Juustot ja kermat

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Joie de vivre
Aloituspaino: 117
Tavoitepaino: 70
Laihdutustapa: Liikunta, oikea ruokavalio ja leikkausta odotellessa.
Laihdutushistoria: Taisimpas olla 15 ikäinen kun tuo paino rupesi jojottelemaan. 25 ikävuoteen saakka pysyttelin siellä 70kg, raskausaikana tosin paino kävi ylempänä reilustikkin. 25 iän jälkeen paino onkin kohonnut korkeimmillaan 117kg asti.

Juustot ja kermat

ViestiKirjoittaja Joie de vivre » To Helmi 04, 2010 1:51 am

Heips

Itselläni on himona juustot ja erilaiset kermat ruoissa. En ymmärrä miten näitä korvaisin tai mitä tuotteita kannattaisi käyttää. Onko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä?
Kuva

Mimmuli
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Laihdutustapa: lchf
Viesti:

Re: Juustot ja kermat

ViestiKirjoittaja Mimmuli » To Helmi 04, 2010 3:27 pm

Mä ainakin syön täysrasvaisia juustoja ja kuohukermaa. Mieluummin kunnon tavaraa kun korviketta, määrästä tingin mieluummin kuin laadusta!
Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat. ~Rosedale

Iippa
Pikkuterhikki
Pituus: 164

ViestiKirjoittaja Iippa » To Helmi 04, 2010 9:33 pm

Eipä sitä aitoa, rasvaista juustoa ja kermaa oikein mikään korvaa. Se on vaan tosiaan kiinnitettävä huomiota siihen, miten suuria määriä ja kuinka usein niitä ruokavalioon sisältyy.
“If you're afraid of butter, use cream.”
― Julia Child

Walkabout
Aloituspaino: 94
Tavoitepaino: 72
Pituus: 185
Laihdutustapa: Säännöllinen urheilu ja proteiinipitoinen ruokavalio
Laihdutushistoria: Painavimmillani olin 2-3v sitten kun painoin 98,7kg. Nyt paino on 70kg. Rasvaprosentti 12%, tavoite 8%.

ViestiKirjoittaja Walkabout » Ma Maalis 08, 2010 8:34 pm

Jätä mieluummin vaaleaa leipää, riisiä tms. nopeaa hiilaria ruokavaliosta ja syö juustot täysirasvaisina. Itse tykkään iltapalaksi syödä esim. seuraavan setin:
-laita purkki tonnikalaa murokuppiin
-luomuketsuppia oman maun mukaan
-peitä kermajuustoviipaleilla
-mikroon siksi aikaa, että juusto sulaa
-ääntä kohti

Kerran piti käyttää jotain jääkaapin perukoille jäänyttä kevytjuustoa ja se ei kyllä sitten toiminu yhtään. Eli täältä jyrkkä ei "kuivajuustoille". :P
Train harder, no excuses!

Ana

ViestiKirjoittaja Ana » Ke Maalis 24, 2010 7:54 pm

Kevytjuustot on jotain aivan karmeaa, ihan kuin kengänpohjaa purisi! Mä syön juustot aina joko täysrasvaisina tai vain vähän kevennettyinä, mutta kermoista valitsen aina vähärasvaisimmat vaihtoehdot. Kevytkermat maistuu ihan yhtä hyvälle (miltei paremmallekin) kuin rasvaiset, ja niitä käyttää myös paremmalla omatunnolla! :)

Joie de vivre
Aloituspaino: 117
Tavoitepaino: 70
Laihdutustapa: Liikunta, oikea ruokavalio ja leikkausta odotellessa.
Laihdutushistoria: Taisimpas olla 15 ikäinen kun tuo paino rupesi jojottelemaan. 25 ikävuoteen saakka pysyttelin siellä 70kg, raskausaikana tosin paino kävi ylempänä reilustikkin. 25 iän jälkeen paino onkin kohonnut korkeimmillaan 117kg asti.

ViestiKirjoittaja Joie de vivre » La Huhti 10, 2010 6:46 pm

Oi, että olen tyytyväinen näihin vastauksiin :D en ole luopunutkaan kermoista ja juustoista. Olen nyt tosiaankin alkanut tarkkailemaan määriä joita syön.
Meillä on tapana ostaa homejuustoja ja muita erilaisia juustoja herkutella niitä keksien ja viinirypäleiden kanssa. Lapsetkín tykkäävät kovasti.
Kuva

Walkabout
Aloituspaino: 94
Tavoitepaino: 72
Pituus: 185
Laihdutustapa: Säännöllinen urheilu ja proteiinipitoinen ruokavalio
Laihdutushistoria: Painavimmillani olin 2-3v sitten kun painoin 98,7kg. Nyt paino on 70kg. Rasvaprosentti 12%, tavoite 8%.

ViestiKirjoittaja Walkabout » Ke Touko 05, 2010 10:50 am

Tännekin pitää mainostaa: vaihdoin viimeviikon lopulla sinisen kevytmaidon täysmaitoon ja tänäaamuna aamupaino oli yli kilon kevyempi! Ja tämä siis 12% rasvaprosentilla, eli laihdutuksen loppusuoralla tapahtunut muutos minkälaista en enää tässä vaiheessa projektia olisi uskonut tapahtuvan, tuollaista rajua muutosta painossa. Mutta niin siinä vaan kävi vaikka mitään muuta en muuttanut. Ainakin maito maistuu nyt paremmalta. :)
Train harder, no excuses!

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”