APUVA: Kidneypavuista tortillatäytettä?

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

APUVA: Kidneypavuista tortillatäytettä?

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Pe Tammi 23, 2009 12:04 am

Viikonloppuna vieraita tulossa, yksi kasvissyöjä. Ajattelin tarjota rennosti tee-se-itse-tortilloita: salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, maissia, säilykenananasta, dippikastiketta, guacamolea, juustoraastetta, ja broilerinsuikaleita. Nyt pitäisi kuitenkin kanalle kehittää lämmin vegevaihtoehto kidneypavuista ja se ei ole mun vahvaa alaa. Kaipaavatko jonkin soosin ympärilleen, miten maustaminen...? Jos ovat soosissa, niin pitäisikö kanankin olla ettei ole liian kuivaa? Joku salsa? Pesto? Sanat tunnen vain kaupan hyllyltä :D Onko hyviä kokemuksia, luovia ideoita?

Mun papujen käyttö rajoittuu tasan yhteen ohjeeseen, bataatti-papusalaattiin, ja se ohje on juuri tältä kyseiseltä vieraalta joten jotain muuta voisin tarjota :roll:
"Onni ei tule valmiina vaan ihmisen omista teoista."[Päiväkirja]
Äippälomailua ja imettäjän arkea, painonhallinta sivuroolissa.

Kuva

butterfly
Aloituspaino: 105
Tavoitepaino: 70
Pituus: 172
Laihdutustapa: Bodycamp
Laihdutushistoria: Jonkin verran historiassa jojoilua

4.1.2011 105kg joista Fitfarmin GFG:llä ja Litellä alkuvuosi. Nyt 79,4kg matkaa jatketaan Bodycampin ohjein. Terhi.netissä vuodesta 2006
Viesti:

Re: APUVA: Kidneypavuista tortillatäytettä?

ViestiKirjoittaja butterfly » Pe Tammi 23, 2009 8:14 am

Katoppa mun päikystä Finduksen kasvispakaste mitä söin just. Se vois mennä ihan loistavasti tortilla-täytteenä... Tää ei ollut kyllä vastaus kidneypapuasiaan :D Mut helppo ja hyvä vaihtoehto..

tohvelieläin

ViestiKirjoittaja tohvelieläin » Pe Tammi 23, 2009 9:56 am

Itse tekisin todennäköisesti niin, että ostaisin purkin maustettuja, viipaloituja tomaatteja (sellaisen säilykepurkin, siis), heittäisin kattilaan, kiehuttaisin osan liemestä pois, lisäisin valutetut pavut, kiehuttaisin lopun nesteen pois, maustaisin tarpeen mukaan).

Papuja saa niinkin, että ovat valmiksi esim chili-kastikkeessa, mutta ainakaan itse en oikein pidä valmiiksi kastikkeessa lilluvien papujen mausta.

Ja tarvittaessa maustettu tomaattimurskakin kävisi niiden tomaattiviipaleiden sijaan. Itse vaan tykkään viipaleista, kun niiden kanssa se liemen pois kiehuttaminen menee nykyisin niin rutiinilla.

Miten maustettu tomaattisäilyke? Riippuu ihan syöpöttelijän makunystyröistä. (Vaihtoehtojahan on aina chileistä valkosipuleiden kautta yrttimausteisiin.)

Todellisuudessa tuon teko on paljon helpompaa kuin minkä kuuloiseksi sen nyt tässä taisin selittää :P

Miinu.s
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Pe Tammi 23, 2009 10:50 am

Vinkeistä kiittää hän ja kirjoittaa muistiin... :D

Ajattelin, että kun löysin jääkaapista punaista pestoa, niin tulisikohan mitään jos sitä hieman "kastikkeeksi" sekoittaisin papujen joukkoon, ja lämmittäisin? Ei kuitenkaan liian kastikemaista saa olla se täyte ettei mene syliin :wink:

tohvelieläin

ViestiKirjoittaja tohvelieläin » Pe Tammi 23, 2009 11:48 am

Maun puolesta punainen pesto voisi sopiakin, mutta se, miten sen saa mukavan tasaisesti peittämään pavut, voi olla ihan hivenen hankalampaa. (Itse ratkaisisin sen todennäköisesti niin, että sotkisin pestoa ja tomaattipyrettä kattilassa keskenään, lisäisin joukkoon hituleen vettä, sitten vasta pavut ja jälleen haihduttaisin ylimääräisen nesteen pois.)

Miinu.s
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Pe Tammi 23, 2009 2:34 pm

Huippu idea!! :mrgreen: Ei kun kokkailemaan!

sipuli
Vilahtelijaterhikki
Aloituspaino: 158
Tavoitepaino: 99
Pituus: 170
Laihdutustapa: Easy Diet
Viesti:

ViestiKirjoittaja sipuli » Su Tammi 25, 2009 12:33 am

Nyt vasta tulen tänne, kun juuri päiväkirjassani hehkutin uutta pikaruokalöytöäni, valmista kidnyeypapusalsaa...!!!
Kuva

Miinu.s
Pikkuterhikki

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Su Tammi 25, 2009 4:54 pm

Näin sen tein: tölkillinen kidneypapuja, tilkka papujen lientä, pakastemaissia sulatettuna, pari ruokalusikallista punaista pestoa ja saman verran valmista salsakastiketta --> keittelin kunnes neste oli suurimmalta osin haihtunut ja ensimmäiset pavut alkoivat muussaantua. Hyvin maistui ja kehuja sai!

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”