Terhi Net - Keskustele laihduttamisesta

Tänään on Su Syys 05, 2010 9:18 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 265 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Nutraus tuo tulosta.
ViestiLähetetty: Ma Heinä 26, 2010 3:31 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Minä täällä taas, hei!

Olin mukana tammikuussa, mutta töiden alkaessa piti sitten jättää nutrailut muille. Siirryin enemmän karppaamisen puolelle, jossa jollakin lailla roikuin mukana tänne heinäkuulle saakka ja onnekseni lisäkiloja ei ole päässyt syntymään. Nyt kun työt taas loppuivat, siirryin heti kesken jääneeseen projektiin eli lilja + nutrilett = pienempi nainen.

Onko teillä antaa mitään arvioita, kuinka paljon keskimäärin Nutrilett-kuurilla saa tällainen 120 kiloinen pudotettua? Tiedän, että aluksi painoa lähtee helpommin, mutta mitä on pidemmällä aikavälillä keskimäärin mennyt viikossa? Haluaisin siis laskea jonkinlaista tavoitetta tälle projektille, ja välietappeja merkkailla itselleni ylös kalenteriin.

Ensimmäinen päivä Nutrilettilla tänään siis menossa, ja hyvin menee. Minun reseptini on yksinkertainen: kylmää vettä, jääpaloja ja suklaa- tai mansikkanutrit siihen, sauvasekoittimella hyvin sekaisin. Minulla on talvelta vielä noita pusseja, mutta pitää käydä ostamassa taas lisää. Taas kerran kaipaisin maistiaispaketteja, että voisin esim. tuota metsämarjaa kokeilla tasan sen yhden pussin ja todeta siitä, saanko sen alas. Hurjan rohkeana mietin jopa niitä lämpimiä keittoja, hui!

Kolme päivää olisi tarkoitus jaksaa täysin pussikuurilla, sitten mukaan kasviksia ja mahdollisesti jotain proteiinia ihan vaan syömisen tunnun saamiseksi mukaan.

Onkos meitä muita näin kesällä, vai saanko yksinpuhella täällä? Onko muuten netissä muita laihdutusaiheisia palstoja, joissa on sekä hyvä henki että porukkaa?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 26, 2010 6:07 pm 
Poissa
Tapaterhi
Käyttäjän avatar

lilja, painoin 116kg kun aloitin nutrauksen, ja 12 viikon VLCD-kuurilla lähti 21kg eli 1,75kg/vko (ekalla viikolla 5kg :lol:). Tapasin ravitsemusterapeutin kuurin jälkeen, ja hän oli sitä mieltä että tulos oli erittäin hyvä. Muistaakseni tutkimuksissa keskimääräinen tulos on 1,5-1,7kg/vko luokkaa, teoriassa 1,5-2,5kg/vko.

Terhissä suurin osa porukasta on tuolla päiväkirjojen puolella, siellä keskustelu on hyvinkin vilkasta. Nutrikokemuksia löytyy useammastakin päikystä, yhtään tuoretta nutraajaa en kyllä tähän hätään osaa sulle nimetä...

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 27, 2010 7:44 am 
Poissa
Käyttäjän avatar

Kiva kun tulit tänne vastailemaan, Miinu.s :)

Uskallan siis pistää 1,5 kiloa viikossa tavoitteeksi. Jotenkin se perinteinen kilo ei ole riittävä, johtuisiko siitä, että normaalilaihdutuksella harvoin pääsin siihen lukemaankaan ja miellän sen 'epäonnistumiseksi' siinä mielessä. Oikeasti jokainen laskenut sata grammaa on miljoonan arvoinen minulle, kunhan vaan laskee.

Nyt miettimään tavoitteita ja palkintoja itselle. Heti ensimmäisenä tulee mieleen uimakouluun pääseminen ja naurattaa oikein, että mikä palkinto se nyt on :D

Metsästän päikyistä tuttuja nimimerkkejä, kiitos vinkistä!

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 28, 2010 4:26 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Minä luin eilen koko ketjun mielenkiinnolla. Haluaisin itse kokeilla ihan oikeasti, mutta:

Mieleen nousi kysymyksiä (varmasti osa aika tyhmiä, mutta kun mietityttää):

-Voiko ilman sairaalaa olla pidempään nutraajana, onko mitään haittoja? Voiko siis huoletta nutrata sen 12 viikkoa, jos tarve, eli paino vaatii?

