Kevytjuustot herkkuja?

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

cee

Kevytjuustot herkkuja?

ViestiKirjoittaja cee » Pe Maalis 12, 2004 9:35 am

Oletteko löytäneet herkullisia kevyitä juustoja?

Johis kirjoitti jossain toisella alueella, että
johis kirjoitti:Juustot ovat suurensuuri ongelma, jotenkin kevytversiot tuntuvat muovilta eikä pehmeän hollantilaisen goudan tai runsasrasvaisen brien himoa tunnu taltuttavan mikään. Ja ihan turha on ostaa hyvää juustoa jääkaappiin ja ajatella että syön vain pienen siivun silloin tällöin enkä joka päivä... :hiiru

Mä oon ihastunut näihin: Ingmanin Sininen tahto (17%) ja Valion Polar (5%). Ennen söin Polar15%:a, mutta olipa tosi iloinen yllätys, kun toi 5% Polar maistui mun suuhun 'juustommalta' = maukkaammalta kuin rasvaisempi vähärasvainen 'isoveli'.

Olen kyllä samaa mieltä, että gouda olisi ihaninta, mutta olen päättänyt että sitä saa ottaa vain kylässä ja juhlissa (jolloin tulee täytettyä tuo 'pieni siivu silloin tällöin'. Kotiin ei tosiaan voi goudaa päästää...

Palokärki
Aloituspaino: 0
Tavoitepaino: 0
Pituus: 0
Viesti:

ViestiKirjoittaja Palokärki » Pe Maalis 12, 2004 10:43 am

Creme Bonjourin levitettävä juustonmakuinen (cheddar) levite on ihanaa. Todella maistuu juustolta ja rasvaa 15%.

Janey

ViestiKirjoittaja Janey » Pe Maalis 12, 2004 2:45 pm

Myös Arlan Eva on mielestäni hyvää. Ei tosin yhtä hyvää kuin esim Oltermanni, mutta ihan ok. Ja Oltermannin kevytversio on myös hyvää, siinä rasvaa 17%.

Vieras

Abban levitteet..

ViestiKirjoittaja Vieras » Ti Maalis 23, 2004 9:47 am

Olettekos maistaneet Abban tonnikalalevitettä?

Ai että on hyvää!! Ja kun leivälle ei tarvitse muuta päällisiä laittaa ei 15 % rasvan osuus ole paha (niin ja sekin taitaa olla niitä hyviä rasvahappoja :) !

Palokärki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Palokärki » La Maalis 27, 2004 10:16 am

Eilen ostin vihjeen perusteella 7% juustoa nimeltä Tilsette. On tosi hyvää! Kilohinta on noin 14 euroa ja sitä saa ainakin Stokkalta. Itävaltalaista. Maistuu hieman goudalta, eikä viipale muistuta muosiläpyskää maulta eikä koostumukselta. Ensimmäinen maukas vähärasvainen palajuusto.

Katka

ViestiKirjoittaja Katka » La Huhti 10, 2004 11:13 pm

Omat lempparit mitä napsin suoraan paketista on Polar 5% ja Arla Delite (vai onkohan se nyt delite, se kuitenkin missä on 5% rasvaa). En huomaa kumimaisuutta kummassakaan, tuon Polarin vähärasvaisuus vain tuntuu perustuvan siihen että siinä kimpaleessa on niin paljon reikiä :lol:

kaisamaisa

ViestiKirjoittaja kaisamaisa » Su Huhti 11, 2004 4:24 pm

Skånemejerien Präst-juusto (MiniMi-versio, rasvaa 17%) on minun suuhuni maistunut pitkästä aikaa parhaalta. Pidän kohtalaisen voimakkaista juustoista, joten tuosta löytyi makuakin eikä koostumuskaan ole kumimainen.

Myös punainen emmental (Valion 17%) maistuu hyvältä.

Juuri tuon kevyempiin en sitten ole kyllä ihastunutkaan.

Kaisamaisa

cee

ViestiKirjoittaja cee » Su Huhti 11, 2004 10:24 pm

Katka kirjoitti:... tuon Polarin vähärasvaisuus vain tuntuu perustuvan siihen että siinä kimpaleessa on niin paljon reikiä :lol:

Hihii...toi oli hyvä :P

Oiskohan juustomarkkinoilla hittituote jos mainostais että vähärasvainen reikäjuusto, jossa reikien kohdalla ainoastaan 0% rasvaa :wink:

sinisilmä
Aloituspaino: 97
Tavoitepaino: 70
Pituus: 168

ViestiKirjoittaja sinisilmä » Ti Huhti 13, 2004 8:51 am

palokärki kirjoitti:Creme Bonjourin levitettävä juustonmakuinen (cheddar) levite on ihanaa. Todella maistuu juustolta ja rasvaa 15%.

