Cambridge-kuuri

Keskustele eri laihdutusmenetelmistä:<br>Nutraus, Points, Atkins, zone,...

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Annaliini
Aloituspaino: 86
Tavoitepaino: 59
Pituus: 167
Laihdutustapa: Cambridgekuuri+lautasmalli

Re: Cambridge-kuuri

ViestiKirjoittaja Annaliini » Su Huhti 19, 2009 3:49 pm

Minäkin oon samalla kuurilla, aloitin 23.3. ja nyt on tähän mennessä pudonnut painoa 8kg. Olin vaan eka viikon puhtaalla kuurilla, seuraavilla viikoilla olen keskimäärin kolme kertaa viikossa korvannut yhden pussin aterialla. Syön ihan noita makeita pirtelöitä vaan, kasviskeitto alko tökkimään muutaman kerran jälkeen ja se sieni oli yök ihan kamalaa!

Luultavasti sit kun oon päässy alle 70 kilon, jätän vasta nuo jauheet pois.Tällä tyylillä kun tuntuu sujuvan ihan hyvin.
Kuva

Annaliini

ViestiKirjoittaja Annaliini » Ma Huhti 20, 2009 11:20 am

Heh, makuja on erilaisia, vanilja, kana, minttusuklaa ja kasvis on nimittäin mun inhokkimakuja :P
Kuva

Kreppis
Pituus: 185
Laihdutustapa: Mikä vaan - kunhan se tehoaa

ViestiKirjoittaja Kreppis » To Huhti 23, 2009 11:46 am

Hienosti on sulla mennyt!

Meillä on täällä töissä yksi nainen joka on ollut juuri kolme kuukautta kyseisellä dieetillä ja hänellä on lähtenyt 30 kiloa. Että kyllä se tehokas on.

Mitkä maut ovat parhaita? Itse olen maistanut sitä sienikeittoa (aivan kauheeta) ja kasviskeittoa (hiukan parempaa). onko ne makeat juomat ihan ok?
Eksynyt lammas

Annaliini

ViestiKirjoittaja Annaliini » Ma Huhti 27, 2009 2:36 pm

Olen huomannut että tämän kuurin aikana iho on kuivunu tosi rankasti. Kasvoissakin iho ihan hilseilee vaikka käytän tosi tujuja voiteita. Samoin, ennen kun hiukset piti pestä päivittäin, nyt menee kaksi kolmekin päivää pesemättä. En tosin valita :D

Kreppis kirjoitti:Suosittelen ehdottomasti tätä kuuria kaikille sillä olen joka kuurilla ollut tosi tiukilla mielihalujen kanssa. On aina tehnyt mieli makeaa ja yms.
No nyt oon siis reilun viikon käyttänyt ja kertaakaan ei ole tehnyt mieli makeaa tai muita herkkuja saati herkku ruokia.

Tuo on ihan totta, mitään makeaa ei ole kertaakaan haluttanu. Eikä suolastakaan oikeastaan. Johtuu varmaan siitä, että nuo pirtelöt on itsessään niin makeita ja hyviä, että kaipaa siihen vaan rinnalle jotain ei-makeaa pureksittavaa kuten kasvikset, broileri ja kala. Pizzaa, ranskiksia yms. (joita ennen meni tosi paljon) ei haluta, paitsi jos on tositosi nälkä tai joku möhnää niitä ihan naaman edessä.

Säännöllisen ateriarytmin kanssa on vielä paljon opeteltavaa. Nyt saattaa helposti mennä aamupalapirtelö vasta iltapäivällä.. :roll: Kun tätä kuuria on takana jo yli kuukausi, täytyy ihan itseään muistuttaa syömään kun nälkää ei tunnu oikeastaan koskaan.
Kuva

orchid
Aloituspaino: 65
Tavoitepaino: 60
Pituus: 160
Laihdutustapa: Nutraus & Atkins
Laihdutushistoria: Aloituspaino 01/2009 kahden raskauden jälkeen n. 80kg, siitä pikkuhiljaa tultu alaspäin. Nyt 65 kg:n tuntumassa, mutta vielä haluan 5 kg pois.

ViestiKirjoittaja orchid » Ke Huhti 29, 2009 12:59 pm

Moi!