-Mitenkäs se ketoosi... kaikki tuntemani hiilihydraatittomat ovat kamalan ärtysiä ja vähän sekaisinkin :wink: , en haluaisi itselleni vastaavaa kohtaloa :P , eli saako nutratessa aivot tarpeeksi hiilareita? :twisted: muuten ei hyvä seuraa.

-Entäs sitten, kun paino on alaalla ja alkaa syömään normiruokaa? Vaikka söisi kuin pieniä annoksia, ei kukaan varmaan ole alle 800 koko elämäänsä (tai ehkä onkin, mutta minä en ainakaan tulisi olemaan). Eikös se paino sitten siitä taas ala nousemaan???
Onko nutraamalla pudotettu paino "huijattua" pudotusta?

-Entäs sali? Käyn siellä, pitäiskö kuitenkin lisätä jotain tai vaan osanutrata? Liikun tosissani, eli sydän pumppaa ja läähätän kuin rakkikoira, puoltoistatuntia suurinpiirtein kerralla, usean kerran viikossa, kestääkö pumppu tai kunto kun nutraa?

En syö karkkeja enkä pullia, enkä sipseja yms. joten mielihaluja en pelkää, mutta pahoinvointi pelottaa (en kärsi koskaan nälästä, vain pahoinvoinnista silloin kun ilmeisesti on nälkä, eli verensokerijuttuja varmaan) kuinka moni kärsii huonosta olosta nutratessa?

Minulla on sairauden tuomaa ylipainoa, aika montaa asiaa kokeillut jo, tiukassa on. Ehkä nutraus pistäisi potkua pudotukseen?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 28, 2010 5:10 pm 
Poissa
Tapaterhi
Käyttäjän avatar

arwen, tässäpä jotain vastauksia mun näkökulmasta:

12 viikon nutrausjakso edellyttää "terveydenhuollon ammattilaisen" alkuarviota ja seurantaa, eli esimerkiksi omalla kohdallani se oli jakson alussa 8 minuutin visiitti omalääkärille ja that's it :lol: Lähetteen ravitsemusterapeutille kyllä sain, mikä on ihan kiva. Mutta kannattaa varmaan jollain perusvisiitillä pyörähtää ja saada tohtorin siunaus projektille. Seurantaa sitten tarjoavat harkintansa mukaan hoitajalla/lääkärillä. Sinäällään perusterveelle suht nuorelle aikuiselle 12 viikon nutraus tuskin kovin suuri riski on, mut jos esim. verensokereissa on jotain poikkeavaa tietämättään niin sitten en olisi niinkään varma. Liirumlaarumläpäläpälää, yritän sanoa että sairaalaa et tarvitse mutta suosittelisin pyörähtämään omahoitajalla/-lääkärillä perusvisiitillä.

Ketoosista. En tiedä paljonko aivot saa hiilareita, mutta minä ainakin olin nutratessa ensimmäistä muutamaa huonoa päivää lukuun ottamatta hämmentävän tasapainoinen, energinen ja onnellinen :D Olen kuullut puhuttavan jopa "nutrauseuforiasta". Hengitys ja hiki kyllä haisi kummalle, se kai oli ketoosin ansiota.

Elimistösi peruskulutus laskee laihtuessasi väistämättä, mutta ei alle 800 kcal... painostasi riippuen jonnekin tod.näk. 1600-2000(-2400)kcal tuntumaan. Ja jos et syö sitä enempää et liho. Toki välittömästi dieetin jälkeen kroppa tarttuu tehokkaammin tarjottuun energiaan, ja paino voi hetkellisesti nousta, mutta jatkon ratkaisee se syötkö siitä eteenpäin kulutuksesi mukaan vai yli vai alle. Itse nostin VLCD-kuurin jälkeen energiansaannin parissa viikossa noin 1500 kcal:iin, ekalla viikolla tuli kilo painoa takaisin ja sittemmin (kesäkuun puolivälistä) olen laihtunut vajaan kilon viikossa. Syön siis 1500kcal ja en liho enkä edes pysy painossani vaan laihdun koko ajan hyvää tahtia. Eli nostat toki energiansaantisi siitä alle 800kcal:sta reilusti ylöspäin, mutta et sille tasolle asti joka ylläpiti ylipainoa / aiheutti lihomista!