Olen muutaman kerran kaupassa kovasti harkinnut tuota cheddarin makuista tuorejuustoa, mutta vielä en ole uskaltanut ostaa. Mikä siinä onkin, että JUUSTONmakuinen tuorejuusto tuntuu epäilyttävältä. Samoin kuin olen joskus pohtinut kokeilevani sellaista voinmakuista kevytlevitettä (en muista onko se juustovalmiste vai mikä). Mutta sitäkään en ole "uskaltanut" kokeilla...
Sinisilmä

Kuva

eltsutti

ViestiKirjoittaja eltsutti » Ke Huhti 28, 2004 1:37 pm

sinisilmä kirjoitti:
palokärki kirjoitti:Creme Bonjourin levitettävä juustonmakuinen (cheddar) levite on ihanaa. Todella maistuu juustolta ja rasvaa 15%.

Olen muutaman kerran kaupassa kovasti harkinnut tuota cheddarin makuista tuorejuustoa, mutta vielä en ole uskaltanut ostaa. Mikä siinä onkin, että JUUSTONmakuinen tuorejuusto tuntuu epäilyttävältä. Samoin kuin olen joskus pohtinut kokeilevani sellaista voinmakuista kevytlevitettä (en muista onko se juustovalmiste vai mikä). Mutta sitäkään en ole "uskaltanut" kokeilla...

Ostettiin joku aika sitten tuota cheddarin makuista, se oli hyvää! IHan oikeesti siis! Mutta sitten tuo voinmakuinen kevytlevite :? . Otin paketista kerran ja rehellisyyden nimissä pitää sanoa, että ihan äkkiä en heitä ruokaa minkäänlaista menemään, mutta tuo purkki meni roskiin sen siliän tien :shock: . Se oli ihan :shock: siis ihan oikeesti TOSI JÄRKYTTÄVÄÄ !!!

amandaxxl

ViestiKirjoittaja amandaxxl » To Huhti 29, 2004 12:05 pm

Ihan samalla tavalla kävi mullekin sen voinmakuisen kevytlevitteen kanssa. Epäluuloinen silmäys rasiaan kannen poiston jälkeen.... testiyritys yhden leivän päälle ja ROSKIIIIN! Ei todella ollut mun juttu!! :lol:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Ke Touko 19, 2004 11:03 am

Tää ei oo varsinaisesti sellaista juustoa, mistä tässä on keskusteltu, mutta kevyttä ja taivaallista:

2 prk raejuustoa
0,5 l maustamatonta jogurttia
yrttejä ym. (itse laitan mustapippuria ja ruohosipulia, rakuunaa)

Sekoitetaan ja laitetaan valumaan (ainakin yön yli) jääkaappiin esim. siivilään (vuoraan sen auki revityillä suodatinpapereilla). Alle tietysti jokin kattila tms. mihin neste valuu.

Itse tykkään tuosta leivän päällä ja ihan paljaaltaan ja ruoan lisänä. Kerrankin herkku, joka ei ole rasvaista!

Vieras

Arlan Fetat

ViestiKirjoittaja Vieras » Su Marras 07, 2004 3:32 pm

Arlan fetajuusto, naturell 10 % menee ihan hyvin, mutta se 3% versio on kamalaa muovia!!! Maustetut kolmeprossaset sen sijaan on hyviä, valkosipuli ja oregano, nam!! Ne mausteet kai peittää muovin maun :D

Lady
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lady » Su Marras 07, 2004 9:14 pm

Riitan herkun herajuusto = sellainen levitettävä tuorejuusto on meillä koko perheen herkkua. Saa ainakin Jumbosta, rasvaprosentteja en muista, mutta käyti sitä enemmänkin silloin kun tuijottelin enmmän rasvoja kuin hiilihydraatteja. Nyt olen keskittynyt enmmän tuohon hiilihydraattipuoleen ja nautiskelen välillä juustoista, ei kyllä niitä rasvaisimpia tee kovasti mieli.

Aino
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aino » Ma Marras 08, 2004 8:42 am

Minä taas syön edelleenkin näitä rasvaisempia juustoja kuten juurikin goudaa. Luin nutrifastin esitteestä kaloritietoja ja päätin, etten luovu maukkaasta juustosta, vaan vähennän syötyjen leipien määrää, mutta syön ne sitten maistuvina.

