Nutraus tuo tulosta.

Keskustele eri laihdutusmenetelmistä:<br>Nutraus, Points, Atkins, zone,...

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

lilja
Aloituspaino: 127
Tavoitepaino: 0
Pituus: 169
Laihdutustapa: VHH
Viesti:

Re: Nutraus tuo tulosta.

ViestiKirjoittaja lilja » Ma Heinä 26, 2010 4:31 pm

Minä täällä taas, hei!

Olin mukana tammikuussa, mutta töiden alkaessa piti sitten jättää nutrailut muille. Siirryin enemmän karppaamisen puolelle, jossa jollakin lailla roikuin mukana tänne heinäkuulle saakka ja onnekseni lisäkiloja ei ole päässyt syntymään. Nyt kun työt taas loppuivat, siirryin heti kesken jääneeseen projektiin eli lilja + nutrilett = pienempi nainen.

Onko teillä antaa mitään arvioita, kuinka paljon keskimäärin Nutrilett-kuurilla saa tällainen 120 kiloinen pudotettua? Tiedän, että aluksi painoa lähtee helpommin, mutta mitä on pidemmällä aikavälillä keskimäärin mennyt viikossa? Haluaisin siis laskea jonkinlaista tavoitetta tälle projektille, ja välietappeja merkkailla itselleni ylös kalenteriin.

Ensimmäinen päivä Nutrilettilla tänään siis menossa, ja hyvin menee. Minun reseptini on yksinkertainen: kylmää vettä, jääpaloja ja suklaa- tai mansikkanutrit siihen, sauvasekoittimella hyvin sekaisin. Minulla on talvelta vielä noita pusseja, mutta pitää käydä ostamassa taas lisää. Taas kerran kaipaisin maistiaispaketteja, että voisin esim. tuota metsämarjaa kokeilla tasan sen yhden pussin ja todeta siitä, saanko sen alas. Hurjan rohkeana mietin jopa niitä lämpimiä keittoja, hui!

Kolme päivää olisi tarkoitus jaksaa täysin pussikuurilla, sitten mukaan kasviksia ja mahdollisesti jotain proteiinia ihan vaan syömisen tunnun saamiseksi mukaan.

Onkos meitä muita näin kesällä, vai saanko yksinpuhella täällä? Onko muuten netissä muita laihdutusaiheisia palstoja, joissa on sekä hyvä henki että porukkaa?

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ma Heinä 26, 2010 7:07 pm

lilja, painoin 116kg kun aloitin nutrauksen, ja 12 viikon VLCD-kuurilla lähti 21kg eli 1,75kg/vko (ekalla viikolla 5kg :lol:). Tapasin ravitsemusterapeutin kuurin jälkeen, ja hän oli sitä mieltä että tulos oli erittäin hyvä. Muistaakseni tutkimuksissa keskimääräinen tulos on 1,5-1,7kg/vko luokkaa, teoriassa 1,5-2,5kg/vko.

Terhissä suurin osa porukasta on tuolla päiväkirjojen puolella, siellä keskustelu on hyvinkin vilkasta. Nutrikokemuksia löytyy useammastakin päikystä, yhtään tuoretta nutraajaa en kyllä tähän hätään osaa sulle nimetä...
"Onni ei tule valmiina vaan ihmisen omista teoista."[Päiväkirja]
Äippälomailua ja imettäjän arkea, painonhallinta sivuroolissa.

Kuva

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » Ti Heinä 27, 2010 8:44 am

Kiva kun tulit tänne vastailemaan, Miinu.s :)

Uskallan siis pistää 1,5 kiloa viikossa tavoitteeksi. Jotenkin se perinteinen kilo ei ole riittävä, johtuisiko siitä, että normaalilaihdutuksella harvoin pääsin siihen lukemaankaan ja miellän sen 'epäonnistumiseksi' siinä mielessä. Oikeasti jokainen laskenut sata grammaa on miljoonan arvoinen minulle, kunhan vaan laskee.

Nyt miettimään tavoitteita ja palkintoja itselle. Heti ensimmäisenä tulee mieleen uimakouluun pääseminen ja naurattaa oikein, että mikä palkinto se nyt on :D

Metsästän päikyistä tuttuja nimimerkkejä, kiitos vinkistä!

arwen
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 0
Pituus: 173
Laihdutustapa: Saa syödä kohtuudella mitä vaan, kalorit, nutraus, liikunta

ViestiKirjoittaja arwen » Ke Heinä 28, 2010 5:26 pm

Minä luin eilen koko ketjun mielenkiinnolla. Haluaisin itse kokeilla ihan oikeasti, mutta:

Mieleen nousi kysymyksiä (varmasti osa aika tyhmiä, mutta kun mietityttää):

-Voiko ilman sairaalaa olla pidempään nutraajana, onko mitään haittoja? Voiko siis huoletta nutrata sen 12 viikkoa, jos tarve, eli paino vaatii?

-Mitenkäs se ketoosi... kaikki tuntemani hiilihydraatittomat ovat kamalan ärtysiä ja vähän sekaisinkin :wink: , en haluaisi itselleni vastaavaa kohtaloa :P , eli saako nutratessa aivot tarpeeksi hiilareita? :twisted: muuten ei hyvä seuraa.

-Entäs sitten, kun paino on alaalla ja alkaa syömään normiruokaa? Vaikka söisi kuin pieniä annoksia, ei kukaan varmaan ole alle 800 koko elämäänsä (tai ehkä onkin, mutta minä en ainakaan tulisi olemaan). Eikös se paino sitten siitä taas ala nousemaan???
Onko nutraamalla pudotettu paino "huijattua" pudotusta?

-Entäs sali? Käyn siellä, pitäiskö kuitenkin lisätä jotain tai vaan osanutrata? Liikun tosissani, eli sydän pumppaa ja läähätän kuin rakkikoira, puoltoistatuntia suurinpiirtein kerralla, usean kerran viikossa, kestääkö pumppu tai kunto kun nutraa?

En syö karkkeja enkä pullia, enkä sipseja yms. joten mielihaluja en pelkää, mutta pahoinvointi pelottaa (en kärsi koskaan nälästä, vain pahoinvoinnista silloin kun ilmeisesti on nälkä, eli verensokerijuttuja varmaan) kuinka moni kärsii huonosta olosta nutratessa?

