelmana sellainen, että menen yöksi töihin. Tänään en ole päivän aikana hirveästi syönyt, mutta mikä on minun vuorokausi, aamulla heräsin kuitenkin jo 7-aikaan, nukuin muutaman tunnin päikkärit ja yöksi töihin. Töissä ei tule ennen puoltayötä syötyä mitään eli syön sen jälkeen 2-3 ateriaa, mutta mites huominen päivä, nukun aamupäivän ja jos hyvin käy niin heräilen vasta iltapäivällä ja ajoissa illalla nukkumaan ja kuitenkin pitäis syödä ne 5- ateriaakin. No itse olen rytmittänyt vuorokautta yö- töissä käydessäni aina aamuseitsämästä seuraavaan aamuseitsämään. Taidan vaihtaa aikutauluni klo 6:sta 6:teen, saan näin ollen mahdutettua aamupalan itselleni ennen nukkumaanmenoa ja minulle jää vielä 4-ateriaa heräämisen jälkeen syötäväksi.

Laskeskelin kaloreita kalorilaskurilla ja taitaa tänä yönä mennä sen mukaan muutama kalori yli ton 800kcal, en tullut punninneeksi kaikkea kurkkua minkä söin, joten en ole ihan varma.
Kuva

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » To Elo 03, 2006 8:33 am

Huomenta!

Anneli, järkevältä kuulostaa toi kuudesta kuuteen rytmitys. On varmasti hyvä ottaa yksi annos ennen unille menoa ja silti jää vielä neljä jäljelle. Kauhistuin kun luin sun punnitsevan kurkutkin! Ei kai niissä mitään kaloreja ole? Mainittavasti? Pitäisikö kirjata? Mä olen nappaillut tomaatteja ja kurkkuja ihan huolettomasti, vihreää salaattia ja kesäkurpitsaa samoin. Jopa appelsiinin syön päivässä nutrien lisäks jos oikeen tuntuu siltä että jotain "tukevampaa" tarttis suuhunsa.

Olinpas eilen iltasella kyläilemässä, päivä meni hienosti nutreilla. Kylässä join pari lasia viiniä :viini ja sit salaattilautasen, sämpylän ja korvapustin kahvin kanssa. Viinistä en tullut edes hiprakkaan, päänsärky alkoi noin neljän tunnin kuluttua :( . Eli tästä lähin totean jotain epämääräistä lääkekuurista ja jätän alkot muille, minulle tämä oli jo 2. kerta kun kävi näin. Ehkä se alkoholi imeytyy tosi nopeasti tai jotain.

Tänä aamuna en mennyt vaaálle masentumaan :itkea vaan jatkan taas turvallisesti nutreilla.

Lounaaksi voisi sommitella kauniin salaattilautasen, pohjalle salaattia, asetella nätisti päälle tomaattia, kurkkua, vesimelonia. Ja sit nutrimansikka jälkkäriks kahvin kans :annos :P

Ja sitten, toisspäivänä tapasin ystävättäreni, joka palasi mökkikuukauden jälkeen kaupunkiin. Hän "kauhisteli" että kun olen niin laihtunut (en ole kertonut laihduttavani) ja paljastinpas sitten tämän nutritouhun... ja arvaatkaas kuka meni kans ostamaan nutrit ja aloitti eilen :wink:

Aurinkoista kesäpäivää kaikille keventyjille toivottelee

Lilian
Kuva
[/url]

tuffy

ViestiKirjoittaja tuffy » To Elo 03, 2006 11:30 am

En kyllä alkaisi kurkkua punnitsemaan nutratessakaan. Kun kerran sitä 100 kaloriin saisi syödä kilon. Meillä ainakin VLCD-ryhmässä kannustettiin vihannesten syöntiin, sillä niiden kuidut auttavat ruuansulatukseen. Nutrien lisäksi siis 200 kalorin verran vihanneksia, (esim kurkkua kilo ja tomaattia puolikiloa = 200 cal ;) ) Ei varmana nälkä yllätä. Meille jaettiin sellainen kätevä lunttilappu, jossa oli eri kasvisten määrät/100 kalorissa.

