Parhaat välipalat max 100 kcal

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

emu
Aloituspaino: 135
Tavoitepaino: 99
Pituus: 172
Laihdutustapa: vettä ja ulkoilua...Alli-kokeilu 07/2009 PYÖRÄILY <3
Laihdutushistoria: Jojoilua since forever, perinteinen tarina että korkojen kanssa aina kaikki takas...

Parhaat välipalat max 100 kcal

ViestiKirjoittaja emu » Pe Loka 09, 2009 9:12 am

Kokeilin etsiä mutta tällasta threadia ei vielä ollu...

Elikkäs mun uuteen ruokavalioon kuuluu mm. annoskokojen tarkistaminen sekä terveelliset ja täyttävät välipalat?
Mitä laihduttajan kannattaa syödä että nälkä siirtyy sen pari tuntia eteenpäin mutta kaloreita ei tulis kovin paljoa?
Huomasin tossa ettei ruisleivässä oo kovin paljoo kaloreita mutta riittääkö yks leipä mihinkään?
135/119.8/99

[X]1. tavoite= 125 kg
[X]2. tavoite= 117
[ ]3. tavoite= 99
[ ] FINA GOAL ??

*Sydney*
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 89
Tavoitepaino: 65
Pituus: 169
Laihdutushistoria: Pitkä...

Re: Parhaat välipalat max 100 kcal

ViestiKirjoittaja *Sydney* » Pe Loka 09, 2009 9:22 am

Mä olen tällä viikolla alkanut ottaa 100g ehrmannin rahkaa ja 1 tl vadelmahilloa sekaan - se on hyvää ja kaloreita yhteensä 67kcal. :D Se on hyvä välipala, mun ei enempää rahkaa tarvitse ottaa kun se jo täyttää sen minkä tarvitsee eli seuraavaan ateriaan saakka.
Kuva

Tervesielu
Aloituspaino: 61
Tavoitepaino: 53
Pituus: 161
Laihdutustapa: Maltillinen tahti: liikuntaa ja hyvää ruokaa 1500 kcal/päivä.

ViestiKirjoittaja Tervesielu » Pe Loka 09, 2009 9:43 am

Sata on aika vähän, mutta kyllähän siihen mahtuu.

Omenassa on kaloreita kuorittuna vain n. 50, banaanissa satasen. Rasvatonta jugurttia saa syödä pari desiä, mutta bulgarian jugurtti tai Sydneyn mainitsema rahka täyttää paremmin. Eipä Bulgariassakaan ole purkissa kuin n. 130 kcal.

Herkkujakin saa: ihania cashew-pähkinöitä voi syödä sataan kaloriin 14 (jos ei valikoi VAIN kaikkein suurimpia) ja tummaa suklaata 3-4 palaa, riippuen palojen koosta. Fazerin Thin Exclusive darkia menee tuohon kolme palaa, n. 30 kcal kipale.

Ryvitassa on n. 30 kcal. Jos päälle sipaisee vain ohuelti kasvismargariinia (siihen on helppo levittää niin, että menee vain reilu puoli teelusikallista yhteen) ja paprikan tai kurkun siivuja, niin vot! Saa syödä tuohon sataan jo kaksi palaa tätä herkkua.

Rasvaton maito ei ole huono palautumisjuoma lainkaan, vaikka nälkä sillä ei kyllä lähde. 68 kcal kahden desin lasillisessa.

Naposteluporkkanat! Pussissa on 400 g, joten jos kiskot koko pussin, menee 120 kcal. Mutta jos jaat jonkun kanssa, jää kalorimäärä alle. Meillä ainakin ovat sellainen hitti, että jos perheen kanssa niitä telkkua katsoessa napsitaan, siinä saa vahtia, että saa edes pari pussista...

