Glucomannan

Keskustele eri laihdutusmenetelmistä:<br>Nutraus, Points, Atkins, zone,...

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

maaritti
Aloituspaino: 96
Tavoitepaino: 75
Pituus: 170
Laihdutustapa: Alkuun glucomannanin avulla reilulla kalorivajeella, sitten hitaammin
Laihdutushistoria: Kaikki kokeiltu - ainakin melkein. Kiloja kertynyt kuopuksen syntymästä lähtien, paino sahannut 66-99 kilon välillä.

Glucomannan

ViestiKirjoittaja maaritti » Ti Heinä 03, 2012 10:52 pm

Onko kukaan vielä kokeillut moista? Tämä tuotehan sai EU:n hyväksynnän laihdutusvalmisteena pari viikkoa sitten. Perustuu sille, että kuitukapselit turpoavat vatsassa ja aikaansaavat kylläisyyttä.

Itse hain ekan satsin (kuukauden annos) toissapäivänä, joten nyt kolme päivää olen ottanut 2 kapselia aina ennen "isompaa" ruokailua runsaan vesimäärän kanssa. Nälkää ei ole ollut, toki jotain tekisi mieli napostella, lohtusyöjä kun olen, mutta en ole ostanut mitään herkkua. Vatsa on täyden tuntuinen pienemmälläkin syönnillä.

Luin aiheesta englanninkielisen katsauksen, muutama lyhyehkö tutkimus on tehty ja niiden mukaan glucomannanilla on saavutettu merkittävää painonlaskua kontrolliryhmään nähden. Myös triglysereiden, LDL:n ja kokonaiskolesterolin laskua on havaittu.
Kuva

maaritti
Laihdutustapa: Alkuun glucomannanin avulla reilulla kalorivajeella, sitten hitaammin
Laihdutushistoria: Kaikki kokeiltu - ainakin melkein. Kiloja kertynyt kuopuksen syntymästä lähtien, paino sahannut 66-99 kilon välillä.

Re: Glucomannan

ViestiKirjoittaja maaritti » Ke Heinä 18, 2012 6:33 pm

Ilmeisesti kenelläkään ei ole tästä kokemuksia. Tarkoitukseni ei ole mainostaa (tuolla hakusanalla löytyy kyllä tuotteen nimi ja ostopaikatkin tarvittaessa), mutta vajaan kolmen viikon kokemuksella tuote näyttäisi toimivan minulla. Painoa on todistettavasti lähtenyt, tosin uskaltauduin vaa´alle ensimmäistä kertaa vasta viime viikolla. Olo tuntuu lähes koko ajan "täydeltä" eikä makeaakaan ole sanottavammin tehnyt mieli. Syön nykyisin ehkä puolet siitä, mitä ennen kokeilun aloittamista.

Haittavaikutuksina on ollut ummetusta - tosin tämä on vaivannut minua ihan joka laihiksella - ja lisääntynyttä janon tunnetta, joka sinällään ei ole paha, koska en ole koskaan juonut vettä riittävästi. Yritän syödä terveellisesti, aamuisin kaksi palaa leipää, päivisin työpaikkaruokalassa lämpimän ruuan ja runsaasti salaattia/kasvista, iltapalaksi olen syönyt puuroa tai rasvatonta jugurttia. Lisäksi välipaloina hedelmiä (lähinnä omenoita), marjoja ja porkkanoita. Nälän tunnetta ei juuri ole.

Kapselimuodossa olevan valmisteen 30 päivän annos maksaa noin 50 euroa. Saman verran, jos en enemmänkin, säästän jättämällä pullat, suklaat, pähkinät ja karamellit kauppaan.
Kuva

Mytty

ViestiKirjoittaja Mytty » Ke Heinä 18, 2012 6:41 pm

Glucomannania on ollut markkinoilla joskus 80-luvulla, muistelisin.

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » La Heinä 21, 2012 1:37 pm

^Totta, luin netistä :D . Itselläni ei vielä 80-luvulla ollut paino-ongelmia, joten en muista. Mutta toistaiseksi olen ollut tyytyväinen, reilussa viikossa oli tippunut kaksi kiloa, mikä ei tosin tässä ruhossa vielä näy. Voin kirjoitella kokemuksiani elokuulla, kunhan olen ensimmäisen satsin syönyt loppuun - ja varsinkin, mikäli ostan uuden 30 päivän satsin.