Saanen liittyä joukkoon, aloitin tänään Cambridge-kuurin!

Pudotettavaa on ainakin 15 kiloa. Lähtöpaino 79,6, pituutta hurjat 160 cm. Useita kertoja olen yrittänyt laihduttaa, mutta maksimissaan olen ehkä 5 kiloa saanut pois, kun homma on tyssännyt. Yleensä siis jumiin. En tiedä miksi, mutta kroppani on tosi nihkeästi aina suostunut yhteistyöhön laihduttaessa!! :evil: Nytkin olen ollut yli kuukauden samassa painossa, vaikka olen imettänyt ja jumpannut ja syönyt hyvin. No, nyt imetys on loppu ja voin "turvallisesti" laihduttaa. Ajattelin nyt alkuun olla 2-3 viikkoa kuurilla, kesäkuun alussa lähden kolmeksi viikoksi reissuun, jolloin tulee tauko. Loman jälkeen taas heti kuurille... Hope so :D Mulla ei ole koskaan ollut vaikeaa pysyä siinä painossa missä olen, joten mulle sopii hyvin tällainen nopea pudotus, koska uskon että kunhan painan sen verran mitä haluan, pystyn sen myös pitämään. Siihen pääsemiseen olen vain liian kärsimätön, HALUAN TULOKSIA PIAN!! Sain kerättyä raskauden aikana 25 kiloa, joista on ensimmäisen 2 kk:n aikana lähti 20 kg ja siihen pysähtyi. Ensimmäinen tavoite on siellä 6:lla alkavissa lukemissa, siellä ei ole oltukkaan piiitkään aikaan. Lopullinen tavoite 60-65 tienoilla.

Aamu alkoi mansikkapirtelöllä ja oksu meinasi tulla, kun sekoitin sen liian lämpimään veteen, hyi että! Seuraavaan pitää laittaa jäämurskaa, että saan alas paremmin. Kohta on seuraavan vuoro, katotaan kuin käy, banaania ajattelin maistaa.

Mites muilla kuurilaisilla menee? Ahdistaako tuleva Wappu?
Kuva

Annaliini

ViestiKirjoittaja Annaliini » Ke Huhti 29, 2009 1:55 pm

Tervetuloa joukkoon :D

Mulla on aina jääkaapissa vettä kannussa josta teen pirtelön, on mulle ainaski tarpeeksi kylmää ilman jäitäkin. Jääkaapin lämpötilakin saa nyt olla tavallista matalampi, kun ei siellä veden lisäksi mitään muuta ookkaan...

Minäkin oon kärsimätön laihduttaja, tai ainakin kuvittelisin olevani, en oo koskaan aiemmin laihduttanut. Mutta tiedän kyllä sen, että jos laihduttaisin tyyliin puoli kiloa viikossa, olisin turhautunu varmaan jo viikon jälkeen ja lopettanut. Tämä tällainen cold turkey-dieetti on mulle sopinut tosi hyvin, ja kun siihen pitää sijoittaa se 55 euroa viikossa niin ei tee edes mieli lipsua. Ja kun tulokset saa niin nopsaan! Kunhan olen päässyt tuonne 70 kg alle niin voin alkaa lopettelemaan näiden ateriakorvikkeiden käyttöä enkä taatusti palaa siihen entiseen epäterveelliseen elämään! Aion opettelemaan elämään ja syömään oikein, niin ettei jatkuvasti olisi nuutunut ja löysä olo.

Menossa on nyt kuudes viikko ja täytyy myöntää että oon jo kyllästynyt noihin makuihin. :roll: Mutta olen huomannut että mitä pahemman makuista pirtelöä, sitä paremmin se täyttää mahan.
Kuva

orchid
Laihdutushistoria: Aloituspaino 01/2009 kahden raskauden jälkeen n. 80kg, siitä pikkuhiljaa tultu alaspäin. Nyt 65 kg:n tuntumassa, mutta vielä haluan 5 kg pois.