Minulla on sairauden tuomaa ylipainoa, aika montaa asiaa kokeillut jo, tiukassa on. Ehkä nutraus pistäisi potkua pudotukseen?
"Ruoskalla ei saa aasia muuttumaan hevoseksi"

Miinu.s
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ke Heinä 28, 2010 6:10 pm

arwen, tässäpä jotain vastauksia mun näkökulmasta:

12 viikon nutrausjakso edellyttää "terveydenhuollon ammattilaisen" alkuarviota ja seurantaa, eli esimerkiksi omalla kohdallani se oli jakson alussa 8 minuutin visiitti omalääkärille ja that's it :lol: Lähetteen ravitsemusterapeutille kyllä sain, mikä on ihan kiva. Mutta kannattaa varmaan jollain perusvisiitillä pyörähtää ja saada tohtorin siunaus projektille. Seurantaa sitten tarjoavat harkintansa mukaan hoitajalla/lääkärillä. Sinäällään perusterveelle suht nuorelle aikuiselle 12 viikon nutraus tuskin kovin suuri riski on, mut jos esim. verensokereissa on jotain poikkeavaa tietämättään niin sitten en olisi niinkään varma. Liirumlaarumläpäläpälää, yritän sanoa että sairaalaa et tarvitse mutta suosittelisin pyörähtämään omahoitajalla/-lääkärillä perusvisiitillä.

Ketoosista. En tiedä paljonko aivot saa hiilareita, mutta minä ainakin olin nutratessa ensimmäistä muutamaa huonoa päivää lukuun ottamatta hämmentävän tasapainoinen, energinen ja onnellinen :D Olen kuullut puhuttavan jopa "nutrauseuforiasta". Hengitys ja hiki kyllä haisi kummalle, se kai oli ketoosin ansiota.

Elimistösi peruskulutus laskee laihtuessasi väistämättä, mutta ei alle 800 kcal... painostasi riippuen jonnekin tod.näk. 1600-2000(-2400)kcal tuntumaan. Ja jos et syö sitä enempää et liho. Toki välittömästi dieetin jälkeen kroppa tarttuu tehokkaammin tarjottuun energiaan, ja paino voi hetkellisesti nousta, mutta jatkon ratkaisee se syötkö siitä eteenpäin kulutuksesi mukaan vai yli vai alle. Itse nostin VLCD-kuurin jälkeen energiansaannin parissa viikossa noin 1500 kcal:iin, ekalla viikolla tuli kilo painoa takaisin ja sittemmin (kesäkuun puolivälistä) olen laihtunut vajaan kilon viikossa. Syön siis 1500kcal ja en liho enkä edes pysy painossani vaan laihdun koko ajan hyvää tahtia. Eli nostat toki energiansaantisi siitä alle 800kcal:sta reilusti ylöspäin, mutta et sille tasolle asti joka ylläpiti ylipainoa / aiheutti lihomista!

Sali. Tähän osaa joku muu vastata paremmin. Ihmisten kokemukset miten nutratessa jaksaa liikkua ovat hyvin erilaisia. Mutta käsittääkseni lihasta ei ainakaan kasvattamaan pysty, kun ei anna rakennusaineita, joten nutratessa saleilu voi mennä vähän hukkaan? Tai voi se ehkä auttaa olemassa olevan lihasmassan säilyttämisessä... ehkä?

Pahoinvoinnista osaan sanoa vain sen verran, että itselläni matalan verensokerin oireet vaivasivat 2-3 päivää ja sitten seuraavat 11-12 viikkoa sainkin huidella vaivatta. Paastosokeri oli jopa korkeampi kuin normaalisti, kun kroppa huolehti omin mekanismein (maksa muuttaa varastoja sokeriksi) poikkeustilanteessa riittävän verensokerin säilyttämisestä!

Toivottavasti näistä vastauksista oli jotain iloa! Ne pohjautuvat pitkälti omaan kokemukseen ja nettitietoon, joten en aio niistä päätäni pölkylle laittaa :wink: Viisaammat korjatkoon.

Kuva

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » Ke Heinä 28, 2010 9:41 pm

Kiitos iso vastauksistasi :D !

Mua seurataan säännöllisesti, viimeks toukokuussa on otettu sokeritkin (6piste jotain, mutta en asu suomessa ja ainakin meillä olin raja-arvojen sisällä) voin vaan tosi pahoin, jos en syö säännöllisesti.
Mun ongelma (kilpparit) onkin noissa kaloreissa se, että kroppa on niin hidas, ettei tartte näköjään oikein mitään kaloreita... Ihminen ei liho, jos ei syö liikaa, mutta jos vertaan itteäni moniin muihin, syön todella terveellisesti ja vähän. Eli en osaa rajata kaloritarvettani. Suoraan sanottuna vähän epätoivonen tilanne, kunnes lääkitys on kunnossa (mennyt jo monta vuotta sitä ettiessä).

Pelästyin jonkun kommenttia siitä, ettei jaksanut liikkua olleskaan. Se olis mulle toinen kauhistus, tuon pahantuulisuuden lisäks :lol:

Mut haluun kokeilla, oisko sitten pari viikkoa järkevä alotus? En ajatellutkaan ihan tuota suurta viikkomäärää, kun en ole koskaan paastonnutkaan, mutta mietin, että jos hyvältä tuntuu, voiko sitä jatkaa. Onko jotain oireita, milloin tulee lopettaa heti, kun toiset ovat kuitenkin jonkin verran huonosti voineet?

Kiitos ihanat ihmiset, kun jaatte kokemuksianne täällä... tulinkohan mukaan 2006, mutta nyt vasta oikeestaan uskallan avautua :oops: En vaan kestä tätä enää.

Ois myös mukava kuulla kuulumisia kaikilta tänne kommentoinneilta, mitä kuuluu tänään :D

Miinu.s
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ke Heinä 28, 2010 10:21 pm

Tuolla nutrilett.fi-sivuilla on mahdollisuus lähettää kysymyksiä asiantuntijoille... vaikka markkinointitarkoitukseen ovatkin valjastettu, niin osaisivat varmaan vastata esim. siihen, millaisia oireita tulisi tarkkailla ja milloin lopettaa.