Sali. Tähän osaa joku muu vastata paremmin. Ihmisten kokemukset miten nutratessa jaksaa liikkua ovat hyvin erilaisia. Mutta käsittääkseni lihasta ei ainakaan kasvattamaan pysty, kun ei anna rakennusaineita, joten nutratessa saleilu voi mennä vähän hukkaan? Tai voi se ehkä auttaa olemassa olevan lihasmassan säilyttämisessä... ehkä?

Pahoinvoinnista osaan sanoa vain sen verran, että itselläni matalan verensokerin oireet vaivasivat 2-3 päivää ja sitten seuraavat 11-12 viikkoa sainkin huidella vaivatta. Paastosokeri oli jopa korkeampi kuin normaalisti, kun kroppa huolehti omin mekanismein (maksa muuttaa varastoja sokeriksi) poikkeustilanteessa riittävän verensokerin säilyttämisestä!

Toivottavasti näistä vastauksista oli jotain iloa! Ne pohjautuvat pitkälti omaan kokemukseen ja nettitietoon, joten en aio niistä päätäni pölkylle laittaa :wink: Viisaammat korjatkoon.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 28, 2010 8:41 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Kiitos iso vastauksistasi :D !

Mua seurataan säännöllisesti, viimeks toukokuussa on otettu sokeritkin (6piste jotain, mutta en asu suomessa ja ainakin meillä olin raja-arvojen sisällä) voin vaan tosi pahoin, jos en syö säännöllisesti.
Mun ongelma (kilpparit) onkin noissa kaloreissa se, että kroppa on niin hidas, ettei tartte näköjään oikein mitään kaloreita... Ihminen ei liho, jos ei syö liikaa, mutta jos vertaan itteäni moniin muihin, syön todella terveellisesti ja vähän. Eli en osaa rajata kaloritarvettani. Suoraan sanottuna vähän epätoivonen tilanne, kunnes lääkitys on kunnossa (mennyt jo monta vuotta sitä ettiessä).

Pelästyin jonkun kommenttia siitä, ettei jaksanut liikkua olleskaan. Se olis mulle toinen kauhistus, tuon pahantuulisuuden lisäks :lol:

Mut haluun kokeilla, oisko sitten pari viikkoa järkevä alotus? En ajatellutkaan ihan tuota suurta viikkomäärää, kun en ole koskaan paastonnutkaan, mutta mietin, että jos hyvältä tuntuu, voiko sitä jatkaa. Onko jotain oireita, milloin tulee lopettaa heti, kun toiset ovat kuitenkin jonkin verran huonosti voineet?

Kiitos ihanat ihmiset, kun jaatte kokemuksianne täällä... tulinkohan mukaan 2006, mutta nyt vasta oikeestaan uskallan avautua :oops: En vaan kestä tätä enää.

Ois myös mukava kuulla kuulumisia kaikilta tänne kommentoinneilta, mitä kuuluu tänään :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Heinä 28, 2010 9:21 pm 
Poissa
Tapaterhi
Käyttäjän avatar

Tuolla nutrilett.fi-sivuilla on mahdollisuus lähettää kysymyksiä asiantuntijoille... vaikka markkinointitarkoitukseen ovatkin valjastettu, niin osaisivat varmaan vastata esim. siihen, millaisia oireita tulisi tarkkailla ja milloin lopettaa.

Mulla, ja monella muullakin, vaikein päivä oli se 2. tai 3., ja suurimmat ongelmat oli palelu, päänsärky, lievä pahoinvointi ja vähemmän lievä ärtyneisyys. Mulla oli itse asiassa vapinaakin, varmaan ekaa kertaa elämässäni. Ja sitten seuraavana päivänä kun odotin pahempaa, se olikin kokonaan poissa :mrgreen: Eli varmaan se viikko kannattaa ainakin sinnitellä ennen luovuttamista, minusta se vielä toisellakin viikolla vain helpottui entisestään.

Joillakin tosiaan käy niin, että nutratessa ei riitä energiaa liikuntaan. Mutta usein käy myös päin vastoin, ja sellaisia tarinoita löytyy tuolta monestakin päikystä. Itsekin pomppasin nutrauksen puolivälissä sohvaperunasta 3-5h/vko-liikkujaksi :shock: Mutta ekoina viikkoina henkinen energia ei riittänyt liikunnan ajatteluun, mut se on eri juttu kun olisi pitänyt aloittaa nollasta.