ViestiKirjoittaja orchid » To Huhti 30, 2009 1:49 pm

Ensimmäinen päivä meni ihan hyvin, vaikka iltapäivällä kyllä nälkä kurni ja kokoajan teki mieli jotain. No, heti kun lähti lasten kanssa ulos, niin unohtui moiset ajatukset. Ihan jees. Tänään, eli toisena päivänä, on ollut ehkä vähän helpompaa, mutta aamuinen cappucino-pirtelö kahviin sekoitettuna oli KAMALAA, pitää seuraavalla kerralla sekoittaa se kuitenkin veteen, jos vaikka uppois paremmin.
Paino oli tippunut 800 g eilisestä, mikä nyt on ihan itsestäänselvää... Tickeriä ajattelin päivittää viikottain. Katsotaan sitten ensi keskiviikkona viikon kokonaispudotus, en malta odottaa :lol:
Kuva

orchid

ViestiKirjoittaja orchid » Pe Touko 01, 2009 5:15 pm

Kolmas päivä menossa, hyvin menee! Usein kyllä tekee mieli syödä jotain, ei välttämättä nälkään, mutta muuten vaan. Kai sitä kaipaa jo hampaille tekemistä... Voisin kuvitella olevani tällä puhtaalla juomakuurilla 7 päivää, sitten ottaa yhden protskupainoitteisen aterian per päivä mukaan.

Paino oli tänä aamuna 78,2, kiva nähdä pitkästä aikaa tollasia lukemia. Olen asettanut ensimmäisen tavoitteen 75 kiloon ja enää se ei tunnu kovinkaan kaukaiselta! Taidan käydä seuraavan kerran vaa'alla vasta ens keskiviikkona :lol:
Kuva

Annaliini

ViestiKirjoittaja Annaliini » Ma Touko 04, 2009 1:53 pm

Uskaltauduin eilen vapun jälkeen vaa´alle... Paino oli tismalleen sama kuin ennen vappua :) Tänään se oli taas laskenut 300 g. Olin vapun kotipaikassa, ja siellähän tuli sitten syötyä mitä sattuu. Ja nämä mitä sattuu on siis vähän perunasalaattia, yksi paahtoleipä ja 4 lasia simaa. Pirtelöitä tein vain kahdesti tuon neljän päivän aikana eli söin ihan oikeata ruokaa suurimman osan ajasta. Ja kyllä huomasi että mitä enemmän antoi itselleen luvan syödä, sitä enemmän halusi lisää lisää lisää... Melkein ryhdyin santsaamaan, mutta pysähdyin miettimään hetkeksi ja tajusin että olen jo ihan täynnä.

Mässyviikon jälkeen onkin kiva palata pirtelöiden pariin :mrgreen: Tulee raikkaampi olo!
Kuva

orchid

ViestiKirjoittaja orchid » Ma Touko 04, 2009 2:15 pm

Mulla on nyt 6. päivä kuuria menossa, eikä yhtään repsahdusta ole tullut. Eikä tule :pyhimys ! Välillä on kyllä supervaikeaa, kun mielessä pyörii vaan ruoka, vaikkei välttämättä nälkä oliskaan. En olisi uskonut, että näin vähillä kaloreilla ei tosiaan se nälkä kurnikkaan kokoajan, onhan tota rasvaa tossa poltettavana juu...

En sit malttanut olla käymättä vaa'alla. Tänään näytti 77,1 eli 2,5 kiloa on tähän mennessä lähtenyt, jee :lol:

Aloin kirjoittelemaan päikkyäkin, ja yritän merkkailla sinne ruokia, kun niiden aika taas on. Atkinsilla siis aion jatkaa reilun viikon päästä, kun 14 päivää Cambridgea on "suoritettu". En tiedä kuinka terveellistä on kropalle, mutta sitten on helppoa siirtyä induktiolle, kun on jo melko vahvassa ketoosissa valmiiksi.
Kuva

orchid

ViestiKirjoittaja orchid » Ke Touko 06, 2009 2:01 pm

Ekan viikon pudotus 3,2 kg ! Olo on mainio, jatkan vielä toisen viikon, mutta lisään tosiaan vähän ruokaa mukaan. Liikkunut en ole yhtään. Tällä viikolla olis sitten tarkoitus alkaa lenkkeilemään/jumppaamaan parin viikon tauon jälkeen. Tsemppiä kaikille, suosittelen kokeilemaan!
Kuva

Annaliini

ViestiKirjoittaja Annaliini » To Touko 14, 2009 12:44 pm

Mites muilla kuurilaisilla on mennyt?