Kas tässä näitä kaloreita:
Emmental, Oltermanni, Polar, Turunmaa, Sini- ja valkohomejuustot, 1 viipale 10g ------------------------35 kcal. (Oma huomio, paketin viipaleet 15g)

Edam 40, Salaneuvos ja sulatejuustot, Aamupala, koskenlaskija, Olympia 1 viipale 10 g. -----------------------30 kcal.

Kainuun juustoleipä, Laihis, Minora, ja kevyet sulatejuustot, 1 viipale 10 g. ----------------------25 kcal.

Joten noissa ei mielestäni niin suurta eroa ole, jotta viitsisin vielä goudaa vaihtaa esim. mauttomaan ja kumiseen minoraan tai laihikseen. Salaneuvosta käytän aina silloin tällöin. Syön leipää juuston kera ehkä max. 6 viipaletta päivässä. Jos siitä syntyy eroa 6 x 10 kcal = 60 kcal, niin ei tuo kyllä minun laihistani kaada.

kaisamaisa

ViestiKirjoittaja kaisamaisa » Ti Marras 09, 2004 8:33 pm

Aino, ihan fiksulta kuulosta. Pakko vain kommentoida, että valitsit juuri nuo kamalimman makuiset kevytjuustot, joten ei ole ihme jos valitset mielummin rasvaisempia versioita. :)

Itse ostan vain kevytversioita, kun juustohimon sattuessa en pysty kontrolloimaan syömismääriä. Esim. punainen emmental 17% on tosi hyvää, enkä siitä koskaan rasvaisempaa versiota ostakaan.

*Sydney*
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 89
Tavoitepaino: 65
Pituus: 169
Laihdutushistoria: Pitkä...

ViestiKirjoittaja *Sydney* » To Marras 17, 2005 4:26 pm

Mulla on tällähetkellä jääkaapissa Valion Hovi tuorejuustoa; Tomaatti-Sipuli 2 % ! Hurjan hyvää, ja kevyttä. Sitä kun sipaisee leivälle, niin maistuupa hyvälle, slurps!

Valion kevyt Aurajuusto on kyllä mun mielestä todella kamalaa....Muuten syön kevyitä juustoja ihan mielelläni.
Kuva

suurihupsu
Viesti:

Tilsette 7%

ViestiKirjoittaja suurihupsu » Su Maalis 19, 2006 11:45 pm

Hurjan hyvää juustoa!!!

Suosittelen siisi kaikille. Hieman hintavaa, mutta olenkin päättänyt että juustot ovat vaan salaatissa ohuina suikaleina kaiken muun päällä. Ja kun juusto on voimakasta, niin sitä ei tartte paljoa :)

Taas täällä laihduttamassa (lisää kiloja on tullut viimekerrasta...)

Laureliino

ViestiKirjoittaja Laureliino » Ma Maalis 20, 2006 12:33 am

Polar 5% mullakin. Siinä on aikas paljon proteiiniakin!

Ostan polarini siivutettuna kun sitä ei muut perheenjäsenet syö.

Joku Oltermannin tapainen mutta vähän halvempi oli ihan hyvä, oisko ollut Pohjanpoika tms. 17%, ja se oli myös ihan maukasta.

ansi
Viesti:

ViestiKirjoittaja ansi » Ke Maalis 22, 2006 11:03 am

:lol: 5% aamupalajusto valion on mun suosikki eikä tosiaan ole kumimaista. nami. :lol:
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url
[/url] Kuva

*Noora*
Aloituspaino: 108
Laihdutustapa: Painonvartijat feat. Vhh

ViestiKirjoittaja *Noora* » Ke Huhti 05, 2006 11:19 pm

Arla delite5% on mun mielestä maultaan tosi hyvää. Kuuluu lempi juustoihini vaikkei katottais rasvan osuuttakaan. Paras on ehdottomasti Punaleimainen emmental (Rasvaa PALJON) mutta toi kevyt delitekin on tooooosi hyvääää !!!
Kuva

Kameleontti

ViestiKirjoittaja Kameleontti » La Huhti 15, 2006 9:57 pm

Ei ole varsinaisesti tuorejuustoa tyyliin Hovit, mutta myydään kuitenkin nimellä Ingmanin perinteinen tuorejuusto. Semmoinen vanhan ajan "munajuusto". Oletteko maistaneet? Nam! Rakenteeltaan ehkä jotain ricottan ja mozzarellan väliltä. Olen löytänyt tästä tuoreen mozzan ja halloumi-juuston korvikkeen. Menee tuoreena salaatteihin, tai sitten voi uunissa kypsentää pari siivua aterian lisukkeeksi. 8,5 % rasvaa, 165 kcal/100g.

lilja
Aloituspaino: 127
Laihdutustapa: VHH
Viesti:

ViestiKirjoittaja lilja » La Huhti 22, 2006 5:53 pm

Palokärki kirjoitti:Eilen ostin vihjeen perusteella 7% juustoa nimeltä Tilsette.