Mulla, ja monella muullakin, vaikein päivä oli se 2. tai 3., ja suurimmat ongelmat oli palelu, päänsärky, lievä pahoinvointi ja vähemmän lievä ärtyneisyys. Mulla oli itse asiassa vapinaakin, varmaan ekaa kertaa elämässäni. Ja sitten seuraavana päivänä kun odotin pahempaa, se olikin kokonaan poissa :mrgreen: Eli varmaan se viikko kannattaa ainakin sinnitellä ennen luovuttamista, minusta se vielä toisellakin viikolla vain helpottui entisestään.

Joillakin tosiaan käy niin, että nutratessa ei riitä energiaa liikuntaan. Mutta usein käy myös päin vastoin, ja sellaisia tarinoita löytyy tuolta monestakin päikystä. Itsekin pomppasin nutrauksen puolivälissä sohvaperunasta 3-5h/vko-liikkujaksi :shock: Mutta ekoina viikkoina henkinen energia ei riittänyt liikunnan ajatteluun, mut se on eri juttu kun olisi pitänyt aloittaa nollasta.

Toivottavasti saat kilpparilääkkeesi kuosiin :( Nimimerkki myös kilppariongelmainen, mutta nyt hyvässä hoitotasapainossa ja 30kg kadotettu.

Ai niin, yks juttu muuten vielä: mulle oli yllätys, että unen tarve väheni ja illalla oli vaikeampi saada unta, olin virkeämpi myös sillä tavalla. Vähän kuin googlea kidutin, niin selvisi, että tuo on yleistäkin.

Vastatkaahan joku muukin arwenille, niin ei mene minun yksipuolisen kokemukseni piikkiin. Miten muut ovat kokeneet liikunnan ja alkuoireet?

Kuva

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » To Heinä 29, 2010 5:04 pm

Kiitos taas :) . Kyllä sunkin vastaukset riittää, oikein hyviä vastauksia ovat :mrgreen:

Ehkä pudottaudun nutraamiseen hiljalleen, voi olla mun kohallani parempi, mä nimittäin vapisen jo normaalistikin, jos venyy liian pitkäksi ruokailu ja teen jotain raskasta :?
Tänään lähden ostamaan pusseja, katon viikonlopun jotenkin ja jos jo maanantaina sitten olis kokoaikanen nutraaja.
Täytyy muuten kattoa tuo laittamasi sivu.

Sullahan on pudonnut hyvin. Mäkin oon jo kerran kaikki tän sairauden aikana pudottanut, mutta nyt on vaikeeta :cry: Lääkitystäkin on nostettu jo jonnin verran neljän vuoden aikana, mutta saman ajan paino vaan on jatkanut nousuaan :evil:

Vaan en luovuta, ens kesänä bikinit päällä biitsille :wink:

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » To Heinä 29, 2010 9:21 pm

Minun kokemukseni kun on toistaiseksi hyvin lyhytaikaista, mutta ainakin näiltä osin myös hyvin positiivista, niin ajattelin vastailla näihin osittain.

arwen kirjoitti:
-Mitenkäs se ketoosi... kaikki tuntemani hiilihydraatittomat ovat kamalan ärtysiä ja vähän sekaisinkin

-Entäs sali? Käyn siellä, pitäiskö kuitenkin lisätä jotain tai vaan osanutrata?

-...pahoinvointi pelottaa (en kärsi koskaan nälästä, vain pahoinvoinnista silloin kun ilmeisesti on nälkä...) kuinka moni kärsii huonosta olosta nutratessa?

Nykyinen 'kuurini' lähti liikkeelle todella sopivaan aikaan, nimittäin juuri menkkojen alkaessa, jolloin yleensä olen kuin persiiseen ammuttu karhu päivän, pari. Nyt en ole ollut. Tietysti jonkinasteista mielenmuutosta on huomattavissa, mutta se liittynee enemmänkin keskittymiseen tähän kuuriin ja tasaisiin ruokailuaikoihin ja muihin käytännön järjestelyihin. Voisin pikemminkin sanoa, että mieli on parempi, koska ei ole mitään syytä haukkua itseään maan rakoon vain syömisten tähden. Neljäs päivä menossa siis nyt, ja olo on hyvä. Energiamäärät ihan selkeästi alkavat nousta - olen tarttunut imuriin, jota en ole juuri jaksanut tanssittaa näiden Suomen helteiden aikana, ja muutenkin tuntuu helpommalta olla aktiivinen.

Huomenna ajattelin lähteä ensimmäistä kertaa kuurin aikana salille, ja voin sitten raportoida lisää tästä puolesta, mutta ainakin henkisesti on mahdollista tämä. Uskoisin, että mitään suurensuuria ongelmia ei tule, koska nälkääkään ei ole. Normaalisti olen salipäivinä nälkäisempi kuin niinä päivinä, jona en liiku, mutta toivoisin, että ketoosi (?) auttaa tämänkin yli.

Minäkin tunnen nälkää lähinnä silloin, kun syön terveellisesti - normaalia ja tervettä kai tämä - ja voin sekä pahoin että muutun todella kärttyisäksi nälkäisenä. Nyt en ole huomannut mitään tähän viittaavaa. Tosin, hiukan on vaikea erottaa menkkakipuja ja mahdollista mahassa möyrintää, mutta ainakaan mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut... Olisiko jopa kipuja ollut vähemmän kuin ilman nutraamista?

Yleistuntemuksena voisin sanoa, että olo on hiukan jotensakin huterampi kuin normaalisti. Tämä ei kuitenkaan tunnu haittaavan normaalia elämää yhtään mitenkään. En voi mitenkään pahoin, en näe nälkää enkä halua edes murhata ketään hiilarihimoissani ;) Olo on hyvä, energinen, ennen kaikkea positiivinen.

Suosittelen kokeilemaan, sillähän sen näkee. Luultavasti kaikki menee hyvin :peukku

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » To Heinä 29, 2010 10:20 pm

:-) Kiitos sinullekin. Odotan salikertomuksiasi, mutta kokeilemalla se kai selviää itelläkin.