Tämän reilun kymmenen vuoden paino-ongelman vuoksi olen ollut Painonvartijoissa, nettilaihdutusryhmissä, nutrannut, karpatakin yrittänyt, liikkunut mielettömästi ja syönyt reseptilaihdutuslääkkeitä - aina on paino tullut takaisin tai motivaatio loppunut tai tullut pahoja sivuoireita (karppaus, lääkitys). Siksi olen innoissani, kun ensi kertaa jokin aine toimii: paino tippuu ja mielihalut herkkuihin ovat kaikonneet. Ruokaakaan ei jaksa syödä yhtä paljon kuin normaalisti. Parasta on juuri se, ettei tarvitse koko ajan taistella kiusauksia vastaan, vaan voi syödä mitä ennenkin mutta pienin annoksin.
Kuva

Kukkakaali
Aloituspaino: 87
Tavoitepaino: 73
Pituus: 171
Laihdutustapa: Nutraus/VLCD/karppaus
Laihdutushistoria: Jojoilua näköjään nykyään..

ViestiKirjoittaja Kukkakaali » Ke Elo 01, 2012 11:06 pm

Hei Maariti ja muut

Miten sujuu glucomannan kaa? Lukisin aiheesta mieluusti enemmältikin. Tilasin juuri Iherbistä pari purkkia kyseistä tuotetta ja oottelen innolla niitä. Tietääkö joku, että kumpi on parempaa glucomannan vai Obesimed? Ilmeisesti samantyylisistä valmisteistä on kyse, paitsi glukomannan on luonnontuote ja obesimed keinotekoinen/puhdistettu vastaavantyyppinen kuitu.

Itellä laihdutuksen aikana on ongelma just näläntunne ja tyhjä maha.. jos helpotusta saisi, niin oishan mahtavaa! Onko joku yhdistänyt em. aineita esim nutraukseen tai muuhun vlcd:iin?

Kyselee paluun tehnyt,
Kukkis
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wIPRByL/]
Kuva
[/url]

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » Su Elo 05, 2012 1:06 am

Hei vaan! Toisen purkin kävin glucomannania ostamassa. En usko mihinkään ihmepilleriin, tästä g-mannanista luin jonkinlaisen katsauksen, jossa oli koottu yhteen ihan kelvollisen tuntuisia tutkimuksia. Eli g-mannanilla on saatu hyviä tuloksia. Obesimedistä en osaa sanoa mitään.

Kolmen viikon painonpudotussaldo oli 4,5 kiloa. Nyt tuntuu, että vähän jumittaa, mutta toisaalta virallinen punnituspäiväni on vasta torstaina (näin viikonloppuna tulee käytyä vaa´alla ihan turhaan). Mahan toiminnan kanssa on ollut pientä ongelmaa, vaikka ainakin yksi ystäväni kertoi tuon lisäävän vessassa käyntiä. Kai tämä on yksilöllistä, minulla käy aina laihdutettaessa niin ettei maha oikein toimi. Tänä aamuna otin sitten aamupuuron kehiin ja lisäsin siihen ruokalusikallisen öljyä. Johan tepsi.

G-mannanin ohjeessa luki, että pitää yhdistää vähäkaloriseen ruokavalioon. Kiloklubin puolella olen syömisiäni merkannut ja tuhannen kalorin kahta puolta syön päivässä. Useimmiten merkkaan syömiseni jo etukäteen, kun töissä syön joka arkipäivä ja viikonlopun ruokalistan suunnittelen. Ei ole tullut vielä nälkä vaan vatsa on tuntunut ajoittain liiankin täydeltä. Myös pahin kompastuskiveni, makeanhimo, on edelleen poissa. Töissä saatan joskus ottaa pari ruokalusikallista hyvää jälkiruokaa, mutta en aina sitäkään. Mitään karkkia en ole kuukauteen syönyt enkä himoinnut, jos sisupastilleja ei lasketa :D

Toistaiseksi tämä tuntuu sopivan minulle mainiosti. Paketissa lukee jotain, että auttaa painonpudotuksen alkuun, mutta missään en ole nähnyt rajoitusta käytön kestolle. Liekö sitten niin, että teho menee jossain vaiheessa?
Kuva