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » To Elo 03, 2006 12:18 pm

Moi Tuffy!

Miten pääsit mukaan painonhallintaryhmään? Kukahan noita järjestää?

t: Lilian
Kuva
[/url]

Mimmuli
Pikkuterhikki
Laihdutustapa: lchf
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mimmuli » To Elo 03, 2006 12:26 pm

Mulla menossa kolmas nutripäivä. jotenkin mulla ei tuo vesi maistu, vaikka tiedän että pitäisi juoda. Vaikka en edes juo paljon, niin vessassa on tullut rampattua.

Aiemmin tänään mun maha kurisi komeasti ja kuuluvasti. Nälkä minulla ei ole, ehkäpä suolet tekemisen puutteessa hieman protestoivat...
Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat. ~Rosedale

tuffy

ViestiKirjoittaja tuffy » To Elo 03, 2006 2:14 pm

hei Lilian: Pääsin sairaalan sisätautipoliklinikan järjestämään painonhallintarymään sisätautilääkärin lähetteellä.

Painonhallintaryhmiä (ENE-ryhmiä) järjestetään terveyskeskuksissa ja sairaaloiden poliklinikoilla. Samoin yksityiset lääkärikeskukset järjestävät ryhmiä.

Anneli
Pikkuterhikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anneli » To Elo 03, 2006 5:08 pm

Joo, kyllä olen pääsääntöisesti punninnut kaiken mitä syön, mitä nyt viime yönä meni muutama herneenpalko punnitsematta ja en minä ligh-juomista vielä ole ruvennut kaloreita laskemaan, no poikkeus oli toi ananas-light limppari jossa on 9kcal/dl....

Niin, minä en katsos nutraa perinteisesti vaan käytän tätä jonka löysin täältä terhinetistä, kopioin sen tähän. Toivottavasti on turvallinen.

VLCD-LAIHDUTUSVALMISTEEN KORVAAMINEN MUULLA RUOALLA

- Syö JOKA PÄIVÄ VÄHINTÄÄN kaksi pussillista VLCD-valmistetta

- Korvaa puuttuva valmistemäärä proteiinipitoisella, vähärasvaisella ruoalla
Seuraavat ruoka-aineet korvaavat yhden pussillisen Nutrilettia tai vastaavasti 2/3 pussillista Dietta Miniä tai Nutrifastia

-60-70g kypsää, vähärasvaista lihaa, broileria tai kalaa
-2 kananmunaa
-4 kananmunan valkuaista
-80 grammaa raejuustoa(=vajaa puoli purkillista)
-100 grammaa maitorahkaa (mausteeksi voi laittaa esim. light-mehua tai -limpparia)
-75g maitorahkaa+0,5dl rasvatonta maitoa

- Jos korvaat 2 pussia VLCD-valmistetta muulla ruoalla, sinun tulee lisäksi ottaa monivitamiinivalmiste ja kalsiumvalmiste niinä päivinä

Tässä tämä lyhykäisyydessään, toivottavasti on apua

Nopeasti laskettuna vielä nuo määrät kokonaiselle pussille Nutrifastia ja Dietta Miniä:

- 90-105g kypsää, vähärasvaista lihaa, broileria tai kalaa
- 3 kananmunaa
- 6 kananmunan valkuaista
- 120g raejuustoa
- 150g maitorahkaa
- 110g maitorahkaa+0,75dl rasvatonta maitoa

(korjatkaa jos meni pieleen nimim. matikkanero

No nuissa pussien syönneissä saisin olla tarkempi, että tulisi syötyä joka päivä ainakin toi 2-pussia ei nimittäin aina tule syötyä, tökkii välillä nuo pussit, mutta pääsääntöisesti olen kyllä syönyt niitä sen 2-pussia.