Kävin äsken kaupassa, ostin kahta eri merkkiä, soppaa ja sitten niitä suklaasötkötyksiä. Lisäksi syön kasviksia. Hedelmät kai oli sokerin takia kielletty...

Nutrilettilta otin kokeeksi 5 pussia "creamy vegetable" ja 50 kpl suklaashakea. Niitä oon joskus kokeillut huvikseni ja tiesin, että alas saan.
Allevolta 14 pussia peruna-purjosoppaa, 14 pussia thai-keittoa ja 10 pussia mansikka-mustikka smoothieta. ei mitään hajua, millasia ovat.

Viikonloppuna laskeudun ja maanantaina alotan kokonaan. Näin vähän funtsin. Tänään olin aamupäivän vaan vihanneksilla, kävin lenkillä ja meinasin kuolla nälkään :mrgreen:, iltapäivällä söinkin jo normisti. Toivottavasti on helpompaa sitten, kun keho on ketoosissa :wink:

Kirjottelen varmaan ensi viikolla kuulumisia, nyt viikonloppuna en taida olla koneen ääressä.

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » Pe Heinä 30, 2010 9:16 pm

Ne sallitut kasvikset? Entä mikä on kielletty? Miten valmiit wokkisekotukset (niitä syön normistikin), entä mitä mausteita saa käyttää? Tykkään chilistä, mutta voiko sellasia chilipohjasia mausteseoksia käyttää? :wink: Tai toki voi ja saa tehdä mitä vaan, mutta yritin ettiä näistä tietoa ja kaikki vaan puhuvat sallituista ja kielletyistä, joku mainitsee kurkut ja salaatit, toinen sanoo, että voi syödä mitä vaan, kunhan se 800 ei mene rikki.

Miten on?

Piti vielä tulla vähän edittiä laittamaan, kun jäi eilen häiritsemään yks kommentti tuolla netin ihmeellisessä maailmassa. Joku sano, että nutrauksen haittapuolena, voi olla hiusten lähtöä, onko kelleen näin käynyt?

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » Ma Elo 02, 2010 8:57 am

En osaa tuohon kasvisasiaan sen kummemmin kommentoida, kun itse olen syönyt silloin tällöin esimerksi yhden paprikan tai pätkän kurkkua. Hedelmiä välttelen mutta marjoja olen ihan pieniä määriä syönyt, kun niitä puskissa on tarjolla.

Toinen salikerta tänään, hyvin sujui. Tyypillistä vaihtelua tehoissa ja tuntemuksissa, mutta hyvin jaksoin kyllä. Vielä kun jaksaisi yrittää tuota aerobistakin, eli lähteä pyöräilemään.

Ensimmäisen viikon VLCD-tulos on 2,3 kiloa poissa massasta. Ihan hyvin siihen nähden, että kuuri on hiukan lipsunut (pari ateriaa korvattu salaatilla, pari jätskiä ja jopa se yksi tuskainen pizza), ja viralliseen pudotuspäivään eli perjantaihin odotan jo parempia tuloksia. Tänään tosin luistan kuurista, kun grillailemme illalla, mutta yritän mahdollisimman karpisti kuitenkin illasta suoriutua.

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » Ma Elo 02, 2010 5:36 pm

Mua huimas sen verta eilen lenkillä, että en taida mennä salille, ennenkuin palaan syömään jotain muutakin kuin heinää ja nutria :oops:

Syön noita kasviksia huoletta. Laskeskelin, että ei menis kalorit yli, mutta jos menee, menköön. Kyllä minä laihdun jonkin verran joka tapauksessa, varmasti. Ainakin housut näyttäis leventyneen :mrgreen: (en käy puntarilla)

Pientä huimausta lukuunottamatta menee tosi hyvin. Tämä on paljon helpompaa kuin luulin. Mielihaluina on ollut muutaman kerran suolainen, iso pihvi tai ällöjuustoinen pitsa :shock: Chiliä tekee mieli koko ajan.

Mansikkapirtelö muuten menee, kun laittaa siihen kolme desiä kahden sijaan vettä (joku jossain sanoi, ettei mene alas..). Muuten tulee yrjö :wink: Thaikeitto maistuu tosi pahalle, muut on toistaiseksi menneet suht vaivatta alas.
Juon kuumaa mehua välillä (sokton, energiaton :P ), se auttaa ajoittaiseen paleluun.

Vatsa on vähän sekaisin, turvotus ei ole hävinnyt (turvotus johtuu kilppareista). Niin, vähäistä energiavajetta on myös ilmoilla, väsyttää normia enempi, mutta ei tosin kaiken aikaa. Lenkillä jalat painoivat ihan turhan paljon. Siinä kai kaikki pähkinänkuoressa näin neljäntenä päivänä.

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » La Elo 07, 2010 8:45 pm

Yritän taas tiukkistella ja palata pussikuurille, kun viime viikko meni miten meni. Kahtena päivänä grillailua ja molempina ruoan lisäksi makeaa.

Nyt olisi kova tavoite luopua herkuista kokonaan jouluun asti, ja mahdollisimman paljon jaksaa syödä pelkkiä nutreja. Maanantaina alkaa viikko 3 VLCD:llä, ja se saa luvan näyttää tietä paljon paremmille viikoille. En ede uskaltanut kirjata perjantain punnitustulosta ylös, kun tuli torstaina syötyä ja juotua, mutta nyt ollaan taas ruodussa. Yhden pussin olen tänään korvannut kalkkunalla, ja söin pois loput vaahtokarkit niin voin taas huomenna olla hyvillä mielin ilman ongelmia aiheuttavia ainesosia tässä talossa. Paras olisi olla ostamatta mitään ylimääräistä, eli käytännössä jos vieraita tulee, niin heille yksi jälkkäri jokaiselle, eikä minulle mitään. Ilman on helppo olla, mutta kun sokerihumala tai pikemminkin -krapula iskee syömisen jälkeen, on vaikea olla jatkamatta samaa rataa.

