Juhannusruokaa

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

butterfly
Aloituspaino: 105
Tavoitepaino: 70
Pituus: 172
Laihdutustapa: Bodycamp
Laihdutushistoria: Jonkin verran historiassa jojoilua

4.1.2011 105kg joista Fitfarmin GFG:llä ja Litellä alkuvuosi. Nyt 79,4kg matkaa jatketaan Bodycampin ohjein. Terhi.netissä vuodesta 2006
Viesti:

Juhannusruokaa

ViestiKirjoittaja butterfly » Ti Kesä 19, 2007 11:31 am

Mitäs terhikit meinaa laittaa jussina pöytään?

Mä ajattelin tehdä herkkusieniä grillissä joita kokeilin ekaa kertaa pari viikkoa sitten, mutta tällä kertaa kiskasen ympärille jotakin muuta kun pekonia koska se ei vaan uppoa. Mietinkin, että mikäs lihaversio vois olla hyvää, ideoita? Ja homppajuustoa taidan laittaa sisälle.

Sitten olis varmaan vartaita kananlihalla. Kirsikkatomaatteja vois laittaa ainaskin mukaan. En tiedä miltä mahtais maistua vartaat joihin laittais vaikka oliivia, aurinkokuivattua tomaattia ja mozzarella-palloja?

kimpale
Aloituspaino: 90
Tavoitepaino: 65
Pituus: 165
Laihdutustapa: liikkumista ja syömistä

ViestiKirjoittaja kimpale » Ke Kesä 20, 2007 11:12 am

Tämä terhikki laittaa äitinsä grillailemaan ainakin broileria ja mahdollisesti jotain vaalealihaista kalaa fileenä. Lisukkeena itsekin himoitsen herkkusieniä, mutta tykkään kyllä filepekonista siinä ympärillä..Täytteeksi ihan vaan jotain tuorejuustoa. Grillatut tomaatit, sipulit ja ananakset taitaa kuulu valikoimiin myös. Ja jonain päivänä folionyytteihin kaikenmoisia kasviksia sekasin.

Jälkiruokia meidän perheessä ei harrasteta, mutta "kahvin kanssa" jotain on varmasti tarjolla.. Itse asiassa leivon varmaan jonkinmoisen täytekakun, kun äidillä oli viime viikolla synttärit ja isällä on heti jussin jälkeen.

Juomalinjan aion vakaasti pitää alkoholittomana, eli herkuttelen ihan vaan limpparilla. Tai omenamehu+kivennäisvesi -yhdistelmällä.

Hyvin suunniteltu on helpompi toteuttaa terveellisemmin kuin hetken mielijohteitten varassa eläminen - tätä sovellan myös juhannukseen 8) .
Kuva

Emsku
Tapaterhi
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 175

ViestiKirjoittaja Emsku » Ke Kesä 20, 2007 11:22 am

Voi luoja mummo soitti mulle just juhannuksesta (ollaan menossa mökille koko suku) ja luetteli "Mä oon leiponu kaks lihapiirakkaa, ja kakun, ja mitäs mä leivoin sitte, raparperipiirakan ja tietenki pullaa. Sitte mä ajattelin leipoa ehkä munkkeja" Mä olin ihan EEK!!! Kuitenki se haluu sitte syöttää noita kaikille ja hyviähän ne onki... Täytyy yrittää pääruualla haalia enemmän salaatteja ja kasviksia ja vaan joku puolikas makkara... huh huh.
Kuva

pieni ja pyöreä
Aloituspaino: 103
Tavoitepaino: 67
Pituus: 160
Laihdutustapa: VHH
Viesti:

ViestiKirjoittaja pieni ja pyöreä » To Kesä 21, 2007 4:02 pm

Sienien sisään kinkkua, ja se homejuusto on hyvä :wink: . Määkään en tykkää pekonista.

Kokeiles myös täytettyä grillattua paprikaa. Kinkkua tai jauhelihaa sisälle, sieniä sipulia... :?: ja jotaa juustoa. Riisiäkin oli yks kesä vissii jauhelihaan sekotettuna täytteenä.
Juuri nyt luot uutta menneisyyttä...

Painonhallinnasta ei raportoitavaa.... ;-)

mirkku_84
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja mirkku_84 » La Kesä 23, 2007 10:55 am

Emsku: O-ou :D
Miten selvisit juhannuksesta?
Kuva

Emsku
Tapaterhi
Pituus: 175

ViestiKirjoittaja Emsku » Ma Kesä 25, 2007 12:33 pm

^ No en hyvin selvinny kyllä. Huokaus. Eilen illalla vielä ahmin mummon viimeset lihapiirakat. Pahuksen mummo, joka aina laittaa niin hyvää ruokaa ja hellittelee ja hemmottelee ja saa tuntemaa, että oon ihan ansainnu sen kaiken.
No, täytyy vaa yrittää taas...
Kuva

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”