Tuo oli suursuosikkini. Rakastan niitä jalkapohjajuustoja, ja tuossa oli jo asennetta kevytjuustoksi. Ikävä kyllä mahani ei sitä sietänyt, ja oli pakko pistää se pannaan... On se ikävää, kun ruumis ei siedä mitä mieli vaatii!

*Sydney*
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 89
Laihdutushistoria: Pitkä...

ViestiKirjoittaja *Sydney* » Pe Kesä 09, 2006 1:25 pm

Ostin eilen kaupalle uutta Polar levitettävää sulatejuustoa 9% rasvaa, makuna Savulohi ja ON HYVÄÄ! Muitakin makuja oli...

Laitan itse sitä ihan vähän hapankorpun päälle, antaa makua hyvin!
Kuva

Kameleontti

ViestiKirjoittaja Kameleontti » La Kesä 10, 2006 2:00 am

Mullakin on Polar 9 % sulatejuustoa, ihan maustamatonta eli "juustonmakuista". Pistin miehen kauppaan ja kauppalistalle 9 % Olympiaa. Se toikin epähuomiossa tuota Polaria ja ensin sätin, kun oli onnistunut tuomaan väärää kamaa, mutta tuohan olikin tosi hyvää! Ihanan maukasta, oikein juustoista!

Miinu.s
Pikkuterhikki
Aloituspaino: 120
Pituus: 165
Laihdutustapa: RePa

ViestiKirjoittaja Miinu.s » Ke Syys 26, 2007 11:33 am

Miun juustovalikoimassa ovat viihtyneet Polar 9% maustamaton ja savulohen makuinen sulatejuusto ja Edam 9%, jonka sitten ravitsemusterapeutin komennosta vaihdoin kasvirasvapohjaiseen Juliaan (10% tai 17%), joka ei maistunut miltään. Nyt testikierroksella kasvirasvapohjainen kermajuustomainen Fundo (15%), siitä onnistuu jopa lämpimät voileivät! Eli Polar (savulohi)sulatejuustoa ja Fundoa olen valmis suosittelemaan.

Elfin
Aloituspaino: 94
Tavoitepaino: 80
Pituus: 174

ViestiKirjoittaja Elfin » To Syys 27, 2007 1:57 pm

Kävin myös ostamassa sitä tilsette juustoa. Alkoi heti tekemään mieli kun luin viestiketjua..
Pakko kehua :pusipusi
Jos tykkää siis hieman vahvemmista juustoista. Oli hieman samaa makua kun luostari juustossa
Eikä yhtään tuntunut siltä että olisi niinkin kevyt kun 7% :shock: Edelleen saa stokkalta ja taisi olla myös edelleen 14e/kilo.
Lämpimästi suosittelen.
Kuva

Blista
Aloituspaino: 133
Tavoitepaino: 99
Pituus: 173
Laihdutustapa: Elämäntaparemontti
Laihdutushistoria: Jojoilu, yleensä 2kk "laihiksia". Maksimipaino -07 133.3kg. Siitä jojoillen 126 kiloon josta uusi aloitus uudella asenteella helmikuussa -09.

ViestiKirjoittaja Blista » Ti Joulu 04, 2007 12:24 pm

Täytyy kokeilla tuota Polar 5%:sta. 15%:sta olen syönyt ja se oli hyvää, toivottavasti tuo kevyempi on vielä parempaa.

Jos haluaa ihan perusedamia kevytversiona, niin Valiolta on tullut Edam 9%. Maistuu mielestäni hyvältä, eikä ole kumi/muovimaista. Jos tykkää vähän tujummasta mausta, niin Arla Kadett 10% on vähän emmentaltyyppinen juusto. Tosi hyvää sekin :)
Kuva
Kuva

Sue Ellen
Aloituspaino: 133
Tavoitepaino: 90
Laihdutustapa: Painonvartijat
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sue Ellen » To Heinä 17, 2008 8:37 pm

Mun ehdoton suosikkini on Pirkan kevytsulatejuusto, 10-prossainen. Ennen se oli pahaa mutta nyt sitä valmistaa joku pikkujuustola Pohjanmaalla muistaakseni. Sairaan hyvää ja tosi juustoisen makuista!

Ja noista palajuustoista mun suosikki on kevyt-Oltermanni ja aamupalat, Valion 9% Edam on myös hyvää.
Ei niin suurta surua, ettei suklaa helpottaisi.

Kuva

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”