Lihakset eivät sitten loppujen lopuksi ottaneet kovin hyvin tätä kuuria, ja salilla käyminen tuottaa erittäin voimakkaasti junnaavan kivun. Emme päässeet toista kertaa tällä viikolla, koska minua särki niin. Täytynee tyytyä yhteen kertaan viikossa, ja muutenkin pitäisi panostaa tuohon aerobiseen liikuntaan enemmän... Toivottavasti putoavat kilot tuovat senkin ilon taas takaisin.

lilja
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » Su Elo 22, 2010 7:59 am

Laiska kirjoittaja, kun on laiskat tuloksetkin.

Vasta nyt paino on pudonnut jonkun maagisen 119,5 kilon haamurajan alle, eli tänään 119,_4_, jei! Ehdin jo luopua toivosta ja ajatella vakavasti aloittavani karppaamisen jo nyt, mutta ehkä ei sittenkään. Huomenna olisi virallinen punnitusaamu, mutta hiukan epäilyttää, kun tänäänkään en voi kaikiksi aterioiksi syödä pusseja - ajattelin kuitenkin ottaa korvaavat patukat mukaan reissuun ja vetäistä kotona matkojen välissä niin monta sheikkiä kun vaan kerkeän. Toivokaa parasta huomiselle!

Käytiin eilen heittelemässä frisbeetä. Meillä on tässä lähellä ihan frisbee golf-rata, jossa olen käynyt ihastelemassa jopa maailmanmestaruuskisoja. Nyt ekaa kertaa tuli itse kokeiltua, ja tosi kivaa liikuntaa tuo on. Harmi vaan, että olen vielä siinä niin huono :P Jatketaan silti, ja tajusin juuri että tuo voi olla aika nannaa roikkuville käsivarsille myös!

ihramaha
Aloituspaino: 87
Laihdutustapa: karppaus
Laihdutushistoria: Olen ollut terhissä aiemminkin, tuolloin 2010 laihdutin nutraamalla muistaakseni 7kg. Onneksi ne kilot eivät tulleet takaisin. Nyt on yritys yhä ja edelleen päästä biitsikuntoon kesäksi 2012! Tällä kertaa kokeilen karppausta!

ViestiKirjoittaja ihramaha » Pe Elo 27, 2010 11:33 am

Auttakee! Oon nyt nutraillut 11 päivää ja paino alkas nyt jumittaan. Kahtena viime päivänä ei oo tippunu gramman grammaa ja mulla on kauhee kiire saada kiloja pois. Pystyykö tätä jumitusta jotenkin auttaa menemään yli? Tosi tympeetä ku ei oo syöny juuri mitään ja paino ei silti tipu...
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wq1dDsN/]
Kuva[/url]

Saasu71
Aloituspaino: 91
Tavoitepaino: 68
Pituus: 166
Laihdutustapa: Nutraamalla ylimääräiset pois.
Laihdutushistoria: Massaa maksimissaan 96kg (1/10). Siitä alaspäin nutrien ja liikunnan lisäämisen avulla. Välillä tiukempaa kuuria, välillä tasapainottelua, juuri nyt taas nutrikuuri noin kuukauden tauon jälkeen. Tavoitteena normaalipaino ja hyvä olo :)

ViestiKirjoittaja Saasu71 » La Elo 28, 2010 3:02 pm

Täältä löytyy kyllä "jumitusten asiantuntijoita", itse en siis sellainen ole. Mutta toisten juttuja lukiessa ja vähän omien kokemustenkin perusteella sanoisin, että jumitus on ihan luonnollinen osa laihdutusta. Se, millä jumi menee ohi, vaihtelee. Yleensä kai menee ohi ihan itsekseen, jatkamalla samaan tahtiin laihdutusta. Ja pari päivää on lyhyt aika sanoa oikeastaan mitään... Jos olet aikeissa nutrata pitempään (täysnutraus?) niin jatka vaan, kyllä se siitä. Kai :mrgreen: Toki joillakin saattaa auttaa nesteen lisäys, liikunnan lisäys tai laihdutusmenetelmän vaihto.

Eli valitettavasti en osaa neuvoa muuta... kärsivällisyyttä ja tsemppiä!!! :peukku
Paino 6/10: 91,1kg BMI 33,1 - 6vko (osa)nutrailun jälkeen 83,2kg (-7,9kg)
Paino 5.1.11 85,0kg - 5vko nutrailun jälkeen 78,2kg (-6,8kg) BMI 28,3

Miinu.s
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Miinu.s » La Elo 28, 2010 3:36 pm

Kaksi päivää ei ole jumitusta. Se on ainoa vinkki, joka minulla on antaa :D Ja siis ihan hyvällä, tunnen kyllä suurta empatiaa kärsimättömyyttäsi kohtaan, koska se on minulle erittäin tuttu piirre ja omiaisuus. Mutta kaksi päivää ei ole jumitus, kun olet yli neljä kiloa kadottanut alle kahdessa viikossa.

Kuva

Tsup
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tsup » Ti Elo 31, 2010 6:51 pm

Heips,
Lueskelin ketjua ja keräilin taas tuntumaa nutrailun aloittamiseen. Tarkoituksena olis aloittaa 1.8 ja jatkaa 12 viikkoa. Ajattelin aloittaa näin viimeisellä lomaviikolla, jotta pahin päänsärky olis ohi duuniin mennessä. Itseäni hirvittää eniten palelu ja lisääntynyt energia. Olin viimeksi ihan pulassa, kun aamu-unet ei enää maistuneetkaan viikonloppuisin.. :wink:.
Miten sitä päivät sitten täyttää, kun ei tule hiilaripöhnässä sohvalla pötkötteltyä :shock: ?

Olen myös kelannut paljon painon ja mittojen ottamista aluksi...Hirvittää se vaa'alla ravaaminen jo ennakkoon. Ja rehellisyyden nimissä, tietenkin eniten hirvittää vaa'alle nouseminen. En ole sitten viime joulun käynyt vaa'alla ja silloin mahduin vielä farkkuihin, jotka nyt kanittaa lantiolla.. :oops:. Eli en mitenkään haluaisi kohdata totuutta...

Eli Tsup taas remmissä; tavoitteena hyvä psyykkinen ja fyysinen kunto. Haluan ensi kesänä nauttia liikkumisesta ja kauniista vaatteista.