No ei mulla kalorimäärät tainneetkaan mennä yli, hyvä hyvä...

Itse en vois kuvitella syöväni pelkkiä nutripusseja sen verran kuitenkin kaipaan purtavaa. No kukin tyylillään. Tsemppiä teille nutripussien käyttäjät.

Tässä selittyy miksi lasken ja punnitsen niin tarkasti, koska pyrin alle 800kcal vuorokausi. Kalorilaskuri netissä on kätevä. Niin ja eilen söin säilykepersikoita sokeriliemessä ja niissä on aika paljon kaloreita.....
Niin ja minulla kasvaa tomaatteja ulkona ja kun ne kypsyvät luultavasti nappailen niitä sitten vapaammin.

Noi kananmunat on pahoja, kun niissä on niin paljon kaloreita, mutta niin hyvän makuisia.... En sitten tiedä mikä olisi pelkän valkuaisen kalorimäärä, mutta se on ruokaisempi kun syö keltuaisenkin.
Kuva

prinsessa
Aloituspaino: 118
Tavoitepaino: 80
Pituus: 176
Laihdutustapa: kiloklubi
Laihdutushistoria: Kaikkea mahdollista: PV, hyväkarppaus, nutraus...

ViestiKirjoittaja prinsessa » Pe Elo 04, 2006 11:16 am

Täällä nutrataan tänään pitkästä pitkästä aikaa. Päätin ottaa pienen spurtin lomalla ennen töihinpaluuta. Nyt on niin hyvä olo, että mielessä on jo se, että jatkan huomennakin, mutta voipi olla, että illalla olen jo toista mieltä :lol: :wink:

Minä kun olen rekisteröitynyt Keventäjiin niin merkkailin sinne nämäkin kalorit plus sitten kasvikset, mitä tulee päivän aikana syötyä. Kohta onkin salaatin ja mansikkanutrin aika. Laitoin jääkaapin oveen isolla kellonajat, jolloin saa syödä.

Tällä keinolla olisi tarkoitus vauhdittaa matkaa kaksinumeroisiin lukemiin. Jostain syystä paino jumittaa ja vaaka näyttää vaan plussaa vaikka olen liikkunut hyvin ja syönyt nätisti.
Raskausajan painonhallintaa, LA 10/2011

Mimmuli
Pikkuterhikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mimmuli » Pe Elo 04, 2006 11:35 am

neljäs nutripäivä, hyvin menee :) Vessassa juokseminen jatkuu, joten nesteitä kai poistuu ihan kiitettävästi...

Pää on vähän kipeä, voi johtua myös huonosti nukutusta yöstä. Vielä ei ainakaan palele, vaikka mua usein nutratessa palelee. Olo onpi ihan ok. Mut se nutrilettin tomaattipasta oli pahaa.
Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat. ~Rosedale

Anneli
Pikkuterhikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anneli » Pe Elo 04, 2006 11:43 am

5 nutrailupäivä menossa ja kaikki ihan ok, painokin on mukavasti lähtenyt laskemaan, tänään näytti 130.9kg, katsotaan miten tässä käy....
Kuva

prinsessa

ViestiKirjoittaja prinsessa » Pe Elo 04, 2006 12:13 pm

Söin lounaaksi salaattia, kurkkua, paprikaa, vesimelonia ja extrana yhden siivun keittokinkkua. Lisäksi mansikkanutri, joka oli pahempaa kuin muistinkaan, suklaa menee mulla paremmin alas.

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » Pe Elo 04, 2006 1:05 pm

Hepskukkuu!

Täällähän on reippaita tytöntylleröitä =) :rhali

Mimmuli: _Juo_ lisäääää, auttaa tuohon päänsärkyyn. Ja aina voi ottaa särkylääkkeen. Mulla särki kans jossain vaiheessa, tuntui että aivot kuivuu. Nyt sit käsikassarissa on huulipunan lisäks myös vesipullo!