Ruusukaali
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 114
Tavoitepaino: 70
Pituus: 173
Laihdutustapa: Runsas liikunta ja pisteet
Laihdutushistoria: Ylipainoa pitkään ja useita yrityksiä

ViestiKirjoittaja Ruusukaali » Ke Elo 08, 2012 9:20 pm

Moi,

Tätä pitäisi kokeilla!
Mistäs olette ostaneet tuota Glucomannania ja mihin hintaan? Yritin katsella noita verkkokauppoja, mutta mielummin kävisin ostamassa suoraan jostain kaupasta.

-Ruusis

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » To Elo 09, 2012 4:40 pm

Minun ostamani tuote on Konjak-glucomannan ja olen saanut sitä Sokoksen "terveys"osastolta. Apteekissa ei ainakaan heinäkuun alussa ollut. Purkillisen (180 kaps) hinta on noin 50 € ja tuote riittää ohjeen mukaan syötynä 30 päiväksi.

Pieni varoituksen sana: Jos tuote aiheuttaa ummetusta (sen ei pitäisi, mutta minulle kävi niin), toimikaa ajoissa - itse olen purkanut nyt vatsaani pari päivää erinäisin apteekkilääkkein, alkaa kohta helpottaa. Aionkin vastaisuudessa liottaa kapselit veteen ennen kuin ne otan. Ilmeisesti joillakin voi olla sen verran hidas suolisto, että kapselit jumivat matkan varrelle eivätkä sula siellä missä pitää. Lueskelin sivuvaikutuksista sen verran, että ruokatorven tukkeumakin on mahdollinen. Siis runsaasti vettä kyytipojaksi tai kapselien liotus!

Nyt kun pidin pari päivää kapselitaukoa ja tyhjentelin mahaani, niin suolet oikein huutavat nälkää! Tätä ei moneen viikkoon ollut. Saan varmaan pian neljän viikon laihdutussaldonkin näkyviin (alkuviikosta paino jumi ja vähän nousikin täyden suoliston vuoksi).
Kuva

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » Su Elo 12, 2012 4:34 pm

Päivittelin tietojani ja laitoin tickerinkin. Pitäisikö tästä tehdä päiväkirja vai voinko kertoa kuulumisiani tässä ketjussa? Muuten menee hyvin, puolitin glucomannan-annoksen toistaiseksi, isompi nälkä on, mutta maha toimii, mikä on taivaallista. Lueskelin tosin vanhaa päiväkirjaani toisaalta ja samanlaista ummetusvaivaa oli viimeksikin laihdutuksen alussa (ei boostia), ilmeisesti johtuu jälleen myös siitä että syön hiilihydraattia (lue leipää) paljon vähemmän taas.
Kuva

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » To Elo 16, 2012 7:58 am

Tickerin päivitys. Paino on tippunut keskimäärin 1,5 kg viikossa, nälkää kummemmin näkemättä. Syön noin 1000 kilokalorin päivävajeella (kiloklubin laskurin mukaan). Eniten läskiä on ehkä lähtenyt naamasta, mutta yllättävän tasaisesti koko vartalosta. Housut varsinkin tuntuvat väljiltä, yläosat ovatkin jo kauan olleet mallia teltta, jotenka sieltä ei painonpudotus päälle päin näy. Rintaliiveissä on jo vähän väljää, muttei niin paljon, että pitäisi ostoksille lähteä.

Olo on hyvä ja energinen, vatsakin toimii kohtalaisesti. Vielä ajattelin toisen purkillisen syödä loppuun ja katson kuukauden vaihteessa miten jatkan. Syön jälleen sen kaksi kapselia kolmesti päivässä ennen ateriaa.

Miten muut kokeilua suunnitelleet? Olisi kiva kuulla teidän kokemuksianne.
Kuva

Pallokala
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0

ViestiKirjoittaja Pallokala » La Elo 18, 2012 10:48 pm

Mulla on myös tuota glucomannan konjakia ja olen tosi tyytyväinen. Tämähän ei ole mikään ihmepilleri sinänsä, aika lailla täytyy harkita syömisiä mutta just se tässä on se pointti mikä mulla auttaa että nälkä ei sumenna aivoja ja pistä syömään liikaa vaan olo on täysi ja sitä pystyy pitämään kiinni suunnittelemastaan annoksesta. Mulla lähtenyt 1,5 viikon aikana noin 3,5kg.