Liikuntaa aloitan jo viikonloppuna varovaisesti; Crosstrainerini Kaarlo on uskollinen kumppanini ja pyyhin pölyt rakkaista kahvakuulistani. Tarkoituksena olis pysyä kohtuudessa; joka sinänsä mulle hiton vaikeaa. Olen "kaikki mulle nyt ja välittömästi" -tyyppiä...

Eli palaillaan... :D
Kiiruhdan hitaasti

Miinu.s
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ti Elo 31, 2010 7:45 pm

Tsup, olenko puusilmä vai eikö sulla ole vielä päikkyä? Päikky pystyyn heti! Miekin palasin nutrauksen nestemäiseen maailmaan tänään. Nice to have you back :hali

Kuva

arwen
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja arwen » Su Loka 03, 2010 11:33 am

Heippa, ihan vaan päivittelen.

En oo puntariin voinut mennä edelleenkään (kammo sitä kohtaan :lol: ), mutta olin nyt toisen kerran täysnutrauksella kolmisen viikkoa, loppu perjantaina. Tässä välillä olen osanutrannut ja jatkan sitä taas. Mies liittyi mukaan, oli niin vaikuttunut tuloksista. Hällä tosin ei paljoa laihdutettavaa ole, mutta on ylimäärästä kuitenkin ja kolmen viikon jälkeen housut läks jalasta ilman että tartti avata nappia tai vetskaria :shock:

Oon itekkin laihtunut tosi paljon, vielä tosin on laihutettavaa. Vanhat housut mahtuvat jalkaan ja kaikki kyllä huomaavat laihtumisen, tuntuu uskomattoman ihanalta kaiken vuosien yrittämisen jälkeen. Mulle nutraus on siis se ainoa keino laihtua, sopii hyvin ja tuntuu helpolta.

Peukku kaikille nutraajille (ja toki muillekin kevyemmän olon tavoittelijoille :D ), jaksakaa ja pitäkää selkeä palkinto siellä kepin päässä. Kaikille ihanaa ja kevyttä syksyä!

(oon muuten syönyt välillä liikaa, välillä lipsahellut, välillä syönyt täysin väärin, mutta en anna periks, jatkan siitä aina vaan etiäpäin!)

Supina
Aloituspaino: 100
Tavoitepaino: 55
Pituus: 158
Laihdutustapa: Nutraus, liikunta ja silleen
Laihdutushistoria: Yhtä pitkä kuin eletyt päivät.

ViestiKirjoittaja Supina » Ke Marras 03, 2010 8:42 pm

OUjee.
Supina ei ole pystynyt nurtaamaan yksinkertaisesti köyhyyden takia.

Mun tulot on ollu niin pienet, että ruokarahaa jää jotain 80/kk, ja sitten sitä ostaa sitä mitä halvalla saa, eikä se oo yleensä kovin terveellistä. :/

Mut nyt ollaan töissä ja poikakaveri on sponsorina, joten uuteen kukoistukseen. Viime torstaina aloitin, ja viikonlopun söin ihan mitä sattuu.
Mun addiktio on syöminen. Kokeilin, että pystynkö syömään vähän lisäprotskuu kun tuntuu että ei voi tehdä mitään kun huimaa/ eloottaa.. niin se laukasi taas ihan hirveen, suorastaan silmittömän syömisen. Meni pitzaa ja karkkia jne.
Mulle menee päälle joku autopilotti, kun himo iskee. Vaikka tajuaa että ei ehkä oo hyvä idis, ei pysty jarruttaa.. se vaan vyöryy ja vyöryy.
Huh.

Nyt siis uusi koetus, ja kolmas päivä takana kohta. Miten nopeasti olette menny ketoosiin? Nyt on epätoivo, että loppuuko tää väsymys ja voimattomuus ikinä???

Supina.

Cristelle
Aloituspaino: 129
Tavoitepaino: 75
Pituus: 162
Laihdutustapa: Nutraus+laihdutusleikkaus
Laihdutushistoria: Ikuinen jojo-laihduttaja, paino ollut korkeimmillaan 133kg ja alimmillaan 58 kg aikuisiällä. Nyt 8.1. paino 125.4 kg, nutraus aloitettu 3.1.2011 aloituspainosta 129.2 kg.

ViestiKirjoittaja Cristelle » Su Tammi 09, 2011 6:01 pm

Tein tänään Nutrilettin kanakeiton hieman eri tavalla ja se oli hyvää! Keitin n. vedessä (n.2-3 dl) porkkanaa, sipulia ja valkosipulia ja laitoin ihan pienenpienen murusen kanaliemikuutiota sekaan. Sen jälkeen sekoitin keittojauheen shakerissa haaleaan veteen ja lisäsin keittämäni kasvikset sekä liemen sekaan. Nestettä tuli ainakin tuplasti enemmän kuin ohjeessa, mutta ehkäpä myös sen takia keitto oli niin hyvää, että sitä olisi voinut syödä vaikka muutenkin kuin nälkään... :oops: :wink:
Ensimmäinen tavoite 110 kg, lähtöpaino 129.2 kg 03.01.11.
Kuva

MikkoM1
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 132
Tavoitepaino: 88
Pituus: 181
Laihdutustapa: Syön kevyesti ja hyvin, liikun kun tekee mieli.
Laihdutushistoria: 11/2007 132kg
10/2011 92kg
6/2012 101kg

ViestiKirjoittaja MikkoM1 » Su Tammi 23, 2011 12:55 pm

Kuva
Elätkö syödäksesi, vai syötkö elääksesi?