Ja se juustopasta vasta kammoa on, en saanut alas, en mitenkään. :pahaolo
Tragikoomista oli kuolata koko päivä ajatuksella Juustopastasta!!! ja tyrmistys oli melkoinen maistettuani. No, sitä ei tartte enää ostaa. Suklaa, mansikka ja kanakeitto menevät alas.

En ole enää laskuissa mukana monesko nutripäivä mulla on menossa, kolmas viikko tai ehkä jo neljäskin. Jotain sosiaalista sählää ja rippijuhlat sotki kuvioita. Kunpa nyt sais vaan ihan rauhassa nutrailla muutaman viikon ilman "yhdessä ulos syömään" sessioita.

Tässä kun itse ei syö, huomaa hyvin miten ihan kaikkeen elämään liittyy ruoka ja syöminen. Olipa kyse iloisista tai surullisista juhlista, ystävistä, merkkipäivistä, _aina_ syödään. Ystävätär poikkes eilen aamukahville, kahvin kanssa tarjosin herkullisia kirsikkatomaatteja kjeheeheee, katsoi mua että nyt on viimeinenkin valo sammunut, pakko oli sit kertoo tää nutrihomma :iloinen .

Jostain omituisesta syystä olen ollut tänään hyvin Nälkäinen. Pirteänä heräsin jo kuuden tunnin yöunen jälkeen ja nälkä on ollut koko ajan. Ensimmäinen nälkäinen päivä koko aikana. Söinpä sit puolikkaan tuorekurkun tuossa aamukahvin kanssa :shock: Eksoottista! Tänäiltana kyläilemään, tomaattia eväänä.

Haastan itseni ja teidät, kuka selviytyy viikonlopusta kunnialla???? Maanantaina palkkioksi jotain kivaa sitten , EI ruokaa =)

terkuin Lilian ja kurnivat suolet
Kuva
[/url]

prinsessa

ViestiKirjoittaja prinsessa » Pe Elo 04, 2006 2:56 pm

Lilian: vau, miten hyvin olet jaksanut nutrailla! Miten paljon on tässä ajassa kiloja tippunut? --- Ja minkä haasteen annoitkaan!!! Viikonlopun yli nutraillen tuntuu hurjalta, mutta jos sinäkin olet jo noin pitkään jaksanut, niin ei pitäisi muutama päivä meikäläiselläkään tuntua. En lupaa mitään, mutta katson tilanteen huomisen vaakalukeman jälkeen (juoksen joka aamu vaa'alla...).

Täällä tilanne hallinnassa, tosin pieni nälkä vaivaa näin iltapäivällä. Tässä yritän kovasti juoda extralaihaksi tehtyä fun lightia ja suunnittelen syksyn liikuntaharrastuksia. Vielä ei vaan ollut syksyn aikatauluja kovin monessa paikkaa esillä... Tässähän ehtii motivaatio kadota, kun jumpat alkaa vasta syyskuussa :wink:

prinsessa

ViestiKirjoittaja prinsessa » Pe Elo 04, 2006 10:25 pm

Huh, päivästä selvitty kunnialla. Pieni nälkä kaihersi koko loppupäivän, mutta en antanut periksi. Laskin päivän kalorit ja ne jäivät 773:een eli ihan jees :) Huomisaamuna katsotaan, miten käy huomisen nutraamisen!

Lilian: tuolta Lexan päikystä luin, että aiot nutrata vielä tosi pitkään eli ymmärsinkö oikein että tavoitepainoon asti? Kunnioitettava tavoite!!

Lilian
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lilian » La Elo 05, 2006 8:23 am

Ihanaa, uusi päivä ja vieläpä lauantai. :D
Eilisestä nälästä ja kyläpaikan tarjoiluista selvisin kunnialla, join vain kahvia ja jätin viinerit yms. muille vedoten, että tämänpäivän syömiskiintiöni on täynnä. :lol: Onneksi tänäaamuna ei nälkää tunnu, eilen vatsa kiljui jo heti aamusta.