Toivottavasti saat kilpparilääkkeesi kuosiin :( Nimimerkki myös kilppariongelmainen, mutta nyt hyvässä hoitotasapainossa ja 30kg kadotettu.

Ai niin, yks juttu muuten vielä: mulle oli yllätys, että unen tarve väheni ja illalla oli vaikeampi saada unta, olin virkeämpi myös sillä tavalla. Vähän kuin googlea kidutin, niin selvisi, että tuo on yleistäkin.

Vastatkaahan joku muukin arwenille, niin ei mene minun yksipuolisen kokemukseni piikkiin. Miten muut ovat kokeneet liikunnan ja alkuoireet?

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 29, 2010 4:04 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Kiitos taas :) . Kyllä sunkin vastaukset riittää, oikein hyviä vastauksia ovat :mrgreen:

Ehkä pudottaudun nutraamiseen hiljalleen, voi olla mun kohallani parempi, mä nimittäin vapisen jo normaalistikin, jos venyy liian pitkäksi ruokailu ja teen jotain raskasta :?
Tänään lähden ostamaan pusseja, katon viikonlopun jotenkin ja jos jo maanantaina sitten olis kokoaikanen nutraaja.
Täytyy muuten kattoa tuo laittamasi sivu.

Sullahan on pudonnut hyvin. Mäkin oon jo kerran kaikki tän sairauden aikana pudottanut, mutta nyt on vaikeeta :cry: Lääkitystäkin on nostettu jo jonnin verran neljän vuoden aikana, mutta saman ajan paino vaan on jatkanut nousuaan :evil:

Vaan en luovuta, ens kesänä bikinit päällä biitsille :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 29, 2010 8:21 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Minun kokemukseni kun on toistaiseksi hyvin lyhytaikaista, mutta ainakin näiltä osin myös hyvin positiivista, niin ajattelin vastailla näihin osittain.

arwen kirjoitti:

-Mitenkäs se ketoosi... kaikki tuntemani hiilihydraatittomat ovat kamalan ärtysiä ja vähän sekaisinkin

-Entäs sali? Käyn siellä, pitäiskö kuitenkin lisätä jotain tai vaan osanutrata?

-...pahoinvointi pelottaa (en kärsi koskaan nälästä, vain pahoinvoinnista silloin kun ilmeisesti on nälkä...) kuinka moni kärsii huonosta olosta nutratessa?

Nykyinen 'kuurini' lähti liikkeelle todella sopivaan aikaan, nimittäin juuri menkkojen alkaessa, jolloin yleensä olen kuin persiiseen ammuttu karhu päivän, pari. Nyt en ole ollut. Tietysti jonkinasteista mielenmuutosta on huomattavissa, mutta se liittynee enemmänkin keskittymiseen tähän kuuriin ja tasaisiin ruokailuaikoihin ja muihin käytännön järjestelyihin. Voisin pikemminkin sanoa, että mieli on parempi, koska ei ole mitään syytä haukkua itseään maan rakoon vain syömisten tähden. Neljäs päivä menossa siis nyt, ja olo on hyvä. Energiamäärät ihan selkeästi alkavat nousta - olen tarttunut imuriin, jota en ole juuri jaksanut tanssittaa näiden Suomen helteiden aikana, ja muutenkin tuntuu helpommalta olla aktiivinen.

Huomenna ajattelin lähteä ensimmäistä kertaa kuurin aikana salille, ja voin sitten raportoida lisää tästä puolesta, mutta ainakin henkisesti on mahdollista tämä. Uskoisin, että mitään suurensuuria ongelmia ei tule, koska nälkääkään ei ole. Normaalisti olen salipäivinä nälkäisempi kuin niinä päivinä, jona en liiku, mutta toivoisin, että ketoosi (?) auttaa tämänkin yli.

Minäkin tunnen nälkää lähinnä silloin, kun syön terveellisesti - normaalia ja tervettä kai tämä - ja voin sekä pahoin että muutun todella kärttyisäksi nälkäisenä. Nyt en ole huomannut mitään tähän viittaavaa. Tosin, hiukan on vaikea erottaa menkkakipuja ja mahdollista mahassa möyrintää, mutta ainakaan mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut... Olisiko jopa kipuja ollut vähemmän kuin ilman nutraamista?

