Mansikkasmoothie

Kevyempää ruokaa!

Valvojat: ViimeinenJojo, Flame

Flame
Moderaattori
Aloituspaino: 90
Tavoitepaino: 65
Pituus: 170
Laihdutustapa: Miten milloinkin
Laihdutushistoria: 2005-2006 82,5kg -> 67kg
2007-2008 jojoilua 70kg ja 90kg välillä
2009 pientä painonnousua koko ajan

Mansikkasmoothie

ViestiKirjoittaja Flame » Pe Loka 07, 2005 6:34 pm

Yleisön pyynnöstä tässä tulee :

Tarvikkeet:

Tehosekoitin
1prk jäädytettyä jogurttia
6kpl pakastemansikoita
0,5 dl sekamehua

Tehosekoittimeksi käy monitoimikoneet, pirtelökoneet, baariblenderit tai jopa sauvasekotin. Itse en ole perinteistä vatkainta kokeillut mutta hätätilanteessa silläkin varmaan onnistuu, kannattaa vaan varoa roiskeita :D

Jogurtti. Itse ostelen rasvattomia (0,1%) jogurttipurkkeja (metsämansikkaa, mansikkaa, metsämarjaa, mustikkavadelmaa) ja laitan ne pakkaseen. Hyväksi havaittu tapa on myös ostaa litran purkeissa (tulee halvemmaksi) ja laittaa jääpalakuutiorasiassa/pusseissa pakastumaan. Kuudesta kahdeksaan palaa vastaa yhtä jogurttipurkkia. Jogurttipurkkia kannattaa pitää hetken aikaa kuuman veden alla jolloin sen saa helpommin irti pakkauksestaan.

Mansikat. Itse olen käyttänyt kaupan pakastealtaasta hankittuja mansikkaisia, käy myös tuoreet mutta pakastetut suositeltavia.

Sekamehu. Itse käytän juissin sekamehua, mutta tähän käy myös light-mehutiivisteet, mehun maku vaikuttaa aika paljon myös smoothien makuun joten kannattaa testailla jotta löytää omansa.

Ohje:

Laita sekottimeen jäädytettu jogurtti ja jauha mahd pieneksi. Lisää mansikat. Lisää mehua tarpeen mukaan. Itse pidän aika kiinteästä seoksesta sillä se sulaa lasissa kuitenkin aika nopeasti. Halutessaan voi lisätä vielä jääpaloja, mutta varsinkin huonommilla sekottimilla niitä on vaikea saada ihan pieniksi.

Kaavi juoma lasiin ja nauti. Itse syön lusikalla ja sulaneen lopun voi jo juodakin. Seoksen ei tarvitse olla tasaisen kiinteää, pienet sattumat piristävät syömistä.

Vinkkejä:

Jogurtti ja mansikat kannattaa pakastaa hyvin ennen smoothien tekoa, mitä nestemäisempää jogurtti on, sitä litkumpaa myös smoothiesta tulee. Kiinteämmästä smoothiesta tulee sellainen fiilis kun oikeasti söisi jotain kiellettyä herkkua. Litkumainen juoma saattaa lannistaa tunnelmaa.

Valmistuksessa voi toki käyttää myös muita makuja, jogurtteja löytyy kaupoista kymmeniä makuja ja kiitettävästi on mehuissakin variaatioita. En ehkä itse lähtisi esim banaania pakastamaan mutta kaikkea voi kokeilla. Resepti on muunteluvapaa, kerro ihmeessa oma sovelluksesi tänne.

Juoma maistuu varsinkin kesäkuumalla ja tiukan treenisession jälkeen. Avomies tykkää juoda vodkalla höystettyä versiota. Vodka kuitenkin juoksettaa tuota aika paljon, joten silloin on hyvä jättää mehu pois.

Selvennystä reseptiin tarvittaessa :D
-- Flame --

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wSq5Z9e/]
Kuva
[/url]

Palaa sivulle “Ruokareseptejä”