Prinsessa: Eka tavoitteeni oli nutrata heinäkuun loppuun, se tais mennä jo :shock: . Siis mä laihdutin keväällä joitakin kiloja, lihoin ne melkein takas kesälomalla ja kotiin tultuani aloitin nutrauksen ajatuksella karistaa noi lomakilot ja onnistuin! Sit aattelin, että no jos töiden alkuun elokuun puoliväliin.....

Toisaalta nyt tuntuu, että mikäs tässä on nutratessa, hienoa olisi jatkaa tuonne normaalipainon ylärajaan. En ole tehnyt mitään tiukkoja päätöksiä, että kauanko, varmaan niin kauan kun hyvältä tuntuu. Yllättävän kivuttomasti tämä sujuu ottaen huomioon, että teen perheelle 5 ateriaa/välipalaa päivässä.Paikkareiden pisteillä kun laihdutan ajattelen vain ja ainoastaan ruokaa, mitä ja koska syön seuraavaksi. Tässä jotenkin irtautuu ruuan maailmasta! Ilmeisesti elimistöni on päässyt ketoosiin, rasva palaa ja olo on mainio. Enää ei tuu laskettua että nyt on 8. nutraustunti menossa.

Laskin kyllä nyt sit kun sitä kyselit, että tänään on menossa 21. nutrauspäivä. Noiden päivien välissä on siis muutamia ei-nutrauspäiviä hajanaisesti, kaikennäköstä sosiaalista häppeninkiä, joissa on pakko maistaa jotain ja sehän sit toki sekoittaa pakan. Vatsa tuli lähinnä kipeäksi syömisestä ja henkisesti harmitti.
Yhdet rippijuhlat on tänäänkin tiedossa, aattelin ottaa kuopuksen kakut omalle lautaselleni, kukaan ei tiedä sitten etten minä syö. Koen rasittavaksi ruveta selittämään tästä "paastosta" yhtään mitään. Ja nyt olen päättänyt tiukasti vaan olla tällä kuurillani, jätän vaikka jotkut pippalot väliin missä ei kieltäytyminen käy päinsä juoma-ja ruokatarjoiluista. :ollaviilee

Pudotusvauhtini on aika liki keskimääräisesti 2.5 kg/viikko, alussa meni nopeasti, nyt näyttää tasaantuneen. Julkistan the Lukeman maanantaina :wink: Oishan se ihan kiva saada 10kg kuukaudessa pois, se ois sit niinkuin elokuu, syyskuu ja vähän lokakuuta :puku1 . Vauhti varmaan hidastuu :etana kyllä jossain kohtaa, tuskin tuota voi noin suoraviivaisesti laskea, liikunta tulee jossain kohtaa varmaan mukaan kuvioon, nyt vaan rauhassa olen totutellut tähän.

Näin kauniita ja päättäväisiä ajatuksia tänä aamuna, todellisuudessa tiedän olevani syöppö, jolla on ongelmallinen suhde ruokaan. Tällä kertaa toivon onnistuvani ja oppivani käsittelemään asioita muutenkin kuin ruuan kautta.

No niin, pidetääs ny mielessä toi ylempänä oleva Haaste ja suut sopivasti kiinni! Aurinkoista vkl kaikille, tää on muutens vika vkl näin paksuna ;)

t: Lilian
Kuva
[/url]

Mimmuli
Pikkuterhikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mimmuli » La Elo 05, 2006 8:49 am

Mulla menossa viides päivä nyt, eilisestä pudonnut puolisen kiloa :) Olo on hyvä, nälkä ei vaivaa mutta nutrauksen haittapuoli, pahanhajuinen hengitys kiusaa mua. Muuten on olo oikein mainio, energinen ja iloinen, täynnä intoa.