Ite kävin tällä viikolla ostamassa taas viikon paketin, taitaa jäädä tältä erää viimeiseksi. Tuo viikon pakettihan kestää mulla vähintään sen kolme viikkoa. Korvailen siis jo aika paljon pusseja oikealla ruualla. Toukokuun loppuun mennessä tavoitteena olis että paino alkaa kuutosella, en tiiä miten käy, tiukalta näyttää kun painon tippuminen on alkanu hidastua. Normaalipaino kuiteski häämöttää jo reilun 4 kilon päässä :D
Kuva

Annaliini

ViestiKirjoittaja Annaliini » To Touko 21, 2009 12:25 pm

Huhuu! Onko täällä enää ketään muita? Kovasta painon takkuamisesta huolimatta tänään olen jo yli puoli välin tavoitteen suhteen, vihdoinkin on vähemmän edessä kuin takana :tanssi
Kuva

jemina82

ViestiKirjoittaja jemina82 » Ti Touko 26, 2009 9:56 pm

Ensi viikon alusta aloitan Cambridge-kuuri maanantaina näen konsulenttini. :pupu
Kokonaispudotusta matkaa:
Kuva

Kirsikka82
Aloituspaino: 87
Pituus: 163
Laihdutustapa: Cambridge-kuuri

ViestiKirjoittaja Kirsikka82 » La Kesä 06, 2009 9:17 pm

Hei,

Minäkin aloitin Cambridge kuurin 1.6.2009, Painoa olisi pudotettavana n. 30 kiloa.
Olen nyt kuudetta päivää kuurilla ja ihan hyvin on mennyt. Sortumisia ei ole ollut ja melkein kaikista pussikeitoista/pirtelöistä olen tykännyt. Kanakeitto maistui vähän valjulta, mutta sain täältä onneksi vinkin laittaa vähän curryä sekaan.

Tänään näin kyllä unta että söin kanan koipipalaa niinkuin barbaari ja kun heräsin olo oli kuin rikoksen tehneellä :lol:

Minun aikomukseni on olla nyt 4 viikkoa puhtaalla kuurilla, sitten 3 viikkoa siten että syön yhden proteiinipitoisen aterian ja 2 keittoa. (Kesäloma alkaa ja lähdemme mökille, joten haluan grillata siellä edes sen yhden pienen kanafileen) 7 viikon jälkeen olisi tarkoitus sitten lähteä viikoksi Lontooseen ja silloin toivoisin olevani jo vähän edustavammassa kunnossa. Lontoon reissun jälkeen paluu arkeen ja katsotaan sitten millaisella kaavalla jatkan. Tavoitteeseen haluan päästä joten olen tällä kuurilla nyt niin kauan kunnes olen maaliin päässyt, koska kerrankin olen päässyt hyvin vauhtiin :omppu
Viimeksi muokannut Kirsikka82, Ma Kesä 08, 2009 11:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

Kirsikka82
Aloituspaino: 87
Pituus: 163
Laihdutustapa: Cambridge-kuuri

ViestiKirjoittaja Kirsikka82 » Ma Kesä 08, 2009 11:36 pm

Mulla oli tänään eka punnitusaamu ja tadaa olin 1. viikon aikana laihtunut 4.4 kg :)
Joo eihän se vielä kaikki ole vielä läskiä, mutta kyllä se kuitenkin kevensi mieltä ja hymy on ollut huulilla koko päivän.

Tänään jouduin kiusaukseen. Mies halusi mennä Rollssiin syömään kingiburgerin kun olimme kaupungilla. Ja mä sitten jouduin istumaan samassa pöydässä ja kuolaamaan. Mutta itsekuri piti ja se on hienoa!
Kuva

*Sydney*
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 89
Tavoitepaino: 65
Pituus: 169
Laihdutushistoria: Pitkä...