Yleistuntemuksena voisin sanoa, että olo on hiukan jotensakin huterampi kuin normaalisti. Tämä ei kuitenkaan tunnu haittaavan normaalia elämää yhtään mitenkään. En voi mitenkään pahoin, en näe nälkää enkä halua edes murhata ketään hiilarihimoissani ;) Olo on hyvä, energinen, ennen kaikkea positiivinen.

Suosittelen kokeilemaan, sillähän sen näkee. Luultavasti kaikki menee hyvin :peukku

Profiili  

ViestiLähetetty: To Heinä 29, 2010 9:20 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

:-) Kiitos sinullekin. Odotan salikertomuksiasi, mutta kokeilemalla se kai selviää itelläkin.

Kävin äsken kaupassa, ostin kahta eri merkkiä, soppaa ja sitten niitä suklaasötkötyksiä. Lisäksi syön kasviksia. Hedelmät kai oli sokerin takia kielletty...

Nutrilettilta otin kokeeksi 5 pussia "creamy vegetable" ja 50 kpl suklaashakea. Niitä oon joskus kokeillut huvikseni ja tiesin, että alas saan.
Allevolta 14 pussia peruna-purjosoppaa, 14 pussia thai-keittoa ja 10 pussia mansikka-mustikka smoothieta. ei mitään hajua, millasia ovat.

Viikonloppuna laskeudun ja maanantaina alotan kokonaan. Näin vähän funtsin. Tänään olin aamupäivän vaan vihanneksilla, kävin lenkillä ja meinasin kuolla nälkään :mrgreen:, iltapäivällä söinkin jo normisti. Toivottavasti on helpompaa sitten, kun keho on ketoosissa :wink:

Kirjottelen varmaan ensi viikolla kuulumisia, nyt viikonloppuna en taida olla koneen ääressä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Heinä 30, 2010 8:16 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Ne sallitut kasvikset? Entä mikä on kielletty? Miten valmiit wokkisekotukset (niitä syön normistikin), entä mitä mausteita saa käyttää? Tykkään chilistä, mutta voiko sellasia chilipohjasia mausteseoksia käyttää? :wink: Tai toki voi ja saa tehdä mitä vaan, mutta yritin ettiä näistä tietoa ja kaikki vaan puhuvat sallituista ja kielletyistä, joku mainitsee kurkut ja salaatit, toinen sanoo, että voi syödä mitä vaan, kunhan se 800 ei mene rikki.

Miten on?

Piti vielä tulla vähän edittiä laittamaan, kun jäi eilen häiritsemään yks kommentti tuolla netin ihmeellisessä maailmassa. Joku sano, että nutrauksen haittapuolena, voi olla hiusten lähtöä, onko kelleen näin käynyt?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 02, 2010 7:57 am 
Poissa
Käyttäjän avatar

En osaa tuohon kasvisasiaan sen kummemmin kommentoida, kun itse olen syönyt silloin tällöin esimerksi yhden paprikan tai pätkän kurkkua. Hedelmiä välttelen mutta marjoja olen ihan pieniä määriä syönyt, kun niitä puskissa on tarjolla.

Toinen salikerta tänään, hyvin sujui. Tyypillistä vaihtelua tehoissa ja tuntemuksissa, mutta hyvin jaksoin kyllä. Vielä kun jaksaisi yrittää tuota aerobistakin, eli lähteä pyöräilemään.

Ensimmäisen viikon VLCD-tulos on 2,3 kiloa poissa massasta. Ihan hyvin siihen nähden, että kuuri on hiukan lipsunut (pari ateriaa korvattu salaatilla, pari jätskiä ja jopa se yksi tuskainen pizza), ja viralliseen pudotuspäivään eli perjantaihin odotan jo parempia tuloksia. Tänään tosin luistan kuurista, kun grillailemme illalla, mutta yritän mahdollisimman karpisti kuitenkin illasta suoriutua.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Elo 02, 2010 4:36 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Mua huimas sen verta eilen lenkillä, että en taida mennä salille, ennenkuin palaan syömään jotain muutakin kuin heinää ja nutria :oops:

Syön noita kasviksia huoletta. Laskeskelin, että ei menis kalorit yli, mutta jos menee, menköön. Kyllä minä laihdun jonkin verran joka tapauksessa, varmasti. Ainakin housut näyttäis leventyneen :mrgreen: (en käy puntarilla)

Pientä huimausta lukuunottamatta menee tosi hyvin. Tämä on paljon helpompaa kuin luulin. Mielihaluina on ollut muutaman kerran suolainen, iso pihvi tai ällöjuustoinen pitsa :shock: Chiliä tekee mieli koko ajan.