Annu6
Pituus: 168

ViestiKirjoittaja Annu6 » Ti Tammi 25, 2011 5:16 pm

Täällä alko kans nutraus, josko nyt menis vähän pitemmän aikaa ku se maaginen kolme päivää :lol:
Kuva

Dara
Aloituspaino: 107
Tavoitepaino: 70
Laihdutustapa: VLCD-dietti
Laihdutushistoria: Ravitsemussuunnittelija suositteli VLCD-dieettiä, joten olen sillä 8 viikkoa. Ja sen jälkeen opettelen syömään uusiksi.
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dara » Su Maalis 27, 2011 6:05 pm

Itse olen nutraillut kaksi viikkoa. Huomenna alkaa jo kolmas viikko, meneepä nopeasti. :o Ja aion olla tällä dieetillä yhteensä kahdeksan viikkoa ravitsemussuunnittelijan valvonnassa. :)

Punnitsen itseni perjantaisin ja maanantaisin. Näin pysyn mukana kuinka arkipäivät ja viikonloput sujuu. Ensimmäisellä viikolla ma-pe tippui 2,6 kg ja pe-ma tippui 0,6 kg. Tokan viikon ma-pe tippui 0,3 kg. Vähän petyin tulokseen mutta yritän jaksaa positiivisessa mielessä eteenpäin!

Pari kertaa olen sortunut syömään karkkia. Mutta olen huomannut sen eron etten kaipaa silloinkaan läheskään niin paljon kuin ennen. Olen niin iloinen!

Tykkään noista nutrilett-tuotteiden mausta. Varsinkin suklaapirtelö on rakkaus. Lisäksi mua huvittaa se että kasviskeitto on mielestäni hyvää ja kanakeitto pahaa vaikka olen hulluna kanaruokiin ja inhoon pelkkiä kasvisruokia. Lisäksi tykkään niistä suklaapatukoista. Ostin myös Naturdiet-makuista päärynäpirtelöä (oli huomattavasti halvempaa kuin nutrilett) ja en voinut sietää sitä makua. Sinänsä harmittaa kun ostin ton päärynä enkä ananaksen makuista, olisin voinut tykätä enemmän. Ja lisäksi ostin Easy Diet -merkkistä. Ostin neljä erimakuista pussia. Suklaa-vadelmapirtelöä olen kerennyt maistamaan ja se ei sopinut yhtään iltapalaksi.Jonakin jälkkärinä kyllä. Ja maistamatta on vielä sienikeitto, thai kookosmaito kanakeitto ja kalakeitto. Maistan niitä sitten kun alkaa taas Nutrilettin kana- ja kasviskeitto tympiin.

Ja mua harmittaa kun kaupoissa ei myydä mitään yksilöpakkauksia. Olisi niin kiva ostaa ja maistaa kaikkia mutta ei millään kun ne pakkaukset on sen verran isoja ja keittoja menee mulla 1 per päivä ja pirtelöitä 2 per päivä :D

fiona
Pikkuterhikki
Pituus: 0
Laihdutustapa: vapaat painot, kahvakuulailu, kuntopyörä, sisäsoutu

ViestiKirjoittaja fiona » La Huhti 02, 2011 11:36 am

Tsemppiä Daralle!!! :peukku
You train to look good I train to kick your ass!!!

vaapukka
Aloituspaino: 78
Pituus: 159
Laihdutustapa: nutraus/ cambridge
Laihdutushistoria: muutamia kuureja olen kokeillut, mutta en ole oikein koskaan ollut tosissani.

ViestiKirjoittaja vaapukka » To Heinä 14, 2011 11:45 pm

täällä uusi nutraaja. Katsotaas kuinka käy! Tavoittaana olla viikko pelkällä Nutriletillä, reilu viikko nutrilet + muuta ja sitten 2 viikkoa ihan vaan nutriletillä :)
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/weJBjK2/]
Kuva
[/url]

kukka1
Tavoitepaino: 56
Pituus: 161
Laihdutustapa: vlcd ja myöhemmin karpaten
Laihdutushistoria: koko aikuisiän taistellut kilojen kanssa enemmän ja vähemmän. vlcd ja karppia ruokavaliota noudatellen. Raskauksien jälkeen en ole enään ollut normaalipainoinen vaan paino pyörinyt 70 kummallakin puolen.

ViestiKirjoittaja kukka1 » Pe Heinä 15, 2011 9:46 pm

TTzssemppiä nutraukseen jakiva sain nutraaja kaverin kun aikas yksinpuhelua tuolla kuka nutraa ja kuinka sujuu puolella on. Minulla sunnuntaina jo 2viikkoa täynnä ja hirmu hyvin menee. Ketoosi on päällä ja kroppa hurisee koko ajan ja pikku hiki tulee helposti kun aineenvaihdunta on tehostunut. Lisää tätä niin hyvin menee. Nälkä ei ole eikä heikotuksia,tosin olen kevyttä liikuntaa eli kävelyä vain harrastanut. Yksi Waaratilanne/koetinkivi on tulossa kun parin viikon päästä on pakollinen synttäreille meno.....katsellaan miten siitä sitten selvitään. Tiimalasi on jo alkanut tulla esiin ja osa housusista tuntuu löysemmiltä ja se jos mikä kannustaa olemaan suu supussa juhlissa ja jättää hiilarisokerimössöt muille:) tsemppiä viikonlopun herkkuhetkkien vastustamiseen. :omppu
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wRejLLh/]
Kuva
[/url]

vaapukka
Laihdutushistoria: muutamia kuureja olen kokeillut, mutta en ole oikein koskaan ollut tosissani.

ViestiKirjoittaja vaapukka » La Heinä 16, 2011 1:21 pm

Hei kukka1. Kiva, että täällä on muitakin. Kohta alkaa minunkin tosi toimet ;)
Kuva
[/url]

kukka1
Laihdutushistoria: koko aikuisiän taistellut kilojen kanssa enemmän ja vähemmän. vlcd ja karppia ruokavaliota noudatellen. Raskauksien jälkeen en ole enään ollut normaalipainoinen vaan paino pyörinyt 70 kummallakin puolen.