ViestiKirjoittaja *Sydney* » Ma Kesä 15, 2009 3:01 pm

Heips, kertokaahan hiukan tästä Cambridge kuurista, mulle ihan uusi juttu :?:
Kuva

Beib
Pituus: 168
Laihdutushistoria: jojo

ViestiKirjoittaja Beib » La Heinä 04, 2009 8:13 pm

Mikä tämä Cambridge-kuuri nyt siis niinkun on?
Kuva

jemina82

ViestiKirjoittaja jemina82 » Su Heinä 05, 2009 11:35 pm

Täältä löytyy tietoa:
http://www.cambridgekuuri.fi/
Kuva

sirpakka
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0

ViestiKirjoittaja sirpakka » Ke Elo 12, 2009 1:23 pm

Vieläkö on muita Cambridge-kuurilaisia mukana? Mulla on nyt 5. päivä menossa ja hyvin menee. Keitot on tosi hyviä mansikkaa lukuunottamatta. Mikään muu pussikeittosysteemi ei ole maistunut näin hyvältä. Painoa on pudonnut jo hieman reilut 2kg.

jemina82

ViestiKirjoittaja jemina82 » Pe Elo 14, 2009 12:37 am

Minä laihduttelen cambridgen voimin.
Tiistaina alkaa koulu joten syön siellä lautasmallin mukaan ja kotona 1-2 pussia sitten.
Mulla menee kaikki muut paitsi caputcino ja kasviskeitto.
Kuva

alive2day
Viesti:

ViestiKirjoittaja alive2day » Pe Elo 14, 2009 10:58 pm

Mäkin kiinnostuin tästä kuurista. Minkä hintaisia ateriat on? Saako niitä eri makuja jonkun paketin vai pitääkö ostaa aina tiettyä yhtä pirtelöä/keittoa iso paketti... se mua on harmittanut juuri yleensä näissää ENE-dieeteissä että pitää vetää jotain samaa suklaapirtelöä päivästä toiseen kun tulee kalliiksi ostaa monta pakettia eri makuja.

Millainen se tilanteen kartoitus on ja saako kuurin aikana jotain tukea vai onko se vain joku tietopaketti ja sitten ostellaan ateriankorvikkeita? Kyseleepi utelias :)
Kuva

jemina82

ViestiKirjoittaja jemina82 » Su Elo 16, 2009 12:43 am

alive2day kirjoitti:Mäkin kiinnostuin tästä kuurista. Minkä hintaisia ateriat on? Saako niitä eri makuja jonkun paketin vai pitääkö ostaa aina tiettyä yhtä pirtelöä/keittoa iso paketti... se mua on harmittanut juuri yleensä näissää ENE-dieeteissä että pitää vetää jotain samaa suklaapirtelöä päivästä toiseen kun tulee kalliiksi ostaa monta pakettia eri makuja.

Millainen se tilanteen kartoitus on ja saako kuurin aikana jotain tukea vai onko se vain joku tietopaketti ja sitten ostellaan ateriankorvikkeita? Kyseleepi utelias :)

Kaikki yllämainitut kysymykset löytyy linkistä. :D
Kuva

Veenus
Aloituspaino: 81
Tavoitepaino: 67
Pituus: 162
Laihdutustapa: cambridge kuuri
Laihdutushistoria: Painonvartijat 3x. Itse monia kertoja

ViestiKirjoittaja Veenus » To Huhti 08, 2010 1:45 pm

Heipä hei!!

Onkohan ketään cambridgekuurilaisia kuurilla?? Täällä ensimmäisen viikon aloittelija. Kokemuksia etenkin painonhallinnan pysymisestä kaipaan :D

JennyAdelina
Aloituspaino: 93
Tavoitepaino: 70
Laihdutustapa: Kiloklubi
Laihdutushistoria: Kaikenlaista ja moneen kertaan, silti vaan paino on jatkanut nousuaan. Edelliset kerrat päättyneet jo raskautumiseen tai omaan saamattomuuteen.

ViestiKirjoittaja JennyAdelina » Su Heinä 18, 2010 6:59 pm

Yritin etsiä tietoa tuosta paljonko tää kuuri maksaa... Mut ei ainakaan kyllä tuon edellä olleen linkin alta niitä hintoja löytyny.

