Kasvisruokia?

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Vieras

Kasvisruokia?

ViestiKirjoittaja Vieras » Ke Syys 29, 2004 10:47 am

Olisiko teillä hyviä kasvisruokareseptejä linsseistä, pavuista ja soijasta (rakeet, soijamaito jne..) ja speltistä? Ei mielellään kevyt-rasvaton-mauton versioita, muttei ihan hirveästi kerma-voi-linjaakaan- no, jonkun verran saa olla. Olen aloittanut lisäaineettoman ja sokerittoman ruokavalion.. :shock:
Olen ottanut sen "pään", että olen niin riippuvainen kaikesta a)jalostetusta b)sokerisesta jne.. teollisuusruoasta, että sille on tehtävä jotain!

Kiitollisena ohjeista! :D Laitan itsekin tänne reseptejä, kunhan keksin jotain..

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » To Loka 07, 2004 6:57 pm

PUNAINEN LINSSIKEITTO (tulinen)

-vettä
-500 g punaisia linssejä
-500 g paseerattua tomaattia, maku 'chili'
-5 porkkanaa raastettuna
-2 sipulia
-jalapenoja
-300 g jauhelihaa
-suolaa
(-jotain tulista maustetta maun mukaan)
-persiljaa (tuoretta)
-rakuunaa (tuoretta)

Linssit pitää huuhdella, ei tarvitse liottaa. Keitin ensin vedessä linssejä, porkkanaraastetta ja hienonnettuja sipuleita. Lisäsin paseeratun tomaatin. Linssit kyllä kypsyvät n. 30 minuutissa, mutta paljon sakeampaa ja minusta miellyttävämpää/PAREMPAA saa, kun keittää kauemmin. Lisäksi, kuten muutkin keitot, tämäkin on parhaimmillaan seuraavina päivinä. Taisin keitellä miedolla lämmöllä n. puolitoista tuntia. Sitten ruskistettu jauheliha sekaan ja kuivat mausteet, jalapenot, sekä ihan viimeisenä laitoin - kun kattila pois liedeltä - persiljan ja rakuunan.

On kyllä ihan sairaan hyvää, että vois vaan syödä, syödä ja syödä :oops:

Jauhelihan voi jättää pois, niin maistuu kasvissyöjillekin.

Tuosta veden määrästä en osaa sanoa, lisäilin sitä jonkin verran keittämisen edetessä, mutta mun keitostani tuli melko sakeaa, tykkään sellaisesta tässä tapauksessa enemmän kuin ihan litkusta.

Tuota voi sitten varioida, eli joskus jätän yrtit pois ja vaihdan chilin makuisen paseeratun tomaatin johonkin muuhun esim. Santamarian Taco Sauce hot. Se on melkein ehkä parempaa! Tulista maustetta tai jalapenoja keitto ei enää sitten ehkä kaipaa - paitsi meillä, kun mies tykkää niin tulisesta, että edes minä en voi käsittää vaikka jalapenot suurta herkkuani ovatkin :shock:
Viimeksi muokannut Vieras, To Loka 07, 2004 7:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » To Loka 07, 2004 7:00 pm

DAHL-BAHT (kastike)

2 dl linssejä
8 dl vettä
2 rkl öljyä
1/2 tl kuminaa
1 tl chilijauhetta
1/2 tl suolaa
1 tl kurkumaa
1 tl korianterin siemeniä
3 neilikkaa
kanelinpala
4 mustapippuria
1 sipuli

Huuhtele linssit. Keitä ne suolalla maustetussa vedessä. Veden määrä riippuu siitä, kuinka paksua kastiketta haluat saada. Kuumenna öljy pannulla ja ruskista paloiteltu sipuli. Lisää jauhetut mausteet ja paista niitä muutama minuutti. Sekoita mausteet ja keitetty linssi keskenään. Tarjoa riisin kanssa.

Elin@
Aloituspaino: 118
Tavoitepaino: 0
Pituus: 175
Laihdutustapa: Työstän 12 askeleen ohjelmaa
Laihdutushistoria: BED (6.vuotta toipumassa)
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elin@ » To Tammi 06, 2005 5:00 pm

What we need is more people who specialize in the impossible. -Theodore Roethke. Procrastination is the grave in which opportunity is buried. Vaikea lihavuus-BMI:stä lievään ylipainoon OA:n ohjelman avulla.

Marsa

ViestiKirjoittaja Marsa » To Tammi 06, 2005 5:27 pm

Kiitos Elin@lle hyvästä linkistä! Kuva

PS. Oletko ihan itse avattaressasi?
Jollet viime vuosien aikana ole muuttanut mieltäsi mistään asiasta,
kannattaa tutkia, oletko mahdollisesti tullut kalkkikseksi.

- G. Burges

Bullero
Aloituspaino: 92
Tavoitepaino: 65
Pituus: 160
Laihdutustapa: liikuntaa, liikuntaa, liikuntaa :))
Laihdutushistoria: "Hiljaa hyvä tulee..." kuvaisi parhaiten mun urakkaani. Nyt muutamat loppukilot tökkivät ja menen ylös alas tässä ....

ViestiKirjoittaja Bullero » To Tammi 06, 2005 8:29 pm

Kiitos hyvästä linkistä Kuva . Ihan samaa mietin muuten kuin Marsakin, että "Sinäkö se oot??" tuossa avattaressa?
Bullero Kuva

Elin@
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elin@ » To Tammi 06, 2005 10:04 pm

Heh, minähän se. Ritva oli päiväkirjassaan kirjoitellut että koittaa saada myös kuvan itsestään, siitä sain idean. :)

Tuo kuva ei ole uusin mahdollinen mutta olen siinäkin ainakin satakiloinen. :oops:
What we need is more people who specialize in the impossible. -Theodore Roethke. Procrastination is the grave in which opportunity is buried. Vaikea lihavuus-BMI:stä lievään ylipainoon OA:n ohjelman avulla.

Ritva
Aloituspaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ritva » To Tammi 13, 2005 6:12 pm

Sainpa minäkin vihdoin kuvani foorumille, tuore kuva - 114 kg
Tapahtukoon Sinun tahtosi, ei minun. Amen.

Elin@
Viesti:

ViestiKirjoittaja Elin@ » To Tammi 13, 2005 6:25 pm

Kiva nähdä ihmiset nimimerkin "takaa".

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”