Pallokala

ViestiKirjoittaja Pallokala » Su Elo 19, 2012 5:06 pm

Niin ja pitää siis edelliseen lisätä että suurin osa tuosta lähteneestä on turvotusta, olen juonut tosi paljon vettä, mulla on ihan selvästi tarve juoda, ennen kai olen sen sotkenut nälkään.. :D

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » Su Elo 19, 2012 5:47 pm

Pallokala kirjoitti:Niin ja pitää siis edelliseen lisätä että suurin osa tuosta lähteneestä on turvotusta, olen juonut tosi paljon vettä, mulla on ihan selvästi tarve juoda, ennen kai olen sen sotkenut nälkään.. :D

Samat kokemukset, syöminen kun on niin kivaa, vaikkei olisi kuin jano. Minua tuo glucomannan alkuun janotti tosi paljon. Töissäkin yritän juoda vettä riittävästi nykyään.

Kiva kuulla, että muillakin on hyviä kokemuksia!
Kuva

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » To Elo 23, 2012 6:21 pm

Nyt on pysynyt paino koko viikon samassa lukemassa ollen välillä tuota tickeriä parisataa grammaa enemmänkin. Maha toimii kohtalaisesti, ruokavalio ja glucomannanit samalla tasolla. Turvottaa kyllä iltaisin. Toisen viikon kyllä katselen, ja jos edistystä ei tapahdu, on pakko muuttaa ruokailuissa jotain. Proteiinia olen yrittänyt syödä gramman per reaali- tai edes tavoitepainokilo; en tiedä, johtuuko tämä nyt siitä. Aiemmin on tullut proteiinin lisäyksestä keljuja oireita, nimenomaan tuota turvotusta ja painojumia.

Vähän harmittaa, vaikka tiesin jo aloittaessani ettei lasku tapahdu tasaisesti eikä edes samaa tahtia. Kuusi viikkoa painonseurantaa takana ja melkein kahdeksan Konjak-kapseleita syöden. Kuitenkin vielä yli kaksi kuukautta aikaa rantalomaan, joten kai tässä jotain pudotusta vielä on odotettavissa. Tekis vaan mieli olla hieman hoikempi jo kuuden viikon päästä, kun vietän tasalukusynttäreitäni, joihin olen jo vieraita kutsunut. Ei sillä, etteivätkö juhlat silti onnistuisi, mutta olisihan se kiva esim. kaukana asuville sukulaisille uutta olemustaan näyttää :D

Ruho on vaan niin valtava, ettei kukaan ole kahdeksaa puuttuvaa kiloa osannut ihmetellä (ainakaan ääneen), melkeinpä päinvastoin. Löysien vaatteiden alla ei muodot näy, ne kaventuneetkaan.

Edit. Viikon saldo -400 grammaa. Jotain sekin tietysti. Tuo BMI 30 näyttää nyt maagiselta rajalta, minkä alle kroppa ei halua päästä - eipä ole siellä aikoihin ollutkaan :?
Kuva

Pallokala

ViestiKirjoittaja Pallokala » Ma Elo 27, 2012 10:00 pm

Mä tilasin muuten ekan purkin tätä nettiapteekista ja nyt sit löysin saman tuotteen sokoksesta, siellä oli pari muuta samantyylistä tuotetta, samoissa hinnoissa pyörivät.

toto

ViestiKirjoittaja toto » Ti Elo 28, 2012 2:15 pm

Moi!

Itse tilasin tuota glucoa jenkeistä, kun purnukalle tuli 30 euroa vähemmän hintaa kuin suomessa. http://iherb.com/p/6673?rcode=enu197

Nyt pitäisi vain postista käydä ja alkaa popsimaan.

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » Su Syys 02, 2012 9:30 am

Pallokala ja toto, olisi mukava kuulla lisää kokemuksistanne. Ja muidenkin, jos sellaisia on. Minulla on painon lasku vähän hidastunut, kuitenkin joitakin satoja grammoja viikossa lähtee. Pitäisi malttaa päivittää tickeri vain kerran viikossa; monesti tahtoo käydä niin, että lukema sahaa viikon aikana ylös- ja alaspäin.