Eilen join varmaan 3.5 litraa yhteensä nesteitä :shock: No, tuli ainakin askeleita paljon kun ramppasi vessassa :D

Lilian, hyvin sanottu tuo "tää on muutens vika vkl näin paksuna" :) Mulla sama juttu, ensviikonloppuna mä ajattelin olla jo alemmalla kymmenluvulla :)

prinsessa

ViestiKirjoittaja prinsessa » La Elo 05, 2006 9:44 am

Heräsin aamulla päänsärkyisenä ja nälkäisenä :evil: Niinpä mun nutraus kutistui nyt yhteen päivään, ensi viikolla ajattelin ottaa myös yhden nutripäivän. Tsemppiä kovasti teille, jotka hienosti jaksatte jatkaa!

Anneli
Pikkuterhikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anneli » La Elo 05, 2006 10:54 am

6 päivä menossa, toivon itsekin painon putoavan reippaasti, koska minulla on kiire saada painoa alaspäin ton tulevan leikkauksen takia, eli tahti 2,5kg olisi toivottava.

Tarkoitus olisi jatkaa nutrailua hamaan tulevaisuuteen, jos lääkäri vaan antaa luvan ja paino tippuu tarpeeksi viikossa, no katsotaan miten minä jaksan. Yksilöllistä tuo painon tippuminen tietysti on, mutta aina voi toivoa ja rukoilla. Mikäpäs siinä jos ei olisi kiirettä, niin hyvinhän tässä ennättäisi pienemmälläkin tahdilla laihdutella, mutta olen ajatellut että kun parhaani teen niin enempää ei minultakaan voi vaatia.

Varaa repsahduksiin minulla ei ollisi. No tarkoituksena on 28.8 syödä jotakin äidin 50-vuotis juhlissa, mutta sitten taas olisi tarkoitus jatkaa nutrailua. Toivottavasti tämä suunnitelma onnistuu ja hermot ja elimistö kestää tämän.

Yksi hyvä puoli tuolla tulevalla leikkauksella on, se sai mut laihduttamaan, en tiedä olisinko muuten ikinä laihduttanut.

Olotila on kohtuu hyvä, vielä ei juurikaan ole päänsärkyä esiintynyt, mitä nyt tiistai aamuna oli kauhea migreeni. Paleltanut on aika monena päivänä ja hieman on ollut välillä väsynyt ja voimaton olo, mutta eiköhän tähänkin elimistö vähitellen totu.

1.9 tiedän vähän paremmin missä mennään tuon leikkauksen suhteen ja onko tää ihan järetöntä taistelua kiloja vastaan vai annetaanko minulle aikaa laihtua. No leikattava on sillon kun lääkäri katsoo sen aiheelliseksi vaikka heti olkoon paino mitä on.

Luovuta en, tahto on kova vaikka voimia ei aina olisikaan.
Kuva

Läskinallu

ViestiKirjoittaja Läskinallu » La Elo 05, 2006 11:33 am

Kuinka monta N-pussia syöt päivässä? Entä mitä muuta ruokaa?
Olet varmaan kertonut aikaisemmin, mutta en jaksa nyt ruveta selailemaan vanhoja viestejä. Suunnittelen myön nutrailun aloittamista. Se on tietyllä tavalla helppoa, kun ei tarvitse suunnitella, mitä söisi. Vai?

Anneli
Pikkuterhikki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anneli » La Elo 05, 2006 11:57 am

Tarkoituksena on syödä 2-nutripussia päivittäin ja sitten valitsen 3-annosta listasta eli syön vaikka 2 kananmunaa, 60g vähärasvaista lihaa ja 100g maitorahkaa, tämän lisäksi salaattia, marjoja, hedelmiä, kasviksia miten milloinkin, niin kuitenkin että määrän pitäisi jäädä alle 800kcal yhteensä näitä kaikista syömisistäni. Juon tietenkin päivittäin light juomia ja vettäkin pitäisi muistaa juoda.
Kuva

Palaa sivulle “Yleinen laihdutuskeskustelu”