Kuuri alko kiinnostaa eilen, kun näin yhden kaverin joka on pudottanu 20 kiloa kevään/kesän aikana (ihan tarkkaa aikaa en tiedä) ja hän sanoi, että toinen tuttuni on pudottanu enemmänkin samassa ajassa. Mulla kun nää kilot vaan roikkuu edelleen mukana...
Kuva

Kuva

Rasmiina
Aloituspaino: 134
Tavoitepaino: 80
Pituus: 166
Laihdutustapa: hyvä karppi ja liikunnan lisäys.
Laihdutushistoria: montakertaa laihdutettu ja saatu korkojen kanssa takaisin...

ViestiKirjoittaja Rasmiina » Su Elo 01, 2010 1:39 pm

minuakin alkoi tuo kiinnostaa, mutta olisi tosiaan kiva tietää mitä tuo touhu maksaa koska sitä en itsekään
tuolta sivuilta löytänyt... onko täällä vielä kuuri laisia vai onko ketju kuollut?
epätoivoista yritystä...
Kuva
[/url]

Ada
Laihdutustapa: cambridge
Laihdutushistoria: Kaikkea kokeilleena!

ViestiKirjoittaja Ada » To Elo 05, 2010 9:10 pm

Hei

Olen aloittanut kuurin kolme päivää sitten. Olen siis aika vihreä mutta vastaan kuten osaan.

Pussit maksaa 55€/vko, lisäksi konsultti voi ottaa muutaman euron palkkion. Kaikki ei ota, esim. mun konsu ottaa 5€ aloitettaessa
eikä muilla kerroilla mitään. Ateriakorvikkeita ei voi ostaa muualta kuin konsultilta.

Makuvaihtoehtoja on monta, lämmintä ja kylmää. Maut on ihan ok, puuro pikkasen tökkii mutta kyllä senkin alas saa.
Nälkä tai ehkä paremminkin ikävä syömistä vaivaa pikkasen. Muita ongelmia ei ole ollut ja huomenna pitäis alkaa ketoosi ja
olo vielä helpottuu.

Suosittelen lämpimästi :D

sofiliini79
Laihdutushistoria: mm. painonvartijat ja herbalife ja lukemattomat muut dieetit...

ViestiKirjoittaja sofiliini79 » Ti Elo 10, 2010 9:13 pm

Heipä hei!

Täällä yksi uusi Cambridge kuurilainen :) Tänään hain 2 viikon satsit ja toivottavasti tsemppi pysyy alusta sinne hamaan loppuun. Olisi kiva kuulla miten muilla menee.

Ada

ViestiKirjoittaja Ada » To Elo 12, 2010 2:56 am

Hei

Eka viikko takana ja 4 kiloa kevyempänä aloitin toisen viikon. Olo on ollut pientä nälkää lukuunottamatta
ihan loistava. Puhtaalla jatkan vielä muutaman viikon.

Liikkumiset on nollassa. Pikkuhiljaa pitäis alkaa käydä lenkillä. Lihaskuntojumpastakaan ei varmaan olis mitään
haittaa. Toistaiseksi olen laittanut kaiken tarmoni tähän syömättömyyteen. Kun tää tästä tulee tutummaksi,
palaan normaaliin päiväjärjestykseen ja pistäydyn lenkilläkin.

Kyllä kannattaa kokeilla :D

sofiliini79
Laihdutushistoria: mm. painonvartijat ja herbalife ja lukemattomat muut dieetit...

ViestiKirjoittaja sofiliini79 » To Elo 12, 2010 3:57 pm

Vau Ada! 4kg/vko on todella hyvin! Itselläni menossa nyt tosiaan 2 päivä ja päänsärky on aivan tajuton! Nälkä vaivaa ym. "pientä" :) Odotan vaan että koska tämä olo alkaa helpottamaan ja pelkään että se pahenee niin että näläntunne yltyy mahdottomaksi. Miten sinulla Ada helpottiko olo 3-4 päivän jälkeen?

Ada

ViestiKirjoittaja Ada » To Elo 12, 2010 8:29 pm

Hei Sofiliini

Mulla ei ollut oikeestaan kovin pahaa oloa, esim. päänsärkyä koko aikana. Kaverilla oli ja se meni ohi neljännen päivän jälkeen.
Nälkä vaan vaivas ekalla viikolla useinkin ja pakko sanoa, että toinen viikko jatkuu samalla tavalla. Kuitenkaan nälkä ei oo niin kova kuin ekalla viikolla.