Ajattelin käydä kolmannen purkin ostamassa tänään. Kaksi kuukautta siis olen g-mannania syönyt, välillä vähemmän mutta pääsääntöisesti sen kuusi puristetta päivässä. Jos vielä syyskuun pinnistelisin ja ehkä pikkuhiljaa harventelisin kapselien ottamista. Sitten pitäisi totutella syömään pienemmillä kaloreilla, kunnes olen tavoitepainossa (75 tuntuu tällä hetkellä hyvältä, mutta alempikaan ei haittaisi, katsotaan miten vartalo asettuu).

Silloin kun aloitin g-mannanit ja laihdutuksen, en käynyt puntarilla. Parin viikon päästä kävin työpaikan vaa´alla ja omaan ostin uudet patterit vasta myöhemmin. Aloituspaino on siis arvio, mutta veikkaisin että kymmenen kiloa on lähtenyt kesäkuun lopusta. Joka tapauksessa, BMI on siirtynyt lievän ylipainon puolelle, missä se ei ole ollut pitkiin aikoihin. Siitä olen hyvilläni, tavallaan on nyt eka tavoite saavutettu!
Kuva

Pallokala

ViestiKirjoittaja Pallokala » Ma Syys 03, 2012 2:01 pm

No mulla on kivasti sujunut tän glucomannanin kanssa. Hyvä olo jatkuu. Mulla on nyt tämän kanssa lähtenyt hiukan yli 5kg yhteensä. Mä en nyt muista koska mä aloitin, oon vähän lahopää. Mäkin oon huomannut että paino keikkuu aika lailla ylös ja alas, sit jossain vaiheessa se "irtoaa" ja laskee. Välillä vatsa vähän jumittelee mut sit jonain päivänä taas ei :D , silloin se paino sit rytkähtääkin alaspäin.
Mut kyllä jos joku asiaa kysyy niin kyllä mä lähtisin tätä suosittelemaankin tällä perusteella. Kyllä on mieliteot pysyneet maltillisina ja mä kyllä olen sellanen sokerirasvasyöppö ollut että ei paremmasta väliä. Tää ei nyt kuitenkaan ole mikään lääkehoito eikä mitään haittavaikutuksia ole. Jatkan toistaiseksi valitsemallani tiellä.
Olen muuten välillä käyttänyt nutrilett-patukoita tämän lisäksi, korkeintaan kerran päivässä (en päivittäin). Ne sopii myös hyvin yhteen. Glucot pitää olon täytenä ja patukalla oon korvannut esimerkiksi aamupalan, hyvin jaksaa lounasaikaan saakka, ei tee edes tiukkaa.

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » La Syys 08, 2012 8:09 am

Kaksi kuukautta, kymmenen kiloa. Todellinen painonpudotus voi olla enemmänkin, koska aloitin punnitukset vasta vähän ennen heinäkuun puoltaväliä. Hyvin menee, nälkä ei vaivaa, kaikkea syön mutta merkkaan ne tarkasti ylös. No, työpaikan kahvipöytäherkkuja en syö eikä tee mielikään. Annoskoot ovat pienentyneet reilusti. Painokin tippuu taas suoraviivaisesti pomppimatta ylös alas. Ensi viikonlopusta on tulossa eräänlainen koetinkivi, kun lähden vähän reissun päälle. Varma tieto on kuitenkin, etteivät kaikki kadotetut kilot yhtenä viikonloppuna palaa.

Tsemppiä kaikille tänne aika hiljaiselle foorumille! Missä kaikki laihduttajat luuraavat?
Kuva

maaritti

ViestiKirjoittaja maaritti » Su Kesä 16, 2013 6:43 pm

Pari sanaa vain. Laihdutin sitten loppujen lopuksi lähes 30 kg, nyt yritän tasapainoilla. Glucomannanista oli alkuun iso apu, tämän vuoden olen tiputtanut painoa pitkälti ihan luomusti.

Hyvää jatkoa kaikille!
Kuva

Palaa sivulle “Laihdutusmenetelmät”