Mansikkapirtelö muuten menee, kun laittaa siihen kolme desiä kahden sijaan vettä (joku jossain sanoi, ettei mene alas..). Muuten tulee yrjö :wink: Thaikeitto maistuu tosi pahalle, muut on toistaiseksi menneet suht vaivatta alas.
Juon kuumaa mehua välillä (sokton, energiaton :P ), se auttaa ajoittaiseen paleluun.

Vatsa on vähän sekaisin, turvotus ei ole hävinnyt (turvotus johtuu kilppareista). Niin, vähäistä energiavajetta on myös ilmoilla, väsyttää normia enempi, mutta ei tosin kaiken aikaa. Lenkillä jalat painoivat ihan turhan paljon. Siinä kai kaikki pähkinänkuoressa näin neljäntenä päivänä.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 07, 2010 7:45 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Yritän taas tiukkistella ja palata pussikuurille, kun viime viikko meni miten meni. Kahtena päivänä grillailua ja molempina ruoan lisäksi makeaa.

Nyt olisi kova tavoite luopua herkuista kokonaan jouluun asti, ja mahdollisimman paljon jaksaa syödä pelkkiä nutreja. Maanantaina alkaa viikko 3 VLCD:llä, ja se saa luvan näyttää tietä paljon paremmille viikoille. En ede uskaltanut kirjata perjantain punnitustulosta ylös, kun tuli torstaina syötyä ja juotua, mutta nyt ollaan taas ruodussa. Yhden pussin olen tänään korvannut kalkkunalla, ja söin pois loput vaahtokarkit niin voin taas huomenna olla hyvillä mielin ilman ongelmia aiheuttavia ainesosia tässä talossa. Paras olisi olla ostamatta mitään ylimääräistä, eli käytännössä jos vieraita tulee, niin heille yksi jälkkäri jokaiselle, eikä minulle mitään. Ilman on helppo olla, mutta kun sokerihumala tai pikemminkin -krapula iskee syömisen jälkeen, on vaikea olla jatkamatta samaa rataa.

Lihakset eivät sitten loppujen lopuksi ottaneet kovin hyvin tätä kuuria, ja salilla käyminen tuottaa erittäin voimakkaasti junnaavan kivun. Emme päässeet toista kertaa tällä viikolla, koska minua särki niin. Täytynee tyytyä yhteen kertaan viikossa, ja muutenkin pitäisi panostaa tuohon aerobiseen liikuntaan enemmän... Toivottavasti putoavat kilot tuovat senkin ilon taas takaisin.

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Elo 22, 2010 6:59 am 
Poissa
Käyttäjän avatar

Laiska kirjoittaja, kun on laiskat tuloksetkin.

Vasta nyt paino on pudonnut jonkun maagisen 119,5 kilon haamurajan alle, eli tänään 119,_4_, jei! Ehdin jo luopua toivosta ja ajatella vakavasti aloittavani karppaamisen jo nyt, mutta ehkä ei sittenkään. Huomenna olisi virallinen punnitusaamu, mutta hiukan epäilyttää, kun tänäänkään en voi kaikiksi aterioiksi syödä pusseja - ajattelin kuitenkin ottaa korvaavat patukat mukaan reissuun ja vetäistä kotona matkojen välissä niin monta sheikkiä kun vaan kerkeän. Toivokaa parasta huomiselle!

Käytiin eilen heittelemässä frisbeetä. Meillä on tässä lähellä ihan frisbee golf-rata, jossa olen käynyt ihastelemassa jopa maailmanmestaruuskisoja. Nyt ekaa kertaa tuli itse kokeiltua, ja tosi kivaa liikuntaa tuo on. Harmi vaan, että olen vielä siinä niin huono :P Jatketaan silti, ja tajusin juuri että tuo voi olla aika nannaa roikkuville käsivarsille myös!