Ensimmäisen viikon jälkeen oikeestaan se varsinainen haaste alkaa. Miten pää kestää kun paino ei enää tipukkaan 4kg/vko. Olen tsempannut itseäni, että kun edes kilon menee viikossa niin jatkan ja siedän nälän tunteen. Paino voi kuulema jumittaa useitakin
päiviä, se voi olla kova paikka. Koitetaan kuitenkin kestää, tämä on vapaaehtoista ja uskon että lopussa kiitos seisoo :D

sofiliini79

ViestiKirjoittaja sofiliini79 » La Elo 14, 2010 6:01 pm

Jee! Aamupaino -2,5kg!! Tänään 4 kuuripäivä. Olo ollut tänään hyvä ja näläntunne pienentynyt selvästi. Ehkä mä sittenkin mahdun mun vanhoihin vaatteisiin vielä tämän syksyn/talven aikana :)

Ada

ViestiKirjoittaja Ada » Pe Syys 03, 2010 9:47 pm

Hei

Nelja ja puoli viikkoa Camppailtu ja painoa pudonnut n. 9 kg. Se on minulta aivan mahtava saavutus, onhan mulla kilpparin vajaatoiminta. Jollain toisella tuo tulos on syntynyt puolet vähemmässä ajassa. Se ei kuitenkaan vähennä iloani pienenemisestäni, vaatteissa todellakin jo tuntuu. Kymmenen kilon jälkeen saa vaatekaapin laittaa uuteen uskoon :lol:

Olin kolme viikkoa ihan puhtaalla ja nyt puoltoista viikkoa osittaisella/puhtaalla. Vähän paivästä riippuen saatan syödä muutaman siivun juustoa tai keitetyn munan. Tänään söin hieman kalaa. Pussit kuitenkin kaikki kolme per päivä. Syöminen ollut niin niukkaa ettei sillä yksin pärjäis.

Olo on hyvä ja joka päivä muistan miksi aloitin ja miksi tätä kannattaa jatkaa. Vaaka ja löystyneet vaatteet kannustaa siihen. Tsemppiä kaikille camppaajille!

nana

ViestiKirjoittaja nana » To Maalis 03, 2011 3:34 pm

Kyselen nyt täällä ettei tartte ihmisten päiväkirjoissa kysellä.

Miten Cambridge Diet (sanon jatkossa CD) eroaa muista VLCD-kuureista? Ilmeisesti pussien maut ovat parempia, niin olen ainakin ollut lukevinani. Pusseja syödään kolme päivässä ja kaloreita tulee vähemmän kuin muilla kuureilla. Lisäksi saa juoda vain kalorittomia juomia vai? Entäs kahvi, jos sen on tottunut juomaan vain maidon kanssa? Pilaako yksi maitokahvi aamulla koko jutun? Tai voiko jotain pusseista käyttää maidonkorvikkeena, maistuuko mikään pusseista kahviin sekoitettuna hyvältä?

Eniten kuitenkin kiinnostaa:

- Onko vaikeampaa olla vain kolmella pussilla päivässä kuin viidellä pussilla ja kasviksilla?
- Ovatko tulokset selvästi nopeammat kuin muilla VLCD-kuureilla?
- Onko kolme viikkoa ehdoton maksimi käyntien välillä?
- Voiko pusseja saada mistään esim. postitse vai onko pakko käydä henkilökohtaisesti hakemassa ne?
- Onko mitenkään mahdollista että ensimmäisellä kerralla saisi ostaa vain yhden pussin haluamiaan makuja, että voisi kokeilla miten ne maistuvat?
- Jotain muita olennaisia eroja CD:n ja muiden VLCD-kuurien välillä?
Kuva

Sunny
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 104
Tavoitepaino: 68
Pituus: 161
Laihdutustapa: VLCD

ViestiKirjoittaja Sunny » Su Maalis 06, 2011 1:42 pm

Yritän vastata nanan kysymyksiin niiltä osin kuin osaan.

Cambridgessa on kuusi erilaista tasoa. Niistä taso 1 tarkoittaa siis sitä että tosiaan syödään pelkkiä pusseja, ei mitään muuta (paitsi kalorittomia juomia). Taso 1 plus on käsittääkseni tarkoitettu esim. niille jotka eivät halua juoda kahvia ilman maitoa. Siihen kuuluu 200 kcalin edestä syötävää pussien lisäksi.