Onhan niitä vaikka miten paljon. Tässä tuli nyt tällaisia tavallisia ja terveellisiä. :D
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wMOZzD0/]
Kuva
[/url]

MikkoM1
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 132
Tavoitepaino: 88
Pituus: 181
Laihdutustapa: Syön kevyesti ja hyvin, liikun kun tekee mieli.
Laihdutushistoria: 11/2007 132kg
10/2011 92kg
6/2012 101kg

ViestiKirjoittaja MikkoM1 » Pe Loka 09, 2009 10:03 am

Komppaan Sydneyta, rasvaton rahka täyttää, ja sen proteiinit auttaa pitämään näläntunteen poissa.
Sitten en voi olla mainitsematta Proteiinidrinkkiä yhtenä vaihtoehtona jos rahka alkaa tökkimään, Siinä saa kroppa hyviä rakennusaineita pienillä kalorimäärillä, esimerkiksi Fastin Dietmix. Yksi annos oli muistaakseni 40g/130kcal, mutta jos haluaa hifistellä niin voihan siitä karsia muutama gramma pois niin päsee sataan kilokalleen :) Fastin protskujuomat maistuvat toosi hyviltä, eli saa makeanhimon tyydytettyä samalla :)
Kuva
Elätkö syödäksesi, vai syötkö elääksesi?

oravaposki
Aloituspaino: 80
Tavoitepaino: 65
Pituus: 163
Laihdutustapa: Kevyempi ruokavalio ja liikunta
Laihdutushistoria: Entinen urheilija ja ikuinen(ko?) laihduttaja tai laihdutuksen aloituksen pohtija. Elokuun alussa aloitetun elämäntapamuutoksen seurauksena tähän päivään (21.9.2009) mennessä on pudonnut noin 5kg. Kysymys kuuluukin.. vieläkö annan itseni repsahtaa ja rupsahtaa? Ei tässä ainakaan enää nuorruta.

ViestiKirjoittaja oravaposki » To Loka 15, 2009 1:12 pm

Exquisa Creamy quark (elikkäs kermainen rahka) - Prismoissa ainakin yleensä myynnissä vanilijan, mansikan ja mustikan makuisina, semmoinen 500 gramman pötti. 0,2% rasvaa, 87kcal/100g ja proteiinia 6,4g/100g. Vanilija on mun lempparia, ja usein iltapalaksi kauhon tuota pari desia - nälkä lähtee ja kaloreita on ainakin mulle sopivasti. :peukku
21.9.2009 80kg
28.9.2009 80kg/90cm
5.10.2009 79kg/89cm
12.10.2009 79kg/88cm
19.10.2009 enpä mitannut
26.10.2009 79kg/87cm
27.10.2009 78kg/87cm
2.11.2009 77kg/86cm
9.11.2009 enpä mitannut

sunspots
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 57
Pituus: 170
Laihdutustapa: Kalorien laskenta ja liikunta
Laihdutushistoria: En ole koskaan varsinaisesti laihduttanut, vaikka välillä olen vähän yrittänytkin. Ylipainoinen en varsinaisesti ole, mutta viimeisen vuoden aikana on painoa tullut lisää niin, etten enää mahdu vielä viime kesänä käyttämiini farkkuihin ja muihin vaatteisiin. Eli nyt on aika päästä takaisin vanhoihin mittoihin.

ViestiKirjoittaja sunspots » Su Tammi 24, 2010 5:52 pm

Graninin mansikka-vadelma-banaani -smoothie 2dl = 96 kcal
Pari ruisnäkkäriä 70 ckal
Lämmin Kuppi -keitot n. 90 kcal
Rasvaton jogurtti n. 40 kcal/dl
Naposteluporkkanat 30 kcal/100 g

Näitä olen itse välipaloiksi popsinut.

Walkabout
Aloituspaino: 94
Tavoitepaino: 72
Pituus: 185
Laihdutustapa: Säännöllinen urheilu ja proteiinipitoinen ruokavalio
Laihdutushistoria: Painavimmillani olin 2-3v sitten kun painoin 98,7kg. Nyt paino on 70kg. Rasvaprosentti 12%, tavoite 8%.

