Heips!
Millä vois korvata perunan? Kukkakaalilla? mikä ois terveellisempi vaihtoehto?
Millä korvata peruna?
Valvojat: ViimeinenJojo, Flame
- Emsku
- Tapaterhi
- Aloituspaino: 0
- Tavoitepaino: 0
- Pituus: 175
Mun mielestä peruna on helppo korvata millä hyvänsä kasviksilla. Kukkakaali, parsakaali, porkkana... Kaikki ne käy perunasta. (tosin ei kai se perunakaan mitenkään epäterveellistä oo, riippuu tietenki ruokavaliosta)
Mun mielestä esim. pasta on vaikeampi korvata, kun mikään muu ei oo jotenki samanlaista ees koostumukseltaan.
Mun mielestä esim. pasta on vaikeampi korvata, kun mikään muu ei oo jotenki samanlaista ees koostumukseltaan.
- hannah
- Pituus: 0
- Viesti:
Välillä voi kokeilla perunan tilalle juureksia, siis mitä vaan, uunissa paahdettuna. On helppoo.
Pilkot kulhoon kaikki aika suuriksi paloiksi, vähän öljyä ja hunajaa, sekä yrttejä ja suolaa. Uuni 200 astetta, ja paistetaan pellillä noin 20 min. eli kunnes ruskeita ja kypsiä.
Voi syödä sellaisenaan, lihan tai kalan kanssa, tai jopa ruokaisaan lämpimään juustosalaattiin!
Pilkot kulhoon kaikki aika suuriksi paloiksi, vähän öljyä ja hunajaa, sekä yrttejä ja suolaa. Uuni 200 astetta, ja paistetaan pellillä noin 20 min. eli kunnes ruskeita ja kypsiä.
Voi syödä sellaisenaan, lihan tai kalan kanssa, tai jopa ruokaisaan lämpimään juustosalaattiin!
-
- Mimmuli
- Pikkuterhikki
- Pituus: 0
- Laihdutustapa: lchf
- Viesti:
Re: Millä korvata peruna?
Bataatti on ravintoarvoltaan perunaa huonompi vaihtoehto.
Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat. ~Rosedale
- Pipeliini
- Aloituspaino: 138
- Tavoitepaino: 100
- Pituus: 170
- Laihdutustapa: hiilihydraatti tietoisena, Herbalifen tuotteiden tukemana hyvään oloon
- Laihdutushistoria: Yhtä sun toista diettiä elmänsä aikana kokeillut, karppauksen syksyllä 07 löytänyt. Sillon 20kg painoa pudotettu, nyt ne on tulleet takaisin vuosien aikana. Nyt Herbalifen tuotteet löytänyt (jälleenmyyjäksikin hurahtanut) ja olo on loistava. Paino putoaa hillitysti, ei ole nälkää tai pakottavia tarpeita syödä syödä ja syödä.. tämä tapa tuntuu juuri nyt pelastukselta.
Re: Millä korvata peruna?
Mikä tahansa kasvishan sopii perunan korvikkeeksi.
Itse söin välillä jauhelihakastikkeenkin salaatin kanssa. Eli lämäsin sen kastikkeen siihen salaatin päälle, ja hyvää oli.
Kukkakaali-parsakaali-porkkana sekoitus on hyvää, samoin kun kaikki ne erikseen.
Kaikki kaalet on ihan jees, ja kasvis wokit.
Itse söin välillä jauhelihakastikkeenkin salaatin kanssa. Eli lämäsin sen kastikkeen siihen salaatin päälle, ja hyvää oli.

Kukkakaali-parsakaali-porkkana sekoitus on hyvää, samoin kun kaikki ne erikseen.
Kaikki kaalet on ihan jees, ja kasvis wokit.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!
Palaa sivulle “Ruokareseptejä”