Reseptejä soijatuotteille..

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

koikkis
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 138
Tavoitepaino: 0
Pituus: 172
Laihdutustapa: Cambridge

Reseptejä soijatuotteille..

ViestiKirjoittaja koikkis » Ma Kesä 21, 2010 6:37 pm

Ostin kaupasta tummaa soijarouhetta ja soijasuikaleita, olen joskus vuosia vuosia sitten käyttänyt jonkin verran noita suikaleita. Nyt ajattelin että olisi mukava kokeilla taas noita tuotteita ja saada vähän vaihtoehtoja ruokiin.

Nyt vaan pyydän teiltä reseptejä kyseisille tuotteille. Ihan perusreseptit kelpaa ja muitakin ideoita, ajatuksia otan mielellään vastaan! Mitä ruokia valmistatte itse noista? Mitä kannattaa huomioida käyttäessa ko.tuotteita?
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNpSiGx/]
Kuva
[/url]

mymmeliina
Aloituspaino: 83
Tavoitepaino: 60
Pituus: 168

Re: Reseptejä soijatuotteille..

ViestiKirjoittaja mymmeliina » Ti Heinä 27, 2010 11:27 am

Mun suosikkiresepti tummasta soijarouheesta:

- 2pss peruna-sipulisekoitusta
- 1pss herne-maissi-porkkanaa
- 2-3 dl tummaa soijarouhetta
- 1pss Santa Marian tms. texmex- maustesekoitusta
- 1prk soijakermaa ; esim. Alpron 5% tai 17% soijakermaa
- 1kpl soijajuustoa; esim. Cheezly mozzarella

Laita vuokaan puolet peruna-sipuleista, herne-maissi-porkkanat, soijarouheet, maustesekoitus sekä loput peruna-sipuleista. Lisää päälle soijakerma sekä raastettu soijajuusto. Paista uunissa keskitasolla 200 asteessa n. 45-60 minsaa (paistoaika voi vaihdella uunista riippuen, joten kantsii kokeilla 45min kuluttua, onko kypsää).
Olen itse keksinyt ohjeen, kun joskus tarvi saada sapuskaa pöytään eikä oikein tiennyt mitä soijarouheesta tekisi.
Olisi kiva kuulla kokemuksia, jos joku kokeilee ohjetta :wink: .

Lisähuomautuksena:
ei eroa ulkonäöllisesti vastaavasta jauheliha-perunasipuliversiosta, joten voi vaikka kokeilla tarjota jollekin, jonka mielestä kasvissyöjän "pöperöt" on vaan :pupu ruokaa...
Kuva

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”