ViestiKirjoittaja Walkabout » Ma Maalis 08, 2010 8:39 pm

MikkoM1 kirjoitti:Komppaan Sydneyta, rasvaton rahka täyttää, ja sen proteiinit auttaa pitämään näläntunteen poissa.
Sitten en voi olla mainitsematta Proteiinidrinkkiä yhtenä vaihtoehtona jos rahka alkaa tökkimään, Siinä saa kroppa hyviä rakennusaineita pienillä kalorimäärillä, esimerkiksi Fastin Dietmix. Yksi annos oli muistaakseni 40g/130kcal, mutta jos haluaa hifistellä niin voihan siitä karsia muutama gramma pois niin päsee sataan kilokalleen :) Fastin protskujuomat maistuvat toosi hyviltä, eli saa makeanhimon tyydytettyä samalla :)

Komppaan koko viestiä. Heittäisin vain tuon 100kcal rajan kohti vesilintua. Koko purkki Ehrmannin maitorahkaa, lorauta sekaan käytännössä kaloritonta Funlightia (tms.sokeritonta tiivistettä) ja lappaa suuhun.
Fastin Dietmix on yksi mun ykkössuosikeista mitä proteiinijauheisiin tulee, etenkin ominaisuuksiensa puolesta. Maun kannalta taasen Fastin Hera 80 on ihan omaa luokkaansa (minttusuklaa sekoitettuna kevytmaitoon on aika... no, helvetti, taivaallista).

Niin joo, vinkki: vaikka toisin neuvotaan (kun bodarit on sellasia hifistelijöitä) niin sekoita proteiinijauheet veden sijasta rasvaiseen maitoon (itse diggailen normikevytmaitoa). Rasva hidastaa imeytymistä (mitä bodarit ei halua kun tärisevin käsin hamutaan treenikassista sitä sheikkeria heti vikan penkkisarjan jälkeen), mikä välipalakäytössä edesauttaa sitä, että proteiinidrinkki lilluu vatsassa pidempään = nälkä pysyy poissa kauemmin. Lisäksi rasvaLLINEN maito nyt vaan maistuu paremmalta. :P
Train harder, no excuses!

yosei
Aloituspaino: 73
Tavoitepaino: 55
Pituus: 163
Laihdutustapa: kaloreita lasken

ViestiKirjoittaja yosei » Ti Maalis 09, 2010 4:44 pm

paits että miun suuhun tuo fastin dietmix maistuu aikas ei millekkään/pahalle, ainakin veteen tehtynä seuraavalla kerralla koitan heittää sen sekasin maidon kanssa. se joka on päättäny että tuo maku on "suklaa" ei varmaan oo koskaan maistanu suklaata.

ehrmanii miekin syön "pikkunälkään", laitan sekaan sokeroimatonta mansikkakeittoo (9kcal/dl). *namnam* kun tuota rahkaa laittaa purkin ja mansikkakeittoo jonkun kolmisen desii ja hurauttaa tehosekottimella sekasin niin siitä tulee (miun suuhun) oikein hyvä pirtelö.
Kuva

Walkabout
Aloituspaino: 94
Tavoitepaino: 72
Pituus: 185
Laihdutustapa: Säännöllinen urheilu ja proteiinipitoinen ruokavalio
Laihdutushistoria: Painavimmillani olin 2-3v sitten kun painoin 98,7kg. Nyt paino on 70kg. Rasvaprosentti 12%, tavoite 8%.

ViestiKirjoittaja Walkabout » Ke Maalis 10, 2010 7:42 pm

yosei kirjoitti:paits että miun suuhun tuo fastin dietmix maistuu aikas ei millekkään/pahalle, ainakin veteen tehtynä seuraavalla kerralla koitan heittää sen sekasin maidon kanssa. se joka on päättäny että tuo maku on "suklaa" ei varmaan oo koskaan maistanu suklaata.

Juu, ei kaikki tosiaan tykkää. Mun parempi puoliskoni on hyvin tarkka mitä proteiinijauhetta drinkkiinsä laittaa eikä Dietmix kuulu niihin. Ei se näin jälkikäteen ajatellen kovin suklainen ole maultaan, mutta maitoon sekoitettuna tykkään mausta ja paljon.

Jos juo proteiinidrinkin palariksi niin joo, ehdottomasti veteen, mutta jos juo välipalaksi niin suosittelisin rasvaiseen maitoon sekoittamista. Maistuukin paremmalta.
Train harder, no excuses!

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”