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Elo 27, 2010 10:33 am 
Poissa
Käyttäjän avatar

Auttakee! Oon nyt nutraillut 11 päivää ja paino alkas nyt jumittaan. Kahtena viime päivänä ei oo tippunu gramman grammaa ja mulla on kauhee kiire saada kiloja pois. Pystyykö tätä jumitusta jotenkin auttaa menemään yli? Tosi tympeetä ku ei oo syöny juuri mitään ja paino ei silti tipu...

Tavoite 19.9.2010 mennessä -10kg ja sen jälkeen pikkuhiljaa kohti lopullista hoikkaa elämää:)

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 2:02 pm 
Poissa

Täältä löytyy kyllä "jumitusten asiantuntijoita", itse en siis sellainen ole. Mutta toisten juttuja lukiessa ja vähän omien kokemustenkin perusteella sanoisin, että jumitus on ihan luonnollinen osa laihdutusta. Se, millä jumi menee ohi, vaihtelee. Yleensä kai menee ohi ihan itsekseen, jatkamalla samaan tahtiin laihdutusta. Ja pari päivää on lyhyt aika sanoa oikeastaan mitään... Jos olet aikeissa nutrata pitempään (täysnutraus?) niin jatka vaan, kyllä se siitä. Kai :mrgreen: Toki joillakin saattaa auttaa nesteen lisäys, liikunnan lisäys tai laihdutusmenetelmän vaihto.

Eli valitettavasti en osaa neuvoa muuta... kärsivällisyyttä ja tsemppiä!!! :peukku

3. 86,7kg -1,8kg -4,4kg
4. 85,0kg -1,7kg -6,1kg
5. & 6. 83,2 kg -7,9kg

Profiili  

ViestiLähetetty: La Elo 28, 2010 2:36 pm 
Poissa
Tapaterhi
Käyttäjän avatar

Kaksi päivää ei ole jumitusta. Se on ainoa vinkki, joka minulla on antaa :D Ja siis ihan hyvällä, tunnen kyllä suurta empatiaa kärsimättömyyttäsi kohtaan, koska se on minulle erittäin tuttu piirre ja omiaisuus. Mutta kaksi päivää ei ole jumitus, kun olet yli neljä kiloa kadottanut alle kahdessa viikossa.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 31, 2010 5:51 pm 
Poissa
Pikkuterhikki
Käyttäjän avatar

Heips,
Lueskelin ketjua ja keräilin taas tuntumaa nutrailun aloittamiseen. Tarkoituksena olis aloittaa 1.8 ja jatkaa 12 viikkoa. Ajattelin aloittaa näin viimeisellä lomaviikolla, jotta pahin päänsärky olis ohi duuniin mennessä. Itseäni hirvittää eniten palelu ja lisääntynyt energia. Olin viimeksi ihan pulassa, kun aamu-unet ei enää maistuneetkaan viikonloppuisin.. :wink:.
Miten sitä päivät sitten täyttää, kun ei tule hiilaripöhnässä sohvalla pötkötteltyä :shock: ?

Olen myös kelannut paljon painon ja mittojen ottamista aluksi...Hirvittää se vaa'alla ravaaminen jo ennakkoon. Ja rehellisyyden nimissä, tietenkin eniten hirvittää vaa'alle nouseminen. En ole sitten viime joulun käynyt vaa'alla ja silloin mahduin vielä farkkuihin, jotka nyt kanittaa lantiolla.. :oops:. Eli en mitenkään haluaisi kohdata totuutta...

Eli Tsup taas remmissä; tavoitteena hyvä psyykkinen ja fyysinen kunto. Haluan ensi kesänä nauttia liikkumisesta ja kauniista vaatteista.

Liikuntaa aloitan jo viikonloppuna varovaisesti; Crosstrainerini Kaarlo on uskollinen kumppanini ja pyyhin pölyt rakkaista kahvakuulistani. Tarkoituksena olis pysyä kohtuudessa; joka sinänsä mulle hiton vaikeaa. Olen "kaikki mulle nyt ja välittömästi" -tyyppiä...

Eli palaillaan... :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Elo 31, 2010 6:45 pm 
Poissa
Tapaterhi
Käyttäjän avatar

Tsup, olenko puusilmä vai eikö sulla ole vielä päikkyä? Päikky pystyyn heti! Miekin palasin nutrauksen nestemäiseen maailmaan tänään. Nice to have you back :hali

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 265 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia