aurinkokuivatut tomaatit

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Cameleontti
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

aurinkokuivatut tomaatit

ViestiKirjoittaja Cameleontti » Ti Loka 16, 2007 4:13 pm

En oikeastaan edes tiedä kuuluuko tämä kysymys tälle palstalle, mutta tietääkö kukaan onko aurinkokuivattuja tomaatteja saatavana muuten kuin öljyssä? Joku sanoo nähneensä ihan vain kuivattuna mutta en ole onnistunut löytämään... onko joku muu sattunut näkemään?? :)
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu9zOIu/]
Kuva
[/url]

Mytty

ViestiKirjoittaja Mytty » Ti Loka 16, 2007 4:30 pm

Jostakin reseptistä joskus luin, että Stokkalla niitä olisi öljyttömänä versiona, mutta en sitten tiedä.
Voihan sen öljyn siivilöidä pois ja käyttää muuten - ja tuleehan siinä sitten hyviä rasvoja, jos enimpiä vaan siivilöi.

Elfin
Aloituspaino: 94
Tavoitepaino: 80
Pituus: 174

ViestiKirjoittaja Elfin » Ti Loka 16, 2007 5:58 pm

Hei!
Helsingin ja Tapiolan stockmanneilla olen nähnyt kuivina. Niitä voi kyllä kuivailla itsekkin, aika kova työ vaan. Ja uunia joutuu pitämään päällä monta tunta. Jos sinulla on kasvi/sienikuivuri, niin sillä voisi kokeilla myös kuivattamista :D
Kuva

Emsku
Tapaterhi
Pituus: 175

ViestiKirjoittaja Emsku » Ti Loka 16, 2007 6:35 pm

Mä oon nähny myös täällä Jyväskylädssä yhessä keskustan ruokakaupassa niitä sellasessa pussissa, tai niinku ilmatyhjiössä. Eli kyllä niitä on. Ne oli ihan siinä tölkkien kanssa samassa.
Kuva

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ti Loka 16, 2007 6:49 pm

"Aurinkokuivattuja tomaatteja voi ostaa öljyyn säilöttyinä, nahkeina tai täysin kuivina" kertoo KevytKokki-lehti. Eli on vaihtoehtoja mutta sijaintia kaupassa en tiedä, myyjä varmaan osaa auttaa.

Toisaalta öljyn rasva on hyvälaatuista, ja sitäkin kun pitäisi saada. Vaikka se ikävästi kaloreita tuokin...

Emsku
Tapaterhi

ViestiKirjoittaja Emsku » Ti Loka 16, 2007 7:07 pm

Mä aina valutan enimmät öljyt pois ja sen, joka siihen tarttuu syön hyvällä halulla. Opiskelijalla ei muutenkaa oo noihin usein varaa. Paljonkohan öljyssä on ees kaloreita...?
Kuva

Hippo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hippo » Ti Loka 16, 2007 8:57 pm

Punnitse ja Säästä kaupoissa (löytyy ainakin Helsingistä ja Tampereelta) sekä joissakin etnisissä kaupoissa on irtotavarana aurinkokuivattuja tomaatteja kuivina. Ne voi liottaa vaikka vedessä syötävän pehmeiksi mikäli öljyä karsastaa.
"Edina - 'Inside of me, sweetie, inside of me, there is a thin person just screaming to get out.'
Mother - 'Just the one, dear?" (Absolutely Fabulous)

Cameleontti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cameleontti » To Loka 18, 2007 12:20 pm

Jep

Kiitos avusta, Kajaanissa ei ole Stocmannia mutta joku etninen kauppa täältä kyllä löytyy... pitää käydä katsomassa sieltä. Oma kuivurikin minulla on mutta en ole kyllä edes hoksannut että tomaattiakin vois itse kokeilla kuivata
:oops: .... Juu, tiedän toki että rasvaakin täytyy jonkun verran saada mutta yritän kuitenkin pitää sen aika vähissä. Voiskohan ne öljyssä olevat ns. pestä jolloin se öljyn määrä vähenisi... mutta maku ei muutuis? :roll:
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu9zOIu/]

Kuva

[/url]

Emsku
Tapaterhi

ViestiKirjoittaja Emsku » To Loka 18, 2007 2:37 pm

Kaveri huuhteli kerran öljyssä olleet fetapalat, ja niistä ainaki tuli jotain niin järkyttävää! Eli en suosittele varauksetta.
Kuva

sipuli
Vilahtelijaterhikki
Aloituspaino: 158
Tavoitepaino: 99
Pituus: 170
Laihdutustapa: Easy Diet
Viesti:

ViestiKirjoittaja sipuli » La Loka 27, 2007 8:04 pm

Olen ensin valuttanut, ja sitten painellut talouspaperilla öljyjä pois. Ihan tavallisten K-ruokakauppojen hevitiskissä on ollut kuivattuja pakattuja.
Kuva

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » La Loka 27, 2007 8:50 pm

Höh, minä taas kysyin paikallisesta Citymarketistä eikä heillä ole muussa muodossa kuin öljyssä... outoja valikoimaeroja.

Tornero
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tornero » Ma Huhti 07, 2008 7:34 pm

Miinu.s kirjoitti:Höh, minä taas kysyin paikallisesta Citymarketistä eikä heillä ole muussa muodossa kuin öljyssä... outoja valikoimaeroja.

Vastaan tällaisen vanhaan juttuun. K-kaupat saavat päättää valikoimasta itse. Jos pyydät hevi osastovastaavalta niin takuulla niitä tilaa, keskosta saa.

T. Hevi-osastovastaava K-kaupasta..

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”