ViestiKirjoittaja kukka1 » Ma Elo 15, 2011 4:50 pm

kamalalalala karrrkkkinälkä:/ oin kupposen kaffia ja söin jäähdytetyn suklaanutri moussen. Nyt harjaan vielä hampit niin ei niin ole mielihaluja.
Kuva
[/url]

Poppy
Aloituspaino: 88
Tavoitepaino: 58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poppy » Ke Elo 24, 2011 1:00 pm

Hei nutrailijat! Mitäs arvelette, kuinka paljon on mahdollista tiristää kiloja täysnutrailulla kuudessa viikossa? Aloitin eilen :) ja tarkoitus tosiaan olisi nutrailla kuusi viikkoa. Lukuun ottamatta muutamaa huilipäivää, kun on ohjelmaa :)

Mun lähtötilanne on seuraava:

169cm / 80kg / BMI 28

Tavoite olisi joskus sitten 65kg, mutta ensin nyt 68kg:n saavuttaminen...
Kuva

88kg (22.1.08 - huippupaino)
66,4kg (7.5.09 - ennätyspaino)

vaapukka

ViestiKirjoittaja vaapukka » To Elo 25, 2011 12:24 pm

noin pitkästa ajasta ei ole omakohtaista tietoa (vielä). Mulla lähtöpaino oli pikkasen vajaa 80kg. Eka viikolla lähti 2,5kg, toisella ihan pikkasen reilu 1kg. Vosin itse kuvitella, että täysnurtaamisella (itse olen syönyt muutakin) eka viikko -2-5kg ja muut viikot -1 -1,5kg. Jossakin vaiheessahan painon pudotus pysähtyy eli minun mutu tuntuma, on se, että 6 viikon aikana pudotus voisi olla noin 7- 10kg, osalla tietty enemmänkin, joa vatsa toimii ja liikkuu paljon.
Kuva
[/url]

tilla-mai
Laihdutustapa: Perinteinen kalorinlaskenta, syö vähemmän kuluta enemmän.

ViestiKirjoittaja tilla-mai » Ke Loka 19, 2011 2:43 pm

Täällä ihka uusi nutrailija!

Nyt kolmas päivä menossa, ja vielä maistuu :D

Yks kysymys mjulla olis; onko sillä niin väliä, saako syötyä ne kaikki suositellut 5 annosta päivässä? Esim. eilen en yksinkertaisesti kerinnyt syömään kuin neljä.

Jännää on se, että kun aloitin (en oo siis koskaan maistanutkaan VLCD-tuotteita) huomasin, että eihän nää oo pahanmakuisia, ei ollenkaan. Mulla oli vaan semmoinen mielikuva, että nää maistuu pelkältä jauholta ja suoraan sanoen paskalta :D Oon syöny Allevon mansikka-mustikkasmoothieta, Allevon Exotic-smoothieta, Allevon peruna-purjokeittoa (okei, se ei ollut ihan mun lemppari), Nutrilettin Mocca shakea ja Nutrilettin kermaista tomaattikeittoa. Ja kaikki on maistunu! Etenkin toi Mocca shake, ai että se oli jopa todella hyvää kun siihen lisäsi desin verran mustaa kahvia. Mä en muuten pysty juomaan kahvia mustana, joten tuo tuote on mun aamukahvieni pelastus :)
Lisään "suolaisiin" keittoihin kuivattuja yrttejä makua tuomaan ja syln niiden ohella muutaman kirsikkatomaatin/naposteluporkkanan ja pätkän kurkkua. Ja ei oo vielä kerinnyt kauhea nälkä yllättämään, kun pitää ateriavälit tasasena, 3-4 h mulla ollut. Paitsi ekana päivänä toi neljän tunnin ylitys kyllä aiheutti mahan mourunaa.

Teetä kuluu litroittain, vettä yritän juoda kans paljon, mut onhan se teekin... vettä :D Kahvi tosiaan jäi sitten pois kun minä maitokahvin suurena ystävänä en mustana kykene sitä juomaan.

Ja pää pystyssä vielä kolmantena nutrauspäivänä sanon - tää eka jakso saa kestää kuusi viikkoa!
Kuva

kukka1

ViestiKirjoittaja kukka1 » La Loka 29, 2011 1:57 pm

Kiva kun on uusiakin nutrailijoita...saan hirmusti tsemppiä omaan nutrailuun kun luen muiden tarinoita ja onnistumisia.
Liikunnasta nutrauksen aikana voin omakohtaisella kokemuksella kertoa sen että ...
nutratessa aikaisemmin lasten välissä painoa pois, jaksoin alku kankeuden jälkeen urheilla vaikka mitä ja vaikka millä teholla esim 10-15km hölkkälenkit meni helposti ja askel sujui kevyesti hyvin kun keho toimi rasvapolttoisesti mitä esim pitkän matkan juoksussa pyritäänkin tavoittamaan (juoksua olin jo harrastanut muutaman vuoden). Pidempiä lenkkejä en juurikaan silloin tehnyt...Ketokarppasin siihen pälle kun nutraus jo kyllästytti ...liikunnalle tuli ihan täys stoppi aluksi, taju meinasi lähteä pumpissa kyykätessä, spinninki ja juoksu ei sujunut ollenkaan, laihduin toki karpatenkin mutta maltillisemmalla liikunnalla.
Nutratessa ei lihaskuntoa saa kasvatettua varmaankaan mutta ylläpidettyä varmasti, itse kävin nutratessa bodypumpissa ja jaksoin hyvin lihasuntoakin vetää, painoja ei tosin tarvinnut lisätä niin usein kuin normiruokaa mätettäessä eli kertoo että kehitystä ei niin kovin paljoa ollut.
Olen aikaiseemin ollut 8viikkoa yhtäjaksoisesti pelkällä pussikeitoilla ja ei ollut ongelmia. En usko että perusterveellä ihmisellä tulee ongelmia vaikka sen 12viikkoakin vetää pussivaihetta. Cambridgen dietissäkinhän syödään ilman lääkärinvalvontaa jotain 12 viikkoa pusssivaihetta. Toki jos omassa voinnissa ilmenee alkuoireidenkin jälkeen jotain hälyttävää niin menisin itsekkin lääkäriin. Minulta on just tarkistettu kolesteroli ja kaikki mahdolliset veri arvot ylikuntoa tutkittaessa ja kolesterolit pitää tarkistuttaa uudestaan puolenvuoden päästä...mutta en olisi lekurille varannut erikseen aikaa kun olen perus terve ellei ylikuntoa olisi ollut:)

Ninna. Mie kyllä olen juonut 2 mottia kahvia maidolla höystettynä eikä ole painonpudotukseen vaikuttanut mitenkään. Soijamaitoa 1dl/kahvimotti 1-2* päivässä...
Kuva
[/url]

Palaa sivulle “Laihdutusmenetelmät”