Minun kokemukseni kun on toistaiseksi hyvin lyhytaikaista, mutta ainakin näiltä osin myös hyvin positiivista, niin ajattelin vastailla näihin osittain.
arwen kirjoitti:
-Mitenkäs se ketoosi... kaikki tuntemani hiilihydraatittomat ovat kamalan ärtysiä ja vähän sekaisinkin
-Entäs sali? Käyn siellä, pitäiskö kuitenkin lisätä jotain tai vaan osanutrata?
-...pahoinvointi pelottaa (en kärsi koskaan nälästä, vain pahoinvoinnista silloin kun ilmeisesti on nälkä...) kuinka moni kärsii huonosta olosta nutratessa?
Nykyinen 'kuurini' lähti liikkeelle todella sopivaan aikaan, nimittäin juuri menkkojen alkaessa, jolloin yleensä olen kuin persiiseen ammuttu karhu päivän, pari. Nyt en ole ollut. Tietysti jonkinasteista mielenmuutosta on huomattavissa, mutta se liittynee enemmänkin keskittymiseen tähän kuuriin ja tasaisiin ruokailuaikoihin ja muihin käytännön järjestelyihin. Voisin pikemminkin sanoa, että mieli on parempi, koska ei ole mitään syytä haukkua itseään maan rakoon vain syömisten tähden. Neljäs päivä menossa siis nyt, ja olo on hyvä. Energiamäärät ihan selkeästi alkavat nousta - olen tarttunut imuriin, jota en ole juuri jaksanut tanssittaa näiden Suomen helteiden aikana, ja muutenkin tuntuu helpommalta olla aktiivinen.
Huomenna ajattelin lähteä ensimmäistä kertaa kuurin aikana salille, ja voin sitten raportoida lisää tästä puolesta, mutta ainakin henkisesti on mahdollista tämä. Uskoisin, että mitään suurensuuria ongelmia ei tule, koska nälkääkään ei ole. Normaalisti olen salipäivinä nälkäisempi kuin niinä päivinä, jona en liiku, mutta toivoisin, että ketoosi (?) auttaa tämänkin yli.
Minäkin tunnen nälkää lähinnä silloin, kun syön terveellisesti - normaalia ja tervettä kai tämä - ja voin sekä pahoin että muutun todella kärttyisäksi nälkäisenä. Nyt en ole huomannut mitään tähän viittaavaa. Tosin, hiukan on vaikea erottaa menkkakipuja ja mahdollista mahassa möyrintää, mutta ainakaan mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut... Olisiko jopa kipuja ollut vähemmän kuin ilman nutraamista?
Yleistuntemuksena voisin sanoa, että olo on hiukan jotensakin huterampi kuin normaalisti. Tämä ei kuitenkaan tunnu haittaavan normaalia elämää yhtään mitenkään. En voi mitenkään pahoin, en näe nälkää enkä halua edes murhata ketään hiilarihimoissani

Olo on hyvä, energinen, ennen kaikkea positiivinen.
Suosittelen kokeilemaan, sillähän sen näkee. Luultavasti kaikki menee hyvin