Mutta siis ei tietenkään yksi maitokahvi aamulla pilaa koko juttua. Siitä tulee jokunen kilokalori päivässä enemmän, ei sen kummempaa. Mun käsityksen mukaan pusseista ainakin vanilja ja cappuccino on sellaisia joita ihmiset tykkää sekoittaa kahviin. Olen itse kokeillut sekoittaa valmista pirtelöä kahviin ja se on ollut ihan hyvä yhdistelmä, pelkkää jauhetta en ole kokeillut. Mä juon kuitenkin kahvini mustana niin tämä ei ole ollut mulle ongelma.

Mulla itselläni on aika vähän kokemuksia muista pusseista, mutta on noi Cambridget munkin mielestä selkeästi paljon paremman makuisia. Syynä lienee se että yleensä muut pussit on soijaproteiinipohjaisia, kun taas Cambridget on maitoproteiinipohjaisia. Toisaalta taas mä oon muut pussit vaan shakerilla sekoittanut kylmään veteen, kun taas Cambridgejen kanssa olen sekoittanut sauvasekoittimella ja murskannut joukkoon jääpaloja. Sillä on aika suuri vaikutus makuun.

- Onko vaikeampaa olla vain kolmella pussilla päivässä kuin viidellä pussilla ja kasviksilla?

Alussa oli mun mielestä vaikeampaa ja pussien väli tuntui ikuisuudelta, mutta nyt väittäisin että on helpompaa. Voi olla tosi monta tuntia ilman yhtään pussia, jolloin ei tule vaikeuksia esim. siitä että on pitkiä aikoja kaupungilla. Ja mulle itselleni on helpompaa etten puputa kasviksia pussien lisäksi. Kolme pussia päivässä on tosi selkeä juttu.

- Ovatko tulokset selvästi nopeammat kuin muilla VLCD-kuureilla?

En osaa vastata kun en ole paria päivää kauempaa ollut muilla pusseilla. Olettaisin ettei ole suuria eroja tehokkuudessa, jos kuureja noudattaa pilkulleen.

- Onko kolme viikkoa ehdoton maksimi käyntien välillä?

Ainakin minun tiedon mukaan on.

- Voiko pusseja saada mistään esim. postitse vai onko pakko käydä henkilökohtaisesti hakemassa ne?

Voi saada postitse mutta sitä en tiedä onko edellytyksenä että lähimmän konsultin luokse on paljon matkaa.

- Onko mitenkään mahdollista että ensimmäisellä kerralla saisi ostaa vain yhden pussin haluamiaan makuja, että voisi kokeilla miten ne maistuvat?

En tiedä pystyykö ostamaan vähemmän kuin viikon annoksen (21 pussia) kerralla, se riippuu varmaan siitä onko konsultilla tapaamisaikoja niin että siellä voisi käydä esim. kolmen päivän jälkeen ostamassa lisää. Mutta pusseja voi siis ostaa ihan sellaisen yhdistelmän kuin haluaa, ja jos jostain mausta ei tykkää niin loput voi vaihtaa mieleisiin (jos konsun tapaaminen järjestyy). Mä otin ekalle viikolla 7 puuroa (sitä on vaan yhtä makua), 7 keittoa (niitä oli kaksi samaa kun makuja ei ollut niin montaa) ja 7 pirtelöä. Seuraavalla kerralla otin sitten vaan niitä makuja joista pidin.

- Jotain muita olennaisia eroja CD:n ja muiden VLCD-kuurien välillä?

Mun mielestä se on ainakin aika olennainen ero että se palaaminen tavallisen ruoan pariin tehdään Cambridgessa tosi vähitellen ja siihen saa perusteelliset ohjeet. Painon putoaminen jatkuu siis edelleen siinä vaiheessa ja esim. vatsalaukun ja hiilarivarastojen täyttyminen uudelleen ei näy vaa'alla heti kertarysäyksellä. Ne Cambridgen tasot löytyy täältä.
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/weCTEOf/]
Kuva
[/url]

Palaa sivulle “Laihdutusmenetelmät”